It is currently Tue Mar 19, 2024 6:11 am



Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Fri Jan 20, 2012 10:20 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Svane wrote:
Svane wrote:

Hva "konge" familien angår så er de ute og svaldrer i det meste,så hva med deres egne barn? De er jo hensatt i offentlig oppdragelse med fremmede, og angivelig med en eller flere "nannyer".

Jeg foreslår at de faktisk ikke selv forstår hva de driver med, uten at det unnskyldes da de har vel så mye ansvar som resten av befolkningen.

Jeg vil påstå at prinsessen ikke kjenner sine barn og heller aldri vil komme til å gjøre det. De gir bort barna sine. Også de.
De er blitt statens eiendom gjennom foreldrenes valg, og kommer til å forbli der.



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... ce=message


Kronprinsparet ber om 1,35 i økning fra Fornyings- administrasjons- og kirkedepartementet. Til "stabsøkning". For "barnepass" og aktivitetsradius.

Bestemors innsats duger ikke, siden hun ikke er pedagog? Eller trenger hun mer lønn? Eller blir hun sliten?

En har grunn til å anta at med tiden vil familien få som resultat at de og deres egne barn blir fremmede for hverandre. Enda mer.

Å ta dette til nedlatene holdning, er forkastelig etter min smak. Dette grunnet, kongefamilien er fritatt Norges lover. Ref: Den Norske Grunnlov av 1814. Å ty til "se på hvordan kongefamilien har det, i forhold til oss" er noe man skal holde fingra langt vekke i fra. Enkelt og greit. Dersom man skal forholde seg til de store kjente kjendisene, så får man heller se til statsministeren og de andre ministrene våre. Da disse ikke er fritatt Norges lover.

_________________
Eiger og drifter av [url]http://barnevernogforeldre.com/[/url]
Ett nytt nettsted, som muliggjør ettervern til det bedre.
Råd og veiledning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Fri Jan 20, 2012 10:33 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Jeg blir forbannet på dere her inne, som irriteres av Kronprins Håkon sin opptreden for fosterhjems kampanjen. Hvorfor???? Jo fordi, det finnes mammaer og pappaer som slår, voldtar og lemlester sine egne barn. Skal da disse barn, fortsette å leve under denne type vold???? Hvor i helsikken har dere huene deres.

Dette mener jeg i rene gravens alvorlighet; èn hver som synes noe negativt i denne forbindelse, bør SERIØST kontrollere sin hjernekapasitet. Man SKAL BARE IKKE tillate barn å bli utsatt for grov vold av noen som helst karrakter. Derfor skal man ha et fosterhjem.

:evil: :evil: :evil: Forbannet være den som mente noe annet!!!!! :evil: :evil: :evil:

_________________
Eiger og drifter av [url]http://barnevernogforeldre.com/[/url]
Ett nytt nettsted, som muliggjør ettervern til det bedre.
Råd og veiledning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Fri Jan 20, 2012 11:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Nok en stakkar som lever etter "den enes død, den annens brød". Har sett netsiden du refererer til. Leve av barn og familiers elendighet er vakkert.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Fri Jan 20, 2012 11:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Ellers: du er på feil forum.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Sat Jan 21, 2012 12:39 am 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Svane wrote:
Nok en stakkar som lever etter "den enes død, den annens brød". Har sett netsiden du refererer til. Leve av barn og familiers elendighet er vakkert.

Om du mener at nettsiden driver av å leve av elendighet, så tar du skammelig feil. Nettstedet tar sikte på de familier, som er så passe langt nede, som ikke eier krefter lengre, men ønsker å komme seg på fote igjen, skal få komme seg opp igjen.
Tenk deg følgende:
Barna er plassert i fosterhjem. Foreldre er i kraftig depresjon, nær suicidal. Mistet all kraft til kamp mot et barnevern. Kjenner ikke til hva morgen dagen bringer.
Spørsmål: Hvorfor skal man ikke strekke ut en hjelpende hånd, med kunsten å leve???

