It is currently Fri Jun 20, 2025 2:39 pm

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: ny på forumet og snart tvangsinnlagt..
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 4:30 pm 

Hei, jeg er ei jente på 18 år som er gravid i 20 uke.
Jeg har i 3 år vært på "bup" (barne og ungdomspsykiatrien) for en utredning på adhd, som aldri har blitt ferdig, har følt meg som en kasteball innafor psykiatrien og opplevd at jeg ikke blir tatt seriøst.

Nå er jeg blitt gravid, og valgte og melde meg ut av bup, eller PUT som jeg nettopp ble overført til, før de fikk nyss i at jeg var gravid, fordi dem vet at jeg tidligere har røkt hasj.
Desverre klarte mamma'n min og forsnakke seg litt, og jeg ble sendt til rusteamet, for og avlevere urinprøver.
Har nå vært nykter i litt over en mnd, og gått til urinprøver, problemet er at dem mener nå at urinprøvene fortsatt er "høye", har ikke fått noen verdier selvom jeg ber om dem gang på gang, og nå pga en flytting glemte jeg desverre en urinprøve, som da fører til at jeg blir innlagt på borgestad iløpet av neste uke..

Jeg må bare spørre dere som har peiling her, kan de virkelig gjøre dette??
Og hvor lenge vil de evt holde meg der om jeg legger meg inn frivillig?
Jeg har ingen problemer med rus, har kun røyka hasj og det sa jeg meg ferdig med når jeg fikk vite jeg var gravid.

Irriterer meg at de ikke kan vise meg verdiene på prøvene mine, de sier bare nei de er positive, verdiene er høye, noe jeg mener dem absolutt burde forvente når jeg har røyka tett før jeg ble gravid.

Ikke vet jeg hva jeg har krav på , eller hva de mener de har rett til å gjøre, de kan vel ikke ta fra meg barnet mitt når det kommer?

Med vennlig hilsen ei bekymra (snart) mamma.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 7:21 pm 

De har vel ikke rett til å nekte deg å se prøveresultatene? Bruker du advokat mht dette, så vil de kanskje gi seg raskt. Noen som vet noe mer?

At de ikke vil levere ut dokumenter du sikkert har insynsrett i, viser at det kanskje handler om farlige mennesker som driter i loven.

Dermed risikerer du alvorlig barnevernstrøbbel hvor de minimum beskylder deg for å være rusmisbruker med ADHD. Og det kan være nok i massevis for å ta fra deg barnet. Selv om det er svært skadelig for barnet.

Tvangsinnleggelse er vel ment å være et "tilbud" for tunge rusmisbrukere. Uten at jeg kjenner godt til dette. Det kan virke som om noe maktpakk er alt for opphengt i deg.

Drar man til en by i utlandet, så er det større mulighet for å ikke bli utsatt for tvangsinnleggelse. I større byer har gjerne såkalte barnevern og psykiatri så mange "tyngre" saker, at de gjerne prioriterer anderledes.

Det beste er kanskje å dra til Spania. Kanskje Tyskland også er brukbart noen ganger? F.eks tyske Slesvig (tysk: Schleswig) ligger en halv time fra danskegrensen. I Slesvig er det en stor del dansktalende og derfor er det danske skoler, dansk barnehage, dansk bibliotek etc. Dansk skriftlig, er jo svært likt bokmål.

Er det prestige i saken kan det hjelpe å dra til Danmark eller Sverige. Ikke fordi de er bedre enn norsker - det er de ikke - men fordi man får skiftet saksbehandlere og roet ned saken.

Dere andre som kan litt juss og slikt, hva mener dere??

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 9:26 pm 

takk for svar, blir veldig urolig her når jeg sitter å leser hva dem kan finne på å gjøre..

De har jo ikke tidligere gitt inntrykk for at barnet mitt skal bli tatt fra meg, men merker de strammer mer og mer inn nå som jeg glemte å ta urinprøve.
Har jo levert to urinprøver etter dette, men de mener at verdiene ikke går nedover, selvom de ikke har noen verdier og vise til..

