etter mange år på jakt etter rettferdighet,har det gått opp for meg at jeg ennå er i sjokk.
Det sjokket jeg fikk når jeg v et møte med barnevernet og min advokat,fikk beskjeden: -"vi har nå vært på skolen og hos dagmamma å hentet dine barn,de er fraktet til hemmelig adresse".
D E T sjokket,har vært en del av meg i over 6 år.
Jeg har skrevet brev,og vært i utallige rettsaker. I sjokk!
Og barneværnet har ikke bidratt til å gjøre sjokket mindre.
Allt jeg har tilegnet meg av kunnskap, er ikke det sakkyndige er ute ,etter når de tilbyr meg, under frivillig tvang til å fylle ut skjemaer fra minnesota:- om jeg har smerter oppå(!) hodet og om jeg tror at folk flest gifter seg av andre grunner enn kjærlighet.........rett eller galt!!! sammen med 565 andre spørsmål av mer eller mindre paranoid art.
At jeg kommer fra en ort i norge hvor minnesota ikke engang er hørt om kvier en seg allikevell for å si til mr eller frøken/fru psykolog (kansje en IQ-test blir det neste,-og jeg som ikke orka å lære meg hovedsdaden i katmandu,selv etter svanhild-saken)
Sjokket var så stort at jeg ikke fikk med meg alle de sjokkene jeg kunne ha fått ,når jeg ser tilbake på den behandlingen jeg har vært utsatt for.
"Det må være vanskelig å være et slikt følelsesmenneske som du!",sa den fjerde advokaten min, etter at barneværn og deres medskuespillere hadde fått "så hatten passet"....-inne i rettslokalet,med dommere til stede.
Jeg kan ikke si at jeg opptrådte korrekt. Jeg skylder idag på sjokket.
-Og den gangen fosterforeldrene,løy i retten,klarte jeg heller ikke å holde kjeft. Ikke ovenfor dommer,og ikke i barneværnets sakkyndiges "eventyr-stund" heller.
Jeg husker godt når bvs kuratorer satt å sendte post-it lapper til hverandre i rettslokalet og kniste når
min sønns oldemor var vitne. og bvs advokat "grillet" henne.
kansje jeg skulle ha fått sjokk når en meddommer sovna?
Og tenk at retten tok pause midt i et vitnes setning,da ja/nei listene til disse sidene ble lagt ut;dommere,advokater og sakkyndige var alle nyskjerrig på hvilken side de var oppført. 3 av 4 var på nei-siden.
Vel, jeg er ikke død, jeg har god galgenhumor i behold, noen venner,og litt av slekta. ungene vil enda hjem , og det synes jeg de kan få, så neste innstans er im 14 dager og denne gangen har jeg lært, ok,T hard way, men jeg har opplevd allt og er sterk, barneværnet har ikke gjort det spøtt.
Og da sliter de uten dokumentstabelen,advokaten er dyktig og ny av året.
jeg vil gjerne vite litt om andres sjokker
klem til hele verden !-Også til te slemme,
NB; ( men j ville ikke oppfordre andre til å faktisk prøve å gi en bvs annsatt en klem i fare for at det kan bli misforstått, som forsøk på angrep på offentlig tjenestemann
hilsen mor-vilje