It is currently Sat Apr 27, 2024 7:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Norge er et barne"vern"s samfunn.
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 8:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Bvs bisarre ideologi har gjennomsyret hele den norske politikken ifra ytterste venstrefløy til den mere høyreorienterte.Dette til tross for at informasjon om flertallige bv-overgrep er godt kjent i hele landet.

Hvorfor lukker de øynene? Hvorfor synes et flertall av politikerne at utvelgelsesmetodene til bv er akseptable?
Etter Alvheims bortgang er det så å si ingen ifra partiene Rv, SV, Ap,Sp ,Venstre,Krf,Høyre eller Frp som har ytret seg negativt om bvs metoder.Jeg tror dessverre at det norske samfunnet er ødelagt.Jeg tror heller ikke at det lar seg reparere med det første.
Både politikere og kvinnen og mannen i gata velger den behagelige likegyldigheten og egoismen mens den verste samfunnsråten noensinne bare sprer seg og sprer seg.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 10:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
La oss få galskapen fram i lyset. For øyeblikket har vi passert 1000 daglige besøkende.

At mange går massivt ut på nett med galskapen, er helt nødvendig. Vi har en historisk sjanse til å mobilisere stort mot galskapen.

Spre plakater om BarnasRett.no, gfsr og r-b-v.net og underskriftskampanjen. Annonser i lokalaviser. Skriv i gjestebøker på nett. Delta i nettdebatter og informer om motstanden. Etc etc.

Desto raskere vi blir store, desto raskere får vi resultat.

Selv om jeg ikke er blant dem som stemmer, så drømmer jeg om den dagen bevegelsen mot barnevernsovergrep stemmer inn på tinget det mest barnevernsfientlige partiet vi har. Om da ikke noe av de etablerte partiene skjerper seg. Fr.P var jo ikke så aller verst.

Nå står forhåpentligvis Det Liberale Folkepartiet klar til å stemme mot all barnefjernsgalskap. De har imidlertid ikke stemmer nok enda. At man ikke er enige med dem i ett og alt, betyr mindre. Det er barna våre som betyr mest!

Etter at Senterpartiet har valgt den døde sosialismen, så kunne man jo trengt noe nytt på høyresiden som påvirket balansen. Jeg tror da også mange gårdseiere og andre er misfornøyd med Senterpartiets forhold til eiendomsretten og retten til sitt "produkt" generelt. Ikke minst gjelder det retten til våre elskede barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 11:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Arild Holta wrote:
Jeg tror da også mange gårdseiere og andre er misfornøyd med Senterpartiets forhold til eiendomsretten og retten til sitt "produkt" generelt. Ikke minst gjelder det retten til våre elskede barn.


Men mange bønder har hevet seg på "Inn på tunet"-bølgen...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 2:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*

Huff da, det lukter "forsterket fosterhjem" som attåt-næring lange veier. Som i gamle dager, da barn ble satt rundt på gårder på legd, og måtte arbeide for sitt underhold. I dag må de være fanger for sitt underhold, betalt av barnevernet, som igjen henter det fra våre skattepenger.

*

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det må bli mye verre...
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 4:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Charlotte Eriksen wrote:
Bvs bisarre ideologi har gjennomsyret hele den norske politikken ifra ytterste venstrefløy til den mere høyreorienterte.

Hvorfor lukker de øynene? Hvorfor synes et flertall av politikerne at utvelgelsesmetodene til bv er akseptable?

Jeg tror dessverre at det norske samfunnet er ødelagt. Jeg tror heller ikke at det lar seg reparere med det første.

Både politikere og kvinnen og mannen i gata velger den behagelige likegyldigheten og egoismen mens den verste samfunnsråten noensinne bare sprer seg og sprer seg.


Jeg ser det samme som deg Charlotte, men jeg er stygt redd for at det hele må bli mye, mye verre før galskapen blir offentlig kjent.

Ja, for det må bli mye verre, og barnevernest herjinger må råke enda flere familier før publikum får opp øya...

Det er synd å si det, men slik må det bare bli. Og jeg er fryktelig lei meg for det.

At vi blir flere og flere deltakere i Gruppen, er jo egentlig ingen seier, men en stor sorg. Og jeg otter så fælt på barna. Tanken på dem skjærer seg som kniver gjennom mitt hjertet. Og jeg otter på deres foreldre. Det føles som om kniver som vrir seg i mitt hjerte.

Vedrørende de søvnige og kalde politikerne våre, er dette sitatet min eneste trøst:

Dante Alighieri wrote:
Det varmeste stedet i helvete er reservert dem som under de store moralske kriser opprettholder sin nøytralitet.


