It is currently Tue Jun 17, 2025 10:20 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:03 pm 
Rang: Storbruker

EXxon81 wrote:
Det har du i og for seg rett i, og vi har også kommet frem til den konklusjonen. Men vi vurderte også dette hos advokaten hennes, som mente at det ikke fantes noen lov som forhindrer en i å holde skjult en person som er under barnevernets varetekt.
Det er kun kriminelle man ikke kan holde skjult.

Det finnes en god del barnevernsaker hvor foreldre/besteforeldre har blitt tiltalt for kidnapping av sine egne barn/barnebarn under barnevernets omsorg.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:13 pm 
Superposter

Du nevner mange bra familieløsninger Liv Marit. Har gjort meg lignende tanker selv. Du har flott familietanke. Visst kan familien tre til der det trenges. Man kan jo lage nye familielover. Glemme barnevernet. Straff for di i familien som ikke bryr seg om et familiemedlem dersom både mor og far ikke kan ta vare på barna. Man kan lage helt nye lover. Bøter for ikke å hjelpe et trengende familiemedlem. Men det er sjelden det er slik at verken mor eller far kan ta vare på barna.

Man kunne hatt en type familievern som tok seg av det hele. Og så til at familien/slekta hjelpte hverandre. Alt innfor fam. er bedre enn barnevern. Det hadde og spleisa stor fam. godt sammen.

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:15 pm 
Rang: Ivrig bruker

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:
:) Ja, jeg driver med Word In Conflict som er et realtime strategibasert krigsspill. Det har lært meg en del.

Om man skulle tenke seg et cenario tror jeg det for det første er utrolig viktig at man danner en felles front som kan bli enig om en felles agenda.
Uten en reel agenda og en felles front er det umulig å utføre ødeleggende angrep. Å ta infrastrukturen til BV må i stor grad være å til stadighet skaffe til veie dokumenter som motbeviser deres såkalte "forskningsrap"
For å ta rettsapparatet må man hyppig og hele tiden bruke tidligere presedenser i dommer som går i positiv favør. Man er også nødt til å alliere seg med gode advokater som ikke bare jobber for penger, men også jobber idealistisk. De finnes, selv om det kanskje ikke virkes slik.
I annen trinns fase vil det være viktig å prøve og alliere seg med de politiske personer som har samme oppfattning og mening om BV.
Men, dette er som sagt bare et cenario av mange mange typer.

Jepp du er inne på noe der, å det er faktisk noe av det vi driver med på dette forumet allerede 8)

Men i annen trins fase vil det også være positivt å aliere seg med andre fiender av den samme infrastrukturen. Da tenker jeg først å fremst på melkekua staten og rettsystemet.

Finnes det f.eks. noen som jobber mot den samme infrastrukturen som oss, innenfor andre områder som f.eks. psykriatrien, som vi kunne samarbeidet med?

Det ville vert utrolig bra å kartlegge rettsystemet og spesielt tingrettsdommere og tidligere dommer som omhandler BV saker. Det finnes sikkert noen få innen for psykiatrien som deler vårt syn i Norge, men jeg tror god forskningsdata og sammarbeid må gå på kryss og tvers av landegrenser.
Jeg kan godt se om jeg finner internasjonale eller utenlandske grupperinger som jobber mot tilsvarende infrastrukturer. Det ville vert en vinn vinn situasjon, samtidig som politikere i Norge har en tendens til å være veldig tilbøyelig i forhold til utenlandsk fagpersonell.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:50 pm 

Turid Holta wrote:
Du nevner mange bra familieløsninger Liv Marit .Har gjort meg lignende tanker selv .Du har flott familietanke .Vist kan familien tre til der det trenges.Man kan jo lage nye familielover.Glemme barnevernet.Straff for di i familien som ikke bryr seg om et familiemedlem dersom både mor og far ikke kan ta vare på barna.Man kan lage helt nye lover.Bøter for ikke å hjelpe et trengende familiemedlem.Men det er sjelden det er slik at verken mor eller far kan ta vare på barna.

