Jeg synes det virker som om du er uinformert ennå, Sørlandsjente. At du tror Kari Killén har rett i noe som helst, plasserer deg nærmest på barnevernernes side mot foreldre, så du har vel selv den typen bakgrunn kanskje. Men det ville neppe hjelpe deg hvis du selv får barn. Barnevernet tar nokså rutinemessig barna fra mennesker med "psykiske plager/sykdommer", dette sier de til og med helt åpent. Ellers lyver de jo så det renner av dem: De
sier at de bare tar barn etter at alle hjelpetiltak er forsøkt og at det nærmest bare er i vold- og rus-saker de foretar omsorgsovertagelse. Virkeligheten er en helt annen.
Det ser ut til at du selv tror på psykobabbel-diagnosene og på psykoterapi. Det er en svakhet i kampen mot barnevernet. Og det er ikke bare den tilfeldige psykologen som mener du er uegnet. Det vil være alle i de "barnefaglige" profesjonene. De
sier det kanskje ikke på den måten, men de vil gå til angrep på deg, de er gjennomført foreldre-fiendtlige. Det er heller ikke trygt hvis du har avsluttet "behandlingen" når du får barn. Enhver psyko-diagnose man noen gang har hatt, og især hvis man har fått "behandling" for den, vil bli brukt mot en. Å emigrere
før barnevernet får startet en sak er eneste mulighet jeg ser for å få være i trygghet med sitt barn, og det vil fortsette å være det hvis vi ikke får til en total omveltning med nedleggelse av det nåværende barnevern og får feiet vekk alle psyko-bablerne.
Det dreier seg om at barnevernet vil ha tak i stadig flere barn. Det dreier seg overhode ikke om hvorvidt du er en god omsorgsperson eller selv tror du er det. Det er nesten alle som blir fratatt sine barn av barnevernet. Og selv de som er både ukloke og langt fra ideelle foreldre, er det katastrofalt for barna å miste. Resultatet av barnevernets "omsorg" er dyster for barn.
Jeg tror du trenger å lese meget mer om hele barneverns-feltet. Prøv nå å lese mye på
http://www.barnasrett.no,
http://nkmr.org og her på forumet. Du trenger å bli uavhengig av forskjellig synsing og formodning, du trenger å vite selv.
Marianne Haslev Skånland