It is currently Sun Apr 28, 2024 7:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: De rødgrønne vil gi mer til såkalt barnevern
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 9:51 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]De rødgrønne vil gi mer til såkalt barnevern[/face]

Kilde

Nesten 1/3 milliard skal barnevernet få i økte overføringer.

Dette skaper en enda verre situasjon for barnevernsofrene. Maktaparatet som piner og plager familiene skal bli enda større.

Det er derfor Redd Barna Våre er til. Vi er ikke store. Imidlertid skal vi plage overgriperne maksimalt likevel. Et rusk er heller ikke stort. Er det derimot i øyet... Redd Barna Våre sin foreløpige målsetning er å være rusk i øyet til familieterroristene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:24 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
De rød-grønne har oppdragelsekontrollsindustriens ansatte som en av sine viktigste velger og medlemsgrupper.
De har også som grunnleggende holdning at det offentlige gir den beste hjelpen - for å sikre likhet. At det ikke skal være økonomien det står på.

Problemet er vel egentlig at vi som mennesker har - i beste fall- en begrenset rasjonalitet.
Vi tar utgangspunkt i vår egen livsverden og foretar våre valg på dette grunnlaget.

Slik blir den innflytelsen bv og andre profesjonsgrupper innenfor omsorgsindustrien sterk, og ofrene (med sine svake og spredte stemmer) tilsvarende liten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:52 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Forklar meg dette, er du snill. Mener du at folk i disse profesjonene resonnerer mere rasjonelt enn foreldre gjør, så er jeg uenig.

Spørsmålet er blant annet hva som er rasjonelt. Det er faktisk ikke rasjonelt å ikke regne med følelser og deres styrke. Sterke følelser er reaksjoner som ikke er overlatt til bare de "intelligente" å ha, men som vi har fått tilført av naturen, fordi de gjelder forhold hvor det er så viktig for et individ å reagere på en bestemt måte at de som har dem nedfelt gjennom følelser, har gått seirende ut gjennom generasjonenes gang.

Det er langt fra alle følelser i alle situasjoner som er perfekt tilpasset (= kloke) i situasjonen, men foreldre og barns følelser av at det er avgjørende å holde sammen med hverandre, er helt klart livsnødvendig. Se på Kvilhaugs bok (på forsiden av BarnasRett) om hvordan barn opp til omtrent 17 år som skilles fra sine foreldre av alle andre grunner enn ved død, er ille ute. Se også på hvordan mangelen på biologisk gitte følelser forårsaker enorm overhyppighet av barnemishandling utført av steforeldre (Vold mot stebarn kontra biologiske barn: Daly & Wilsons forskning).

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed Nov 01, 2006 12:49 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 12:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
De rød-grønne har oppdragelsekontrollsindustriens ansatte som en av sine viktigste velger og medlemsgrupper.

At det blir tillatt overgrep grunnet dette er amoralsk/uetisk.

Anne Brit Raaen wrote:
De har også som grunnleggende holdning at det offentlige gir den beste hjelpen - for å sikre likhet. At det ikke skal være økonomien det står på.

R-b-v arbeider ikke for likhet, men for at forskjellige mennesker skal ha retten til sine barn.

Anne Brit Raaen wrote:
Problemet er vel egentlig at vi som mennesker har - i beste fall- en begrenset rasjonalitet.

Ja, når noen "få" mennesker skal mer eller mindre detaljstyre millioner av mennesker, så kommer de rasjonelle begrensningene klart for en dag. Det er blitt hevdet at intelligens er evnen til å kombinere. Ingen lykkes "kombinere" så mye.

Anne Brit Raaen wrote:
Vi tar utgangspunkt i vår egen livsverden og foretar våre valg på dette grunnlaget.

Slike resonement kan forsvare alt fra drap til slaveri. Spørsmålet er om det er rett å drive med en form for kollektiv hedonisme som overkjører enkeltmenneskenes rettigheter. Også når "hedonismen", ved de "myke vitenskaper" hvis "sannhet" stadig endres, mener bedre den totale situasjon for kollektivet.

Anne Brit Raaen wrote:
Slik blir den innflytelsen bv og andre profesjonsgrupper innenfor omsorgsindustrien sterk, og ofrene (med sine svake og spredte stemmer) tilsvarende liten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 2:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
De rød-grønne har oppdragelsekontrollsindustriens ansatte som en av sine viktigste velger og medlemsgrupper.
De har også som grunnleggende holdning at det offentlige gir den beste hjelpen - for å sikre likhet. At det ikke skal være økonomien det står på.

Problemet er vel egentlig at vi som mennesker har - i beste fall- en begrenset rasjonalitet.
Vi tar utgangspunkt i vår egen livsverden og foretar våre valg på dette grunnlaget.

Slik blir den innflytelsen bv og andre profesjonsgrupper innenfor omsorgsindustrien sterk, og ofrene (med sine svake og spredte stemmer) tilsvarende liten.


Et godt innlegg. Du peker på to grunleggende mekanismer, som har forårsaket den sterke fremveksten av "barnevern", nemlig:

* Arbeiderpartiets velgergrupper tilhører barnevernprofesjonene og er organisert i Fagbevegelsen. Vi vet jo alle hvor nær kontakt det er mellom Gerd-Liv Valla og landets statsminister.

* Målet til Arbeiderpartiet og Fagbevegelsen er sosial likhet. Ved å gi penger til barnevern sørger man i teorien for at barna fra såkalte ressursfattige familier får de samme godene som barna fra ressurssterke familier.

Dette er den politiske forklaringen på hvorfor vi idag har et slikt fryktinngytende barnevern.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 3:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Forklar meg dette, er du snill. Mener du at folk i disse profesjonene resonnerer mere rasjonelt enn foreldre gjør, så er jeg uenig.


Jeg mener IKKE at noen resonnerer mer rasjonelt enn andre, men forestillingen om dette er sterk - siden det hevdes at det er nettopp rasjonalitet dette samfunnet bygger på.

Derimot mener jeg at tendensen til å rasjonalisere våre handlinger er bortimot uten grenser.

Jeg mener at det er nettopp dette som ligger i "en begrenset rasjonalitet" - den er først og fremst en mekanisme til å beskytte seg selv.
Jfr. Nûrenbergprosessene.

I min fusking i politikerfaget har jeg ennå ikke opplevd at noen har tatt sine egne etiske holdninger opp til vurdering - det samme gjelder innenfor fagbevegelsen. Og hvor er denne debatten ellers i samfunnet?

Slik jeg ser det er denne kombinasjonen av forestillinger om rasjonalitet og manglende etikkdebatt farlig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 4:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg mener IKKE at noen resonnerer mer rasjonelt enn andre, men forestillingen om dette er sterk - siden det hevdes at det er nettopp rasjonalitet dette samfunnet bygger på.

Derimot mener jeg at tendensen til å rasjonalisere våre handlinger er bortimot uten grenser.

Jeg mener at det er nettopp dette som ligger i "en begrenset rasjonalitet" - den er først og fremst en mekanisme til å beskytte seg selv.
Jfr. Nûrenbergprosessene.


Da er vi visst temmelig enige.

Resten av det du skriver er særdeles viktig også. Uansett hva disse politiker-unnasluntringene skyldes, kunne det kanskje være på sin plass å argumentere stadig hardere imot taushetsplikt mht hva politikerne gjør, og tvert imot for plikt til å opptre på vegne av borgerne og stå til rette overfor dem.

Vanskeligheten er at når folk i posisjon tvinges til åpenhet, så finner makten andre, hemmelige veier.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]