It is currently Wed Jun 18, 2025 10:52 am

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Redd og vet skremt.
PostPosted: Thu Dec 27, 2007 11:15 pm 

Saken er den at barnehagen har meldt meg til barneværnet med den grunn at de mener jeg sender unga i barnehagen med fillete klær, møkkete, at det er flere forskjellige mannfolk som henter dem, de er mere opplagt hos far enn hos meg, de er mer utvilte når de er hos fedrene enn hos meg, de mener jeg aldri møter opp til møter og ikke er intrisert i mine barns velvære. Ikke noe av det stemmer. Unga bader annenhver dag, jeg leverer ikke unga fillete, den eneste utenom fedrene som har henta de er en kompis av meg, og jeg har vært på alt av dugnader og foreldremøter i barnehagen, de møtene de snakka om er ppt pga at mellomste er født med lkg og jeg og faren hans snakka om det og han skulle gå på de møtene og ordne med det mens jeg tok alt annet, desuten hørte jeg kun om et møte hvor jeg var syk og forsov meg. Jeg er alene med 3 gutter. Jeg er kjempe glad i unga mine og gjør alt for dem. Jeg fikk en kollaps på sommeren i år pga at jeg stort sett har stått alene når det gjeller unga med henhold til barnehagen, skolen, jobbsøking og alt annet. Jeg er så sinnsykt redd for å miste dem. Jeg har i tillegg et hus som må pusses opp pga det at jeg har konsentrert meg om unga og elstemann har hatt et rasseriproblem som jeg har lært meg å takle og de har blitt uhyre sjelden nå i forhold til før. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har endelig fått meg jobb og jobber 8 timer om dagen. Akkurat nå så renner tåra mine her mens jeg skriver i tillegg. Barneværnet kommer hjem til meg i januar for å se hvordan vi har det. Har også et møte med både barnehagen og barneværnet samtidig. Er livredd for å miste unga mine. Gjør jeg det går jeg rett i gulvet. Unga er det som holder meg oppe og jeg ville gjort hva som helst for dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:10 am 
Rang: Ivrig bruker

Føler med deg.

Du vil få hjelp her. Vet ikke mer å si akkurat nå.Uansett- det er ingen du MÅ slippe inn i hjemmet ditt. Som du selv sier- du gjør det du føler er riktig. Fortsett med det, ikke gå i forsvar, Man skal ikke behøve å forsvare sin kjærlighet. Eller annet. Ingen vet hva som er riktig for deg og dine, det er det du som vet. Ønsker deg alt godt!

Profile  

Post subject: Tittel: Redd og vet skremt.
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:10 am 

Har barnehagen tatt opp dette med deg??? Dersom ikke be de beskrive de klærne som er/var fillete den/ de aktuelle dagene og be de finne evt. hull og revner. De har sikkert et fotokamera så be de finne bildr fra de aktuelle dagene. (Dersom det er du som følger de, bør vel du vite om unga er reine når de kommer til barnehagen.)
Ang besøk av bv vask ogrydd de du klarer og sørg for at ei venninne er hos deg den dagen de kommer.Det er lov å ta opptak av samtalen under besøket, men ikke la det være synlig. Det kan være de kommer med et hjelpetiltak.
Har ungan forskjellige fedre fortell hvem som er far til hvem og fortell at dn venn gir en hjelpende hånd. Det går an å ha avtaler ang bringing og henting. [/code]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:15 am 

Nei de har ikke nevnt noen ting for meg enn noe annet enn det med negla og de har stort sett hvert etter at unga er kommet hjem fra fedrene sine. Jeg har gått igjennom klæra til unga mine og finner ikke et eneste et plagg som er fillete eller følekkete i det hele tatt. Jeg skal ha noen hos meg ja for jeg tør ikke å la de komme mens jeg er alene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:18 am 

vrona80 wrote:
Nei de har ikke nevnt noen ting for meg enn noe annet enn det med negla og de har stort sett hvert etter at unga er kommet hjem fra fedrene sine. Jeg har gått igjennom klæra til unga mine og finner ikke et eneste et plagg som er fillete eller følekkete i det hele tatt. Jeg skal ha noen hos meg ja for jeg tør ikke å la de komme mens jeg er alene.

