It is currently Thu Mar 28, 2024 9:27 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 3:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
etikeren wrote:
Jeg har jobbet på innsiden av systemet siden 1997. Jeg har vært rådgiver for dem hva gjelder å nå frem med sitt budskap... men du kaller meg for naiv ?? Okay, da er det mye du ikke har skjønt.... Jeg har jobbet sammen med styrerne på institusjonene - dette er mennesker som har bygget opp massenes meninger som du kjeper imot i dag, men du interesserer deg ikke for disse erfaringene mine...

Okay - da vet du bedre en meg, og å lære noe av meg blir uaktuelt, så da blir jeg ikke til nytte her inne.

jeg har ikke tid å kaste bort på ting som jeg ser går i feil retning... jeg skal stanse barnevernet, ikke sitte her inne å ha det hyggelig...


Jeg har ikke kalt deg naiv relatert til hva du er dyktig på. Det er troen på den menneskelige idealismen, jeg siktet til.

Ang. retning: Vi trenger flere strategier. Stå på.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: aksjoner
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 3:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Nina wrote:
Jeg er ikke enig med deg: det er de mange "likesinnede" som kan gjøre noe. Politikerne tenderer til å snu kappen etter vinden; de teller stemmer. Jeg er overbevist om at mange politikere er kritiske til dagens barnevern, men så lenge vinden blåser som den gjør, så holder de inne med sin skepsis (eller også overbevisning). Hvis vi - på vårt radikale vis - gjentar om og om igjen, flere og flere steder, sannheten om barnevernet, og hvis mange nok gjør det (og sånn er det blitt!), så tror jeg at vindretningen vil bevege seg. Da vil de dukke opp, alle kritikerne som ikke i utgangspunktet er våre "likesinnede", de vil si at de ikke var klar over osv, men de vil åpent ta avstand fra barnevernssystemet slik vi kjenner det i dag. Det er jeg hellig overbevist om.

Vi som har drevet på internett gjennom flere år i denne saken, merker store forandringer. Mange flere er med oss, og vi har beveget grensen for hva som tillates i skrift om barnevernet. Da vi ble politianmeldt for noen år siden (ikke meg personlig) og det var overskrifter dag etter dag i media og tv, var det folk som ble redde og tok avstand fra oss. De sa vi var for radikale. Vi har imidlertid fortsatt i samme spor - og jeg mener at vi har nådd delmål. Nå legger vi stein på stein på det som skal bli barnevernets undergang. Vi kan ikke kompromisse - saken er alt for alvorlig!


Jeg må legge til:
Vi "likesinnede" er ingen homogen gruppe. (Flere barnevernofre som tar kontakt med oss synes at vi er altfor forsiktige, kanskje sett i forhold til deres desperasjon.) Det er ikke manglende innsikt og forståelse for sammenhenger som har brakt oss i kontakt med barnevernet. Noen av oss er rammet av det systemet de selv er utdannet innen, uten at det har hjulpet dem det grann.

Jeg verdsetter alle som vil arbeide for å avsløre og bekjempe barnevernet, men jeg setter ut klørne mot anmodninger om å være mindre radikal. Jeg vil personlig ikke jobbe på en slik måte. Likevel er jeg ikke kjent for å være uforsiktig, og jeg har tatt til ordet mot aksjonsformer som jeg frykter kan vekke folks avsky for oss og Saken. Vi trenger å vinne sympati for å nå frem med våre krav. Det kan vi få til uten å bli overdrevet pragmatiske.

Kampen vår går ikke i "feil retning" - tross vi ser en radikalisering av barnevernloven. Siste lovendring er grovt menneskerettighetskrenkende.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
MH Skånland wrote:
  

Kjære deg, hvis du kan klare å trekke ut en propp å få avviklet systemet, så er det høyst velkomment. Det er ingen her som er fiendtlige overfor noe sånt. Vi er heller ikke ironiske eller selvgode. Men de fleste av oss har vært igjennom forsøk før, og noen av oss har sett de fleste varianter av forsøk på å løse problemene. At det skulle være sim-sala-bim enkelt bare man kjenner sin motstander, er ikke uten videre innlysende. Men det vil jo vise seg i praksis, og hvis du klarer å befri befolkningen fra barnevernsovergrepene, blir vi deg stor takk skyldig.....