Man kunne hatt en type familievern som tok seg av det hele .Og så til at familien \slekta hjelpte hverandre.Alt innfor fam .er bedre enn barnevern.Det hadde og spleisa stor fam.Godt sammen-.

Takk :D å flott at du har tenkt på noe av det samme :D

men jeg er ikke for straff og tvang. hva med å oppdra di treige og uvillige etter PMTO metoden. Gi dem ros i stedet, der di gjør noe riktig. Slik ville samarbeidet bli atraktivt. :wink:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 12:13 am 

EXxon81 wrote:
Det ville vert utrolig bra å kartlegge rettsystemet og spesielt tingrettsdommere og tidligere dommer som omhandler BV saker. Det finnes sikkert noen få innen for psykiatrien som deler vårt syn i Norge, men jeg tror god forskningsdata og sammarbeid må gå på kryss og tvers av landegrenser.
Jeg kan godt se om jeg finner internasjonale eller utenlandske grupperinger som jobber mot tilsvarende infrastrukturer. Det ville vert en vinn vinn situasjon, samtidig som politikere i Norge har en tendens til å være veldig tilbøyelig i forhold til utenlandsk fagpersonell.

hm... ja du er inne på noe der tror jeg.

angående dommere og kartlegging. di samme dommerne dømmer i mange ulike saker, ikke bare bv saker. hva med straffedømte som mener seg utsatt for justismord.... kansje di har vært borti di samme aktørene som vi har...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 1:18 am 
Superposter

Liv Marit skriver at ho ikke er for straff og tvang.Jeg er heller ikke for tvang.Men jeg er for at ugjerninger og vold mord voldtekt ol. skal straffes.Ellers flytter jeg på en øde øy med mine barn og gubbe.Man må kunne bevege seg trygt for kriminalitet.

Om det ikke er straffbart ,kan jo hvem som helst barnevernsfanatiker drepe meg .Jeg er for straff.Det finns mennesker det ikke| nytter å rose for å være ok.Men man må selfølgelig se folk an .Ikke alle kan staffes heller.Ikke alle er strafferettsl1ig tiregnelig.

Ansvarfølelsen i slekt burde finntes.Ansvaret bør ligge på familie \slekt til å ta seg av barna til foreldre som dør i en bilulykke etc.Barn treng vite at der er noen som bryr seg i familie \slekt.Og med så mye forskjellig folk av alle slag treng man då en familievern.Som tar seg av saken.Slik at barn da får trygge forhold i familien.

Barndommen varer sannelig ikke så lenge.Med tanke på et helt liv.Har man satt barn til verden,finns der nok foreldre som kan utsette å leve et liv som kan være utrygt for et barn.Klarer di det ikke ,bør familie \slekt tre til støttende.

Barn er og mennesker og voksne skal ikke bare være en gjeng tankeløse som lar barna ha det hvor fælt som helst. Men det er jo sjeldnere men det finns ,noen få.Barn treng trygge rammer.

Ergo har man slekt familie og venner.Og en kraftig økning i barnetrygd vil være på rett plass.Styrk familien legg ned barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 2:02 am 
Site Admin

Nina wrote:
Skal forumledelsen akseptere slike tema som over? Skal vi delta i hylekoret og akseptere masse-hysteriet om at familien er et farlig sted for barn å oppholde seg? Skal vi diskutere som om at barnevernet virkelig beskytter noen? Nei, vet du hva!!

Nei, massehysteriet er ikke akseptert her.

Massehysteriet er det de unge er opplært med, MYE MER enn oss eldre, eller hos slike som meg som - takk Gud - vokste opp i motkultur.

Men er det et faktaorientert menneske, så avsløres kulturens hysteri raskt. Likevel vil man stadig ta seg i å falle tilbake i gamle tankebaner. Kulturens idéer blir jo en del av personligheten. Man vil altså ta seg i å formulere seg feil ganske mange ganger.

I dag har jeg vert syk. Forsøker nå å lese gjennom og å ta stilling. Er ikke halvveis, for jeg skriver samtidig.

Det er imidlertid ikke mange årene siden både den ene og andre av oss mente vi måtte ha litt barnevern. Vi kom imidlertid på bedre tanker, når vi fikk mer kunnskap.