For når man snur på tanke måten fra;
Barn i fosterhjem skal hjem raskest mulig, koste hva det koste vil.
Til;
Barn i fosterhjem, skal hjem, når tiden er moden, økonomien på topp (sikter meg inn til eget hus og gjerne oppnådd kredittverdighet igjen)

Vil du la dine egne barn, mangle de økonomiske forutsetninger, dagens samfunn bygger opp til? Eller ønsker du det beste for dine barn, med sikret økonomisk stabilitet?

Egen erfaring med barn i fosterhjem:
Gjeld blir betalt. Samtidig kraftig økonomisk sparing (over 50.000,- i året). Gått fra "moderat suicidal depresjon" til å være frisk. Kaffe besøk hos fosterhjem og motsatt. Helge samvær. Stabil jobb. Bruke energi på alt man ikke hadde energi til før. Betale vanlige regninger med et smil (kunne ikke det før), Kjenner en mega følelese av "verdt å leva livet".
Av den egosentriske perspektivet: Slippe ut håret. Oppleve ungdomstiden på nytt. Syden ferie turer, uten å måtte tenke økonomi osv osv osv....

Heller ikke glem, jeg og min fru, har smakt på barnevern i positiv og ikke minst kraftig negativt perspektiv. Vi har kjempet med både nebb og klør, for å få unga hjem under tvangs plassering. Endringen kom, etter annet turbulens, som ikke jeg går inn i her. Vi har våre årsaker til frivillig fosterhjemsplassering. OG "by the way" Unga mine stor koser seg med dagens ordning. Bare slik at du vet det. Unga har i dag, S/(&%¤% så mye mer enn det de hadde før. ALT, ABSOLUTT ALT går frem over for både foreldre og barn. Og dette er grunnlaget for nettsiden barnevernogforeldre.com
Vi tar mer sikte på å få foreldre opp, i forbindelse med etter vern. Enn å drive kamp. Dette handler om faktisk å redde noens liv. Være seg barns liv eller foreldres liv.

Nei, jeg sier ikke "ære være barnevern". Hvorfor? Fordi at barnevern er i utganspunktet styrt av egen intern politikk, fra kommune til kommune. Derfor. Finnes mange barnvern, som skulle fått seg en på tryne. MEN, samtidig, finnes det mange barnevern, som skulle fått seg et diplom for godt utført arbeid. Ja, det finnes faktisk noen, som kjemper for at foreldre skal ha unga sine hjemme.
Men det vil bare ikke fungere, om foreldre skal hele tiden kjempe, enn å drive samarbeid. Får å få til noe, må man inngå dialog, for så å inngå samarbeid.
Men nok om det.

Ser at du ikke klarte å svare meg i mot i mitt forsvar til kronprinsen innlegget. Hvorfor ikke det montro???? Handler det bare om å rakke ned på andre?????

_________________
Eiger og drifter av [url]http://barnevernogforeldre.com/[/url]
Ett nytt nettsted, som muliggjør ettervern til det bedre.
Råd og veiledning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Sat Jan 21, 2012 10:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Frankieboy og Kronprinsen, well, well, well, vi har en søppelkatergori her inne, den er til for å brukes, man finner Frankieboy´s innlegg der, de som ønsker kan gå til søppelkatergorien, og lese. I ytringsfrihetens navn er det ok at slike innlegg kan stå.

Det er ikke ok at man lar viktige debatter, og påpeking av graverende forhold i samfunnet, forsøples av barnevernspropaganda og personangrep. Frankieboy´s innlegg som ikke inneholder personangrep og barnevernspropaganda kan stå hvor det er postet. Det er ok også for Frankieboy´s del: rydde litt innleggende hans for å gi korreks, som gir mulighet til selvrefleksjon.

Det handler også om forumets profil, det er utrolig slitsom for de som engasjerer seg i arbeidet for synligggjøring av hva barnevern ér, i årrekker, å se slike innlegg. Og ber derfor at moderator ser om noen innlegg bør flyttes til annet kategori, ikke stenge denne viktige tråden fordi debatten sporer av.

Jeg lar meg ikke provosere av Frankieboy, vi var alle der en gang: Vi trodde barnevernet kunne hjelpe barn i nød. Men dette forumet, og særlig ikke denne tråden som reiser viktige spørsmål om undertrykkingmekanismer skal spore av.