Fikk høre tidligere i dag at borgestadklinikken som da har ansvar for mine prøver, ikke tar utvida prøver så de får sett verdier uansett, er det noen som vet noe mer om dette?
For har tatt en utvidet prøve tidligere, og mener at de må da kunne ta en til, og først da ser de jo at verdiene mine går nedover?

Skal iallfall snakke med en advokat, min far er advokat selv og han er jo klar over hva jeg har drevet med tidligere, men vil helst ikke dra han inn i det her, er kanskje litt redd for å ikke bli tatt seriøst nok.
Kanskje det er noen som vet om noen som er flinke mht slike saker?

Håper iallfall ikke det skal gå så langt at jeg må begynne å tenke på å flytte til utlandet osv, men skal de gå så langt så nøler jeg jo ikke med det heller, jeg mener det her er helt feil og jeg synes det blir teit å legge seg inn på en klinikk for rusavhengighet når jeg ikke engang har noen problemer med rus!

De burde iallfall kunne ta en utvidet prøve til så de har noen verdier å sammenligne med, det har de jo tydeligvis ikke..

Uff er så mye tanker og kaos oppe i hodet mitt akkurat nå, men det med adhd kan de iallfall ikke si noe på , i og med at bup aldri klarte å fullføre utredningen sin..! Er så lei av alt det kommune dritet, de skal jo bare misbruke rettighetene sine hele tiden, skulle bare ønske det for en gang skyld kunne gå litt min vei.. :/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 9:39 pm 
Rang: Storbruker

Den ADHDn er noe di kommer til å henge seg opp i uansett ferdig utredning eller ikke.

Din far er advokat. Snakk med ham. Han forstår nok mer enn du tror. Desverre så er han inhabil, ettersom han er i slekt med deg, men han kjenner sikkert noen gode advokater som kan bistå deg.

Det er en terskel man må tre over, å betro seg til sin far. Men! Det kan være ditt sterke kort på hånden. Bruk det. Å bruk det nå, før du blir tvangsinnlagt.

Lykke til.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 11:28 pm 
Rang: Ivrig bruker

Hørtes ikke noe greit ut med tvangsinnleggelse om du ikke har noe rus problem. Rart du ikke får se prøve resultatene , det kan de nok ikke nekte deg. Virker rart hele greiene. Men barnevernet vil komme til å bruke i mot deg det de kan om de setter den siden til. Du merker vell om barnevernet beveger seg i retning av omsorgsovertagelse. Men da kan det være for sent. Det er ikke noe trygt land Norge for noen selv om alle prøver blir fine hos deg. AD\Hd er nok til at de trøbbler. Spania og noen steder i Tyskland skal være trygge sted for barnevernet. Norge er bare værst der. Alle land er bedre sånn sett. Håper det går bra for deg.Håper du ikke må rømme noen steder.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 17, 2009 11:38 pm 
Superposter

Få deg en god advokat og finn deg ikke i alt tullet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 12:25 am 

Enig med de ovenstående, hiv tak i pappan din, han kjenner sikkert en god advokat indenfor barnesaker som bedre kan hjælpe dere.
Mulig pappan din blir litt sint som starter, men det en pappa er bedst til, er å passe på dig og barnebarnet hans.
Barneværnet er veldig glad for små søte babyer, både i Norge men også i Danmark. Eneste forskel er at her i Danmark anbringes dobbelt så mange, og forældrene trur på barneværnets løgner.

Katolske lander anbefales av de fleste.

