It is currently Thu Jun 19, 2025 10:08 pm

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Juppi
PostPosted: Mon May 28, 2007 11:33 am 
Superposter

Juppi wrote:
Nulle wrote:
Hei Nulle!

Dette høres ut som en eksamensoppgave. Men her skal jeg klare og få 6?
Ungdom gir utrykk for og være suisidal. Har undomshjemmet greid og lese disse tegn? Bra...

Foreldre har omsorgsretten er en ressurs. De skal underettes først.
Bra de fikk legetilsyn.
Den ansatte gjør feil, og dette må det klages på. Han/hun glemmer og varsle foreldre. Og hvilke dokumentasjon henvises det til når det nevnes omsorgsperson? Feil/lovbrudd. Dok. her skal ikke ungdomshjemmet ha. Dette kan foreldre kreve ligger hos primærlege.

Mor/Far fikk ikke beskjed om noenting. Feil og klagesak.
Mor fikk ut epikrise. Da er barnet under 18 år.

Ja litt under 16! Etter den tid må barnet selv samtykke! De varslet konsekvent ikk før de ble tvunget og utleveringen av journalen til ansatt foregikk muntlig uten dokumentasjon. Foreldrene har til denne dag ikke fått noen form for legetilsyn. MHT primærleg, byttet de ogs den uten varsel. Når det ble oppdaget av familien, påberopte de seg lang reisevei! 45 km er da ikke veldig langt for andre enn de som bor midt i Oslogryta!

Psykolog inn i bildet, bra, håper barnet får annledning til og "SNAKKE" uten voksenes inblanding over hodet.

Jo. institusjonen!

Hvorfor er barnet suisidal? Hvordan er trivselen på ungdomshjemmet? Og situasjonen forøvrig. Er dette en årsak til suisidal tankegang? Og har det hvert forsøk?

Det oppnådde å få "fri" og nye klær! Ingen kjente forsøk, men hvem vet? Ikke foreldrene grunnet temmelig ufullstendig journalføring og sammenblanding av flere beboere.

Konklusjon: Mor mangler empati? Ville jeg spurt nermere om. Hvorfor og utsagnet er for defust. Hva mener ungdommen her? Mor bør be om samtale/veiledning ang dette utsagn.

Forsøk gjort, men mor blir avvist med at hun ikke er klient!

Psykologen tjenestegjorde for ungdommen.

Nei ansatt av institusjonen , men foreldrene har aldri fått se innsøkingen på tross av ungens alder. Den ligger heller ikke på barnevernkontoret såvidt fylkemannen har klart å se.

Glemte det ned 16 år`s grensen "Nulle" der gikk jeg ned en karakter.
Kanskje ungdomsinstitusjonen greide og skaffe psykolog her. Men foreldren maste også. Det er omsorg for barn de viser da. Etter norsk lov har alle rett på legetilsyn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 11:43 am 

Arild Holta wrote:
Jeg vet ikke hvorfor Juppi sine formateringer ikke virker. Jeg ser ikke noen feil i formateringene når jeg undersøker et av innleggene. Det hender en og annen gang at slikt skjer.

Når slikt skjer, kan man bruke f.eks farger for skille hvem som sier hva. Man kan skrive "agrippa sa", "Nina sier", og lignende. (Helst ikke varianten "nnn mente" om noen som har studert det så grundig at de kan det på fingrene. Det er nemlig forskjell på meninger og kunnskap...)

Fælt og dere diskuterer Juppi her! Har forandret på det nå i min profil.

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 11:48 am 

Nina wrote:
Juppi wrote:
Nulle wrote:
Hei Nulle!

Dette høres ut som en eksamensoppgave. Men her skal jeg klare og få 6?
Ungdom gir utrykk for og være suisidal. Har undomshjemmet greid og lese disse tegn? Bra...