  


Jeg sa jeg visste hvordan - ikke at jeg kunne klare det uten at noen ble med og hjalp meg. Jeg trodde jeg skulle kunne klare det ved å få samlet alle om å gjøre det, MEN DER LIGGER PROBLEMET !!

Et eksempel: Ikke si de er onde, si heller at det de gjøre får grusomme konsekvenser.

Hvorfor er det så vanvittig vanskelig for dere å gjøre en så liten endring som det ? Ødelegger det saken deres ? Hva i allverden er da saken deres hvis noe slikt skader ? Da må jo saken være å kalle dem for onde, mer en å påvise hva de har gjort.

Dere er de største pessimister jeg kjenner *ler*, det er umulig å komme i en dialog med dere om å forandre på noe som helst dere gjør.

Alle vet at en gruppe står mye sterkere sammen, men det er ikke noen vilje til dette hos dere. Det er heller ikke noen vilje til å høre på andre, selv når vedkommende har både kontaktnett og inside som jeg har, ikke minst min erfaring - innspill på hvordan dere gjør ting, hvordan ting oppfattes utenfra avvises konsekvent. Dere bryr dere ikke en gang om hvordan ting oppfattes utenfra, men ser på det som positivt at ingen liker det dere sier og måten dere sier det på.

Dere har betingelser som utestenger alt og alle som ikke følger akkurat deres lille ideologi. Jeg har f.eks. sittet å snakket med folk som sier rett ut:

"Jeg fik lyst å støtte, men med en gang jeg hørte at de sa alle i barnevernet var onde djevler, da forsto jeg jo at disse folkene bare skulle hevne seg, og at det sannsynligvis var en god grunn til at de har mistet barna sine ... "

Deres samler ikke men sprer - kun en liten håndfull korn sitter dere igjen med i hånden, men resten av avlingen som kunne vokst seg til en diger slagkraftig menneskemasse blåser bort i vinden....

Så må dere endelig bare gyve løs på det jeg nå har sagt også, og virkelig understreke mitt poeng...

Svar på dette :

Hvorfor er barnevernet så sterkt da ? Fordi at de løper rundt å sier at dere er onde jævler ??? NEI, fordi de forteller at de må redde de små forsvarsløse barna....

Detter er en argumentasjon som det norske folk kjøper på flekken. Norge er et land som tenker så høyt om seg selv hva gjelder å hjelpe at vi mekler i konflikter over hele verden, og tror vi virkelig er verdensmestre på alt mulig.

Dere er utmanøvrert, og jeg hadde en drøm om at dere bare trengte litt hjelp til å styre skute i litt mer meningsfull retning, men innser at om det er en gruppe man ikke kan sin noe som helst til - så er det dere.

Denne måten å gå frem på, er også den største problemstillingen en person kan møte på i en barnevernssak, og det er dette jeg av barnevernet er blitt bedt om å finne dokumentasjon i det skriftlige materiale til flest ganger. Dette skulle tyde på at når barnevernet kan bevise for folk rundt seg at dere er slik som dette, da får de folk med seg - også fylkesnemnda. Det at skolen opplever en mor som umulig å samarbeide med, står som en kolosalt sterkt argument til skade for dere.

