Thea wrote:
Hei,
Jeg har noen spørsmål til deg, Arild Holta, du som kan og vet det meste.
Hvorfor mishandler og dreper foreldre barna sine?
Hva skal vi gjøre med det?
Melde det til politiet.
Jeg går ut ifra at du tenker på moren i Trondhjem som tok livet av sine to døtre på ni og elleve år før hun begikk selvmord. Hun var en ressursterk kvinne - advokat - som ikke gav noe som helst forhåndsvarsel om sin makabre gjerning.
Barnevernet klarer ikke å forhindre slike hendelser. Langt over 90 % av sakene til barnevernet dreier seg da heller ikke om barnemishandling. De dreier seg om falske bekymringsmeldinger, udokumenterte påstander om "omsorgssvikt", barnevernskonsulentenes medisinske diagnostisering og vurdering av foreldre som "psykisk syke" etc.
Barnevernet konsentrerer seg om de lette tilfelllene. Det mottar så mange bekymringsmeldinger at de få reelle meldingene som måtte komme inn, blir borte i mengden. Dessuten har ikke barnevernet evne til å skille de reelle meldingene fra haugen av falske og sjikanøse meldinger om bagateller og preferanseforskjeller.
Arild Holta er forhindret fra å svare på grunn av myndighetenes knebling av ytringsfriheten.
P.S:
Thea, jeg har lyst til å stille deg noen motspørsmål, du som kan og vet det meste.
Hvorfor trakasserer barnevernet foreldrene og bortfører barna?
Hva skal vi gjøre med det?