Foreldre har omsorgsretten er en ressurs. De skal underettes først.
Bra de fikk legetilsyn.
Den ansatte gjør feil, og dette må det klages på. Han/hun glemmer og varsle foreldre. Og hvilke dokumentasjon henvises det til når det nevnes omsorgsperson? Feil/lovbrudd. Dok. her skal ikke ungdomshjemmet ha. Dette kan foreldre kreve ligger hos primærlege.

Mor/Far fikk ikke beskjed om noenting. Feil og klagesak.
Mor fikk ut epikrise. Da er barnet under 18 år.

Ja litt under 16! Etter den tid må barnet selv samtykke! De varslet konsekvent ikk før de ble tvunget og utleveringen av journalen til ansatt foregikk muntlig uten dokumentasjon. Foreldrene har til denne dag ikke fått noen form for legetilsyn. MHT primærleg, byttet de ogs den uten varsel. Når det ble oppdaget av familien, påberopte de seg lang reisevei! 45 km er da ikke veldig langt for andre enn de som bor midt i Oslogryta!

Psykolog inn i bildet, bra, håper barnet får annledning til og "SNAKKE" uten voksenes inblanding over hodet.

Jo. institusjonen!

Hvorfor er barnet suisidal? Hvordan er trivselen på ungdomshjemmet? Og situasjonen forøvrig. Er dette en årsak til suisidal tankegang? Og har det hvert forsøk?

Det oppnådde å få "fri" og nye klær! Ingen kjente forsøk, men hvem vet? Ikke foreldrene grunnet temmelig ufullstendig journalføring og sammenblanding av flere beboere.

Konklusjon: Mor mangler empati? Ville jeg spurt nermere om. Hvorfor og utsagnet er for defust. Hva mener ungdommen her? Mor bør be om samtale/veiledning ang dette utsagn.

Forsøk gjort, men mor blir avvist med at hun ikke er klient!

Psykologen tjenestegjorde for ungdommen.

Nei ansatt av institusjonen , men foreldrene har aldri fått se innsøkingen på tross av ungens alder. Den ligger heller ikke på barnevernkontoret såvidt fylkemannen har klart å se.

Glemte det med 16 år`s grensen "Nulle" der gikk jeg ned en karakter.
Kanskje ungdomsinstitusjonen greide og skaffe psykolog her. Men foreldren maste også. Det er omsorg for barn de viser da. Etter norsk lov har alle rett på legetilsyn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 12:05 pm 

Arild Holta wrote:
En politimann fikk et tipps fra en såkalt kjenning av politiet, som de visste de ikke kunne lite på:

Arild Holta kan drepe hele sin familie, var påstanden. Politimannen som har vert klar over hvem jeg var i over tyve år, sendte dette videre til det såkalte barnevernet.

Det er et helt klart tilfelle av injurierende og løgnaktige beskyldninger fremsatt av en helt klart løskjeftet person, som tidligere er dømt for drapstrusler.

Jeg anmelder politien for den sinnsyke barnevernsmeldingen.

Saken er henlagt etter noen få uker. Stort sett alle saker blir henlagt. Gjerne med en eller begrunnelse om "grunnløse beskyldninger".

Det etterforskes ikke en gang.

Er det barnevernet som anmelder, så risikerer du å bli plukket opp på gata noen dager derpå av politiet.

Så mye for den juridiske beskyttelsen. Systemet er pill råttent, men så opphøyet av media og undervisningsinstitusjonene at folk er helt hjernevasket.

Var det 3 promille av anmeldte politi som ble dømt når SEFO "regjerte". Maktens folk beskyttes av maktens folk. Så enkelt er det.

Alle beskyttes av loverket. Og bra at du anmeldte da. Siden saken ble hennlagt ble det vel ingen videre konsekvenser for deg heller? Og politimenn med hennlagte saker har vi vel hørt om i nyhetene ikke sant? Så plutselig blir hele registeret dems rullet opp i en ny sak. Da har du gjort ditt. Bra.... Det ligger en sak der på politimannen.

