It is currently Thu Mar 28, 2024 3:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 2:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Annette Olsen wrote:
Et spørsmål, kan jeg nekte å bli utredet?

I Norge kan folk
1. tvinges i fengsel.
2. tvangsinnlegges på psykiatrisk sykehus
3. fratvinges barn

Det er imidlertid ingen lov som sier man kan tvinges til å bli utredet av psykologer i bv-saker.

Skal du utredes, så forlang å bli utredet av Joar Tranøy. Ingen andre.

Annette Olsen wrote:
Et spørsmål, kan jeg nekte å bli utredet?
Ved en annledning kom disse idioter frm til at siden jeg hadde reagert så "kaldt" i ulykka til min sønn, så hadde ikke jeg noen følelser for gutten og kunne ergo ikke ha han. Gutten ble påkjørt 2 år gammel av en lastebil, han fikk store skader i hodet og var klinisk død da jeg fikk han i hendene rett etter ulykken.

Jeg blir helt rolig i krisesituasjoner. Til tross for at jeg har mye følelser ellers. Det hendte f.eks når vårt første barn døde i krybbedød. Jeg var også med på en "rundkjøring" en gang. Da telte jeg hvor mange ganger bilen rullet rundt mens vi rullet rundt.

Jaha, så slikt kan også brukes av skrullingene!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjære Anette!
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 5:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: KROKODILLE-FINT!
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 7:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
KROKODILLE-FINT!

Du handlet helt riktig Annette, selvfølgelig, og jeg føler med deg, vær du sikker på det. Huffda, for en forferdelig ulykke - det må ha vært en alldeles forferdelig opplevelse for deg og faren!

:( Men, barn blir stresset av foreldre som får panikk, og det hjelper bare så vanvittig lite... :(

Og så til psykobablerne... -Du kan nekte å bli utredet, bare så du vet det. Dessuten, hvordan har han / hun / de tenkt å få opp munnen på deg - når du nekter å snakke? Og, det er det du skal. Bare være stum som en østers. (Eller du kan si at du vil snakke mot betaling...)

:roll: Vet du forresten hvordan man undersøker en krokodille? -Veeeeldig forsiktig. :roll:

:D Så, kom igjen Annette, dette her klarer du så krokodille-fint som bare det, så...
:D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Mon Nov 06, 2006 8:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Du har min fulle støtte
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 7:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Som du sikkert har lagt merke til, er også jeg en av de som velger å legge saken ut for åpenhet. Jeg har også forsøkt først å be om hjelp fra slikt som helestilsyn og fylkesmann, deres svar velger jeg også å legge ut for ofentligheten, bare for å påpeke hvor vanvittig det hele er.

Jeg er enig med at de såkalte sakyndige og psykologer har ferdige maler som de korrigerer litt ut fra samtaler, helst med fosterforeldre og andre som er villig til å gi beskjed om hva de finner negativt med personlighet til mor og far.

Dersom du går de forskjellige sakkyndige rapporter litt inn i sømmene er det nettopp resultat. med andre ord handler det ikke lenger om mor eller far har oppfylt krava til omsorgsvikt, men nå om å finne noe psykoutrykk aller helst en diagnose man kan sette som merkelapp (hvorfor de kke har begynt å stemple nummer inn som tatovering vet jeg ikke, men det kommer nok). Altså psykisk ustabil er godt nok dersom det ikke er mulig å påvise en diagnose, også legge til alt negativt man kan si om personligheten til mor eller far. Ja, for man kan jo ikke være en god mor eller far derrsom ikke personligheten passer inn med det som er normalt.

Ved å legge ut de forskjellige sakkyndige rapporter blir det lettere for mennsker som ike selv har stått i situasjonen å forstå hvorfor det går som det går i velferdsnorge, som jeg vil legge til, slett ikke er for alle...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: HELT GRØNNE?
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 8:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
o0o0 TENK HVIS ALLE FOLK SOM HAR FÅTT EN DIAGNOSE - PLUTSELIG SKULLE BLI HELT GRØNN I ANSIKTET - SAMTIDIG?o0o0

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 12:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Annette.

Overfor Joar Tranøy kan du være helt normal, naturlig og trygg i det du sier og gjør. Enhver annen tror jeg bestemt det er best å si nei til å møte. Begrunn det med at du ikke har noe behov for å snakke med en psykolog idet du er en normal og kjærlig mor.

Jaså, så de vil ha det til at du ikke har følelser overfor gutten? De har vel sterke følelser for ham, de da? Alle de som "håndterer" ham og er rundt ham i det daglige? Hvis det er skadelig at personer har kontakt med ham som mangler følelser for ham??
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]