It is currently Thu Jun 19, 2025 2:49 pm

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Lurer barnevernet små barn til å inkriminere sine egne foreldre?
Ja, det skjedde i Bjugn-saken 100%  100%  [ 5 ]
Nei, barnevernet vet hva som er best for barna 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Seksåring fikk utlevert bombevest av Taliban
PostPosted: Tue Jun 26, 2007 10:13 pm 
Superposter

Gategutten Juma Gul (6) fikk utlevert bombevest av Taliban for å sprenge flest mulig amerikanske soldater i luften.

Gategutten, som samler inn og selger skrapmetall for å skaffe seg penger til mat, ble fortalt at vesten skulle sprøyte ut blomster når han trykket på en bestemt knapp.

Martin P. Schweitzer, den amerikanske øverstkommanderende i Afghanistan, karakteriserer Talibans forsøk på å få Juma til å sprenge seg selv for en «meget feig handling».

Kommentar: Barnevernet, vårt hjemlige svar på Taliban, forsøker også å lure småbarn til å angi sine foreldre slik at barnevernet kan selge dem til fosterpersoner. Slue psykologer får barn på tomannshånd uten foreldrenes vitende og stiller ledende spørsmål for å få dem til å inkriminere sine egne foreldre. Det var slik Bjugn-saken ble bygget opp. Jo flere runder barna fikk med utspørring, jo verre ble anklagene.

Psykologer og andre barnevernere er ofte svært fanatiske i sin forfølgelse av barn og foreldre. Denne egenskapen deler de med Taliban.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 10:01 am 
Superposter

Akkurat denne historien ville jeg ta med en klype salt, da det er et stort behov blant Nato-styrkene for å rettferdiggjøre sin misjon i Afganistan.

De gikk inn for å ta Bin-Laden, gjorde de ikke? Har de klart det? Jobber de virkelig med den saken?

Det er mye som tyder på at det viktigste nå er å sikre gass-rørledningen gjennom landet, akkurat som det viktigste i Irak er oljen.

Det kommer aldri til å bli fred i Afganistan ved hjelp av eksterne styrker, spør russerne eller engelskmennene.

de eneste som har vært i nærheten er nettopp Taliban....

Profile  

Post subject: Talibans fred
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 12:56 pm 
Superposter

Anne Brit Raaen wrote:
Det kommer aldri til å bli fred i Afganistan ved hjelp av eksterne styrker, spør russerne eller engelskmennene.

de eneste som har vært i nærheten er nettopp Taliban....

Og da er det ikke så nøye om en liten, fattig gutt blir sprengt i filler av et selvmordsbelte?

Hva slags fred er det som tillater at kvinner skytes med nakkeskudd på forballstadion fordi de har vist en ankel eller et hårstrå under burkaen?

Slik fred er bare hat og undertrykkelse. Det er den sterkestes rett til å undertrykke den svake. Det er diktatur og helvete.

"Freden" til Taliban er like mye verdt som "omsorgsovertagelsene" og "hjelpetiltakene" til barnevernet.

Det hadde vært bedre for afghanerne om landet hadde blitt satt under administrasjon av et sivilisert land inntil befolkningen hadde vært i stand til å selv administrere landet som et demokrati. Diktatur tjener kun den sterkeste, grådigste og mest brutale. Det er ikke fred i diktaturer, selv om det tilsynelatende hersker stabilitet, forutsigbarhet og kontroll. Et diktatur er blant annet avhengig av et hemmelig politi som kan arrestere borgere som truer diktaturet. Hvorfor tror du afghanerne ikke ønsker å vende tilbake? Fordi det er ikke fremtidsutsikter i et diktatur. Ingen har rett til å holde et helt folk i fangenskap fordi vedkommende liker å fråtse i s*x, materielle goder og uinnskrenket makt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 3:57 pm 
Site Admin

Politikk handler lite om moral. Derfor kan Karita B. og andre politikere drite i barnevernsofrene. Og derfor kan nok også oljen ha større interesse for amerikanerne enn de vil være ved.

Imidlertid mener jeg at ethvert individ, eller samling av sådanne kan befri andre.

Derfor kan vi - om vi hadde hatt våpenmakt nok (kroner-1000-miliarder-klassen?) - befri barnevernsofre. Derfor kan også land befri folk i andre land. Sånn sett hadde jeg ikke noe mot at amerikanerne kastet Sadam, selv om USA sine argumenter falt i grus.