Derfor kan de jo være en idé å lese litt på forumet før man sier hvor mye som helst. Det er også mulig å sende en og annen PM for å spør hva den eller den mente med si eller så. Om man da har tid til å svare, så kan man gjøre det, eller la være.

Forumet er en motkultur mot hysteriet mot familiene. Derfor må de som kommer inn her, tenke seg om både en og to ganger, før de sier for mye.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:19 am 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Hm... aner ikke hvilken § det er. Men å sende henne utenlands under en anke, selv om hun er 18. Med barnevernet innvolvert vil dere nok da bare forverre saken ved å få en kidnappingssak på dere. Så den løsningen er nok ikke det klokeste valget desverre.

Det har du i og for seg rett i, og vi har også kommet frem til den konklusjonen. Men vi vurderte også dette hos advokaten hennes, som mente at det ikke fantes noen lov som forhindrer en i å holde skjult en person som er under barnevernets varetekt.
Det er kun kriminelle man ikke kan holde skjult.

Tre års fengsel er trusselen. Det skjer ikke i praksis da...

:arrow: Det såkalte barnevernet har anmeldt damen
, og "Lensmann i Søgne og Songdalen, Terje Pedersen sier til NRK at kvinnen nå kan risikere inntil tre års fengsel."

Artikkelen kan kommenteres.

Undertegnede wrote:
Politibløff! Ikke tre år!
At noe har en såkalt strafferamme på opp til 3 år har omtrent ingen ting med faktisk lengde på fengselstraff! Det er skremselspropaganda fra makten.
I vår tid sitter man ikke tre år i fengsel om man til og med skulle få tre år - hvilket trolig aldri skjer i slike tilfeller.
Derimot kan man få såkalt betinget fengsel, som betyr: Du skal underkaste deg alle lover de neste månedene, så slipper du fengsel. Altså ikke noe fengsel i det hele tatt.
Jeg anbefaler imidlertid alle som får bøter i slike situasjoner, til å nekte å betale, og heller ta 14 dager i fengsel.

For hvorfor støtte overgriperne med penger, OM man har mulighet til å sitte i fengsel.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:22 am 
Site Admin

Liv Marit Bakke wrote:
(...)
Finnes det f.eks. noen som jobber mot den samme infrastrukturen som oss, innenfor andre områder som f.eks. psykriatrien, som vi kunne samarbeidet med?

Søk på Joar Tranøy.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:25 am 
Superposter

Diamanten spør hvorfor dette forumet er så militant. Det er helt nødvendig at forumet er militant. Alle som har vunnet gjennom sin sak har holdt en militant stil. Og man må ta lærdom av andre, di som lykkes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:35 am 
Site Admin

Turid Holta wrote:
Straff for di i familien som ikke bryr seg om et familiemedlem dersom både mor og far ikke kan ta vare på barna. (...) Bøter for ikke å hjelpe et trengende familiemedlem.

Å hjelpe familie er et instinkt folk har. Man må faktisk nærmest bli kulturelt hjernevasket for å ikke gjøre det.

Nei, jeg tror ikke på tvang. Det gir neppe helhjertet hjelp til barn som har mistet sine foreldre. Snarere rasende mennesker.

De svært sjeldne tilfeller der det verken er foreldre, slekt, venner eller nærmiljø som kan stille opp, så er det nødvendig med et adopsjonsbyrå som også kan ta midlertidige plasseringer i påvente på at noen skal kunne hjelpe.

Men det vil ikke være mange barn som ikke kan hjelpes enten av foreldre, slekt, venner eller nærmiljø. Spesielt ikke om man faktisk belønner slikt med ansinitet/ære, makt (gode mennesker er fine å ha i styre og stell) eller med penger, om disse finnes for formålet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 4:10 am 
Site Admin

Diamanten wrote:
Hvorfor er dette forumet så millitant?
(...)

Barn bør viselig skjermes for seksuelle overgrep i heimen, foreldres avrusning fra tunge narkotikum, foreldre i akutt psykose etc.
dersom familien rundt, eller nettverket rundt ikke er istand til å hjelpe til, hvem skal da gjøre den jobben?

