It is currently Tue Jun 17, 2025 1:42 pm

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Til Admin
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 3:45 am 
Rang: Ivrig bruker

Jeg ser at du ved ønske aksepterer å åpne forum tråden min som du har stengt av dersom den forholder seg til det originale temaet.
Om det så er mulig at man klarer å forholde seg til et tema med over 100 innlegg, så ber jeg om at du åpner posten igjen.

Jeg stiller fortsatt spørsmålet. Hva med de som faktisk lider? Alternativ, og muligheter?!

Btw, i forbindelse med at jeg off grid nevnte at det er dags for duket anti rasistisk marsj i salem Stockholm 6-7 Des, kom du med en artig liten notis. Du påstod at slike aktivister somregel er for aggressive og for millitante!
Og det er ikke dette forumet? Det er ingen her som har tenkt "skulle ønske jeg kunne gitt den bv dritten en omgang juling?"

Start opp tråden igjen, så får vi se hvordan det går. Skulle det skli ut igjen får du bare stenge den av igjen

Profile  

Post subject: Re: Til Admin
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 7:34 am 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Jeg ser at du ved ønske aksepterer å åpne forum tråden min som du har stengt av dersom den forholder seg til det originale temaet.
Om det så er mulig at man klarer å forholde seg til et tema med over 100 innlegg, så ber jeg om at du åpner posten igjen.

Det var litt mer kranglete her inne enn vanlig, siste 3 uker eller så. Husker å ha stengt tråder, men gidder ikke lete.

EXxon81 wrote:
Jeg stiller fortsatt spørsmålet. Hva med de som faktisk lider? Alternativ, og muligheter?!

Du fikk svar. Å ignorere svar, er dårlig debatteknikk.

EXxon81 wrote:
Btw, i forbindelse med at jeg off grid nevnte at det er dags for duket anti rasistisk marsj i salem Stockholm 6-7 Des, kom du med en artig liten notis. Du påstod at slike aktivister somregel er for aggressive og for millitante!

Nei, jeg sa ikke det. Om du leser litt på lillabloggen til Onar Åm, om venstresidens forhold til fascisme og nazisme, så forstår du kanskje en gang hva jeg mente.

EXxon81 wrote:
Og det er ikke dette forumet? Det er ingen her som har tenkt "skulle ønske jeg kunne gitt den bv dritten en omgang juling?"

Jeg er FOR en militant stil. RVB (r-v-b.net / r-b-v.net) er trolig den største siden i Europa mot offentlige overgrep mot barn og familie. Taktikken har hele tiden vert en militant stil.

Du er både forutinntatt og ukjent med argumentene vi bruker mot bv og for familien.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 9:08 pm 

Kanskje admin sterkere skulle henvise religiøse ytringer til forumets del om kristen tro mot barnevernsovergrep?
For ikke troende blir dette noe irrelevant. No pun intended.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 24, 2008 10:00 pm 

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:

Det var litt mer kranglete her inne enn vanlig, siste 3 uker eller så. Husker å ha stengt tråder, men gidder ikke lete.

EXxon81 wrote:

Du fikk svar. Å ignorere svar, er dårlig debatteknikk. "Det gjorde jeg ikke, men når man åpenlyst beskylder meg for å løpe BV ærend, slik som ble gjort, er det synd at jeg må kaste bort tiden på å forklare at jeg ikke gjør så.

EXxon81 wrote:

Nei, jeg sa ikke det. Om du leser litt på lillabloggen til Onar Åm, om venstresidens forhold til fascisme og nazisme, så forstår du kanskje en gang hva jeg mente.

Jeg tror jeg oppfattet hva du mente.

EXxon81 wrote:

Jeg er FOR en militant stil. RVB (r-v-b.net / r-b-v.net) er trolig den største siden i Europa mot offentlige overgrep mot barn og familie. Taktikken har hele tiden vert en militant stil.

Du er både forutinntatt og ukjent med argumentene vi bruker mot bv og for familien.

At jeg er forutintatt og ukjent med argumentene dere bruker kan godt være mulig. Men jeg jammen meg ikke alene om å være forutintatt her inne. Enkelte er jo til grensen "paranoide" her inne, uten å legge noe mer vekt på det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 3:23 pm 
Site Admin

Diamanten wrote:
Kanskje admin sterkere skulle henvise religiøse ytringer til forumets del om kristen tro mot barnevernsovergrep?
For ikke troende blir dette noe irrelevant. No pun intended.

Det har jeg nevnt.

MEN:
Mennesker som begrunner med sin tros fundament, Bibelen, har ofte troen så viklet inn i sine holdninger og begrunnelser, at det rett og slett ikke lar seg skille ut. Det man da lykkes med i stedet - uten at det var hensikten - er å drive disse PERSONENE ut fra andre forum.