En psykisk hel eller halv diagnose er farlig,
Les hvad "savner jenta mi " skriver her på forum .
Jeg er en 22 år gammel jente som brutalt ble fratatt min kjære datter den 10.oktober 2008, etter å ha blitt psykisk mishandlet på barnevernsinstitusjonen jeg og jenta mi ble plassert på ved tvang, rett etter fødselen. Min lille datter var ikke mer enn 3 uker gammel da de tok henne. Jeg, min familie og barnefarens familie har satt advokat på saken, og vi skal kjempe til vår lille skatt blir levert tilbake til oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 12:43 am 

ja, jeg synes også at hele saken begynner å skurre fælt..
altså, vi har jo prøveresultater, men det står kun positivt, og null verdier.. :/
har tenkt å si til dem at jeg legger meg inn frivillig om dem mener det er grunn til det, men at jeg krever å få verdiene fra første utvida prøve, og at jeg skal ta en utvidet prøve til så de har noe å sammenligne med, de kan ikke legge meg inn fordi om de "tror" at jeg har røyka.
De har jo kun prøver det står positivt på, så de ser jo ikke om verdiene går nedover, noe det må gjøre ettersom jeg har vært nykter siden jeg fikk vite jeg var gravid, begynner jo å bli godt over en mnd siden jeg sluttet å røyke..

Vi har jo en avtale på at når jeg er rein, så skal dem la meg være i "fred" , spm er da bare om de skal begynne å bli vanskelige nå, noe som det virker som at de skal.. :(

Skal iallfall snakke med pappa'n min i morgen, så får jeg snakke med de igjen på mandag, har heldigvis en uke på meg nå til å få alt mitt på det tørre, før jeg da evt blir lagt inn.. :/
Leste jo historien om "savner jenta mi" , og må si det er skremmende da med tanke på at jeg har i mange år vært i det systemet selv, og hvor mye de da kan bruke "mot" meg.. =/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 8:52 am 

Nu er du heldigvis i forkant, og dersom pappan din bare kan anbefale en god advokat er saken ikke tapt ennu. Synes du skal ringe og snakke med ham allerede nu, så har han dagen til å finne den riktige du kan få tak i og så snakke videre med ham i morgen. Ikke foreslå noe før du har snakka med advokat, eller dersom din pappa forteller hva du skal si til dem. Desuten er det veldig viktig du møter op til alle kontroller og ikke ruser dig. Bare det mindste kan være det som får dem til å gå i rødt.
Tror du skal være glad for du er i forkant, det som kom bak på "savner jenta mi" var at det var så galt som det er. Hu er nu veldig aktiv bv motstander, men jentungen bor hos sin far heldigvis, men vi er noen som mener hu ville ha det bedre hjemme hos mamma som alle babyer har bedst av. Mulig hu i bakklokskapens lys har noen råd ?

Håper på det beste for dere :)

Profile  

Post subject: Re: ny på forumet og snart tvangsinnlagt..
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 3:11 pm 
Superposter

snartmamma wrote:
Hei, jeg er ei jente på 18 år som er gravid i 20 uke.
Jeg har i 3 år vært på "bup" (barne og ungdomspsykiatrien) for en utredning på adhd, som aldri har blitt ferdig, har følt meg som en kasteball innafor psykiatrien og opplevd at jeg ikke blir tatt seriøst.

Nå er jeg blitt gravid, og valgte og melde meg ut av bup, eller PUT som jeg nettopp ble overført til, før de fikk nyss i at jeg var gravid, fordi dem vet at jeg tidligere har røkt hasj.
Desverre klarte mamma'n min og forsnakke seg litt, og jeg ble sendt til rusteamet, for og avlevere urinprøver.
Har nå vært nykter i litt over en mnd, og gått til urinprøver, problemet er at dem mener nå at urinprøvene fortsatt er "høye", har ikke fått noen verdier selvom jeg ber om dem gang på gang, og nå pga en flytting glemte jeg desverre en urinprøve, som da fører til at jeg blir innlagt på borgestad iløpet av neste uke..

Jeg må bare spørre dere som har peiling her, kan de virkelig gjøre dette??
Og hvor lenge vil de evt holde meg der om jeg legger meg inn frivillig?
Jeg har ingen problemer med rus, har kun røyka hasj og det sa jeg meg ferdig med når jeg fikk vite jeg var gravid.

Irriterer meg at de ikke kan vise meg verdiene på prøvene mine, de sier bare nei de er positive, verdiene er høye, noe jeg mener dem absolutt burde forvente når jeg har røyka tett før jeg ble gravid.