Hvis vi forsøker å være litt konstruktive, hvilke alternativer ser vi for oss?

(...)

Uavhengig av hvor enige man er med disse:
Homsene, naturbevegelsen, Livets Ord etc har fått styrke gjennom å stå knallhardt på for sin sak.

Vi må være krystallklare, og vise hva/hvem som er problemet.

Skal forumet ha opinionsdannende effekt, må budskapet være klart.

Derfor kan det være nødvendig å gjøre nye på forumet klar over at de må spisse budskapet og ikke uttrykke seg på en måte som gir forsvar eller legitimitet for massehysteri, motbevist familiefientlig ideologi, støtte til et alvorlig skadelig barnevern etc.

Bare det å gi assosiasjoner til et forsvar av barnevernet, svekker budskapet vårt.

Nå virker EXxon81 til å være et glupt hode, så jeg håper at vedkommende nå tenker grundig igjennom dette og forstår.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 5:10 am 
Site Admin

Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet (...)

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

I hvilken grad er påstandene om for dårlige foreldre PROPAGANA? Eller påstandene om SÅÅÅ sarte barn? Mennesket levde opprinnelig i naturen, som analfabeter, uten en stor historisk (ofte innbilt:) dannelse. Naturen er slik at barna gjerne tålte disse foreldrene og omgivelsene.

Husker når vi bodde på Gotsunda i Upsala. Barna til de mange utlendingene kom fra krig, nød og elendighet. Likevel var de normalt mer dannet og "all right" enn de innfødte (svenskene). Hvorfor var ikke disse barna tydelig merket i enlighet med nordiske psykobableres idéer? Det samme gjaldt når vi bodde på Bro i Sverige.

Vi må prøve å gjøre noe med lidelse. Men det er ingen ting som viser at det er mulig å fjerne all lidelse. Heller ikke i familiene. Desverre. Det er heller ikke forumets medlemmer gitt å kunne løse alle verdens problemer.

Likevel har ALLE rett til å kreve respekt for seg og sitt.

Det er tatt opp dette med at forumet skal lære opp mennesker.
Har vi tid til det? For all del: lær opp mennesker! Imidlertid har den enskilde fremst ansvar for å lære opp seg selv.

EXxon81 virker smart, og kan raskt lære seg å bruke avansert søk på Google til å finne ut hva vi mener om ditt og datt. Som de bruker å si i dataforumene: "Har dere brukt internett og gjort et helhjertet forsøk på å finne ut av problemet selv? Først da hjelper vi dere."

Jeg gir ikke engang løfter om å hjelpe til da heller. Tiden er desverre en kraftig begrensning, så lenge vi er så få. Dette må vi nødvendigvis kreve forståelse for.

Jeg arbeider med tanken på en FAQ (Frequently Asked Questions), eller OSS på norsk (Ofte Spurte Spørsmål). Gode gratisprogram for også dette har jeg funnet på nett. Men tiden!! HJEEELP! :shock: :shock:

EXxon81 wrote:
Jeg leste et sted på forumet her at noen mente at å ta barnet bort fra sin mor og far er verre en misshandling og eller seksuelle overgrep mot barnet!?!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
OK? Gi meg en god begrunnelse for at man foretrekker misshandling eller seksuelle overgrep fremfor sikkerhet for ungen?????

Du er barn av din tid. I Nordafrika ville vel noen kommet med samme antall :shock: over tanken på at man skulle ødelegge et menneskes liv gjennom å unngå omkjærelse.

Man kan drive med sammenlignende forskning og dele barna i tre grupper:
    1. De som opplevde adskillelse barn og foreldre.
    2. De som opplevde seksuelt misbruk.
    3. De som opplevde vold.
Man kan sette tall på MENGDEN og GRADEN av hver punkt.

Deretter sammenligner man dette med hverandre og med kontrollgruppe.

Hvor systematisk dette er blitt gjort, vet jeg ikke. Imidlertid finnes det likevel kjent og GOD forskning som belyser dette. (Se f.eks lengre ned.)

