It is currently Thu Mar 28, 2024 1:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Dreier kamp om omsorgsrett seg mer om prestisje enn om barnets egentlige beste?
Ja, der hvor "barnevernet" er involvert er de hensynet til de ansatte som teller mest 100%  100%  [ 11 ]
Nei, det er altfor mange mødre uten omsorgsevne! (sint barnevernsleder) 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 11
Author Message
 Post subject: Re: Prestisje å ha foreldreretten
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 5:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
agrippa wrote:
Jeg tror alle mennesker har evnen til å skille mellom rett og galt, uavhengig av hvor de har vokst opp.


Vet du... det trodde jeg også... men etter allt jeg og mine barn har opplevd, har jeg kommet fram til en annen konklusjon desverre...


Fordi de kan skille mellom rett og galt er de SKYLDIGE OG FORTJENER STRAFF.

Kan de ikke skille mellom rett og galt, så er de galne og trenger å bli stengt inne, bevoktet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Prestisje å ha foreldreretten
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
agrippa wrote:
...Dagens mote dikterer at "barnevernet" og faren stiller usedvanlig sterkt når det gjelder å frata moren omsorgsretten. Det er blitt mote å overføre omsorgen for barn enten til det offentlige eller til faren...

Men hva når far og bv konkurrerer om omsorgsretten? Har far sjanse til å vinne? I så fall, hva må han gjøre?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 3:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Far stiller vel på lik linje med alle andre fedre. Barnevernet røvet barnet fra deg da du hadde det. Idag tviholder barnevernet på omsorgen på deres barn. Sikkert mange som har sine erfaringer å fortelle . Det er jo vanlig at barnevernet ikke bryr seg noe som helst om fedre. Og bare vil fortsette gå på deg som om han ikke eksisterte. Men der finns untak. Kan han kjøre en god sak og få en anbefalt og god advokat , så kan jo ting begynne å skje.

- - - -

Det er virkelig galt å stjele barn fra foreldrene. Vedrørende diebarn og at man i gamledager kunne få noen til å die for seg er sant. Men det var som regel di som kunne betale for seg som fikk den muligheten. Slossing om felles barn er helt kokkelimonke. Kjenner en sak hvor en far prøvde få retten på barnet. Som var vant med mor siden far jobbet i et reisende yrke. Da ho forlot han ville han hevne seg på henne med å lyg på ho å prøv få omsorgen for barnet selv alena. Da skulle altså kjæresten ta seg av barnet mens han reiste. Stakkars jente. Han vant ikke frem i retten med sin hevn. Slutt å sloss foreldre - sloss mot barnevernet heller. Hadde di vært fjerna, så kunne heller ikke kvinner fått dem på parti mot mannen, og far til barna, som vi jo dessværre ser mye av.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]