Aldri har noen lykkes med en slik taktikk dere driver med, aldri i verdenshistorien... hvorfor i all verden skulle noen lykkes nå ??? Jeg har sittet rundt på barnvernskontorer og snakket om dere, og reaksjonene er ikke helt som dere tror. Jeg har snakket varm om deres situasjon, og blitt møtt med :

"Jeg fik lyst å støtte, men med en gang jeg hørte at de sa alle i barnevernet var onde djevler, da forsto jeg jo at disse folkene bare skulle hevne seg, og at det sannsynligvis var en god grunn til at de har mistet barna sine ... "

Svært mange innenfor barnevernet sier at dere ikke er noe å bry seg om, det faller på sin egen urimelighet sier de.... men nå gidder jeg ikke å fortelle mer om tilbakemeldinger jeg kjenner til, for dere har gjort det helt klart at dere ikke er interessert.

Dere skriker etter hjelp, om å bli hørt, men når man forsøker å hjelpe - da blir man motarbeidet... ja vel,,, så ikke vær overrasket når folk går igjen (siste setning var mest til Arild som ble så overrasket over mit svar)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
etikeren wrote:
 
Alle vet at en gruppe står mye sterkere sammen, men det er ikke noen vilje til dette hos dere.
Dere skriker etter hjelp, om å bli hørt, men når man forsøker å hjelpe - da blir man motarbeidet... ja vel,,, så ikke vær overrasket når folk går igjen (siste setning var mest til Arild som ble så overrasket over mit svar)


Jeg synes du overdriver nå. :) Jeg for min del synes at du har laget en bra nettside, og jeg har kikket på den flere ganger. Jeg kan heller ikke se at du er alene. Sålenge du kjemper mot barnevernet vil du finne mange allierte blant oss.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Aron, hvis du på noen måte skal kunne gjøre noe for "oss" og Saken, så må du begynne med å ha tro på OSS (vi roper ikke etter hjelp, som du tror). Dernest må du slutte med å se situasjonen slik a) "dere" som vil, men bare taper, mot b) "meg" (altså deg) som har redskapet og de nødvendige kontakter.

"Vi" er ikke fjols og tapere generelt, og vi har ikke satt som mål å tape kampen mot barnevernet. Innlegget som dette er et svar på tyder på at du ikke fullt ut vet nok om hva vi driver med. Roma ble ikke bygget på én dag, heller ikke vinnes kampen mot barnevernet over natten. Vi legger sten på sten på verket, og vi har tro på det vi driver med. Folk som du vil at vi skal fri til, trenger vi ikke.

På den annen side: du må gjerne gjøre saken på din måte. ALT som bringer frem sannheten om barnevernet er velkomment. Men hvorfor skal du forandre oss??


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
etikeren wrote:
Et eksempel: Ikke si de er onde, si heller at det de gjøre får grusomme konsekvenser.

Dere skriker etter hjelp, om å bli hørt, men når man forsøker å hjelpe - da blir man motarbeidet... ja vel,,, så ikke vær overrasket når folk går igjen (siste setning var mest til Arild som ble så overrasket over mit svar)


Du kommer med sterke og unyanserte påstander.

Vi er ikke ute etter hevn men ønsker barnevernet nedlagt og barna tilbakeført til sine naturlige familier.

Vår erfaring er at vi kom til kort da vi samarbeidet med barnevernet. Det eneste som nyttet var å sette foten ned, selv om barnevernerne ikke likte dette.

Barnevernerne er ingen gode samaritanere. De er en påtalemyndighet som anklager oss for barnemishandling og omsorgssvikt på grunnlag av falske meldinger om bekymring. De fabrikerer ”bevis” mot oss i form av psykolog-utredninger for å ta fra oss barna med tvang. Slik sett ødelegger de ikke bare foreldrene, men også barna. Derfor kan det forsvares å kalle dem onde, for gode mennesker utfører ikke onde handlinger. Et godt trekan ikke gi dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke gi god frukt.

Både barnasrett.no og r-b-v.net nyter suksess. Never change a winning formula, heter et amerikansk slagord.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
etikeren wrote:
Jeg sa jeg visste hvordan - ikke at jeg kunne klare det uten at noen ble med og hjalp meg. Jeg trodde jeg skulle kunne klare det ved å få samlet alle om å gjøre det, MEN DER LIGGER PROBLEMET !!

