It is currently Tue Jun 17, 2025 2:47 pm

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Til Administratorer. (Andre kan også gjerne lese dette)
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 8:44 pm 
Rang: Ivrig bruker

Til tross for at jeg syns jeg har holdt en meget ryddig debatt, samt kommet med noen relativt foruftige spørsmål, har jeg den følelsen av at jeg ikke er velkommen på dette forumet.
Noen kommer med direkte hint til at jeg jobber for BV, og andre mener at jeg gjør skam på hele debattforumet! Jeg syns dette er trist, fordi jeg i stor grad har samme mening som dere, men ønsker å reflektere litt over enkelte områder som er aktuelle.
Om det er slik at de fleste av forumets brukere ikke ønsker mitt tilstedeværelse, syns jeg det er riktig at dere da fjerner meg som bruker.
Dette fordi jeg da åpnenbart ikke kan tilføre forumet noe positivt.
Jeg overlater det dermed til dere å ta et standpunkt, og eventuelt fjerne meg som bruker.
Ellers takker jeg for at jeg har fått ytre meg relativt fritt etter forumets regler.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:06 pm 
Rang: Storbruker

Det er synd at du føler deg lite velkommen. Om du leser litt mer på forumet vil du se at forumet har vært plaget av provokatører.
Å provosere folk som allerede har blitt plaget nok er ikke videre pent.

Ha derfor forståelse for at flere er på vakt og usikre når det dukker opp "skarpe kniver" :wink:
Gi det litt tid og ikke vær hårsår så går det nok bra, skal du se. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:09 pm 

Bestemamma wrote:
Det er synd at du føler deg lite velkommen. Om du leser litt mer på forumet vil du se at forumet har vært plaget av provokatører.
Å provosere folk som allerede har blitt plaget nok er ikke videre pent.

Ha derfor forståelse for at flere er på vakt og usikre når det dukker opp skarpe "kniver" :wink:
Gi det litt tid og ikke vær hårsår så går det nok bra, skal du se. :)

Takk, Det skjønner jeg godt. Spesielt når det gjelder noe som betraktes som "liv og død" situasjoner. Jeg har ikke forsøkt å provosere, og jeg håper jeg ikke gjør det. Jeg skjønner at folk kan være skeptiske, men håper som du sier at folk her inne etter vert vil forstå at jeg ikke ønsker å ødelegge noe eller for noen.

Profile  

Post subject: Re: Til Administratorer. (Andre kan også gjerne lese dette)
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 12:39 am 

EXxon81 wrote:
Til tross for at jeg syns jeg har holdt en meget ryddig debatt, samt kommet med noen relativt foruftige spørsmål, har jeg den følelsen av at jeg ikke er velkommen på dette forumet.
Noen kommer med direkte hint til at jeg jobber for BV, og andre mener at jeg gjør skam på hele debattforumet! Jeg syns dette er trist, fordi jeg i stor grad har samme mening som dere, men ønsker å reflektere litt over enkelte områder som er aktuelle.
Om det er slik at de fleste av forumets brukere ikke ønsker mitt tilstedeværelse, syns jeg det er riktig at dere da fjerner meg som bruker.
Dette fordi jeg da åpnenbart ikke kan tilføre forumet noe positivt.
Jeg overlater det dermed til dere å ta et standpunkt, og eventuelt fjerne meg som bruker.
Ellers takker jeg for at jeg har fått ytre meg relativt fritt etter forumets regler.

Det er ingen grunn for "å gjøre seg til", du får samme oppmerksomhet som alle andre her på forumet
- og, dine bidrag er like velkomment evt. uvelkomment som alle andres.

Quote:
Noen kommer med direkte hint til at jeg jobber for BV

Om du tenker på Ninas kommentar jeg har ikke store vanskeligheter med å "se det" fra hennes side, men jeg ser ikke anledningen for å tillegge hennes uttalelse noe slikt.
Jeg har også "reagert" flere ganger på ting som har kommet fra deg, og måten du har reagert på.

Noen av oss som er "faste" på forumet har både hver for oss og tilsammen en god del år med erfaringer som igjen ligger til grunn for vårt arbeide, og jeg kan også avsløre for deg at jeg var forholdsvis tidlig "alarmert" av din "person" her på forumet- det betyr ikke at du er uønsket eller at du blir fjernet all den tid du "utvikler" deg, kommer til utrykk og tar til deg på en ordentlig måte.
Det har vi nok alle måtte gjøre fra tid til annen.

Quote:
Jeg syns dette er trist, fordi jeg i stor grad har samme mening som dere,

Det spørs jo litt HVA du "i stor grad" mener det samme som oss om- og, meninger er ikke stort mer enn det, nemlig- meninger.

Quote:

Vi har ikke hatt noe avstemming og jeg har heller ikke motatt noen henvendelser som støtter noe slikt som at "de fleste av forumets brukere ....", det har forsåvidt aldri vært på tale å stenge ute noen eller erklære noen uønsket i denne sammenheng.
- og, som sagt du får samme oppmerksomhet som de øvrige av forumdeltakerne.