Skal vi drite i at det er fryktelig skadelig med adskillelse barn og foreldre fordi vi er så fokusert på skadelig incest og vold?

Er det mer moralsk å skade med adskillelse, enn å skade med incest eller vold. Hvis "ja": Hvorfor er visse skademetoder mer moralske enn andre? Sagt på en annen måte: Hvorfor er noen overgripere mer moralske enn andre overgripere?

Hvorfor skal noe skadelig, få undertrykke annet skadelig?

Fordi det er mote og "in"?

Er det fordi uvitenskapelige feministiske grupperinger synes menn er dumme, og fordi kristne sier sex er synd?

La oss jobbe mot ALT som er alvorlig skadelig:
Grov vold, incest og adskillelse barn/foreldre.

Nina wrote:
Det er ingen her på forumet som noen gang har forsvart seksuelle overgrep mot barn! Det er en sak for politiet. Poenget har vært å vise til prognoser.

Nettopp: Det handler om prognoser.

Ikke primært om kultur rundt sex. Ei heller om kultur rundt straff. Det handler om vitenskapelige fakta, som er lagt på bordet. Ikke om kultur, ideologi, mote eller hva som er "in".

Her gjelder det å holde hodet kaldt og hjertet varmt.

Quote:

Barna skades av adskillelse
Fra boken "Adskillelse Barn og foreldre" av S Kvilhaug.
"En gruppe forskere i Israel, (...) presentert i Molecular Psychiatri i 1999, og referert bl.a i Mental Health Today, la fram meget overbevisende og dramatiske forskningsresultater vedrørende psykiske forstyrrelser relatert til tidlig tap av foreldre, særlig adskillelse på annen måte enn ved død. Innledningsvis uttales i forskningsrapporten at den antatte sammenhangen mellom tidlige miljømessige stressfaktorer som tap av foreldre som barn og psykisk psykdom i voksen alder, har pirret psykiateres nysgjerrighet i størstedelen av århundret. (...) synes det likevel ikke å ha pirret (...) nordiske forskeres (...)"

Sannsynligheten for at forskningsrapportens resultater var tilfeldige, måltes i promille! (Sml: God forskning måles under 5%.)

EXxon81 wrote:
(...)
Og kom igjen! Se på politiet!!!! Seriøst... Igjen påpeker jeg følgende. Tror du virkelig Politiet som lar 250.000 mennesker være uten politi i en storby skal kunne klare og håndtere sånne saker på strak hånd?
Nina wrote:
"Sånne saker" er bare en forsvinnende liten del av antallet barnevernssaker. "Sånne saker" ER kriminalsaker og har ingenting å gjøre i barnevernet.

11 milliarder fra barnevern, og noen "skjulte" barnevernsmilliarder (følger av-, psykiatri, og juss- og rettsutgifter mm) hadde vel gjort en del i politiet. De enorme summenes muligheter, har nå EXxon81 fått øynene opp for. (Kommer frem i debatten.)

Men godt gammeldags politihåndtverk hadde jo også hjulpet. Det er mer enn det såkalte barnevernet som trengst ordnes. Psyko- og sosio-babbel infiltrerer også politiets ofte for små hjerner. (For det er jo ikke det å være verken smart eller idealistisk som kreves av politi.)

At man også har en vei å gå gjennom å definere hva som er virkelig amoralsk (skadelig for andre), er sikkert. Politiet og rettsvesenet skal ikke være et redskap for makten, men for rettskaffenhet. Prinsipper for rettskaffenhet må tilbake i samfunnsdebatten før vi ender opp som politistat, også av den grunn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 5:23 am 

Arild skriver:"Det er mer enn det såkalte barnevernet som trengst ordnes. Psyko- og sosio-babbel infiltrerer også politiets ofte for små hjerner. (For det er jo ikke det å være verken smart eller idealistisk som kreves av politi.)"

