It is currently Thu Jun 19, 2025 3:36 pm

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Sammensvergelser
PostPosted: Wed May 23, 2007 1:05 pm 
Rang: Ivrig bruker

Ganske ny på dette forum. For bare fire måneder siden trodde jeg, virkelig, at barnevernet var hyggelige folk. Det var jeg selv som kontaktet dem med bekymring for barnet mitt, etter at barnet hadde begynt å utvikle tydelige tegn på angst og regresjon.

Nåja, man lærer så lenge man lever. Barnevernet har kidnappet barnet mitt og mener mitt barns problemer skyldes meg. Dette uten utredning av verken meg eller mitt barn og uten noen forsøk på hjelpetiltak.

Jeg er redd. Jeg er svært bekymret for barnet mitt, jeg er fortvilet over situajsonen vi er i, jeg er vettskremt over vår manglende rettsikkerhet. Denne redselen fører til at jeg ikke våger å gå i detaljer om saken. Men det er en omfattende sak.

Jeg skjønner at mange av dere har opplevd lignende ting, så jeg går ut i fra at dere kjenner til både den enorme fortvilelsen, maktesløsheten, raseriet og redselen. Jeg har heldigvis et godt nettverk. Det har ikke barnet mitt nå og jeg gjør alt jeg kan for å stanse barnevernets gissel-opperasjon. Men det er en ting som plager meg. Nå ber jeg dere om hjelp:

Flere av mine støttespillere i denne saken har uavhengig av hverandre nevnt at advokater, medlemmer av fylkesnemnd og politi har "hilst underlig på hverandre". Noen har fortalt meg at i alle fall en av advokatene med sikkerhet er tilknyttet frimurerlosjen.

Kan noen hjelpe meg med å finne medlemsregisteret til frimurerne?

Med håp om at noen kan svare - Pir

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 1:20 pm 
Superposter

Kom ut av skapet og meld deg inn i GFSR hos Mona Lygre, særlig hvis du ønsker informasjon. Det dreier seg om selvhjelpsgrupper og de må arbeide på lang sikt både med gjensidig støtte og informasjon utad hvis vi noen gang skal få has på barnevernets overgrep.

Din redsel er forståelig men dine resonnementer er ulogiske. Din anonymitet overfor andre barnevernsofre hjelper ikke deg og ditt barn. Barnevernet vet jo utmerket godt hvem du er og har desto lettere spill når du er isolert fra andre i samme situasjon. Og det er barnevernet som er farlige, ikke andre.

Barnevernsofre har dessverre ikke noe servicekontor som de holder kontinuerlig åpent for råd og dåd til folk som "kommer innom". Det eneste som kan hjelpe, er hvis barnevernsofre slutter seg sammen, er med og yter hjelp og støtte til hverandre og ikke bare venter hjelp selv mens man holder seg skjult, slik som det virker som du vil ha det.

Du syns sikkert jeg er brutal, men barnevernet blir ikke brent (slik underskriften din sier) hvis stadig nye ofre ikke skjønner dette.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:00 pm 

Det er ett godt råd som Marianne gir deg.

MH Skånland sier:
Kom ut av skapet og meld deg inn i GFSR hos Mona Lygre, særlig hvis du ønsker informasjon.

Gå inn på forumet og finn din kontaktperson for ditt distrikt eller den som er nærmest, og ta kontakt.

Pir sier:
Nåja, man lærer så lenge man lever. Barnevernet har kidnappet barnet mitt og mener mitt barns problemer skyldes meg. Dette uten utredning av verken meg eller mitt barn og uten noen forsøk på hjelpetiltak.

Mitt råd:
Skaff deg en advokat fortest mulig hvis du ikke har det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:04 pm 

Helt enig i at man må ut av skapet og stå på. Du må ikke tro jeg har planer om å forbli stille. Men for øyeblikket har barnevernet ungen min som gissel. Og de spiller på lag med folk som har mye makt.