Det lar seg altså ikke gjøre å klart skille ut religiøst som en egen sak. Like lite som man til fulle kan skille ut humanisme som begrunnelse, og plassere det UTELUKKENDE på EN plass.

Holdninger og disses begrunnelse influerer på veldig mange tema. Derfor er det ikke mulig med en fullstendig oppsplitting.

Imidlertid er det en tommelfingerregel: Om innlegget PRIMÆRT er kristen, så hører det under "den kristne seksjonen".

Er det kun sekundært og henger veldig klart sammen med det som diskuteres, så må man tålerere at kristne er kristne og begrunner ut fra det.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 3:27 pm 
Site Admin

EXxon81 wrote:
At jeg er forutintatt og ukjent med argumentene dere bruker kan godt være mulig. Men jeg jammen meg ikke alene om å være forutintatt her inne. Enkelte er jo til grensen "paranoide" her inne, uten å legge noe mer vekt på det.

Selvfølgelig er de "paranoide". Å være på vakt, er et overlevelsesinstinkt. Det som berøres er evolusjonens "grunnsetning": videreføringen av genene. Eller for å ta det ned på jorden: Overlevelsen og tryggheten til sine barn.

Slike instinkter SKAL aktiveres når familien er truet. Det er normalen. Man skal bli mistenksom og "på vakt" av slike trusler. Det hører med til sunne beskyttelsesmekanismer hos foreldre.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 5:06 pm 
Rang: Storbruker

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:

Selvfølgelig er de "paranoide". Å være på vakt, er et overlevelsesinstinkt. Det som berøres er evolusjonens "grunnsetning": videreføringen av genene. Eller for å ta det ned på jorden: Overlevelsen og tryggheten til sine barn.

Slike instinkter SKAL aktiveres når familien er truet. Det er normalen. Man skal bli mistenksom og "på vakt" av slike trusler. Det hører med til sunne beskyttelsesmekanismer hos foreldre.

Enig med Arild i dette.
Når jeg er ute med mine barn og handler ser jeg ofte barn som hyler og skriker i butikkene fordi de "VIL HA" det ene eller det andre. En kan bli fristet til å si til foreldrene at de skal være glade for at det ikke er noen innbitte "barnevernsfolk" til stede som vil kunne henge seg opp i barnas oppførsel eller foreldrenes reaksjoner på denne...........
Jeg har lært mine barn at de må opptre behersket i butikkene og i alle fall alltid se seg omkring om de skulle ha lyst til å slå seg vrange........ :(

Ja, EXxon81, dette gjør "barnevernet" mot oss "barneverns"- offer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 8:08 pm 
Rang: Storbruker

Jeg lærte opp barna mine til å ikke ta imot godteri fra fremmede, ikke sette seg inn i fremmede biler, ja... være skeptisk til fremmede. Rett å slett fordi en del fremmede har onde hensikter.

Men hva var det barnevernet gjorde? Bortførte barna, kjørte dem først ned på barnevernets kontor å serverte dem boller og saft, for så å kjøre dem i hvert sitt fosterhjem. Å lot dem være alene igjen hos helt fremmede personer.

Jeg ser desverre ingen forskjell i hva barnevernet har gjort kontra hva en pedofil på leting etter nye offer gjør.

Er det noe rart man blir "paranoid" når ikke engang purken eller rettssystemet gidder å hjelpe meg, men heller velger å hjelpe overgriperen?

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 10:00 pm 

Ja, de gjør jo stikk motsatt det foreldre lærer barna sine.
Først henter de barna med politi og tvang. Deretter sitter de og forer de gråtende barna med godterier i bilen slik at de skal konsentrere seg om dette istedenfor de foreldrene de nettopp mistet.
Kan ikke skjønne at det er en handling til "barns beste".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 10:14 pm 
Superposter

Barnevernet eller kidnapperne ødlegger barn. Gir dem godterier i bilen så dem ikke skal skrike ut sin store nød etter å ha blitt bortført av helt fremede mennesker. Jeg har og lært mine barn at de ikke får snakke med fremede .
Og at de aldri får gå bort til mennesker de ikke kjenner som sitter i biler og roper på dem. Selv om de vifter med en godtepose.

Barneborførerne i barnevernet bruker samme metode som kidnappere generelt. Det er jo og vanlig at pedofiler lokker barn med godterier.For å få barna med seg, enten i bil eller i sitt hjem eller om evt. pedofilen er en på gjennomreise som oppholder seg på hotell eller på en campingplass.

Godtepose metoden er vellkjent. At barnevernet skader barn forferdrelig mye med disse handlinger er ingen tvil om. Barn som atpåtil er lært opp til hvordan de farlige oppfører seg. Det stemmer helt med metodene barnevernet bruker.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ]