It is currently Thu Jul 17, 2025 9:40 pm

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ny på forumet
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 12:31 pm 
Rang: Ivrig bruker

Hei alle sammen.
Jeg heter Maria er 26 år gammel og er Nina`s datter. For 6 år siden mistet jeg min kjære Kristoffer, han var da 3 år gammel. Jeg har besøk han 6 ganger i året siden det med tilsyn.
Jeg har hele tiden hatt min mor ved min side og hun er nok grunnen til at jeg fortsatt klarer å kjempe mot bv.
Om 1 mnd starter ankesaken min i tingretten. Jeg både gleder og gruer meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 1:12 pm 
Superposter

Velkommen hit, Maria. Nå ble mamma glad. :D
Du får finne deg en søt avatar, da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 1:13 pm 

Tusen takk kjære mamma.
Jeg skal finne et fint bilde :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 10:11 pm 
Rang: Storbruker

Velkommen Frøken Fryd og lykke til i Tingretten!

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: Hei og velkommen Frøken Fryd.
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 10:50 pm 

Velkommen hit Maria,og velkommen Ninas datter. Din mamma er en av få men meget viktige personer, som bidro til at to barns liv ble reddet, og en en familie og stor vennekrets fortsatt får lov å se disse to vokse opp i kjærlighet og trygghet.

Velkommen hit.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 11:07 pm 
Superposter

Har hørt litt om at Nina har en datter. Lykke til i tingretten. Håper alt ordner seg for dere. Sikkert en del å styre med før retten, slik at alt ordner så Kristoffer får være hos sine kjære.

Profile  

Post subject: Re: Hei og velkommen Frøken Fryd.
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 1:14 am 

athene wrote:
Velkommen hit Maria,og velkommen Ninas datter. Din mamma er en av få men meget viktige personer, som bidro til at to barns liv ble reddet, og en en familie og stor vennekrets fortsatt får lov å se disse to vokse opp i kjærlighet og trygghet.

Velkommen hit.

Det er godt å høre :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 1:19 am 

Tusen takk alle sammen :D

Ja det er masse å styre med. Ble nettopp ferdig med den sakkyndige vurderingen nå på lørdag. Så nå gjennstår det bare å lese dokumenter for å se om det er noe min advokat trenger å lese før saken skal opp.
Jeg er så lei av rettsaker. Har hatt den ene nedturen etter den andre, men denne gangen føler jeg meg litt lettet så jeg håper virkelig at det går bra.

Jeg har heldigvis en dyktig advokat sammen med meg :D

Profile  

Post subject: Re: Ny på forumet
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 7:11 am 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Hei alle sammen.
Jeg heter Maria er 26 år gammel og er Nina`s datter. For 6 år siden mistet jeg min kjære Kristoffer, han var da 3 år gammel. Jeg har besøk han 6 ganger i året siden det med tilsyn.
Jeg har hele tiden hatt min mor ved min side og hun er nok grunnen til at jeg fortsatt klarer å kjempe mot bv.
Om 1 mnd starter ankesaken min i tingretten. Jeg både gleder og gruer meg.

Seks ganger i året - det var neimen ikke mye. Også under tilsyn da, i tillegg. Man skulle tro at du med slike vilkår var en farlig, voldelig kriminell, men det er du med sikkerhet ikke.

Det viser hvilke uhyrlige og meningsløse overgrep det såkalte "barnevernet" begår, ikke bare mot foreldrene, men også mot barna som må vokse opp under slike spesielle forhold.

Alt for at fosterpersoner skal tjene seg fete og rike på å ha omsorgen for barn, som ville hatt det best hjemme hos sine egne.

For barn som ikke trenger fosterhjem, er det ikke bra å måtte bo i fosterhjem. Det er et overgrep mot dem. Det er "barnevernet" som påstår at Kristoffer angivelig trenger å være i fosterhjem, men "barnevernet" har egeninteresse av å plassere barn i fosterhjem. Det handler ikke til barnets beste, i dette tilfelle Kristoffers beste, men til beste for seg selv. Voksne personer behov for sikker inntektskilde går foran Kristoffers og dine menneskerettigheter, som er å få bo sammen som en familie.

Velkommen til forumet. :)

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 12:46 pm 

Nei det er ikke mye. Tilsyn må jeg ha i tilfelle jeg skal finne på å snakke med Kristoffer om saken. Helt sykt mener nå jeg, men de syns det er en god idè :x

Kristoffer har ikke vært alene med meg siden han flyttet. Vi har ikke kunnet snakke sammen heller siden. Syns det er så grusomt det de gjør mot sønnen min.

Profile  

Post subject: Hei på deg!
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 2:49 pm 
Superposter

Hei på deg Maria!

Jeg vil også være med på å ønske deg velkommen, og jeg håper at du finner deg godt til rette sammen med oss!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:00 pm 

Tusen takk Mona!!

Ja jeg kom etter til slutt. Bedre sent enn aldri :D

Profile  

Post subject: Aldri mangel på fosterhjem for barn som ikke trenger det
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 8:19 pm 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Nei det er ikke mye. Tilsyn må jeg ha i tilfelle jeg skal finne på å snakke med Kristoffer om saken. Helt sykt mener nå jeg, men de syns det er en god idè :x

Kristoffer må jo uansett ha oppfattet på egen hånd at han ikke bor sammen med moren sin. Er det virkelig så skadelig for barn å vite at "barnevernet" har overtatt "omsorgen" for dem, som det så fint heter? Det må da være kjempefint for Kristoffer å vite at det enorme maktapparatet "barnevernet" hittils har brukt millioner av kroner på å redde ham unna familien? Det er selvfølgelig skattepengene våre de gærne skrullene i "barnevernet" strør seg om med, men likevel.

Her leser jeg at en 100 år gammel dame ikke får sykehjemsplass, men plass til barn i fosterhjem - det er det aldri mangel på.

Dagny Hauge (100) er likevel ikke syk nok til sykehjemsplass.

Det brukes milliarder av kroner på å holde barn unna deres naturlige familie mens eldgamle personer må klare seg hjemme. Hvor ble det av fornuften i offentlig forvaltning?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 10:04 pm 

Har de andre grunner til at de nekter deg mer samvær, og om hvorfor det vil ha tilsyn?
Har du vært i nemda før? , tingrett?
At BV's retorikk er skrudd sammen på måter vi normale har vansker med å forstå er ikke noe nytt.

Da jeg i fjor vinter flyttet til nytt hus og laget et flott rom til min sønn fikk jeg beskjed om at jeg skapte falske forventninger og dermed ikke så hans behov..

Profile  

Post subject: Re: Aldri mangel på fosterhjem for barn som ikke trenger det
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 10:06 pm 

agrippa wrote:
Er det virkelig så skadelig for barn å vite at "barnevernet" har overtatt "omsorgen" for dem, som det så fint heter?

Nei det er viktig for "barnevernet" at barna fortsetter å tro på "barnevernets" propaganda. Slik at den oppvoksende generasjon fortsatt aner fred og ingen fare.

Personlig mener jeg det er veldig viktig å opplyse barnet. Jeg kaller det for det det er, nemlig dagsaktuell samfunnslære, som går under retten til hjemmeundervisning da skolene fortsatt holder seg til flere år gamle bøker.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ]