It is currently Wed Jun 18, 2025 5:33 pm

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 7:14 pm 
Rang: Ivrig bruker

Bestemamma wrote:
Du må skaffe deg allierte, så fort som mulig !!!!

Du er velkommen til meg om du trenger hjelp.... :D
:D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 9:55 pm 

alexandra

Det er ikke min hensikt i å skremme deg eller si noe som opprører deg.
Jeg bare sier at du må se på denne saken med åpne øyne.
Bv har ikke en undersøkelse sak på deg og dine uten grunn.(mener de)
Dermed må du være åpen for at alt kan skje. Og forberede deg godt.

Jeg vet at det nytter ikke å ha ett velstelt hjem, rene - glade barn, osv.

Sitter i dag med ett barn mindre. :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 10:04 pm 

pumamor wrote:
alexandra

Det er ikke min hensikt i å skremme deg eller si noe som opprører deg.
Jeg bare sier at du må se på denne saken med åpne øyne.
Bv har ikke en undersøkelse sak på deg og dine uten grunn.(mener de)
Dermed må du være åpen for at alt kan skje. Og forberede deg godt.

Jeg vet at det nytter ikke å ha ett velstelt hjem, rene - glade barn, osv.

Sitter i dag med ett barn mindre. :cry:
ja klart jeg skjønner at du ikke vil skremme meg,og ja jeg har begge øyne godt åpne for hva som kan skje,men jeg kter ikke gi meg uten kamp :!: :twisted:

Profile  

Post subject: Advokater
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 11:02 pm 
Superposter

Ikke stol på advokater uansett hvem det er, du må gjøre alt arbeid selv uansett, det er like godt å gå i gang med det samme. Innhent all sakdokumentasjon selv, også om Mannsåker "sier" at han kan gjøre dette.

Få fullstendig oversikt over hva de anklager deg for og hvilken fabrikerte bevis de vil bruke. Start å skrive din egen tvangsbigrafi med sakdokumenter som utgangspunkt (Noen kaller det din egen saksfremstilling).

Advokater gjør ofte saken langt verre enn den opprinnelig er - for de vil tjene mest mulig penger - de driter i deg og lyver så det renner...

I barnevernsaker vil du oppleve at hvor korrupt rettsystemet er, for der er ingen rettsikkerhet overhode, og ikke tro at ikke advokater er en del av årsaken til dette. Det du vil møte er kamarateri og avtaler under bordet, på bekostning av deg selv og dine barn.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject: Re: Advokater
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 7:28 am 

Ama wrote:
Ikke stol på advokater uansett hvem det er, du må gjøre alt arbeid selv uansett, det er like godt å gå i gang med det samme. Innhent all sakdokumentasjon selv, også om Mannsåker "sier" at han kan gjøre dette.

Få fullstendig oversikt over hva de anklager deg for og hvilken fabrikerte bevis de vil bruke. Start å skrive din egen tvangsbigrafi med sakdokumenter som utgangspunkt (Noen kaller det din egen saksfremstilling).

Advokater gjør ofte saken langt verre enn den opprinnelig er - for de vil tjene mest mulig penger - de driter i deg og lyver så det renner...

I barnevernsaker vil du oppleve at hvor korrupt rettsystemet er, for der er ingen rettsikkerhet overhode, og ikke tro at ikke advokater er en del av årsaken til dette. Det du vil møte er kamarateri og avtaler under bordet, på bekostning av deg selv og dine barn.
blir vanskeligere og vanskeligere dette,mangen delte meninger er veldig usikker jeg nå men jeg prøver dets jeg kan,bare håper alt ender godt for meg og barna :!:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 9:44 pm 

Kanskje jeg er litt "rar", men... Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra :lol:

(Misforstå meg rett nå da er dere snille ;) )

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 9:51 pm 

Bestemamma wrote:
I min sak brukte de § 4-3 og fikk mine trygdepapirer tilsendt fra trygdekontoret. Dette uten å spørre meg om det var i orden og uten å legge ved underskrevet tillatelse fra meg i deres skriv til trygdekontoret. Jeg har aldri skrevet under noe som helst hos "BV" så min underskrift får de aldri.