At barn er skitne under neglene??? Hva slags tull er dette da? Det er vel ikke noe 'unormalt' i det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:24 am 

Virker sånn desverre. De mente også at jeg aldri viste hvor barna mine var og at jeg snakka mye om meg selv og mitt liv rett foran unga noe jeg aldri har gjort. Jeg klipper negla til unga så ofte jeg kan og passer på at de ikke er møkete. Barnehagen påsto at når de drar fra barnehagen og kommer dagen etter på er de like møkete som da de dro hjem fra barnehagen.

Det jeg også reagerte litt på er at barnehagen fakktisk ikke gjør jobben sin heller. Hverken jeg eller fedrene får like info om noe, omtrent hvem som helst kan gå inn i den barnehagen og hente barn uten at folka dær reagerer, bleieskifting er sabla dårlig. Mange ganger man henter barna som bæsjen sitter fast på kroppen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:28 am 

SINT wrote:
vrona80 wrote:

At barn er skitne under neglene??? Hva slags tull er dette da? Det er vel ikke noe 'unormalt' i det?

Å herre gud. Da skulle de sett neglene til mine når de kommer hjem fra barnehagen. Der har de ikke grunnlag for å sende bekymring til bv. Nå er det en gang slik at unger er unger og en klarer ikke å holde de reine 24 timer. Selv ikke når de er i barnehagen. Du leverer reine unger og får de møkkete tilbake. Å slik er det med den saken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:34 am 

vrona80 wrote:
Virker sånn desverre. De mente også at jeg aldri viste hvor barna mine var og at jeg snakka mye om meg selv og mitt liv rett foran unga noe jeg aldri har gjort. Jeg klipper negla til unga så ofte jeg kan og passer på at de ikke er møkete. Barnehagen påsto at når de drar fra barnehagen og kommer dagen etter på er de like møkete som da de dro hjem fra barnehagen.

Det jeg også reagerte litt på er at barnehagen fakktisk ikke gjør jobben sin heller. Hverken jeg eller fedrene får like info om noe, omtrent hvem som helst kan gå inn i den barnehagen og hente barn uten at folka dær reagerer, bleieskifting er sabla dårlig. Mange ganger man henter barna som bæsjen sitter fast på kroppen.

Kanskje du skulle ta det opp med de. Hardt mot hardt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:39 am 

Det er netopp det. Føre de gikk videre burde de da ikke snakket med meg først før de gikk den veien? Jeg har ikke hørt enn dritt om noe jeg i det hele tatt. Og jeg vasker og styrer og sørger for at unga både er rene og har det de skal ha. det har jeg vitne på også.

Bh klaga også på at jeg var trøtt og sliten og konstant ikke orka noe. Jeg hadde en kollaps og har kommet meg opp fra den igjen. Hjertet mitt er overarbeida og jobber for fort men det er ikke noe galt. Så klart blir man sliten og trøtt når man har alt alene uten noe særlig hjelp. Det har vært sånn at jeg har aldri hat noe særlig barnefri eller tid til meg selv heller. Har prøvd i lang tid på å få fedrene til å forstå at jeg må ha unga hjemme på likt og ikke om hverandre. RFart det skulle en kollaps til for at de forsto det. hadde en periode på 6 mdn hvor jeg hadde fri ca 4 helger til sammen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:47 am 

Jeg vet godt hvordan du har det. Har selv vært alene med miitt første barn. Jobba nesten døget rundt til tider. Har vært heldig da jeg har min mor i nærheten, men nå har jeg sambo og fire barn. Selv da kan en være sliten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 2:53 am 

Mulig dette ikke er sant men inntrykket jeg sitter med er det at de som jobber innenfor bv ikke har egne barn eller har vært alene osv osv

Av å lese det jeg har lest så blir en fullstendig paff. Hvis man har gjort noe som de mener ikke er riktig så får en jo ikke mulighet til å rette det opp heller før barna blir tatt fra en. har hørt såpass mye rundt omrkring og vet at dette er en bagatell på en måte enn hva andre saker er. Noen familier som fakktisk burde vært bv inne i bilde sjer det ikke en dritt med men sånt som dette nei da er de dær på flekken med en gang da jo.

Profile  

Post subject: enslig mor
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 3:13 pm 
Superposter

Som enslig mor/forsørger er man ekstra utsatt for det offentlige diktaturet, bvt er den værste formynderterrorist...

