It is currently Sat Jun 21, 2025 7:41 am

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: PSYKISK DRAP
PostPosted: Thu May 20, 2010 6:24 pm 

Jeg mener faktisk at BV driver med Psykisk drap, De trykte meg ned, fortlate meg at jeg aldri kom til å klare å bo for meg selv, vaske klær eller lage mat. De nekta meg alt det normale ungdommer gjør osv.

Men er sitter jeg idag, 1 år og 4 mnder etter brutt kontakt med BV, jeg dusjer hver dag, spiser varm og god middag hver eneste dag, jeg betaler husleie i tide hver mnde, jobber og studerer på nett, regninger blir også betalt. (må sies at jeg ikke er under nav osv)

Så hvordan kunne da bv si i flere år at jeg aldri kom til å klare meg om jeg ikke var under dems omsorg?

Jeg mener at BV psyiskisk har tråkka på meg, "drept" meg og latterliggjort meg. når 5 bv ansatte sitter og forteller meg at jeg aldri vil klare. Men jeg klarte det jeg, på første forsøket også!

Jeg ble til og med frisk fra en sykdom man ikke kan bli frisk fra som de påsto at jeg hadde, AD/HD men det er en annen "historie

dere lurer sikkert på hvorfor jeg sier at dette er psykisk drap? men det er fordi de drepte all selvtilitten min, troen på meg selv og hva jeg står for..

Mener dere at dette er psykisk "drap" ?
Har dere opplevd lignene med BV?

Profile  

Post subject: Re: PSYKISK DRAP
PostPosted: Sat May 22, 2010 8:15 am 
Superposter

siljeodden wrote:
Jeg mener faktisk at BV driver med Psykisk drap, De trykte meg ned, fortlate meg at jeg aldri kom til å klare å bo for meg selv, vaske klær eller lage mat. De nekta meg alt det normale ungdommer gjør osv.

Men er sitter jeg idag, 1 år og 4 mnder etter brutt kontakt med BV, jeg dusjer hver dag, spiser varm og god middag hver eneste dag, jeg betaler husleie i tide hver mnde, jobber og studerer på nett, regninger blir også betalt. (må sies at jeg ikke er under nav osv)

Så hvordan kunne da bv si i flere år at jeg aldri kom til å klare meg om jeg ikke var under dems omsorg?

Jeg mener at BV psyiskisk har tråkka på meg, "drept" meg og latterliggjort meg. når 5 bv ansatte sitter og forteller meg at jeg aldri vil klare. Men jeg klarte det jeg, på første forsøket også!

Jeg ble til og med frisk fra en sykdom man ikke kan bli frisk fra som de påsto at jeg hadde, AD/HD men det er en annen "historie

dere lurer sikkert på hvorfor jeg sier at dette er psykisk drap? men det er fordi de drepte all selvtilitten min, troen på meg selv og hva jeg står for..

"Barnevernet" består av ekstremt negativistiske mennesker. Det eneste de tror er bra er deres egne "fosterhjem" og lukkede institusjoner. De psyker ned mennesker og søker ta fra dem all selvtillit, men det er de ansatte i "barnevernet" som trenger hjelp! Alle de ansatte i "barnevernet" er totalt avhengige av offentlige overføringer. De trenger spesielt tilrettelagt arbeide, for de mangler kognitive evner. Kvinnene (og mennene) som bekler stillingene som "barnevernsleder" er ofte spesielt korka. De er umoralske, patologiske løgnersker men tror likevel at de tilhører herrefolket, som har rett til å herje med andre.

Du må legge det perverse menneskesynet til "barnevernet" bak deg. Det har ingen rot i realitetene. Skrullene i "barnevernet" har vernede arbeidsplasser fordi de trenger det - det er sannheten. For at de skal leve flott, må vi andre undertrykkes. De hjelper bare seg selv med å utbytte andre. Og dette kalles for "velferd". Ja, det er velferd, som de ansatte i "barnevernet" nyter godt av mens barn og foreldre tortures ihjel.

Jeg er helt enig med deg i at "barnevernet" driver med psykisk drap. Alle fornuftige mennesker må ta avstand fra "barnevernet". De skader barna våre og plager foreldre.

Det er bra at du står frem og forteller hvordan det er under "barnevernet". "Barnevernet" må legges ned. Sammen skal vi klare det. Ikke gi opp. :)

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: PSYKISK DRAP
PostPosted: Wed May 26, 2010 2:25 pm 
Rang: Storbruker

siljeodden wrote:
Jeg mener faktisk at BV driver med Psykisk drap,

Den "korrekte" betegnelsen på det du beskriver er KARAKTERMORD

Drap åpner for uaktsomhet og dermed formildende omstendigheter- det er ingenting formildende i utøvelsen av det disse samfunnsdestruktive elementene utøver.
Det er mange mange år siden såkalte barnevernere kunne unndra seg med at "vi visste ikke", "vi gjør bar jobben vår" o.l, til det er de altfor opplyste i dag, både via forum som dette og ellers via andre kilder.
Mord ER overlagt!