Jeg har klart sagt ifra at jeg vet at de ikke har lov til dette, men de bare blåser av meg..... men bare vent, de kommer ikke til å være fullt så kjepphøye når de er anmeldt til fylkesmannen. Jeg kjenner noen jeg kan bruke der..........

Har de virkelig lovhjemmel/hjemler til dette (å innhente opplysninger fra TRYGLEkontoret) eller har de det bestemt ikke?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 10:31 pm 
Rang: Storbruker

Hjemmel har de nok, men det er en §6-4 sak og krever en langt høyere grad av "bekymring" enn en § 4-3 sak....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 9:59 am 
Superposter

Kris wrote:
Har de virkelig lovhjemmel/hjemler til dette (å innhente opplysninger fra TRYGLEkontoret) eller har de det bestemt ikke?

Barnevernet skriver brev til trygdekontoret og andre instanser der de ber om opplysninger om den og den med henvisning til en barnevernsundersøkelse. Så får de det de alt de vil ha. Fra politiet får de tilsendt såkalt utvidet politirapport, selv om klienten har rent rulleblad. I denne rapporten står oppført hvert eneste møte man man hatt med politiet, som ransoffer, vitne i rettssak, om har man ringt fra om innbrudd osv. Hva som helst. Jeg kjenner til at lege/sykehus har oversendt hele pasientjournaler. Det siste er selvfølgelig ikke tillatt, men skjer likevel.

Så tror noen av dere at dere "ikke har noen å skjule"!! Herrejemini, hvor naiv noen kan være! Dere (vi) har ALT å skjule for de grådige, løgnaktige barnevernstuppene. De finner feil ved oss alle, og resten dikter de opp. Nei, hold dem langt unna!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 10:31 am 
Superposter

Kris wrote:
Kanskje jeg er litt "rar", men... Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra :lol:

(Misforstå meg rett nå da er dere snille ;) )

Du er ikke "rar", men naiv. Din fremgangsmåte er den mest vanlige. Det er derfor barnevernet får så godt tak på folk!

Likevel vil jeg spørre deg: Tror du at vi andre har/hadde "noe å skjule"? Tror du beskyldningene mot OSS er reelle, at vi er dømt og fordømt av barnevernerne og deres medsammensvorne med rette?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 11:19 am 

Quote:
Du er ikke "rar", men naiv. Din fremgangsmåte er den mest vanlige. Det er derfor barnevernet får så godt tak på folk!

Likevel vil jeg spørre deg: Tror du at vi andre har/hadde "noe å skjule"? Tror du beskyldningene mot OSS er reelle, at vi er dømt og fordømt av barnevernerne og deres medsammensvorne med rette?

Du bør også absolutt vurdere å knytte til deg en "taktisk gruppe" bestående av "skeptikere" som du stoler på, dette for å fortløpende analysere og imøtegå og avsløre det såkalte barnevernets lureri og intensjoner.
Kom dem gjerne i forkant av den prosessen de vil forsøke å bygge mot deg og barna.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 2:57 pm 

Nina wrote:

Jeg kan kun snakke for min egen del. Hvilket jeg altså gjør. Og jeg mente: Å låse opp ytterdøra. Slippe dem inn. Sjokkert og overrumplet som jeg ble: Ja.
(Jeg la også til et "misforstå meg rett, er dere snille". I håp om å ikke bli misforstått.)