Jeg må også få erkjenne at jeg har ikke lest allt du skriver, men det er vel kanskje ikke mer å utsette på det enn hva som kan oppstå nå og da utfra et oponionsdannings-taktisk synspunkt?

Vi er først og fremst til for de som blir eller har blitt utsatt for såkalt barnevern og den ukulturen såkalt barnevern er en vesentlig del av, ikke for de som finner dette samfunnsproblemet eller forumet interessant utfra mer eller mindre uklare og dermed potensiellt suspekte motiver.

Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Sat Nov 15, 2008 5:15 am, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 1:59 am 
Superposter

Exxon81. Det er tull at du gjør skam på forumet slik noen har hevdet. Du skriver bra og er tydelig i alt. Stiller en del spørsmål som ledelsen må kunne besvare. Andre og om di vil. Men man bør ungå å kjøre et svakt barnevernsoffer til veggs å kreve svar i fra det.

Spørsmålene må man alikevel igjenom dersom man skal få noe endring på dagens barnevern. Man kommer ikke utenom di spørsmål. Men det bør ledelsen ha svar på.

Du er aldeles ikke uvelkommen her av alle. Fortsett å skriv . :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 5:37 am 
Site Admin

Jeg har svart en del i den andre debatten, hvor det ble noen fronter. Håper du leser det grundig.

Nina sine svar har vert en stor hjelp for meg. Det er nødvendig å ha et klart budskap på forumet.

Å lese menneskers motiv og intensjoner, er ofte umulig. Jeg håper du er ærlig og oppriktig, og åpen for nye tanker. Det er helt nødvendig.

Du oppdager at problemstillingene har mange flere sider og motforestillinger enn du var klar over, og at du i større grad enn du var klar over faktisk er produkt av en del av overgrepskulturen, i motsetning til produkt fakta og idealisme. Hvordan skal du unngå å være et produkt av din tid? Ingen klarer det fullt ut. Langt derfra!

Til tross for at du nok er vane med å være blant de som forstår, så møter du mange nye problemstillinger her.

Derfor er en ydmyk holdning til de som i 5, 10 og over 20 år, har arbeidet med materien, nødvendig. Helt uten janteloven: Du vet faktisk mindre enn du aner. :wink:

Vi har stadig motstandere som prøver seg på forumet. Flere spiller barnevernsmotstandere.

Jeg håper imidlertid på at dine motiver er redelige, og at du raskt kan tilegne deg stoff, slik at du blir en solid støtte. Det trenger vi.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 2:46 pm 
Superposter

Det er fint at du spør direkte EXxon81, så kan vi sammen jobbe med saken.

En av problemene er jo at ord kan misforståes og jeg har selv måttet gå mange runder på grunn av slike misforståelser her på forumet, og andre steder.

Så lenge en er åpen for å oppklare misforståelser, klargjøre ståsted og å møte andres erfaringer med respekt, så skulle muligheten for en lærerrik og konstruktiv debatt være tilstede.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:18 pm 
Superposter

Missforståelser på grunn av at noen bruker feil ord. Det må man kunne oppklare og gjøre seg bedre forstått. I den naturlige verden tar det tid å bli kjent med et menneske og hva det egentlig tenker og mener. Ikke er det vanlig heller at man i det daglige bruker språkproffesorspråk. Man burde ikke gå til angrep på et nytt medlem med en gang fordi det er vant med sitt språk.

Litt tid og plass for forståelse av dette menneske må man gi. Ellers kan forumet bare se langt etter økning iantall medlemmer. Kan se mange positive ting xxon81. Noen er for harde mot nyinnkomne, det er vel gjerne angst for barnevernsfanatiker som gjør det.

Man må få lagt ned barnevernet, da det ikke fungerer som barnevern. Men ødleggelse av barn og familier. Vi treng et familievern. Og total slutt på denne røvinga av barn. Det finns andre løsninger enn å kidnappe barn ut av slekt og familie, og sin vennekrets.

Kjøtthuer i barnevernet har vi sett nok av nå. Velkommen til xxon81 så langt.

Profile  

Post subject: Takk for svar
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:21 pm 

Takk for svar. Svarene har gitt meg et en forståelse for hvor jeg gjør feil, og hva jeg gjør feil.
Jeg har lest nøye igjennom alle nye svar som jeg har fått på forumet. Det har i stor grad gitt meg en bedre forståelse av hvorfor jeg har kommet i "konflikt" med enkelte personer.
At jeg har en "lærekurve" her inne som må tilarbeides er nok mye av problemet mitt. Det har jeg ikke noe problem med å forstå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:53 pm 

Turid Holta wrote:
Missforståelser på grunn av at noen bruker feil ord. Det må man kunne oppklare og gjøre seg bedre forstått. I den naturlige verden tar det tid å bli kjent med et menneske og hva det egentlig tenker og mener.Ikke er det vanlig heller at man i det daglige bruker språkproffesorspråk. Man burde ikke gå til angrep på et nytt medlem med en gang fordi det er vant med sitt språk.