Det prinsipielle: Holdinger som Frankieboy´s, er hva en forsøker å bekjempe. Det er nyttig at det får lov å stå i søppelkategorien. Ikke til skrekk og advarsel, men som synliggjøring av hva vi har å slåss mot.


Last edited by athene on Sat Jan 21, 2012 11:04 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kronprinsen i barnevernspropaganda
PostPosted: Sat Jan 21, 2012 12:52 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Svane wrote:
frankiboy79 wrote:
Svane wrote:
Nok en stakkar som lever etter "den enes død, den annens brød". Har sett netsiden du refererer til. Leve av barn og familiers elendighet er vakkert.


Men det vil bare ikke fungere, om foreldre skal hele tiden kjempe, enn å drive samarbeid. Får å få til noe, må man inngå dialog, for så å inngå samarbeid.
Men nok om det.



Du hjelper altså barnevernet fremfor barna dine?

"Samarbeid" er ikke foreldrenes når barnet er bortført. Det er bortførende instansers ubetingede ansvar.

Du utøver skremmende aksept, så ja, du lever av andres nød- og eventuelle død. Dead or alive. Eller skal jeg si dead and dead. Fullstendig ikke i livet.

Det er verken over, mellom eller ved siden, men du bedriver din virksomhet i skyggene og i nøden.


Forbannede tosk, viss du mener dette. Når jeg ser at våre barn, led grunnet vår depresjon, og ikke kunne gi dem en forsvarlig omsorg. Vet du hva. Det er fanden meg ikke foreldre som er de viktisgste her inne. Det er for hekkan meg unga. JA, det finnes en haug med ulike saker, der barna skulle absolutt ha vært hjemme. Men samtidig, finnes der barn som skulle ha vært i fosterhjem. Det kan man bare ikke nekte for. Den som nekter for dette, føler jeg dypeste sorg for demses barn, grunnet de holdninger, som påvirker disse barn i negativ retning.
Et barn skal ALDRI, bekymre seg for sine egne foreldre. De skal være BARN. Om man ikke klarer å forstå dette, synes jeg enda mer synd på barna demses.
Og dessuten, jeg har vært oppi barnevern, kjempet med nebb og klør osv osv.... Jeg vet hvordan et barnvern kan fungere. Jeg har opplevd det motsatte av da tidens barnevern også, som faktisk gjør noe for foreldre og for barn. I vår setting; så innehar vi fornøyde barn, fornøyde fosterhjem, fornøyde barnvern og fornøyde foreldre. Alt er bra. Ingen kriger, ingen munn hoggerier. Og du Svane, vil tydeligvis bare krige, enn å akseptere at noen klarer å motta en solskinns historie, hvor aller er glade og fornøyde.
huff for et liv.

_________________
Eiger og drifter av [url]http://barnevernogforeldre.com/[/url]
Ett nytt nettsted, som muliggjør ettervern til det bedre.
Råd og veiledning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Avsporing av frankiboy79 og utenfor vårt forums tema
PostPosted: Sat Jan 21, 2012 8:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Her havnet det litt mer enn hva som var ønskelig. Athene og Svane sine innlegg er ikke her fordi de er søppel, men fordi de viser at "frankiboy79" sine avsporinger hører hjemme i søppelkategorien.

Her på Forumet RVB har vi TEMA. De som arbeider mot RVBs TEMA kan gjøre det et annet sted.

frankiboy79 tror tydligvis sterkt på at barnevernet er bra for barna. Her på forumet VET vi basert på forskning, erfaring og naturlige rettigheter at dette er feil. At det finnes unntak som opplever det motsatt eller at det finnes folk som koser seg med pengene de deler ut, endrer ikke dette faktum.

Frankiboy79 har verken en forståelse av fag og forskning relatert til barnevern eller til ideologien i det. Han har tydligvis en stor tro på seg selv og på at han har skjønt "tingene". Han kan imidlertid arbeide mot Forumet RVB eller våre målsetninger andre steder. Vi sponser naturligvis ikke den kampen.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]