snartmamma wrote:
God nyhet!

Snakket med de oppe på rusteamet i dag, og sa at om de hadde noen verdier av prøvene mine, så skulle jeg ha de snarest.
De ringte da Borgestad, som bare måtte forklare det at de hadde desverre ingen verdier , bla bla og skjønte vel kanskje det at jeg har starta opp min egen lille sak, så de sa at uansett så var jeg de prøvene jeg hadde tatt tidligere "plutselig" gått såå mye nedover, osv.
Har en veldig grei saksbehandler på rusteamet, som sa da til dem at dette var noe de ikke kunne legge meg inn for, at jeg var ei jente med jobb og leilighet som ikke kunne sette livet mitt på vent fordi de tror jeg har gjort noe, og han sa også at om de skulle være vrange, så hadde dem kun en prøve og legge frem om det skulle bli rettsak, og da var det bare for meg og ta en rettsgyldig prøve til og sammenligne disse.
(den nye vil jo da såklart være negativ)
Han mener de ikke har noen rett til å legge meg inn, og som det virker nå så kommer dem også til og gi seg nå fremover.
Var nesten som at de skjønte at dem hadde driti seg ut der oppe,
og får bare håpe at de ikke skal komme videre nå og krangle.
Men, man kan jo aldri vite!
Føler meg iallefall veldig letta nå for en stund, de har jo uansett ikke plass til flere der oppe ennå sa de, så håper ikke jeg hører noe mer om det når det engang blir en ledig plass..
Det er fint at verdiene på prøvene har gått nedover slik at du slipper tvangsinnleggelse på Borgestand, men vær klar over at "barnevernet" kan troppe opp på barselsavdelingen og røve barnet ditt rett etter fødselen, jf.
"barnevern"-loven § 4-8, annet ledd:
4-8. Forbud mot flytting av barn, eller vedtak om omsorgsovertakelse, når barnet bor utenfor hjemmet.
Er et barn plassert utenfor hjemmet av foreldrene eller med deres samtykke etter § 4-4, kan fylkesnemnda vedta at barnet for en tid av opptil tre måneder ikke skal flyttes. Et slikt vedtak kan bare treffes dersom det ikke er rimelig grunn for flyttingen, eller dersom den kan være til skade for barnet. I løpet av den tid som er fastsatt, skal barneverntjenesten legge forholdene til rette for at flyttingen kan skje med minst mulig ulempe for barnet.
Dersom det er overveiende sannsynlig at flyttingen vil føre til en situasjon eller risiko for barnet som nevnt i § 4-12 første ledd, kan det treffes vedtak om omsorgsovertakelse for barnet. Et slikt vedtak kan treffes også før et nyfødt barn er flyttet til foreldrene. § 4-12 annet og tredje ledd gjelder tilsvarende. (uthevet av undertegnede)Å stjele diebarn mens moren ligger på barselsavdelingen er noe de ansatte i "barnevernet" liker å gjøre, og de vil ikke nøle med å gjøre det dersom de allerede har bestemt seg for at du er "uegnet". Avdøde John Alvheim skrev om hvordan "barnevernet" pleide å komme om natten inn på sykehuset for å stjele nyfødte babyer fra mødrene. (Noen som har lenken?)
Savner_jenta-mi wrote:
De hadde innrømmet ovenfor barnefar (!) at de hadde planlagt å ta barnet mitt uansett, noe som var bestemt allerede før fødselen...
Savner_jenta_mi skrev at hun hadde fått vite at de hadde fortalt til barnefaren at de hadde bestemt seg for å ta barnet uansett om hun la seg inn på Aline eller ikke. Så det trenger ikke bety noe fra eller til om du slipper Borgestad. Det du burde gjøre er å dra til utlandet og føde barnet der. Det er sykehus i utlandet, også, og alt du trenger er å ha med
helsetrygdkortet ditt. Da får du dekket alle utgiftene. Da kan ikke "barnevernet" troppe opp på barsel og ta med seg den lille babyen din. Det er ganske grusomt å bli fratatt et nyfødt barn. Du må ta piller for å stoppe melken, og babyen din blir hindret i å die. Men slikt bryr ikke de falske samaritanerne i "barnevernet" seg om. Det er meget mulig at babyen allerede er lovet bort til et par. Babyer er svært ettertraktet, og mange vil sikkert stå i kø. Du kan regne med at "barnevernet" allerede har vært i kontakt med potensielle "fosterfamilier". Ellers kryr det av såkalte "beredskapsfamilier". Babyen kan bli plassert på sperret adresse. Det er meget lukrativt å jobbe som "beredskapsforelder". Mange av de tidligere ansatte på Aline har dette som yrke.
Jeg synes fremdeles du bør komme deg ut av landet. Hvis det er for sent å fly, så bruk bil. Nesten ingenting er verre enn å bli frastjålet barnet sitt. Gjør noe før det er for sent. Og sjekk at den kvinnelige advokaten din ikke står på svarteliste. Mange kvinnelige advokater elsker "barnevernet". Det er en veldig grei inntektskilde, og det er ingen mangel på klienter. Mange advokater synes det er bedre at barnet havner i klørne på "barnevernet" enn at mor og barn må bo i utlandet. Rådene de gir blir deretter.