Quote:
Nina skrev:
Jolene, du må få barnevernet unna deg/dere. Og det betyr at du ikke må ta imot tiltak fra dem (jf. "Godt dem kan brukes til noe"). Har du ikke lest Alvheims 10 bud?
Brukerne på forumet sitter på lang erfaring med barnevernet. De har det en kaller erfaringskunnskap.
Det er et mønster i barnevernets fremgangsmåte. Den er lik over hele landet og i Skandinavia. På forumet er måten barnevernet går frem på avslørt og lett gjenkjennbar. Og de med "fartstid" her - de som har sett og hørt at andres historie er helt lik deres egen, - kan "spå" fremtiden med ganske stor sikkerhet. Desverre. Eller heldigvis?
En kan ikke lære en kvige å bli ku, heter et ordtak. Det er å håpe at andres erfaringer om å miste sine barn, kan hjelpe nye foreldre, slik at deres barn slipper å oppleve det samme.
Når en drar, er ungene det eneste man trenger å få med seg. Og pass og flyttemelding som postlegges som det siste en gjør før en krysser grensen. Alt er uvisst utover det. Rett innstilling er å tenke: Det går bra, uansett. Uansett materiell trygghet som jobb og bolig, det ordner seg. Det fins steder å dra til hvor det fint går an å bo i telt en stund. Barna mine er her, hos meg, de får lov å være hos meg dag og natt. Det er en rus, den beste rus en kan ha, når en gyser innom tanken, på de planer noen hadde.
Alternativet til å flytte, er ikke et alternativ, "heller satt jeg på gaten og tigget". (Agrippa, fritt sitert etter hukommelsen). Og det er sant. Dessuten er vaskejobber lett å få de fleste steder om man ikke forsmår.
Det er verdt å merke seg Alvheims 10 bud. Hjelpetiltak er overvåking. Slik holder de på en stund.
Mens prosessen går sin gang, skjer en nedbryting av menneskets tro på seg selv. Virkelighetsoppfatning, identitet, skille mellom rett og galt, en blir paranoid fordi en blir forfulgt. En vet ikke hvem en kan stole på, hvem er rapportører? Hvem er venner?
En er nær fullstendig utkjørt og utslitt, ofte fysisk syk, og i allefall psykisk preget av forfølgelse og terror. Bruk søkeordet "tortur", les senvirkninger av tortur.
Isolert blir en, fordi ingen andre enn de som har erfart å bli forfulgt av barnevernet, kan begripe hva du snakker om, og se og forstå hva som skjer med deg. Begripe hvorfor barnevernet gjør det de gjør. For det er vanskelig å tro på at de helt bevisst går inn for å bryte mennesker ned, og ødelegge barn. Eller hva? Andre som sett barnevernets hardkjør og terror tett på, vil også umiddelbart forstå det ingen andre skjønner.
Den dagen barnevernet setter støtet inn, er det forsent, en er påført skader allerede. Troen en har igjen, på seg selv, kan være på et slikt bunnnivå, at en tror en aldri greier å flytte. "Jeg kommer ikke til å greie meg". Depresjon. Angst. Manglende tillit til andre mennesker. Manglende tillit til seg selv.
På forumet her besitter medlemmene som sagt, lang erfaring. Det gjør at en punkt for punkt, kan fortelle nye medlemmer hva som har skjedd og hva som kommer til å skje. En vet hvordan de går fram, for å komme dit de vil: Få brutt ned og ødelagt foreldrene. Og frarøvet dem barna. Og glem aldri: Ungene mister så uendelig mye mer.
En trenger ikke vente til en står på kanten av stupet, langt mer nedbrutt av terror enn en var et halvt år tidligere. Folk her inne kan forutsi på et knapphull, hvordan det vil gå, dvs. hva barnevernets neste "tiltak" er.
Ingen fare: Du er ikke i kontakt med barnevernet.
Fare: Barnevernet henla en falsk bekymringmelding for åtte år siden.
Alvorlig fare: Du mottar "hjelpetiltak" fra barnevernet. (De har begynt å samle opp mot en tvangsfjerning).
Akutt fare: Barnevernet har besluttet å gjennomføre en omfattende undersøkelsessak. Vil innhente opplysninger, har jevnlige "møter", ansvarsgrupper eller lignende.
Reis fra landet, før det er for sent.
Her ville jeg ikke sagt opp hjelptiltak, jeg ville ordnet alt så langt som mulig, og reist på rette måten: Flyttemelding, uten at noen aner det på forhånd.
Å håpe på at barnevernet en vakker dag konkluderer med at deres egne hjelptiltak hjalp, er for meget å forvente. Ingen er kurert av barnevernets hjelp, helt til den eneste kuren som egentlig "hjelper" er "iverksatt".