La meg si det slik: En dag skal denne saken offentliggjøres. :twisted:

Inntil videre bygger jeg kanoner og gjør alt jeg kan for å få barnet mitt tilbake. Jeg håper at du respekterer mitt valg om anonymitet og forsiktighet så lenge. Selv om jeg ber om hjelp, betyr ikke det at jeg ikke er interessert i å hjelpe andre.

Og jeg håper at noen kan hjelpe meg, selv om jeg ikke våger å røpe personlige, detaljerte opplysninger.

Og til deg Pumamor: Advokat er en del av problemet. Som jeg skrev i første innlegg:
Flere av mine støttespillere i denne saken har uavhengig av hverandre nevnt at advokater, medlemmer av fylkesnemnd og politi har "hilst underlig på hverandre".
Dette inkluderer i sterk grad min egen advokat.

Det er nettopp derfor jeg ber om opplysninger.

Pir

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:35 pm 
Rang: Storbruker

Du finner ikke en advokat som ikke samarbeider med barnevernet,utenom de som Marianne Skånland anbefaler.

Synes du kan ta en prat med Marianne Skånland hvis hun er
tilgjengelig,hun har greie på mye.

Du må i hvert fall ofre deg veldig for den advokaten du måtte få
med hensyn til eventuelt nemdsak.

Det gjelder å få fram det som er bra i din familie og med ditt barn.

En Fylkesnemdsak er veldig anstrengende .

Systemet er skakkjørt,det er det vi kjemper mot og å
vinne i retten i dag er som å vinne i lotto.

Det er viktig at alle begynner å stå fram med fullt navn og adresse,du har ingenting å tape på det.

Hilsen Mayliss og Roy Antonsen
Liaveien 24
1614 Fredrikstad tlf 69 30 02 60

Profile  

Post subject: frimurerlosjen
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:41 pm 
Superposter

Du nevner også frimurerlosjen, nå er det mange av dem, noen med offentlig innsyn over medlemer, men de fleste er uten innsyn fra "uinnvidde". Det jeg kan nevne er at både advokater, dommere og andre i det offentlige er ofte representert i disse losjer.

Dersom du er usikker på din advokat anbefaler jeg at du skifter advokat med det første. Ingen advokater er perfekt, til det er kampen mot bvt ofg goliat staten norge for vanskelig, men noen er mer anbefalt enn andre. utover dette vil jeg også minne om gruppesøksmålet. Det er et sted du utover egen sak også kan velge å melde deg til, her vil det være fokus på at det er en gruppe mennesker og ikke kun individuell sag.

Advokat i Bergen i forhold til gruppesøksmålet

http://www.juristfirmaet.no/knut.html

Selv synes jeg ikke det bør være nødvendig å fjerne sin anonymitet, hverken for å bidra i felles kamp eller for å få hjelp. Dette er noe du selv må avgjøre når tiden er inne til at du selv velger å stå frem av egen fri vilje. Du har rett i at de kan skape enda større problem for både deg og ditt barn om du på dete tidspunkt står åpent frem.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:49 pm 

Takk, Ama!

Men det gruppesøksmålet ser ut til å dreie seg hovedsaklig om barn med funksjonshemning... Kommer imidlertid til å følge med på den saken og vurdere om min og mitt barns sak har noe der å gjøre.
Det er utrolig bra at gruppesøksmålet er igangsatt. Muligens burde man starte et til, eller flere - vinklet på forskjellige områder av barnevernets lovbrudd og overgrep.

Mayliss og Roy! For øyeblikket har jeg ganske mye å tape ved å stå fram med navn og adresse. Det kan imidlertid ikke vare uendelig.

Pir

Profile  

Post subject: gruppesøksmålet
PostPosted: Wed May 23, 2007 2:58 pm 
Superposter

Det er en misforståelse, gruppesøksmålet er for dem som blir forfulgt og trakkasert i forbindelse med barnevernet, ikke i forbindelse med funksjonshemmede barn. Det er riktignok mange famlier med med funksjonshemming som i dag er representert i gruppesøksmålet - men dette er fordi de også er en stor gruppe som ofte får en barnevernsak på nakken, istedet for hjelp. Ta bare kontakt, gjerne privat ved email om du ønsker mer info om dette.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 3:38 pm 
Site Admin

Når man er anonym, så kan det såkalte barnevernet gjøre hva det vil.