Ikke vet jeg hva jeg har krav på , eller hva de mener de har rett til å gjøre, de kan vel ikke ta fra meg barnet mitt når det kommer?

Med vennlig hilsen ei bekymra (snart) mamma.

"Barnevernet" kan så absolutt ta fra deg barnet når det kommer, og de har tenkt å sikre seg barnet før det kommer, i og med at de planlegger å få deg tvangsinnlagt på Borgestad klinikken. Da vil du ikke kunne flykte men blir nødt til å føde under bevoktning.

"Barnevernet" er Norges hemmelig familiepoliti med særdeles vide fullmakter. Kvinnfolkene som har ansettelse der er helt uangripelige. De står i kontakt med dommere og sakkyndige og kan gjøre akkurat hva de vil med deg og barnet. Hele rettssystemet er bare en farse, som iverksettes for å gi inntrykk av at det finnes rettssikkerhet for barna og foreldrene. Rettssikkerheten er imidlertid som Potemkins kulisser. Hovedforhandling gjennomføres kun som et show. Resultatet er avgjort på forhånd.

Jeg synes det er veldig bekymringsfullt at de vil tvangsinnlegge etter at du har sluttet å røyke hasj. Hasj er ikke blant de tunge narkotiske stoffene, og så vidt jeg vet, blir ikke sigarett-røykere tvangsinnlagt på Borgestad klinikken selv om sigarett-røyking også er farlig for det ufødte liv. Dette her høres ut som et tilfelle hvor "barnevernet" allerede har bestemt seg for å ta barnet ditt og straffe deg for oppsetsighet. Det kan være nok at du har en far som advokat, til å tirre kjerringene. De er sosiale strebere og elsker å slå ned på mennesker som de oppfatter står over dem selv på samfunnsstigen.

Kom deg ut av landet med én gang. "Barnevernet" kommer garantert til å ta fra deg barnet, og du blir innlemmet i trellestanden sammen med barnet ditt. Det holder å flytte ut av Norden, men gjør det kjapt før de rekker å tvangsinnlegge deg. Da vil det være for sent. Be pappa'en din om penger. Det er ikke flaut. Du er faktisk i en ekstrem krisesituasjon, og faren din plikter å hjelpe deg.

Jeg håper det går bra med deg. Furiene i "barnevernet" er psykopater. De elsker å se andre lide og har null empati både med deg og barnet. Det eneste de bryr seg om er penger og makt. Ikke la skrullene få makten over deg og barnet du venter. Flykt før det er for sent. Ikke la barnet ditt vokse opp i et diktatur.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 8:21 pm 
Superposter

Det er dessværre sant det Agrippa skriver.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 10:40 am 

Er nettopp det jeg er redd for, at de allerede har bestemt seg for at jeg ikke er egna som mor..
Jeg er jo der nå og samarbeider kun for å bevise dem nettopp det at jeg kan fungere flott som mor, her har jeg jo jobb, har nettopp kjøpt leilighet, også glemmer jeg et par urinprøver uken jeg flytter inn og da skal det liksom være nok til en innleggelse.. synes det er sykt!

Har snakka med pappa nå, men han er ikke hjemme så vi skulle snakke mer om det i morgen, men er redd for at han ikke vil være så mye til hjelp,
merket det at han også har sine tvil, og med god grunn selvfølgelig, eneste jeg vil nå er jo bevise at de ikke lenger har grunn til å tvile, men får jo ingen sjanse til det..
Greit nok at jeg har røyka hasj tidligere, men jeg skjønner jo hva som er best for barnet mitt og skjønte jo selvfølgelig at jeg måtte kutte ut med det når jeg fikk vite om graviditeten.!

Er bare så vanskelig å svelge når jeg vet jeg ikke har gjort noe, syns de heller kan ta de forbaskede utvida prøvene så dem kan se verdiene mine, og se at det har gått nedover! :/

Profile  

Post subject: Re: ny på forumet og snart tvangsinnlagt..
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 10:57 am 

Hei snartmamma.

