It is currently Tue Jun 17, 2025 7:50 pm

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Livsvarig forfølgelse
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 11:18 am 
Superposter

Jolene wrote:
Hvor lenge kan de egentlig holde på?

Det er ingen begrensninger. Selv etter en dom i barnas og foreldrenes favør, kan "barnevernet" begynne på nytt dersom det dukker opp "nye bekymringer". Så "barnevernet" kan forfølge en familie i generasjoner. Eneste muligheten til å sette en permanent stopper for forfølgelsen er å gå i eksil.

Et barn med langt "rulleblad" innen "barnevernet" er i høyrisiko-gruppen for å bli kontaktet av "barnevernet" når det selv får barn. Journalene oppbevares nettopp med dette formål for øye. "Barnevernet" er som arvesynden - det forfølger en familie i opptil syv slektsledd.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 5:18 pm 
Rang: Storbruker

Jolene wrote:
Hvor lenge kan de egentlig holde på?

De holder vanligvis på helt til de har fjernet barn fra familie, slekt og venner.
Underveis kaller de gjerne denne prosessen for hjelpetiltak for å dempe bekymringene hos, og roe sine bekymrede ofre.

athene wrote:
Ingen fare: Du er ikke i kontakt med barnevernet.

Fare: Barnevernet henla en falsk bekymringmelding for åtte år siden.

Alvorlig fare: Du mottar "hjelpetiltak" fra barnevernet. (De har begynt å samle opp mot en tvangsfjerning).

Akutt fare: Barnevernet har besluttet å gjennomføre en omfattende undersøkelsessak. Vil innhente opplysninger, har jevnlige "møter", ansvarsgrupper eller lignende.

Mottiltak: Reis (flytt) fra landet, før det er for sent.

Dette er et enkelt og meget realistisk "barometer" på hvordan stova er.
Ta det til etteretning.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Sat Dec 13, 2008 5:38 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 5:33 pm 
Rang: Ivrig bruker

Alle foreldre har vel tenkt at de kunne trenge avlastning, eller frele barnevakter, men BV er ikke rette instans. Mye bedre om du delv ordner dette privat. De avlastningshjemmene BV har disponibelt er drillet i BV ideologi, og en omsorgsovertakelse kan komme raskt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 7:58 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Alle foreldre har vel tenkt at de kunne trenge avlastning, eller frele barnevakter, men BV er ikke rette instans. Mye bedre om du delv ordner dette privat. De avlastningshjemmene BV har disponibelt er drillet i BV ideologi, og en omsorgsovertakelse kan komme raskt.

Helt rett man må aldri bruke barnevernet til noe som helst, den hjelp de har å tilby er omsorgovertagelse. De har sin strategi for det. Klar deg selv eller få hjelp av slekt og venner. Det burde funtes fungerende menigheter som hjelpte familier , men de jobber bare for barnevernet mot betaling. Og hjelper ej familier. De burde stilt opp mere. Man kan jo drømme om en bedre værden da vet du.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 8:45 pm 

Hjelp, sier jeg bare.
Tror aldri jeg har vært så skremt i mitt liv før....

Jeg orker ikke tanken på å være uten barna mine. Ikke ufrivillig iallefall.
De er hele livet mitt. Jeg har en vond knute i magen nå.

Er mange hva hvis, tenk om og håper ikke som surrer rundt i hodet mitt nå. Jeg må snakke med samboeren min.
Samarbeid fungerer tydeligvis ikke. Vi MÅ finne andre løsninger og det kjapt. MEGET kjapt.

Drømte til og med om dritten i natt.. Det ble en veldig urolig natt med mange tanker og lite søvn.

Iflg innlegget fra athene er vi i akutt/alvorlig fare.
Jeg ser desverre mange ting BV sikkert kan blåse ut av proposjoner med begge barna mine.
Jeg er redd for at dem kan lese hva jeg skriver her inne, kjenne meg igjen og bruke det mot meg.
Og aller mest er jeg redd for at vi alltid vil ha de hengende over oss.
Det skremmer meg.

Last edited by Jolene on Sun Dec 14, 2008 10:37 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 9:03 pm 
Superposter

Jolene wrote:
Hjelp, sier jeg bare.

Er mange hva hvis, tenk om og håper ikke som surrer rundt i hodet mitt nå. Jeg må snakke med samboeren min. (som forøvrig er far til de to yngste)

Samarbeid fungerer tydeligvis ikke. Vi MÅ finne andre løsninger og det kjapt. MEGET kjapt.

Drømte til og med om dritten i natt.. Det ble en veldig urolig natt med mange tanker og lite søvn.

Jeg ser desverre mange ting BV sikkert kan blåse ut av proposjoner med begge barna mine. En er mye syk og har hatt problemer med språket frem til for ikke så lenge siden og den andre har hatt iflg BV utflating på vekstkurven. (at barnet vokste 5 cm på 5 mnd var IKKE godt nok for dem, men holdt i massevis for lege og helsesøster)

Jeg er redd for at dem kan lese hva jeg skriver her inne, kjenne meg igjen og bruke det mot meg.
Det skremmer meg.