De vinner gjerne i 90% av tilfellene i fylkesnemnda.
Advokatene tar deres versjon som sannheten.
Psykologene som utreder tjener gode penger på barnevernet, og kritiserer ikke dem.

Kort sagt: De er på barnefjernernes parti.

Angående frimurertanken:
De trenger ikke noe slik. De møtes i skjulte fylkesnemnder og rettsmøter. Politiet, psykiatrien, leger, barnevernet etc har møter og samtaler til stadighet utenom offentligheten.

Et stykke på vei fungerer mange i etatene som en losje.

Mange av dem kan ikke unngå å utvikle personlig kontakt. Kommuneadvokaten vil naturligvis ha nære kjenninger blant de andre advokatene. Siden advokater har mye å gjøre med kriminelle, så vil kontakten med politiet bli stor. Hender det noe, slår de på tråden og får en inføring av politiet. Psykiatrien, politiet og leger sammarbeider om påstått farlige psykiatriske pasienter.

Disse menneskene har kontinuerlig skjulte kontakter. Systemet er slik.

Det går ut over rettsikkerheten til borgerne. Ikke minst de som det såkalte barnevernet overfaller, eller de psykiatrien overfaller. Kriminelle er også veldig utsatte, da folk tror blindt på kun politiets versjon.

At det er skjult for almenheten, er en hovedårsak til at overgrep kan få pågå.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 4:17 pm 

Vel, slik jeg ser det er situasjonen ganske håpløs.

Barnevernet har et eget lovverk som gir dem mulighet til å opptre som stat i staten - deres lovhjemler gir dem rett til å stjele barn, bryte seg inn i private hjem, tilbakeholde informasjon, benytte udokumenterte andrehåndsopplysninger som bevis og så videre.

Våre politikere er i liten grad kritiske til barnevernet. I de fleste tilfeller er de faktisk positive og sørger for at barnevernet får økt makt.

Fylkesnemnda, som egentlig skal opptre som kontrollorgan ovenfor barnevernet, er i praksis barnevernets nikkedukker eller samarbeidspartnere.

Advokatene kjenner hverandre, samarbeider seg i mellom, samarbeider med barnevernet og gjør lite for rettsikkerheten - eller, som noen her påpekte, gjør skaden større for barnevernsofrene.

Psykologer og psykiatere, som har sinnsykt mye mer utdanning enn barnevernspedagoger og dermed burde være i stand til å påpeke barnevernets absurde bruk av "diagnoser", holder kjeft eller til og med støtter barnevernet - til tross for at barnevernet misbruker psykologiske begrep og definisjoner.

Media tar tak i enkeltsaker, men er i det store og hele ukritsike til barnevernlov og barnevernpraksis.

Folk flest kjenner ikke til barnevernets enorme makt og inkompetanse. Ikke orker de å bry seg heller - det er lett å avfeie barnevernsofre som problemet. Blame the victim.

Det jeg ikke begriper er hvordan det under disse forhold skal være mulig å beseire barnevernet.

Pir

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 4:31 pm 

Arild Holta wrote:
Når man er anonym, så kan det såkalte barnevernet gjøre hva det vil.

Tja, såvidt jeg kan se gjør barnevernet som de vil uansett.

Når barnevernet har barnet ditt som gissel vil jeg ikke anbefale noen å gå ut offentlig. Min erfaring er at barnevernet bruker absolutt alle mulige påskudd for å holde barnet mitt fanget og hindre at vi får se hverandre. Jeg har ikke tenkt å gi dem flere argumenter.

Det innebærer derimot ikke at man gir seg. Å tie stille en stund er ikke ensbetydende med å gi barnevernet fritt spillerom. Man kan faktisk benytte tausheten til å forsøke å finne så mye som mulig av informasjon og av skikkelige støttespillere. Lade kanonene, om du vil.

