Liv Marit Bakke wrote:
Høres ut som du trenger en aldri så liten pause. En uke eller to å koble helt ut. For det hjelper ingen om hjelperen brenner seg selv helt ut. Kansje du har tatt på deg for mange oppgaver for denne familien. Slik at di forventer mer av deg enn det du makter å gi. Det høres slik ut. Husk! Familien har også selv et ansvar. Kansje delegering av oppgavene hadde gjort det litt "lettere" for deg.
Det hadde hørtes deilig ut. Problemet med en pause er at Heroin, og bruken ikke tar pause. Det kan nok godt tenkes, og er meget sannsynlig at jeg ikke bare har tatt for mange oppgaver for familien, men også overvurdert mine egene evner og kapasitet. Problemet er at innad i familien er det også annen type rusproblematikk som gjør familien enda mer utsatt.
Jeg har heldigvis fått alliert meg med min egen fastlege, og fått vedkommende over til fastlegen min, slik at sammarbeidet med lege, info strøm, osv blir bedre.
Så får vi se hvordan det går.
Forøveri har jeg sett meg ut Barnevernshøringene, og skal som aktivist delta på dette. Noe jeg ser frem til!