It is currently Thu Jun 19, 2025 7:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg trenger å vite!!
PostPosted: Tue May 22, 2007 1:11 pm 
Rang: Ivrig bruker

Etter snart 20 år med mishandlig, forfølgelse, trakasering osv. trenger jeg hjelp til å vite om det er jeg som er mishandler eller om jeg har blitt manipulert til å tro det.

Og for å få vite dette, tror jeg at jeg må gå til en psykolog.

Men jeg har jo vært hos psykolog. Etter første timen sa han at jeg ikke var noen mishadler...Noe, barnevernets psykolog mente jeg var....og etter noen år til i sus og dus, fikk jeg igjen beskjed fra sakkyndig som besøkte meg 2*2 timer at jeg ville komme til å ødelegge min sønn...og da gikk jeg til psykolog igjen...etter..var det en halv time, da...så sa hun at jeg ikke var så slem som "alle" mener...

Jeg blir såååå frustert. Hva er det som egentlig er sannheten?

Jeg skal skrive hele historien min. Så kanskje noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg burde gjøre?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 2:08 pm 
Site Admin

Noen slår seg i hode og får hjerneskader.
Psykologer får det av utdannelsen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: :)
PostPosted: Tue May 22, 2007 3:54 pm 

Ja, det er sant!

Men jeg er liksom litt oppdratt (av meg selv?) til å tro på det som står i bøker (elsker å lese). Men selvfølgelig er jo bøker skrevet av mennesker og for hvert eneste tema, så finnes det flere hundre meninger...

Men jeg som nå, har ett enormt behov for å vite at jeg ikke er så gal som jeg føler meg, hvor skal jeg henvende meg? Noen som har tips, blir jeg veldig glad!

Har en enorm trang til å fortelle alt til noen som virkelig forstår og som kan fortelle meg hva jeg skal/kan gjøre...Det virker jo som om de fleste jeg snakker med, ikke skjønner omfanget av det å bli totalt lurt av det offentlige...Det offentlige man egentlig skal kunne stole på...Det offentlige som liksom skal redde liv og ikke ta. Bokstavelig og biledlig fortalt...

Nå har jeg vært på disse sidene og Mona sin gruppe(klarer ikke å huske hva det heter enda) i bare noen få dager. Jeg forstår at mitt tilfelle ikke er av de verste. Og hvor grusomt må ikke andre ha det da, når jeg føler at jeg ikke har mer å gjøre her?!?!

Er det virkelig sant som jeg føler, at jeg virkelig har blitt lurt av systemet? Eller er det jeg som er nærtagende, sinna, ikke har virkelighetssans, ikke kan samarbeide med det offentlige og så videre og så videre.

Disse uttalelsene kommer ikke bare fra barnevernet...men også fra familie og barnas far(som jeg ikke er sammen med)....

Det finnes jo grusomme mennesker. Som ødelegger barna sine. Som mishandler psykisk og fysisk, incest, sexmisbruk, osv... Jeg tror ikke jeg er sånn, eller rettere...jeg tror jeg er sånn...fordi jeg "alltid" har hørt det...Men jeg klarer bare ikke å se på meg selv som en så grusom person.

Så hvem skal man stole på? Kun seg selv?

Og hører jeg da hjemme her?

Det føles i hvert fall riktig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 6:02 pm 
Superposter

Her på forumet er du ikke nødt til å erklære deg som ditt eller datt. Bruk forumet til informasjon, og dann deg din egen oppfatning. Du behøver ikke å tro på hva andre sier om deg vel?

Siden du har vært hos alle disse psykologene, kanskje du er interessert i å lese noe som er skrevet om hvordan klinisk (behandlende) psykologi er mest kvakksalveri?

Hva med å prøve Bedömningars ofullkomligheter en fara för rättssäkerheten
Av Lennart Sjöberg, professor

Den lå også på BarnasRett, men lenken der er av én eller annen grunn død.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 5:06 pm 

Nei, vil ikke erklere meg for noen ting. bare llitt hjelp til å samle tankene...

ja, skal lese...men er utrolig mye å lese her..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]