Selv vil jeg føye til råd om å innhente formelt alt innsyn fra ALLE offentlige kontorer, NAV, barnevern, barnehage, lege og annen helserelatert institusjon. Videre, husk å ta alle samtaler opp på lydbånd, har du filmkamera er det ennå bedre. Sørg for å ikke være alene med dem. Ønsker deg ellers lykke til. og føler med deg.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 11:44 pm 

Jeg tror ikke det er nok å ha en hvilken som helst venn eller venninne til stede. Det de sier, vil bare bli feid til side av f.eks fylkesnemnda ved en tvangssak. Du må ha enten en god advokat der, ikke en som vil "samarbeide" med barnevernet, eller en annen person med gjennomslagskraft. Få helst en god advokat til også å takle barnehagen, forlange at de doiumenterer påstandene sine eller trekker påstandene tilbake og gir deg en uforbeholden unnskyldning, og gjøre det klart for barnehagen at hvis de ikke hverken dokumenterer eller ber om unnskyldning, vil du overveie å gå til sak mot dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 3:54 am 

r-b-v wrote:

Jeg tror ikke det er nok å ha en hvilken som helst venn eller venninne til stede. Det de sier, vil bare bli feid til side av f.eks fylkesnemnda ved en tvangssak. Du må ha enten en god advokat der, ikke en som vil "samarbeide" med barnevernet, eller en annen person med gjennomslagskraft. Få helst en god advokat til også å takle barnehagen, forlange at de doiumenterer påstandene sine eller trekker påstandene tilbake og gir deg en uforbeholden unnskyldning, og gjøre det klart for barnehagen at hvis de ikke hverken dokumenterer eller ber om unnskyldning, vil du overveie å gå til sak mot dem.

Mente at hun ikke burde være alene.....
Jepp, de bør så absolutt dokumentere sin bekymringsak...

Profile  

Post subject: Re: Redd og vet skremt.
PostPosted: Sun Dec 30, 2007 5:16 pm 
Superposter

vrona80 wrote:
Saken er den at barnehagen har meldt meg til barneværnet med den grunn at de mener jeg sender unga i barnehagen med fillete klær, møkkete, at det er flere forskjellige mannfolk som henter dem, de er mere opplagt hos far enn hos meg, de er mer utvilte når de er hos fedrene enn hos meg, de mener jeg aldri møter opp til møter og ikke er intrisert i mine barns velvære. Ikke noe av det stemmer. Unga bader annenhver dag, jeg leverer ikke unga fillete, den eneste utenom fedrene som har henta de er en kompis av meg, og jeg har vært på alt av dugnader og foreldremøter i barnehagen, de møtene de snakka om er ppt pga at mellomste er født med lkg og jeg og faren hans snakka om det og han skulle gå på de møtene og ordne med det mens jeg tok alt annet, desuten hørte jeg kun om et møte hvor jeg var syk og forsov meg. Jeg er alene med 3 gutter. Jeg er kjempe glad i unga mine og gjør alt for dem. Jeg fikk en kollaps på sommeren i år pga at jeg stort sett har stått alene når det gjeller unga med henhold til barnehagen, skolen, jobbsøking og alt annet. Jeg er så sinnsykt redd for å miste dem. Jeg har i tillegg et hus som må pusses opp pga det at jeg har konsentrert meg om unga og elstemann har hatt et rasseriproblem som jeg har lært meg å takle og de har blitt uhyre sjelden nå i forhold til før. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har endelig fått meg jobb og jobber 8 timer om dagen. Akkurat nå så renner tåra mine her mens jeg skriver i tillegg. Barneværnet kommer hjem til meg i januar for å se hvordan vi har det. Har også et møte med både barnehagen og barneværnet samtidig. Er livredd for å miste unga mine. Gjør jeg det går jeg rett i gulvet. Unga er det som holder meg oppe og jeg ville gjort hva som helst for dem.

vrona80, du er nå i de innledende rundene med barnevernet. Hvordan du ter deg og hva du gjør vil kunne påvirke sakens utfall.
Først og fremst: du skal ikke samarbeide med barnevernet - for det er utelukkende til skade for deg/barna dine.
Du skal ikke samtykke til at barnevernet får innhente opplysninger vedr. dere. De får likevel ut informasjon herfra og derfra, men det er vanskeligere, og ikke selvsagt at alt av journaler etc blir levert ut til dem.
Du trenger en advokat som du kan stole på og som ikke sender deg rett i klørne på barnevernet.

Har du mulighet til å flytte fra Norge?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next