Profile  

Post subject: Juppi
PostPosted: Mon May 28, 2007 12:13 pm 
Superposter

Juppi wrote:
Arild Holta wrote:
Jeg vet ikke hvorfor Juppi sine formateringer ikke virker. Jeg ser ikke noen feil i formateringene når jeg undersøker et av innleggene. Det hender en og annen gang at slikt skjer.

Når slikt skjer, kan man bruke f.eks farger for skille hvem som sier hva. Man kan skrive "agrippa sa", "Nina sier", og lignende. (Helst ikke varianten "nnn mente" om noen som har studert det så grundig at de kan det på fingrene. Det er nemlig forskjell på meninger og kunnskap...)

Er vi noen "eksamensoppgaver" som du liksom skal trene deg på før du begir deg inn i hjemmene og bortfører barna? Hvis du på liv og død må velge en kriminell løpebane, så kast heller en bløtkake i fjeset på den fjollete barnevernministeren. Men det tør du nok ikke. Du logrer nok servilt med halen når de forkvaklede barnevernslederne gir deg beskjeder. Den eplekjekke holdningen din her på forumet er upassende. Du har vært med på overgrep mot familier og da burde du i det minste vise en smule respekt og ydmykhet mot de som har opplevd barnevernets terror.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 12:44 pm 
Rang: Ivrig bruker

Nå skulle formateringen av Juppis innlegg være i orden, slik at de er mulige å lese.

Nå må Juppi IKKE gå inn i hvert innlegg og "rette" ved å tikke

"Deaktiver BBCode i dette innlegget"

under skriveruten, for hvis hun tikker av der, blir det like ille igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 12:56 pm 
Rang: Storbruker

Glemte det med 16 år`s grensen "Nulle" der gikk jeg ned en karakter.

Nei, det var utidig innblanding nå mor ringte "hele" natten for å få vite hva som skjedde. Hun var den som sto på for å tvinge institusjonen til legetilsyn. Mor ba uttrykkelig om kontakt nå ungen var trygg, men det ble ignorert og klientjournalen uttrykker det i klartekst: Mor maser fryktelig, ungen sover her!!!

Til Arild: Denne diskusjonen har utartet seg til å passe et annet sted, kan du flytte den?

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 1:04 pm 

agrippa wrote:
Juppi wrote:
Arild Holta wrote:

Er vi noen "eksamensoppgaver" som du liksom skal trene deg på før du begir deg inn i hjemmene og bortfører barna? Hvis du på liv og død må velge en kriminell løpebane, så kast heller en bløtkake i fjeset på den fjollete barnevernministeren. Men det tør du nok ikke. Du logrer nok servilt med halen når de forkvaklede barnevernslederne gir deg beskjeder. Den eplekjekke holdningen din her på forumet er upassende. Du har vært med på overgrep mot familier og da burde du i det minste vise en smule respekt og ydmykhet mot de som har opplevd barnevernets terror.

Jeg jobber ikke i BVT, men i psykisk helse. Ja jeg har sett mange BV saker. Da jeg jobbet i BVT en kort stund i min praksistid innen utdanning, passet jeg tvillinger på 3 uker, da mor hadde bekkenløsning. Det var en trivelig tid! Mor lå på sofa`n og var tilstede. Og...i min kommune har BVT snart kastet inn håndklet. BVT er lagt ut på anbud. dette kommer til og skje flere steder. Og ser nå at BVT i Norge er blitt et "mobbeoffer". Altså er da BVT i min kommune lagt ned! De prøver nye veier. Jeg får intrykk av at mange i dette forum sliter med ettervirkninger etter egen sak. Men dette forum er ment som diskusjon, og konstryktiv kritikk som jeg mener er bra for et så viktig organ som BVT er. Vi følger med utviklingen og diskuterer konstuktivt. :lol:

