It is currently Sat Apr 27, 2024 8:46 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Statsadvokat Jenny Sellægs triksing med lov og rett
PostPosted: Sun Jun 03, 2007 12:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial]
Statsadvokat Jenny Sellægs
triksing med lov og rett
[/font]



Det jeg driver med er bedømt lovlig av politiet i Vefsn to ganger. Den kanskje mest radikale av mine plakater er også blitt bedømt lovlig av politiet i Stavanger. Etter at barnevernsleder Gunnar Toresen i Stavanger anmeldte bl.a plakaten. (Toresens mail og kommentaren min.)

Saken var ferdig etterforsket. Etterforskningen var avsluttet.


Så bestemte statsadvokaten seg for å bøtelegge oss, på tvers av politiets jurister. Dette på bakgrunn av etterforskningen som hadde vert.

Så plutselig og helt uventet angriper statsadvokaten gjennom å få politiet til å sørge for razzia og beslag i alt som kunne lagres på.

Ordfører Jann Arne Løvdal i Vefsn har imidlertid allerede foreslått at saken måtte etterforskes, slik at man kunne finne ut hvem som stod bak. Enda de visste at jeg stod bak. Som gammel politimann vet ordføreren hvordan spillet fungerer. Det virker altså som om man har forsøkt å manipulere i gang en ny etterforskning gjennom å late som om man ikke visste sikkert. Motivet for slikt er naturligvis ikke-rettslige straffemetoder som razzia, avstikking med PC-utstyr etc. Kort sagt: Gjøre livet ubehagelig for om mulig presse en til å slutte med opinionsdanningen mot det såkalte barnevernet. Altså en raffinert liksom-lovlig form for utpressing.

Det jeg har gjort har jeg gjort i all offentlighet. At alt er gjort i all offentlighet eliminerer muligheten for at de leter etter bevis. Nettopp å sikre bevis, er begrunnelsen som de har oppgitt. Plakatene ligger på internett. Forumet er tilgjengelig på internett. Hundrevis av plakater er hengt opp. Nesten like mange er systematisk blitt tatt ned - stort sett uten at de er blitt liggende som søppel på bakken. Noen har altså tatt dem med seg.

Kort sagt: Statsadvokaten i Nordland Jenny Sellæg, ved politiet, har alle bevis hun måtte ønske seg!

Det fantes ingen ting nytt i saken. Vi har imidlertid fortsatt å henge opp plakater og jeg har skrevet på nett.

Det eneste nye i saken, er møtet som skulle være i departementet like etter påske. Der skulle de diskutere mulige lover som kunne stoppe det vi driver med. Problemet deres har imidlertid vert at ytringsfriheten hindrer dem i å gjøre noe. Ytringsfriheten er beskyttet av § 100 i Grunnloven og Menneskerettighetene.

Så hva har de da kommet frem til? Jo, at de skal trikse mest mulig med lovene som er.
Quote:
- I forhold til den konkrete saken er det vanskelig for oss å gripe inn, men det er positivt at den er anket, så vi får en avgjørelse på om dagens lovverk er godt nok, sier Øye.
Kilde

I stedet for å lage nye lover som bryter menneskerettighetene, er de kommet frem til at de skal bruke statsadvokaten i Nordland, Jenny Sellæg som nyttig idiot, som skal angripe arbeidet gjennom triksing.

Så har Jenny Sellæg tatt saken til en skjult tingrett hvor Staurem er dommer. Merk dere: Staurem har aldri nektet påtalemakt og politi noe i skjulte rettsaker som gjelder avlytting. De får ALLTID viljen sin - i 100% av tilfellene. Rettsikkerheten er altså 100% fraværende når han dømmer slike saker. Det er ingen grunn til å tro at ikke tallene er temmelig like i denne type saker. Dette har Jenny Sellæg utnyttet og vinklet saken slik at Staurem har fått så skjev informasjon at han kunne akseptere razziaen mot vårt hjem. Med Staurems godvilje for makten har det vært såre enkelt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 12, 2007 11:34 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Saken går til retten
[/face]

I dagens lokalavis, Helgeland Arbeiderblad, har man som vanlig kontaktet den offentlige part. Slik kan man føre staten og kommunens sak best mulig. Som nevnt tidligere så tror de, av en eller anne årsak, at det blir objektivt når bare makten får uttale seg.