Et eksempel: Ikke si de er onde, si heller at det de gjøre får grusomme konsekvenser.

Dette er ideologisk mote. Her på r-b-v.net vil dere finne at noen bruker beskrivelser mens andre bruker karikaristikker.

Begge deler er tillatt her. Det virker samlende at folk får være som de er.

etikeren wrote:
Dere har betingelser som utestenger alt og alle som ikke følger akkurat deres lille ideologi.

Det er mange ideologier her, og folk fra libertarianismen (som meg) til folk med bakgrunn i SV. Det er ateister, muslimer, radikale kristene, liberale kristne...

Synes vi samler bredt, jeg.

etikeren wrote:
Jeg har f.eks. sittet å snakket med folk som sier rett ut:

"Jeg fik lyst å støtte, men med en gang jeg hørte at de sa alle i barnevernet var onde djevler, da forsto jeg jo at disse folkene bare skulle hevne seg, og at det sannsynligvis var en god grunn til at de har mistet barna sine ... "

Slikt er også tillatt her.

etikeren wrote:
Hvorfor er barnevernet så sterkt da ? Fordi at de løper rundt å sier at dere er onde jævler ??? NEI, fordi de forteller at de må redde de små forsvarsløse barna....

Detter er en argumentasjon som det norske folk kjøper på flekken.

Vi har arbeidet en del med slagordet og løgnen om "barnas beste". Det er vi ikke ferdige med.

etikeren wrote:
Dere er utmanøvrert, og jeg hadde en drøm om at dere bare trengte litt hjelp til å styre skute i litt mer meningsfull retning, men innser at om det er en gruppe man ikke kan sin noe som helst til - så er det dere.

Først må vi komme igang før vi kan bli utmanøvrert. Det finnes ikke EN retning. EN retning vil begrense arbeidet.

etikeren wrote:
...Dette skulle tyde på at når barnevernet kan bevise for folk rundt seg at dere er slik som dette, da får de folk med seg - også fylkesnemnda.

Antallet dømte i fylkesnemnda er godt ned.

etikeren wrote:
Aldri har noen lykkes med en slik taktikk dere driver med, aldri i verdenshistorien... hvorfor i all verden skulle noen lykkes nå ???

Jesus brukte denne taktikken. Homsene i Norge brukte den. Radikale Livets Ord vek ikke en tomme og omsatte raskt for over hundre millioner. Nå er de aksepterte av de andre kirkesamfunnene.

Vi kommer også til å lykkes. Det er kun snakk om størrelse og å få ut budskapet og kunnskapen.

etikeren wrote:
Dere skriker etter hjelp, om å bli hørt, men når man forsøker å hjelpe - da blir man motarbeidet... ja vel,,, så ikke vær overrasket når folk går igjen (siste setning var mest til Arild som ble så overrasket over mit svar)

Går de herfra og til mer moderate og pragmatiske etikeren.net, så har vi en fin arbeidsfordeling. Jeg vil anbefale å støtte opp om alle som drar i rettning av mindre barnevernsgalskap. Jeg er også helt overbevist om at mange vil finne linjen til Etikeren.net tilfredstillende. Tankene om å skille sak og person er jo i vinden.

Jeg kommer derimot aldri til å slutte å si at mennesker er onde, når de utlever ondskap. Da måtte jeg bryte både min politiske og religiøse overbevisning.

Premiss 1: Ond er den som bedriver ondskap.
Premiss 2: Barnefjernerne driver med ondskap.
Konklusjon: Barnevernerne er onde.

De som er uenige i disse premissene, men som likevel vil radikalt begrense barnevernsgalskapen, er velkommen på r-b-v.net. Ta gjerne en titt også på Etikerens side.