Litt tid og plass for forståelse av dette menneske må man gi. Ellers kan forumet bare se langt etter økning iantall medlemmer. Kan se mange positive ting xxon81. Noen er for harde mot nyinnkomne,det er vel gjerne angst for barnevernsfanatiker som gjør det.

Man må få lagt ned barnevernet,da det ikke fungerer som barnevern.Men ødleggelse av barn og familier. Vi treng et familievern. Og total slutt på denne røvinga av barn. Det finns andre løsninger enn å kidnappe barn ut av slekt og familie,og sin vennekrets.

Kjøtthuer i barnevernet har vi sett nok av nå.Velkommen til xxon81 så langt.

Takk for velkomsten. Jeg ser selvfølgelig nå at det er flere årsaker til skepsisen mot meg. At det finnes BV fanatikere som sikkert prøver å gjørre så godt de kan for å ødelegge forumet forundrer meg ikke.
Jeg ser godt at eldre medlemmer ser på meg med stor skepsis. Problemet er at jeg selv, slik som andre ikke liker direkte personangrep.
Men det skal ikke forhindre meg i å forstå deres sak, være enig med dere, og forhåpentligvis få lov til å kjempe saken sammen med dere mot BV!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 6:04 pm 
Superposter

Det blir diskutert litt smått iblant hvem som forum er til for. Barnevernsofre så klart. Men her har og vært personer med stor innflytelse og hjelp på forumet som ikke selv er eller har vært barnevernsoffer.

Derfor ser jo forumet og vel på muligheten til å ta inn mennesker som ikke selv er eller har vært barnevernsoffer. Det håper jeg inderlig på den måten kan forumet ta inn resursmennesker. Men klart man må vite motivet deres for å være på forumet. En treng jo flere resurs mennesker.

Tenk å fått inn flere resurs mennesker før den nye barneloven innhenter dem. Få resursmenneskene på banen før til hjelp i å ta barnevernet før barnevernet tar dem. Temmelig militant syns jeg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 6:47 pm 

Bare for å få rettet opp i en missforståelse med en gang.

Alle her på forumet er ressurspersoner, hver på vår måte. Noen sitter med kunnskapen, andre med erfaringen, atter andre med begge deler.

Selv om man er garvet eller ny, både på forumet og ang barnevernsaker. Alle har vi noe nytt å tilføre.

Å ikke minst. Det er viktig at vi ikke ramler i samme fellen som barnevernsarbeidere. At alle ansatte som kommer med ny kunnskap skal omskoleres i det gamle tradisjonelle.

Dette ble nok litt rotete forklart men.

Det er viktig å lytte til hverandre og å samarbeide, uansett ståsted.

Mitt personlige inntrykk av EXxon81.
Han er flink til å lytte og gjerne innrømmer sine feil om barnevernet, om disse blir påpeket. Samtidig som han tilfører forumet ny kunnskap på litt andre områder. 8)

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 7:51 pm 
Superposter

Med mennesker en ikke kjenner og forumets nye brukere bør man være forsiktig med å tillegge dem motiver de ikke har.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 8:07 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
Bare for å få rettet opp i en missforståelse med en gang.

Alle her på forumet er ressurspersoner, hver på vår måte. Noen sitter med kunnskapen, andre med erfaringen, atter andre med begge deler.

Selv om man er garvet eller ny, både på forumet og ang barnevernsaker. Alle har vi noe nytt å tilføre.

Å ikke minst. Det er viktig at vi ikke ramler i samme fellen som barnevernsarbeidere. At alle ansatte som kommer med ny kunnskap skal omskoleres i det gamle tradisjonelle.

Dette ble nok litt rotete forklart men.

Det er viktig å lytte til hverandre og å samarbeide, uansett ståsted.

Mitt personlige inntrykk av EXxon81.
Han er flink til å lytte og gjerne innrømmer sine feil om barnevernet, om disse blir påpeket. Samtidig som han tilfører forumet ny kunnskap på litt andre områder. 8)

Takk for det. Jeg prøver så godt jeg kan, men det skal nok også nevnes at jeg kanskje oppfører meg litt "arogant" her inne. I det minste har gjort det. Men jeg håper at jeg med tiden blir bedre kjent med dere, og versa vis, så våres resusjer kan samles i vår kamp mot BV

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 8:14 pm 

Turid Holta wrote:
Med mennesker en ikke kjenner og forumets nye brukere bør man være forsiktig med å tillegge dem motiver de ikke har.

Sant, sant. Jeg har full forståelse for dette. Hver å enkelt må ta standpunkt til hvordan de ønsker å forstå og tolke både meg og mine hensikter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next