Og jeg skulle godt ha likt å kjørt en paraply godt opp i ræven på dem, og så skulle jeg ha slått den opp... :twisted:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Norge er et barne"vern"s samfunn.
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 5:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Charlotte Eriksen wrote:
Bvs bisarre ideologi har gjennomsyret hele den norske politikken ifra ytterste venstrefløy til den mere høyreorienterte.Dette til tross for at informasjon om flertallige bv-overgrep er godt kjent i hele landet.

Hvorfor lukker de øynene? Hvorfor synes et flertall av politikerne at utvelgelsesmetodene til bv er akseptable?
Etter Alvheims bortgang er det så å si ingen ifra partiene Rv, SV, Ap,Sp ,Venstre,Krf,Høyre eller Frp som har ytret seg negativt om bvs metoder.Jeg tror dessverre at det norske samfunnet er ødelagt.Jeg tror heller ikke at det lar seg reparere med det første.
Både politikere og kvinnen og mannen i gata velger den behagelige likegyldigheten og egoismen mens den verste samfunnsråten noensinne bare sprer seg og sprer seg.


Hyggelig å "se" deg igjen, Charlotte. Ja, man man undre seg over politikernes unnfallenhet. For ikke å snakke om deres direkte støtte til det brutale barnevernet. De sier det som de tror gir dem flest stemmer og gjør dem minst upopulære (så glemmer de at barnevernofre også er stemmeberettiget ). :?
Her om dagen deltok Karin Woldseth (FrP) i tv-debatt hvor hun uttalte seg kritisk til barnevernets håndtering av saken der en rusmisbrukende ungdom, under barnevernets omsorg, døde av overdose inne på bv-institusjonen, men til min store overraskelse sa hun at "barnevernet må gripe inn tidligere"! :shock: :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 1:00 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Man blir nesten motløs.I tillegg kommer de politiske tiltakene/truslene om tiltak som forverrer situasjonen i form av begrenset ytringsfrihet(jeg tenker på Storbergets siste utspill) og på den forferdelige endringen i lovverket som hindrer fritt advokatvalg i forbindelse med saker i nemda.Norge er ikke lenger i ferd med å bli et diktatur .Norge er et diktatur.

Det er sykt å tenke på at det skal lages en egen særlov
for å "beskytte" bv-svin mot listeoppføring og plakatoppslag knyttet til yrkesadferd.I tillegg skal man tydeligvis ikke få filme/ta bilder av bv-overgrep som pågår i egne private hjem.Folks hjem har tydeligvis blitt statens eiendom. :evil:

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 1:50 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Charlotte Eriksen wrote:
...I tillegg kommer de politiske tiltakene/truslene om tiltak som forverrer situasjonen i form av begrenset ytringsfrihet(jeg tenker på Storbergets siste utspill)...


De har jo truet med dette noen år. Menneskerettighetene står i veien. Så sansynlighet blir med den stygge ordbruken også denne gangen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 11:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Arild Holta wrote:
Charlotte Eriksen wrote:
...I tillegg kommer de politiske tiltakene/truslene om tiltak som forverrer situasjonen i form av begrenset ytringsfrihet(jeg tenker på Storbergets siste utspill)...


De har jo truet med dette noen år. Menneskerettighetene står i veien. Så sansynlighet blir med den stygge ordbruken også denne gangen.


Hmm... Jeg er ikke sikker på det. De kan vedta en lov som strider med EMK, og det vil ta oss mange år før Norge er dømt for å holde seg med denne loven. I mellomtiden er den gyldig, med det det innebærer. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 5:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Charlotte Eriksen wrote:
...I tillegg kommer de politiske tiltakene/truslene om tiltak som forverrer situasjonen i form av begrenset ytringsfrihet(jeg tenker på Storbergets siste utspill)...


De har jo truet med dette noen år. Menneskerettighetene står i veien. Så sansynlighet blir med den stygge ordbruken også denne gangen.


Bare trusselen om straffeforfølgelse vil jo være nok til å stoppe plakatopphengningen. Barnevernet i Vefsn har dessuten sagt at de vil påklage videre til riksadvokaten dersom statsadvokaten i Nordland ikke gir dem medhold.

Dersom både statsadvokaten og riksadvokaten henlegger kommer justisministeren til å fremme lovendring for Stortinget, og der kommer de søvnige politikerne til å vedta loven om den er aldri så mye i strid med Grunnloven.

Norge må ha verdens mest udugelige politikere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]