Sammen skal vi vinne.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dette er jo helt villt
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Jeg har fortalt dere hvordan dere blir oppfatt av andre - altså folk utenfor forumet - IKKE hvordan jeg oppfatter dere - FORSØK NÅ Å FORSTÅ FORSKJELLEN DA !!!

Jeg vil ikke forandre DERE, jeg vil at dere skal forandre samfunnet - FORSØK NÅ Å FORSTÅ FORSKJELLEN DA !!!

Jeg vil IKKE at dere skal fri til allmennheten, men KREVE av allmennheten at de tar ansvar for det systemet de har innført !

FORSØK NÅ Å FORSTÅ FORSKJELLEN DA !!!

Jeg sier at dere må stille dette kravet på en måte som gjør at det kommer frem til mottaker... ikke blir avvist som drittpreik...

Men sitt nå for all del bare her å motargumenter, det er fint at Arild fikk kampen vår på tv ved å lage dette forumet, men synd at ikke det som ble sagt fikk mer gjennomslagskraft.

Krig kommer og på tv, overgrep kommer og på tv, alle sjokkerende nyheter blir lagt merke til...

Men det skal mer til for å stille borgerne i samfunnet til ansvar...

Nå har jeg en nettside å lage til GFSR.... blir helt matt av denne diskusjonen....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Arild Holta wrote:

Premiss 1: Ond er den som bedriver ondskap.
Premiss 2: Barnefjernerne driver med ondskap.
Konklusjon: Barnevernerne er onde.

De som er uenige i disse premissene, men som likevel vil radikalt begrense barnevernsgalskapen, er velkommen på r-b-v.net. Ta gjerne en titt også på Etikerens side.

Sammen skal vi vinne.


Vær snill å fjerne eller endre alle antydninger til at jeg mener at barnevernet ikke gjør onde ting. Dette er feil ! Barnevernet gjør onde ting, men jeg vil aldri kalle menneskene som jobber der for personer som er onde, eller som handler motivert av ondskap.

Og det er slik at mange mennesker handler ut fra uvitenhet om at de gjør noe ondt, og da blir jeg helt oppgitt over at du kan sitte her å mene at personen er ond. Da er jo barn på 5 år onda og da din jøk.

Du som er kristen, regner jeg med tror på Kristus, og han sa utallige ganger... tilgi dem for de vet ikke hva de gjør. Betyr det at jeg mener man skal tilgi barnevernet ? NEI !! Jeg tror ikke på bruk av tilgivelse til slikt, jeg snakket om Kristus her ikke om meg selv !

Betyr det at Kristus så på uvitende mennesker som onde ? Nei, han sa la alle barna komme til meg, barn var et forbilde for hvordan vi skal komme tillitsfulle til herren. Men, så er det også slik at i dette ligger også uvitenhet sentralt som renhet....

Nei, jeg orker ikke diskutere mer, du kommer aldri til å høre på et ord likevel...

Fortsett bare du å si at alle som gjør onde ting er onde, men du tar feil !

Og bli nå ikke snurt for at jeg kaller deg en jøk, det betyr bare at jeg er engasjert… ;-)


Det jeg sier er at, Arild - du sier deg selv så mye imot at jeg ikke orker å diskutere mer.


Last edited by etikeren on Thu Jan 11, 2007 6:41 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvem angripes av barnevernet?
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg vil tilføye: Det er ikke sånn at alle vi som jobber for å nedlegge dagens barnevern er fratatt barn. Noen av oss har ikke egne barn; noen foreldre lever sammen med barna sine den dag i dag tross barnevernsangrep, mens andre slett ikke har hatt barnevernet på nakken. Barnevernets familiefiendtlige ideologi rammer ikke bare enkelte av oss, men ALLE som er foreldre og som har barn blir mistenkeliggjort.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om Etikeren skal endre mine meninger, må han i det minste tilføre meg en tanke jeg ikke har tenkt før.

Etikerens nevnte forskjeller, har jeg forstått.