Undertrykkere skal, om mulig, bort.

At amerikanerne går foran mht massovervåking, er noe av vår tids største trussel. Det var veldig mye fint i den amerikanske frihtstenkningen. Jeg tror imidlertid de har falt som den førende nasjonen for frihet. Pr i dag finnes det ikke en slik nasjon. Det varsler harde tider med kontroll og undertrykkelse.

Hva den internasjonale tenkningen og troen på statskontroll, overvåking og undertrykkelse kan bety for familien - om vi ikke får mer respekt for hjemmene - kan man spekulere i. Det kan bli veldig galt.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 7:02 pm 
Superposter

Ponget med den historien om gutten er at vi vet ikke sannhetsgehalten i den, det vi derimot vet er at amerikanerne har løyet før på det samme nivå.
Under forrige krig i området gikk historier om kuwaitske barn som irakerne hadde revet ut av sine kuvøser verden rundt. I dag er det fastslått at dette var et "pr-stunt" iscenesatt av amerikanske spin-doktors.

Å tro blindt på en hver slik fortelling bare fordi en gjerne vil tro det verste om noen er ikke særlig klokt -i noen retning.

Selv om Taliban er demonisert i vesten, så øker deres oppslutning i eget område - hva kan det komme av? At de tvinger barn til å sprenge seg selv i lufta?

Selvfølgelig er ikke det Taliban står for i våre øyne særlig attraktivt, men vet vi egentlig hva som skjer der borte. I krig er sannheten første offer og alt vi kan gjøre er å se den informasjon vi får i lys av hva vi vet har skjedd tidligere.

Når det gjeder taliban og sammenlikningen med vårt barnevern, så er jeg mer tilbøyelig til å hevde at vår intervensjon likner mer på barnevernets framferd enn Talibans styre gjorde.

Profile  

Post subject: Taliban og barnevernet
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 7:19 pm 
Superposter

Anne Brit Raaen wrote:
Ponget med den historien om gutten er at vi vet ikke sannhetsgehalten i den,

Taliban hevder at historien om Juma kun er oppspinnog er nøye planlagt propaganda for å vri fokus vekk fra den NATO-støttede amerikanske okkupasjonen av Afghanistan, som den siste tiden fått kritikk fra flere hold, etter at det ble kjent at styrker står ansvarlig for så mange som opptil 100 sivile dødsfall.

Selv om historien om Juma er vanskelig å etterprøve, blir episoden bekreftet av både amerikanske og afghanske soldater og lokale myndigheter i landsbyen Athul, vest for Kabul i Afghanistan.

Jeg har mer tillit til amerikanske og afghanske soldater og lokale myndigheter i landsbyen Athul enn jeg har til Taliban, ærlig talt.

Hvilken troverdighet har Taliban? En organisasjon som er istand til å skyte kvinner med nakkeskudd fordi de har vist en ankel eller sett i feil retning er sannelig istand til å lyve, også. Eller hva tror du?

Temaet for dette forumet er ikke taliban, så jeg nøyer meg med å fastholde at jeg synes sammenligningen mellom barnevernet og taliban er god.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 28, 2007 8:49 am 
Superposter

Jeg har ikke tillit til noen side i en konflikt som jeg er i nærheten av å kjenne realitetene i.

det jeg vet er at Afganistan er et stammesamfunn, mer enn en nasjon.
jeg vet også at den av amerikanerne innsatte ledelse har hatt et ansettelseforhold til amerikansk oljeindustri, at slektninger av denne ansees for å være hovedmenn bak heroinproduksjonen (som så godt som opphørte under Taliban) og at det er fryktelig langt unna fred der.

den beste løsningen vil vel være å gasse alle de gale afganerne som ikke forstår sitt eget beste og fylle landet med lydige , som kan bygge et samfunn med barnevern og alt det gode vi har skapt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 28, 2007 1:44 pm 
Site Admin

Anne Brit Raaen wrote:
...den beste løsningen vil vel være å gasse alle de gale afganerne som ikke forstår sitt eget beste og fylle landet med lydige , som kan bygge et samfunn med barnevern og alt det gode vi har skapt.

De forstod ikke de andres beste - en parallell til her: Undertrykkende kontroll av maktpakk.

Er det ikke slik overalt?

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]