- og alle som kommer ut for såkalt barnevern, fylkesnemder og andre av deres nyttige idioter, herunder kommuneadvokater, politi og domstolene, opplever akkurat det samme.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Psykisk drap.
PostPosted: Sun May 30, 2010 6:12 pm 

Barne"vernet", består stort sett av avvikere.

Det er ulike sjangere innen psykologi;
Vi har den sjangeren som går å psykologiske-tester som går ut på å kalle/benevne personer som psykopater, sosiopater, asosiale, selvopptatte etc..

Disse testene er forøvrig forbudt å stille noen "diagnose" etter.
Det en vet er at mange personer som blir utsatt for dette, vil ta sine egne liv eller de klarer ikke å komme tilbake til et normalt liv.

Forøvrig så vet alle som driver med denne sjangeren innen psykologi skadene som blir påført personer som en følge av hvordan de karakteriserer personer.

Dette blir gjort med overlegg, så i de tilfellene der personen tar sitt eget liv er og forblir det overlagt drap.

Det er en spesiell type mennesker som driver med dette, det er ikke bare den subjektive interessen av å tjene lettjente penger som ligger bak, de får også en belønning i å utøve makt der de med fult overlegg kan drepe/skade en person. I lukka korrupte regimer slipper de unna med slikt.

Hvor finner vi disse avvikerne?

En sjekker ut resultater i regimer der en kan dekke seg bak taushetsplikt.
(politi, helsevesen, rettssystemet, barnevern etc.)

Den mest vanlige "unnskyldningen" disse personene bruker er;

Jeg har ikke greie på loven, jeg har ikke greie på medisin, jeg har ikke greie på psykologi etc..

Når vi beveger oss i slike saker har vi stort sett med forvaltning å gjøre.
En har da fått midler fra det offentlige under den strenge restriksjonen at middlene skal brukes samfunnsøkonomiskst.
Disse individenes personlige preferanser bortfaller da, det at middlene skal anvendes samfunnsøkonomiskst, sikrer at dine rettigheter er i varetatt.

Blir ikke middlene anvendt slik de er tiltenkt så har vi økonomisk kriminalitet. Fjasete bortforklaringer som at vi bare har hørt ordet samfunnsøkonomi, da blir det vanskelig, samfunnsøkonomi er et vanskelig fag osv..

Det er bare å telle likene i kjølevannet av barnevernet, likeså alle de ødelagte menneskene. Se på pengesummen de bruker til å skape dette resultatet.

Profile  

Post subject: Samvær med far
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 1:58 pm 

hei,jeg er ny her inne:)
Jeg er enig med deg,jeg har ikke hatt noe med barnevernt å gjøre før,og det har vert et ikke tema",trodde virkelig ting gikk greit for seg i barnevernet,HELT TIL jeg selv ble innvolvert indirekte.Min mann er far til et barn som er plassert i fosterhjem,mor til barnet som var alenemor med flere barn,mistet omsorgen for alle barna.Far ble nektet å møte barnet sitt av mor,så han har aldri vert noen part i saken i det hele tatt.

jeg oppmuntert han selvsagt,i min naive og godtroende syn på barnevernet,til å kontakte barnevernet for å få samvær og følge opp barnet sitt.Trodde han ville få "venlig samværsrett siden han ikke har vert innvolvert i det barnets mor har gjort/anklaget for.
ble helt satt ut alle sammen i familen da vi fikk til svar (barnet er nå 2 år)
fra bv: det er ikke meningen at far og barn skal bli kjent,nok at barnet får kjenneskap til at han har en far.Barnet er langvarig plassert,i fosterhjemmet har han det godt,og der skal han vere hele oppveksten.
Ut fra barnets reaksjon på samvær med mor,gråter i ukesvis etterpå,(barnet ble hentet som baby,da har de 14 dagers hukommelse)så får far samvær 1,5 time pr år fordelt på 4 ganger.(Mor har to timer pr år).Far bor sammen med eget barn som han har med meg pluss et stebarn på 15 år(mitt barn).han er vanlig fungerende,ingen rus/alkoholproblemer.han syns deter kjempevanskelig å følge opp dette lille samværet,for det er så vondt å både komme og gå fra et fosterhjem der de ser på barnet som sitt,og de har lært barnet å si mamma og pappa til seg.barnet husker han heller ikke fra gang til gang.Vi har fått avslag på fri rettshjelp fordi vi tjener over grensen på 350000 for samboere,derfor har vi ikke råd til å gå til rettsak for å få daglig omsorg fra mor som hun nekter å gi fra seg.Akkurat nå så er både han og jeg så fortvilet over både måten han blir snakket til,og tankegangen og terioer de kommer med om tilknytning,at vi er veldig i ferd med å gi opp.Å følge opp et sånt lite samvær er vanskelig.Noen som vet om det er noen vits i å gå til Fylkesnemda?Vil han få mer samvær der?Hvor mye samvær er mulig å få gjennom barnevernet? :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 2:33 pm 
Superposter