Det var trist lesing. Det er dessverre vanlig i psykiatrien og BV at de tror mer på det som var før enn det som er tilfelle . Noe som kan være svært uheldig for de det gjelder. Det å ikke bli hørt er noe av det verste en kan oppleve. Det virker som om du kjemper for livet og prøver å overbevise dem om at du er helt rusfri, men de tror ikke på deg. Jeg tror kanskje også de har sine grunner til å holde tilbake opplysninger du har krav på (verdier). Dette har de ikke lov til, du har krav på å vite de. Derfor anbefaler jeg deg snarest å ta kontakt med en advokat og be han/henne om å sende forespørsel om utlevering av disse verdiene, og gjerne få noen utenforstående til å tolke disse, og sende rapport om dette.

Jeg tror dessverre at helsevesenet samarbeider med BV slik at de kan finne noe å ta deg på for å røve ditt barn, slik som de gjorde med meg :cry: Jeg prøvde og prøvde desperat å si at "nå er ikke jeg deprimert lenger, diagnosen er feil og foreldra mine støtter meg og vi har god kontakt!" men neida, de trodde på det som var aktuelt i 2007. Ja jeg innrømmer at jeg på et tidspunkt var deprimert og hadde dårlig kontakt med foreldrene (var derfor jeg oppsøkte hjelp, dessverre... Noe jeg aldri skulle ha gjort!) men det var en forbigående fase, noe de nektet å innse. Dette hengte de seg opp i, og tilbød meg "hjelp". Jeg takket først ja, for jeg trodde jo det var hjelp?! Men da jeg skjønte at det var no rart no der, og ombestemte meg og takket nei, var det allerede for sent. Da jeg var i 39. svangerskapsuke fikk jeg beskjed om at enten flytter jeg på Aline eller så røver de barnet med en gang etter fødselen. De kalte dette for "frivillig tvang". Jeg brøt sammen da jeg kom hjem, og innså at jeg ikke hadde no valg. I verste fall kunne fødselen ha satt igang i dette øyeblikket på grunn av påkjenningene jeg ble påført...

Jeg bestemte meg for å samtykke til Aline, etter å ha innsett at jeg ikke hadde noe valg. Jeg skulle være der i 8 uker. I løpet av de 3 første ukene terroriserte de, truet og brøt meg ned på det verste slik at jeg tilslutt ikke klarte å konsentrere meg. Dette brukte de imot meg og etter disse 3 ukene heiv de meg ut og røva min datter. Hun skulle ha fylt 4 uker dagen etter...

agrippa wrote:
"Barnevernet" kan så absolutt ta fra deg barnet når det kommer, og de har tenkt å sikre seg barnet før det kommer, i og med at de planlegger å få deg tvangsinnlagt på Borgestad klinikken.

Dette var tilfellet hos meg. De hadde innrømmet ovenfor barnefar (!) at de hadde planlagt å ta barnet mitt uansett, noe som var bestemt allerede før fødselen... Så dette er dessverre fakta :( Har de først bestemt seg for noe så gjennomfører de det uansett hvor mye liv og helse som går tapt... :?

De fleste kjenner vel til min sak nå i og med at denne har gått rundt både på facebook og nettby, samt div. forum. Om du har lyst til å prate, er det bare å sende meg en PM så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Vi kan også snakkes på msn om du vil det, du virker som en hyggelig jente :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 1:54 pm 

uff, føler virkelig med deg!
har fått nr til en god advokat og skal kontakte henne i morgen,
om jeg ikke legger meg inn frivillig neste uke så har jeg jo to uker på å opprette en sak mot dem, så skal forhøre meg med advokaten hvor sterkt hun mener jeg står i denne saken.

Hadde vært fint å prata litt over msn kanskje?
Godt og få litt innsikt ifra noen som har vært gjennom disse tingene selv..
Bare send meg en pm du så skal jeg legge deg til på msn! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 7:45 pm 

Du skal ikke la deg innlegge!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next