Jeg vil gjerne tilføye at juristene og media er de fremste til å "gjøre noe" med dette problemet- såkalt barnevern, og den industrien det er blitt.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Oppkonstruerte tilfeller av omsorgssvikt
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 9:38 am 
Superposter

Diamanten wrote:
Barn bør viselig skjermes for seksuelle overgrep i heimen, foreldres avrusning fra tunge narkotikum, foreldre i akutt psykose etc.
dersom familien rundt, eller nettverket rundt ikke er istand til å hjelpe til, hvem skal da gjøre den jobben?

Det er ikke så voldsomt mange barn som blir utsatt for seksuelle overgrep i heimen. Det er langt større risiko for at barn blir utsatt for SO når de havner i såkalte fosterhjem.

En annen ting er at det florerer med falske anklager om SO. Det er svært mange, især kvinner, som fremsetter falske anklager om SO for å ramme andre, især tidligere partner. Det er en enkel måte å ta fra tidligere partner samværsretten. Det skulle vært like straffbart å melde noen for SO som det er å innlevere en falsk voldtektsanklage. Kvinner som melder falskt om voldtekt risikerer selv å havne i fengsel. Slik burde det vært for de som melder falskt om SO, også. Barn risikerer å bli urettmessig fratatt sine foreldre som følge av de falske SO-anklagene.

Så har vi de narkomane. Ofte har disse slektninger som kan trå til. Dessuten er det heller ikke så mange tunge narkomane. Det dreier seg om en relativt liten gruppe. Tidligere narkomane som har sluttet med stoff, bør få barna tilbakeført, jf. Trine, grunnleggeren av det første diskusjonsforumet.

Når de gjelder den siste gruppen, de psykisk syke, tror jeg heller ikke dette er en stor gruppe. Også her er det mange falske anklager. Selv når "barnevernet" får avkreftet at det foreligger psykisk sykdom, fortsetter det å stille spørsmål ved foreldrenes psykiske helse.

Majoriteten av barnevernssakene er oppkontruerte tilfeller av omsorgssvikt. "Barnevernet" fabrikkerer sakene på egen hånd ved hjelp av sine egne psykologer.

Det er et stort samfunnsproblem at så mange barn blir fratatt sine foreldre. Det skulle ikke være nødvendig. Det skjer fordi "barnevernet" har bygget opp et stort apparat og har rikelig med ressurser. Kritikk av "barnevernet" er bannlyst i media og blant politikere. Rettsvesenet klarer heller ikke å beskytte borgerne mot urettmessig frihetsberøvelse.

Det er ikke noe reelt behov for "barnevernet" i Norge. De som trenger "barnevernet" er de ansatte og alle advokatene som tjener gode penger på å føre saker hvor det offentlige tar regningen. Mange advokatfirmaer har "barnevernet" som sin hovedinntektskilde. De ønsker selvfølgelig ikke å slakte gullkalven sin. Derfor opprettholdes lovene som gjør det mulig for staten å ta fra foreldrene barna deres. Det er hensynet til særinteressene (les: fagbevegelsen) som er viktigst, ikke hensynet til barnet, for det kan ikke være tvil om at barn lider under å bli tvangsfjernet fra foreldrene.

Det beste argumentet for å nedlegge "barnevernet" er faktisk hensynet til barna. Tusener av barn lider unødig fordi "barnevernet" har tatt fra dem foreldrene eller satt familien under enorme påkjenninger. Det ville være en lettelse for barnefamiliene om trusselen fra "barnevernet" forsvant. Det ville bety økt velstand om dette såkalte "tjenestetilbudet" ble innskrenket eller forsvant helt.

Turid Holta wrote:
Straff for di i familien som ikke bryr seg om et familiemedlem dersom både mor og far ikke kan ta vare på barna.

Man kunne gjeninnføre straff for utroskap. Veldig mange barn lider som følge av at foreldrene driver hor. Derfor burde hor straffes selv om dette strider mot enkeltes oppfatning av hva som er "frihet". Frihet til å drive hor er ikke en frihet som bør gå på bekostning av barna. Når man har inngått et forpliktende ekteskap, så burde det ikke være så lettvint å oppløse det. Jeg foreslår også å gjeninnføre forbudet mot konkubinat.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next