Velkommen til barnevernet! Nå er det barnevernet som har omsorgen for barnet, og de bestemmer fullt og helt. Det dere er vitner til er barnevernets teori og ideologi i praksis: biologisk familie er uinteressant. Hvorfor barnet skal ha "kjennskap" til foreldrene skyldes ikke BARNETS behov for foreldrene, eller foreldrenes behov for å ha kontakt med barnet sitt. Neida. Barnevernet vet av erfaring at barn danner seg drømmebilder av foreldre som det ikke får møte - noe som igjen er plagsomt for fosterpersonene. Det er årsaken til at barnet får treffe foreldrene noen få ganger pr år. Men likevel ikke tilstrekkelig til å utvikle dypere kontakt.

Har faren (delt) foreldreansvar for barnet?

Last edited by Nina on Mon Jul 12, 2010 11:27 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 8:51 pm 

Hei!

Alle barn trenger kontakt med sitt opphav. Mamma og pappa er noe for seg selv, de er uerstattelige. Her har dere rett og barnevernet tar feil.

Fosterbarn kastes ut den dagen de fyller atten. Det er et meget dårlig tidspunkt, barn trenger i høyeste grad foreldre i denne alderen. Barn bestemmer selv når de vil flytte ut - de er ikke syke eller dårligfungerende om de venter til de er tyve. Og når de har flyttet ut trenger de veldig et hjem å komme hjem til.

Desverre velger barnevernet de mest kyniske til å få status som fosterhjem. Folk som ikke ønsker et barn i huset, men som ønsker seg penger på kontoen. Det må de, for varme mennesker med kjærlighet til det levende, makter ikke å påta seg en slik rolle.

Jeg vil oppmuntre samboeren din til å stå på! Han er verdifull! Det går an å stålsette mot barnevernets undertrykking. En dag blir ungen stor. Det er livets gave å se, hun kjempet for meg, han kjempet for meg, jeg er elsket.

Ikke fordi man tror en når frem med krav om samvær skal en kjempe. Men en skal benytte hver anledning til å kreve samvær eller kreve omsorgen. Brev for eksempel, til barnevernet, må etter loven legges i mappen. Tenk langt fram, tenk at sønnen eller datteren en dag åpner mappen og ser. Det er en enorm oppreisning. Fosterbarn har det verre enn adoptivbarn. Adpotivforeldre renner ikke til barnevernet hver gang barnet skal ha ny boblejakke eller nye ski.

Hva føler unger som vokser opp slik? De som skal være foreldre bryr seg så lite om de, at de ikke engang vil betale klær - til tross for den gedigne lønnen de får. Vent å se. Den dagen han/hun er stor, blir det sitt biologiske opphav de vil lage bånd til. Da er det et godt sted å begynne, dersom ungen får se at foreldrene kjempet hele barndommen deres, for å få mest mulig kontakt eller få de tilbake.

Det er lett å tenke, det hjelper ikke likevel. Nei, en når ikke fram i systemet. Men til ungen når en fram den dagene de ser sannheten.

Last edited by athene on Tue Jul 13, 2010 12:39 am, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 10:52 pm 

Han hadde ikke delt foreldreansvar i begynnelsen,men fikk det nå for en måneds tid siden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 11:02 pm 

Takk for fint svar,fikk litt påfyll av energi når jeg leste det til å oppmuntre han til å stå på videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 11:40 pm 
Superposter

HanneSteffensen wrote:
Han hadde ikke delt foreldreansvar i begynnelsen,men fikk det nå for en måneds tid siden.

Med delt foreldreansvar har han partsstatus, og kan fremme sak om samvær og omsorg. Dessverre må han (evt. advokaten hans) henvende seg til barnevernet, for det er kun barnevernet som kan fremme sak for nemnda. Men la ikke det stoppe dere.
Alternativt til nemnds- og rettssak kan man sende barnevernet brev med forslag til samvær - også utover det som er bestemt. Be om jule- og sommersamvær, høst og vinterferie. For, som Athene skriver, barnet blir en dag voksen og kan selv se og lese hvilke anstrengelser dere har hatt for barnets skyld. Men obs! Ikke kast skitt på moren - hun er minst like viktig; barnevernets vurdering av henne er uansett ikke troverdig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2010 9:40 pm 

neida vi snakker ikke shit om moren til bv,vi har ikke engang lest saksmappen.Ikke kommer vi til å lese den heller.
Mannen min kjenner knapt moren,de har ikke hatt fast forhold,så det hadde blitt veldig rart å rakke ned på henne,

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]