Bare følg Athenes råd hun har rett. Mange har hatt det som deg. Kan du så flytt utenlands nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 9:52 pm 

Turid Holta wrote:
Jolene wrote:
Hjelp, sier jeg bare.

Er mange hva hvis, tenk om og håper ikke som surrer rundt i hodet mitt nå. Jeg må snakke med samboeren min. (som forøvrig er far til de to yngste)

Jeg ser desverre mange ting BV sikkert kan blåse ut av proposjoner med begge barna mine. En er mye syk og har hatt problemer med språket frem til for ikke så lenge siden og den andre har hatt iflg BV utflating på vekstkurven. (at barnet vokste 5 cm på 5 mnd var IKKE godt nok for dem, men holdt i massevis for lege og helsesøster)

Det skremmer meg.

Bare følg Athenes råd hun har rett. Mange har hatt det som deg. Kan du så flytt utenlands nå.

Jeg tror ikke jeg kan..... :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 13, 2008 11:48 pm 

Skjønner godt at du ikke kan dra utenlands. Men si neitakk til mer "hjelp" fra BV. Vil helst ikke se at du blir en til i statistikken.

Somsagt si neitakk, det er din rett. Du vet best hva som er best for dine barn. De spiller på det de kan, vekstkurver etc, bare tull og det vet du.

Smil pent, si neitakk vi klarer oss fint.

Lykke til.

Last edited by Diamanten on Sun Dec 14, 2008 12:54 pm, edited 3 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 14, 2008 1:25 am 

Diamanten wrote:
Skjønner godt at du ikke kan dra utenlands. Men si neitakk til mer "hjelp" fra BV. Vil helst ikke se at du blir en til i statistikken.

Somsagt si neitakk, det er din rett. Du vet best hva som er best for dine barn. De spiller på det di kan, vekstkurver etc, bare tull og det vet du.

Smil pent, si neitakk vi klarer oss fint.

Lykke til.

Vi skal takke pent nei til flere "hjelpetiltak" det er helt sikkert..
Neste møte er fortsatt en stund unna så jeg kan legge en slagplan frem til da.
Jeg prøver å si til meg selv at DE tar feil og jeg har RETT!
Jeg VET jo innerst inne at det er sannheten. men den trakkaseringen og psykologiske krigføringen de driver med kan sette den mest ressurssterke ut av spill.
Jeg kan jeg vet og jeg får til.. så det så :lol:
..... "The source of all evil" som jeg og samboeren min kaller de :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 5:56 am 

Det kan slå tilbake uansett hva du velger å si til bv nå.

Jeg og min samboer sa "nei takk" og vi endte i nemnda hvor de brukte argumenter som "foreldrene ville ikke samarbeide til barnets beste, siden vi takket nei var vi umodne foreldre som ikke kunne sette vårt barns behov foran oss selv" osv osv..

Si minst mulig og bruk en god advokat.

La alt gå gjennom advokaten, til og med posten/breva fra bv. Ringer de og vil dere noe så be de sende det skriftlig før du legger på.

Terper de på språket til ungen så legg deg ett steg foran bv og skaff egen logoped etc.

Terper de på psyken din så gå til en lege/psykolog du er trygg på og få skriftlig at det feiler deg ingenting.

Sier de du er usosial, ta bilder med dato hvor du enn er.

Overskrider de tidsfrister eller bryter lover, klag til fylkesmannen.
Hos oss har bv allerede fått seg en kraftig smekk med fylkesmannen og en smekk til er på vei :wink:

Aldri la de se deg gråte, bryte sammen, bli sinna etc.
Putt på pokertrynet.

Jeg og sambo gikk til motangrep på alle punkt de brukte mot oss og troppet opp i nemda med brev skrevet av flere i bygda hvor de bekreftet diverse på våre vegner, album, taleopptak av vår datter osv og fikk beholde vår datter.

Husker når helsesøstra satt og vitnet og fortalte at ungen vår bare bablet og hadde ikke ett eneste rent ord. At hun hadde ikke forbedret seg og hadde sitt eget lille fantasispråk. Da spilte jeg og sambo av ett taleopptak av min datter som snakket heeeelt klart of tydelig, skal si det var ei helsesøster som var rød i toppen da :lol:

Kanskje noe av dette kan hjelpe for deg, det hjalp i allefall for meg.

Lykke til iallefall :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 7:45 am 

Ja dette du skriver her er viktig, tror jeg-
Ikke direkte sammarbeid, men å ligge ett hestehode forran dem.
Og det har vi prøvd å gjøre. Vi har vist eget initiativ til å endre på ting og gitt dem skriflige bevis på at ting er endret, usanne og langt fra så ille som dem skal ha det til fra fagpersonale.
De har strengt tatt ingenting å ta oss på.
Er vi uegnede foreldre er pokker meg resten av Norge det også.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare i tråden min, Shazam.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 11:05 am 

hestehode foran er smart, men å levere barna til ukjente avlastere ville være å gå for langt i samarbeid.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 12:31 pm 

Diamanten wrote:
hestehode foran er smart, men å levere barna til ukjente avlastere ville være å gå for langt i samarbeid.

Jeg ser den, absolutt!
Skal jobbe med å finne et privat alternativ.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2