Overskriften er som dere ser: Sjikane-sak blir avgjort i retten

Det dreier seg imidlertid ikke om en sjikane-sak, men om man kan drive kampanje mot det offentliges virksomhet og ledere som er maktens representanter, når disse driver en skitten virksomhet. At den utøvende makt, er så umoden at den føler seg sjikanert, kan løses med bytte av jobb.

http://avis.r-b-v.net/sjikanesak-retten-ha-120607.jpg
Image

Som dere ser truer de patetisk med 3 måneders fengsel i sine forsøk på å hindre ytringsfriheten.


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Tue Jun 12, 2007 1:50 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: helt uffattelig
PostPosted: Tue Jun 12, 2007 11:57 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
De har ikke et sted nevnt at dem som føler seg uthengt arbeider i barnevernet og er blitt omtalt og laget advarselplakat som følge av den forfølgelse de bedriver mot privatpersoner.

Jeg er glad jeg bor i Danmark. Statministeren her har nettopp igjen begrunnet på nasjonaldagen at ytringsfriheten er den viktigste lov og som nasjonen må beskytte først og fremst.

Dermed kommer også barnfjernsakene frem i media, fra privatpersoners perspektiv. Det er blitt sendt en rekke dokumentarprogrammer om dette i senere tid. Sosialforvaltningen konkluderte for ikke lang tid siden med at i 3 av 4 barnevernsaker er det så store og alvorlige saksbehandlingsfeil at de må gå om igjen i rettsystem. De er begynt å love å rydde opp, jeg venter i spenning, kanskje det gradvis vil bli en endring. Jeg håper det.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 12, 2007 2:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg vil tro at det er bevisst å nevne "barnevern" minst mulig. Da kan folk søke på internett for å få informasjon. Helgeland Arbeiderblad og mange andre aviser, har ikke forstått den nye teknologien. Man kan ikke styre folks tenkning, i samme grad som før, gjennom å innsnevre informasjonen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Tue Jun 12, 2007 3:08 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: re:
PostPosted: Tue Jun 12, 2007 2:10 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Arild Holta wrote:
Jeg vil tro at det er bevisst å ikke nevne "barnevern". Da kan folk søke på internett for å få informasjon. Helgeland Arbeiderblad og mange andre aviser, har ikke forstått den nye teknologien. Man kan ikke styre folks tenkning, i samme grad som før, gjennom å innsnevre informasjonen.


Det har du helt rett i og det var faktisk min første tanke da jeg leste avisinnlegget. Utover dette så er loven de henviser til en lov som er beregnet mot privatpersoner, ikke offentlige ansatte som via sitt arbeid møter motstand av de privatpersoner som føler seg trakkasert og får ødelagt deres familieliv gjennom årlang og uendelig forfølgelse fra nettopp offentlig etat og rettsystem. Takk og pris for internett.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg følger med
PostPosted: Tue Jun 12, 2007 6:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg følger med på utviklingen i denne saken, og det skal bli spennende å se hva som skjer videre.

Og gjett hvem jeg heier på?
|-}

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 10:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nå har vi purret på å få tilbake PCene.

Quote:
Da datautstyret ikke gjør noe fra eller til med hensyn til bevis, og dere nå har hatt mulighet til eventuelt «å sikre bevis», så anmoder vi nå, for første gang, at datautstyret må leveres tilbake.

Arild holta har gjenntatt poengtert offentlig på internett, at sikkerhetskopiering er lagt på internett. I det store og hele er det meningsløst å søke beviser på en PC for ting som er offentliggjorte. Det er jo offentliggjort.

Man kan da heller ikke se på sikkerhetskopieringene om plakatene er hengt opp ute. Enda mindre eventuelt hvor og når.


Det er underskrevet av oss foreldre og vår sønn på 16 år.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]