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 1:26 pm 
Superposter

Juppi wrote:
Jeg jobber ikke i BVT, men i psykisk helse. Ja jeg har sett mange BV saker. Da jeg jobbet i BVT en kort stund i min praksistid innen utdanning, passet jeg tvillinger på 3 uker, da mor hadde bekkenløsning. Det var en trivelig tid! Mor lå på sofa`n og var tilstede. Og...i min kommune har BVT snart kastet inn håndklet. BVT er lagt ut på anbud. dette kommer til og skje flere steder. Og ser nå at BVT i Norge er blitt et "mobbeoffer". Altså er da BVT i min kommune lagt ned! De prøver nye veier. Jeg får intrykk av at mange i dette forum sliter med ettervirkninger etter egen sak. Men dette forum er ment som diskusjon, og konstryktiv kritikk som jeg mener er bra for et så viktig organ som BVT er. Vi følger med utviklingen og diskuterer konstuktivt. :lol:

Jeg er sterkt uenig med deg i at barnevernet er "et viktig organ". Det må i så fall være endetarmen.

Du har jobbet i barnevernet, selv om du ikke jobber der nå. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor barnevernet må inn og passe tvillinger når moren har bekkenløsning. Er det dette barnevernet er til for? Barnevernet er et kontrollorgan som i teorien skal påse at barn ikke blir vanskjøttet. Mitt inntrykk er at barnevernet benytter enhver anledning til å gå inn i en familie, også der hvor det kun er behov for husmorvikar eller hjemmesykepleie.

Dette forumet er ikke ment for diskusjon av barnevernet fra alle vinkler. Det er et forum hvor ofre for barnevernet kan utveksle informasjon og gi moralsk støtte til hverandre. Jeg synes ikke bidragene dine hittil har vært så veldig "konstruktive" - faktisk like lite konstruktive som barnevernets øvrige tiltak. Det er fint at du er så fornøyd med deg selv, men dette er faktisk vårt forum, og som tidligere barneverner bør du holde en lav profil. Her har vi nemlig makt til å kaste deg på hodet ut. Og det nytter ikke å skrike og ringe politiet eller be barnevernsleder om å fatte akuttvedtak for hevne deg slik du hadde mulighet til da du jobbet i barnevernet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 1:51 pm 
Superposter

Juppi wrote:

Jeg kan ikke se at du har bidratt på en konstruktiv måte her, så jeg foreslår at du forlater forumet vårt. Du har en innstilling til barnevernet som ikke er forenelig med forumets tema og intensjon.

Du har dertil skrevet så mye tull og tøys og direkte usant at innleggene dine mest må betraktes som støy. Skulle barneverntjenesten i din kommune (Asker) være nedlagt!? Ja, spør dem som sliter med barneverntjenesten der!! :evil:

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 2:11 pm 

Nina wrote:
Juppi wrote:

Jeg kan ikke se at du har bidratt på en konstruktiv måte her, så jeg foreslår at du forlater forumet vårt. Du har en innstilling til barnevernet som ikke er forenelig med forumets tema og intensjon.

Du har dertil skrevet så mye tull og tøys og direkte usant at innleggene dine mest må betraktes som støy. Skulle barneverntjenesten i din kommune (Asker) være nedlagt!? Ja, spør dem som sliter med barneverntjenesten der!! :evil:

Ja Kommune BVT har hvert ute på anbud.(Bærum kommune) Og firmaer kommer nå inn og bistår. Denne utviklingen blir det mere og mere av.
Selv om "loven" ikke blir forandret. Legger ikke ut flere linker.

Last edited by Juppi on Mon May 28, 2007 2:42 pm, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 2:38 pm 
Superposter

Juppi wrote:
Ja Kommune BVT har hvert ute på anbud.(Bærum kommune) Og firmaer kommer nå inn og bistår. Denne utviklingen blir det mere og mere av.

Kommunen har ikke adgang til å la private aktører fatte vedtak: http://www.indre.no/Innenriks/article870818.ece

Og det er uansett ikke det samme som å "legge ned barnevernet".