Jeg har skrevet til Etikken om hvor mange tusen sider teologi jeg har bak meg. Likevel forteller han meg om hvordan dette er.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Thu Jan 11, 2007 6:44 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
etikeren wrote:
Betyr det at Kristus så på uvitende mennesker som onde ? Nei, han sa la alle barna komme til meg, barn var et forbilde for hvordan vi skal komme tillitsfulle til herren. Men, så er det også slik at i dette ligger også uvitenhet sentralt som renhet....


Norge har vært et kristent land i mer enn 1000 år, og barnefjernerne kan dermed ikke påberope seg å være ukjente med det kristne kjærlighets-budskapet. Dermed handler de ikke i uvitenhet, men i ondskap.

Selv folkeslag i den dypeste jungel kan ha en ubevisst oppfatning av hva som er godt og ondt. Jeg tror neppe barnevernerne er amoralske. Det dreier seg nok snarere om umoral.

Bibelen sier at den som kjenner budskapet og ser bort ifra gjør verre synd enn den som ikke kjenner budskapet og synder. Det hadde vært bedre for dem om de aldri hadde hørt evangeliet. Denne gruppen må jo omfatte de norske barnevernerne.

Jeg har dessverre ikke referanser til Bibelen for hånden, men jeg kan forsøke å lete dem frem dersom det er interesse for det.

PS: Alle mennesker er syndere, ikke bare barnevernerne. Poenget er at det barnevernerne gjør er ondt, og de velger det onde når de fortsetter å skade barnefamilier. De er heller ingen angrende syndere som ber om tilgivelse for det gale de har gjort. Nei, de fortsetter ufortrødent, kanskje mest fordi de ikke vil miste de trygge stillingene sine.

Hva betyr "sdf"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Arild Holta wrote:
Om Etikeren skal endre mine meninger, må han i det minste tilføre meg en tanke jeg ikke har tenkt før.

Etikerens nevnte forskjeller, har jeg forstått.

Jeg har skrevet til Etikken om hvor mange tusen sider teologi jeg har bak meg. Likevel forteller han meg om hvordan dette er.


Vet du, alt det jeg forsøker å gjøre, er å sammenligne måter å gå frem på for å vinne denne kampen mot barnevernet. Det forunderlige er at motsanden dere møter meg med, ikke forklares med begrunnelser for hvorfor dere mener min taktikk er dårligere - det dere forklarer deres uenighet mot min taktikk og min måte å gå frem på - ja det er å beskylde meg for å ikke forstå dere, og hva dere driver med men forklare ikke hva som er bedre på denne måten der kjemper på.


Dere snakker om at jeg skal forandre dere, at jeg skal forandre deres meninger osv. osv. dette er rent tøv !

Jeg forsøker å ha en dialog om hva som er mest effektivt til å bekjempe barnevernet, og dere klarer ikke å delta i debatten en gang. Dere prater bare om at jeg skal forandre dere, og at jeg ikke forstått ditt og datt, så lekser dere opp for meg et system som jeg har jobbet innenfor i 10 år som om dere vet hvordan barnevernet fungere og hva de gjør bedre en meg... jeg har hjulpet til i dette systemet... ikke tro dere vet så mye bedre helle tiden... det er jo tøv.

Fokuser heller på å samarbeide med dem som vil hjelpe, om hvordan man skal kjempe kampen, istedenfor å kverulere om hvem som forstår hva...


Last edited by etikeren on Thu Jan 11, 2007 7:10 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fakkeltog og diverse aktiviteter
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
etikeren wrote:

Hva betyr "sdf"?
Det betyr at du ikke har gitt meg muligheten til å slette en melding, og at den står igjen der, uten at jeg får slettet den. Er du snill å fjerner meldingen ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
etikeren wrote:
...Jeg forsøker å ha en dialog om hva som er mest effektivt til å bekjempe barnevernet, og dere klarer ikke å delta i debatten en gang.


...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]