Arild Holta wrote:
Når man er anonym, så kan det såkalte barnevernet gjøre hva det vil.
Tja, såvidt jeg kan se gjør barnevernet som de vil uansett.
Når barnevernet har barnet ditt som gissel vil jeg ikke anbefale noen å gå ut offentlig. Min erfaring er at barnevernet bruker absolutt alle mulige påskudd for å holde barnet mitt fanget og hindre at vi får se hverandre. Jeg har ikke tenkt å gi dem flere argumenter.
Det innebærer derimot ikke at man gir seg. Å tie stille en stund er ikke ensbetydende med å gi barnevernet fritt spillerom. Man kan faktisk benytte tausheten til å forsøke å finne så mye som mulig av informasjon og av skikkelige støttespillere. Lade kanonene, om du vil.
Deretter, når man har ladet kanonene, når man har så mye info som man kan oppdrive, så sterke kort på hånden som mulig - da er tiden inne til å hyle. Gå ut med full tyngde. Helst i media. Helst til Strasbourg.
Jeg beundrer de av dere som våger å stå fram med fullt navn. At jeg velger ikke å gjøre dette nå, skyldes ikke at jeg ikke har tenkt å refse barnevernet offentlig. Jeg forblir anonym for å så langt det er mulig beskytte barnet mitt fra barnevernets straffesanksjoner inntil den dagen jeg har fått barnet i sikkerhet.
Pir