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 2:46 pm 

Nina wrote:
Juppi wrote:

Kommunen har ikke adgang til å la private aktører fatte vedtak: http://www.indre.no/Innenriks/article870818.ece

Og det er uansett ikke det samme som å "legge ned barnevernet".

Har du hørt og fulgt med på at store deler av kommunehelsetjenesten blir privatisert? Barnevernstjenesten også. Loven står uforandret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 2:49 pm 
Rang: Ivrig bruker

Ingenting blir bedre av at private firmaer leies inn for å foreta den samme type barnevernsovergrep. Vi er vel kjent med hvordan alt dette foregår, Juppi, og alle som deltar regulært på forumet her kjenner til barnevernsloven og regler og bestemmelser om hvordan det skulle være.

Det er unødvendig å opplyse forumet om barnevernsloven og andre regler. Barnevernsofrene her er langt bedre orientert enn du ser ut til å være om hvordan barnevernssystemet bryter alle lover og regler. Svært mange her er også kjent med private foretak som forfølger familiene på barnevernets vegne, for særs god betaling.

Du skriver:
Quote:
Jeg får intrykk av at mange i dette forum sliter med ettervirkninger etter egen sak.

Du tar helt feil når du tror at barnevernsofrene på RBV bare har "ettervirkninger" etter sine saker. Svært mange her inne er under forfølgelse fra barnevernet hele tiden, svært mange er frarøvet sine barn, og både de og barna lider fryktelige kvaler hele tiden naturligvis. Dette ville du vite hvis du leste ordentlig hva de har skrevet på forumet, i mange forskjellige tråder. Det dreier seg ikke om ting som en bare får luftig "inntrykk" av, men om nøyaktige og realistiske beretninger som du kan lese i alle deler av forumet.

Du mener kanskje ikke å opptre forstyrrende, kanskje tror du at barnevernet, psykologer, skolepersonale, helsepersonale, og private barnevernsaktører virkelig følger lover og regler. Du tror øyensynlig også at det hjelper å sende inn klager til fylkesmannen. Det hjelper i praksis ikke, barnevernet er totalt lovløst og det finnes ingen effektiv stopper for deres overgrep.

Du skriver:
Quote:
Men dette forum er ment som diskusjon, og konstryktiv kritikk som jeg mener er bra for et så viktig organ som BVT er. Vi følger med utviklingen og diskuterer konstuktivt.

Du tar helt feil i hva du tror dette forumet er til disposisjon for. Du må lese nøye det som står i tråden
Nye brukere: Les her om hva som skrives på r-b-v
og særlig klikke deg inn og lese
TEMA og BRUKERGRUPPE.

Profile  

PostPosted: Mon May 28, 2007 2:55 pm 
Site Admin

Juppi wrote:
Da jeg jobbet i BVT en kort stund i min praksistid innen utdanning, passet jeg tvillinger på 3 uker, da mor hadde bekkenløsning. Det var en trivelig tid! Mor lå på sofa`n og var tilstede.

Barnefjernsfjols skiller ikke mellom barnevakt og barnevern. Hvilken patetisk gjeng med tullinger.

Juppi wrote:
Og...i min kommune har BVT snart kastet inn håndklet. BVT er lagt ut på anbud. dette kommer til og skje flere steder. Og ser nå at BVT i Norge er blitt et "mobbeoffer". Altså er da BVT i min kommune lagt ned!

BVT kaster ikke inn håndkleet. Derimot forsøker man i en viss grad, noen steder, å spare penger på å bruke en organisering som inkluderer potensielt billigere løsninger. Det er tøvprat å argumentere som om BVT forsvinner - har kastet inn håndkleet - av den grunn.

For de som lider under barnevernsforfølgelse, er dette helt uvesentlig. Om et personene som fungerer som familiebøddel, får penger direkte, eller indirekte fra kommunen - hvilken forskjell utgjør det? Tror du mor, far og barn blir mer lykkelige om kommunen gjør arbeidet "1%" billigere med innleid bøddel?

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next