Tror med dette IKKE at noen av dere har noe som helst å skjule. Og hvorfor skulle jeg nå liksom tro at (de falske og grove sådanne) beskyldningene mot dere andre er reelle? Og vennligst husk at også vår husstand er både overkjørt, kjevlet og mistenkeliggjort av lystløgnerne: Barnefjernerne. I vårt tilfelle er det fylkesnemnda neste. Så: Hva mener du... Egentlig?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 3:22 pm 
Superposter

Kris wrote:
Jeg kan kun snakke for min egen del. Hvilket jeg altså gjør. Og jeg mente: Å låse opp ytterdøra. Slippe dem inn. Sjokkert og overrumplet som jeg ble: Ja.
(Jeg la også til et "misforstå meg rett, er dere snille". I håp om å ikke bli misforstått.)

Tror med dette IKKE at noen av dere har noe som helst å skjule. Og hvorfor skulle jeg nå liksom tro at (de falske og grove sådanne) beskyldningene mot dere andre er reelle? Og vennligst husk at også vår husstand er både overkjørt, kjevlet og mistenkeliggjort av lystløgnerne: Barnefjernerne. I vårt tilfelle er det fylkesnemnda neste. Så: Hva mener du... Egentlig?

Hva jeg mener er at dette forumet er til for å opplyse om barnevernets herjinger med folk. Kan man også forhindre at flere familier blir sprengt, så er det ønsket. Dersom en eller annen har en annen fremgangsmåte enn det som blir gitt råd om av forumets "indre kjerne", så er det helt greit. Men jeg vil ha meg frabedt lettbente utsagn som f.eks.: "Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra...". Du kaster bort vår tid!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 11:43 pm 

Nina wrote:
Hva jeg mener er at dette forumet er til for å opplyse om barnevernets herjinger med folk. Kan man også forhindre at flere familier blir sprengt, så er det ønsket. Dersom en eller annen har en annen fremgangsmåte enn det som blir gitt råd om av forumets "indre kjerne", så er det helt greit. Men jeg vil ha meg frabedt lettbente utsagn som f.eks.: "Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra...". Du kaster bort vår tid!

"Lettbent forklaring", du liksom. Jeg fortalte hva JEG GJORDE FØRSTE GANGEN BV KOM PÅ DØRA MI. Og la (i håp om å ikke bli misforstått) til en smiley og a la "misforstå meg rett". Jeg beklager, sjef. Da får jeg trekke meg ut herfra for godt. Og heller søke råd, støtte, hjelp og trøst i en forferdelig vond og ytterst prekær situasjon, annetsteds. Hvor jeg forhåpentligvis også kan få være til hjelp for andre. SOM jeg håpet på støtte. Innser at jeg nok håpet for mye. (Men vil igjen takke alle de som har hjulpet meg via PM og sånnt.) Får også beklage om jeg tok helt feil av dette stedet i og med de forhåpningene jeg har forklart atte jeg hadde på fårhånd (fikk den andbefalt).

Det kan ikke tenkes at JEG har rett til å handle som JEG gjør i enhver situasjon, da.....?

Jeg finner meg rett og slett heller ikke i å få høre at jeg kaster bort deres (?) tid. Verken med eller uten utropstegn etter.

At du selv har vanskeligheter, gir deg ikke noen "automatisk rett" til å tråkke på andre i en sånne kommentar. Etter min mening. Kan du ikke bække opp andre litt, og i det minste være SAKLIG (eller PRØVE "å dra en humoristisk tone", som jeg gjorde. Igjen: Beklager!!), så kan du heller holde munn. IMO.

Og hvordan du ved skrive et sånt innlegg til en sår nykomling her (se over) blant annet kan påberope deg å "opplyse om barnevernets herjinger med folk og forhindre at flere familier blir sprengt", vel... Ja det er en sår, vond og forjæv*** tid jeg er i. Og "nødvendigheten" av å gjøre ømme tær enda ømmere (enn si brekke dem) skjønner jeg ikke.

For all del, ikke tenk på at du med dette har kjevlet meg og tråkker meg enda lenger ned. Da sier jeg antakelig takk og farvel, men jeg "skal sove på det" som det heter. God natt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 8:16 am 

Med fare for å bli decapitert: Dette er ikke stedet for interne krangler!
Gjør opp dere imellom på PM er dere snille. :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next