Deretter, når man har ladet kanonene, når man har så mye info som man kan oppdrive, så sterke kort på hånden som mulig - da er tiden inne til å hyle. Gå ut med full tyngde. Helst i media. Helst til Strasbourg.

Jeg beundrer de av dere som våger å stå fram med fullt navn. At jeg velger ikke å gjøre dette nå, skyldes ikke at jeg ikke har tenkt å refse barnevernet offentlig. Jeg forblir anonym for å så langt det er mulig beskytte barnet mitt fra barnevernets straffesanksjoner inntil den dagen jeg har fått barnet i sikkerhet.

Pir

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 6:00 pm 
Rang: Storbruker

Pir.
Jeg får ikke helt med meg hva du uttrykker.
Barnevernet kom å hentet barnet ditt og har hatt det i ca 4 mnd., uten utredning?
De er nødd til å ha en godkjennelse av nemnda for en midlertidig plassering.
Hvor gammelt er barnet ditt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 6:50 pm 
Superposter

Pir wrote:
Når barnevernet har barnet ditt som gissel vil jeg ikke anbefale noen å gå ut offentlig.

Hvem skal i så fall slå alarm? De som har barna sine sammen med seg? Hvilken interesse har de av saken? Eller de som har vunnet mot barnevernet? Hvor mange tror du at de er? Dessuten: det er saker som ikke "har interesse" for "det var før, det, men nå er barnevernet mye bedre".

Å gå ut offentlig betyr ikke at man skal være på 1. siden i VG (det oppnår man likevel ikke), men at man står solidarisk sammen med andre f.eks. i Monas gruppe. Tallmessigheten er vårt fremste våpen, ved siden av opplysning. Men da må vi jo bli mange, da...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 8:35 pm 
Site Admin

Jeg tror de som skjuler seg lurer seg litt, eller rettere sagt blir lurt av bv. Men det er klart at det er en sosial belastning å gå offentlig ut.

De trusler bv kommer med er manipulerende. Barnefjernerne finner det belastene å måtte stå offentlig til ansvar for sine ugjerninger.

Så selv om det såkalte barnevernet hevder at de tar/beholder barna bl.a. pga. publisering, så blir de presset av publisering og leter etter muligheter for å slippe presset.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Anonyme får ikke hjelp?
PostPosted: Wed May 23, 2007 9:35 pm 

Jeg er ikke redd for den sosiale belastningen, jeg kommer ikke til å holde kjeft i all evighet og jeg er helt enig i at den eneste måten å overvinne barnevernet på er ved å rive ned taushetsmuren deres! Men jeg kan ikke akkurat nå, og jeg kan heller ikke forklare nøyaktig hvorfor - da forsvinner på en måte forsøket på anonymisering...

Jeg garanterer at hele denne saken etterhvert vil bli offentliggjort. Er det et problem å velge å være anonym? Så vidt jeg kan se er det en hel del av brukerne her som ikke bruker personnavn, som anonymiserer deler av saken sin. Jeg innser problemet med A) brukere som går under falske flagg, og B) følelsen av illojalitet når ikke alle som opplever barnevernets overgrep øyeblikkelig går ut og signerer opprop og deltar i offentlige støttegrupper.

Hvorvidt det er klokt eller illojalt eller dumt å være anonym en stund i kampen mot barnevernet er i seg selv en interessant diskusjon. Som jeg gjerne deltar i. Et annet sted.

Egentlig er det litt pussig. Jeg velger å holde meg anonym fordi jeg har god grunn til å være temmelig paranoid. Jeg regner med at de fleste som har vært i kontakt med barnevernet har utviklet en anelse paranoia. Det virker i alle fall som om folk her reagerer på min anonymitet dels fordi det oppfattes som usolidarisk og dels fordi min paranoide anonymitet vekker andres paranoia. :roll:

Imidlertid startet jeg denne tråden fordi jeg oppriktig og inderlig trenger hjelp. Hvis ingen kan hjelpe meg med å finne tak i medlemslister over frimurere er det greit. Da får jeg lete andre steder.

Pir

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next