Quote:
1. Ettervern
Barneverntjenesten må alltid begrunne hvorfor et igangsatt tiltak ikke skal fortsette etter at ungdommen har fylt 18 år, eller hvorfor det gis avslag på søknad om ettervern. Ungdom som har takket nei til ettervern skal også kontaktes når de fyller 19 år for å høre om de nå likevel ønsker å motta tiltak.
De skulle begrunnet hvorfor de ikke arbeider for å opprette familien. Som f.eks FN har bedt om.
Dette handler jo kun om å utvide det såkalte barnevernet. Altså utnytte en situasjon for å tilføre det såkalte barnevernet mer penger, makt og prestisje (ære, sa de i "gamle" dager.).
Den situasjonen som utnyttes er skapt av det såkalte barnevernet. Adskillelse barn og foreldre, er jo som kjent skadelige. Like alvorlige skader som man finner ved alvorlig incest og pågående grov vold.
Quote:
2. Regulering av foreldre- og barnsentrene
Sentreneforeslås tas inn som ett av flere mulige hjelpetiltak i barnevernloven, og det innføres kvalitetskrav og godkjenningsordning. Fylkesmannen skal føre tilsyn med sentrene, og barnevernlovens bestemmelser om politiattest, taushetsplikt og betalingsordninger gjøres gjeldende.
Disse sentrene fungerer over hodet ikke i dag. Det handler om ren psykisk terror mot mange små familier. Ideologien virker være at de må finne flest mulig feil, for å gi det såkalte barnevernet "rett".
Fylkesmannen angriper jo heller ikke den manglende fagligheten. Heller ikke i betydningsfull grad menneskerettighetsbruddene.
Taushetsplikten er jo latterlig, da informasjon mellom etatene flyter med regjeringens velsignelse.
Quote:
3. Individuell plan
Lovfesting av individuell plan i barnevernet for å skape et helhetlig tilbud for barnet. Det foreslås en plikt for barneverntjenesten til å utarbeide individuell plan for barn som trenger langvarig og samordnet hjelp fra flere hjelpetjenester.
Siden det ikke foreligger noen med kvalifisert utdanning til slikt, så er dette tåpelig. At det er mulig å lage utdanninger som opphever familiene, er vi heller ikke kjent med. Minner litt om Platons idealstat - noen med "fikse" idéer skal styre andres liv til det groteske.
Quote:
4. Plikt for barneverntjenesten til å gi tilbakemelding til melder
Manglende tilbakemelding til melder kan skape en usikkerhet og føre til at potensielle meldere ikke varsler barnevernet, til tross for bekymring for et barns omsorgssituasjon. Dagens adgang til å gi tilbakemelding til melder foreslås erstattet med en lovfestet plikt til å gi slik tilbakemelding.
Ups, der forsvant også den delen av taushetsplikten. Nå skal altså skravlekjærringer, pedagurker, sosiobablere og sure naboer sitte å baktale folk sammen med det såkalte barnevernet. Dette heter da pent "bekymringsmeldinger og tilbakemeldinger".
Det blir et paradis for angivere og for andre med tilsvarende laverestående etikk.
Quote:
5. Utvidet adgang til å gi opplysninger
Utvidelse av barneverntjenestens adgang til å gi opplysninger til helsepersonell, herunder fastleger. For å hindre uklarheter om hvilken adgang barnevernet har til å gi opplysninger til denne gruppen, foreslår departementet en presisering i loven om at barnevernet kan gi helsepersonell som omfattes av helsepersonelloven, samme opplysninger som offentlig tjenester.
Auda, der røk resten av taushetsplikten om private opplysninger om foreldre og barn.
Det eneste som da er tilbake er den selvvalgte taushets"plikten" barnefjerns-terrorister gjemmer seg bak, når de utfører sine overgrep.
Quote:
6. Økt bruk av adopsjon som barneverntiltak
Kommunene skal vurdere adopsjon som barneverntiltak på grunnlag av to kriterier:
- når foreldrene ikke kan gi god nok omsorg på varig basis
- når barnet har fått en meget sterk tilknytning til nye mennesker og nytt miljø der det er, og flytting kan føre til alvorlige problemer for barnet.
Å bedømme at foreldre ikke kan gi god nok omsorg, lykkes ikke det såkalte barnevernet med pr i dag. Når barnefjernerne ikke klarer å bedømme fortid og nåtid, hvordan skal de da bedømme fremtid? Dette er jo bare meningsløst.
Barnefjernerne hevder jo systematisk at fosterforeldrene har god tilknytning og foreldre har det ikke. Dette er jo en del av det falske spillet. Dette skal altså sementeres med lov om adopsjon.
Man burde heller gå inn i dagens saker, og få fengslet familieødeleggerne som lyver i rett og i fantasifulle dokumenter.
Quote:
7. Lovfestet plikt til evaluering av hjelpetiltak
Oppfølgingsansvaret skal tydeliggjøres i sterkere grad enn i dag. Det foreslås å lovfeste en plikt for barnevernet til regelmessig å evaluere igangsatte hjelpetiltak. Om hjelpetiltakene ikke fungerer etter sitt formål må omsorgstiltak vurderes for å unngå at barn blir værende for lenge under skadelige forhold.
Her setter de bukken til å passe havresekken. Det såkalte barnevernet skal avgjøre om de har gjort en god jobb.
Er jobben i familien, så kommer de til å si at denne jobben ikke fungerer pga foreldrene.
Er jobben utenfor familien, så kommer de til å si at "vi er gode, vi".
Quote:
8. Strengere krav til omsorgsevene før tilbakeføring
Strengere kriterier for tilbakeføring etter omsorgsovertakelse. Det foreslås at man innfører et krav om at omsorgsovertakelse ikke skal oppheves dersom det foreligger reell tvil om at omsorgen vil være forsvarlig.
Pr i dag finnes det ikke noen faglighet for å avgjøre såkalt omsorgsevne.
Dette betyr at vi får flere karaktermod og flere familiesprengninger.
Dette er også på tvers av hva FN har bedt Norge om. Det handler altså om menneskerettighetsbrudd, som skal økes på tvers av FNs bønn om å begrense galskapen.
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<