It is currently Fri Mar 29, 2024 12:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kandidater til Månedens Idiot september 2008
PostPosted: Tue Sep 02, 2008 4:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
IDIOTISK: Vil ha flere barnefjernere og familieundertrykkere i fy-nemnden.

– Sakkyndige bør ha barnevernfaglig og sosialfaglig kompetanse, og det har våre medlemmer. De som er oppnevnt i dag har bred og lang erfaring fra feltet, de har videreutdanning og svært ofte klinisk kompetanse. I brevet tar fylkesnemndene heller ikke med at nemndleder har anledning til å oppnevne to sakkyndige i komplekse saker, sier Ostling.


Dette viser at http://www.sosfy.no har livets rett.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Jan 18, 2009 4:50 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 03, 2008 4:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

[url=http://www.vl.no/samfunn/article3762268.ece] :arrow: Finansminister Kristin Halvorsen
hykler og leker påtatt-idiot.[/url]



Quote:
Det er særlig to punkter i innstrammingsplanen SV fant det umulig å gå med på.

– Det dreier seg om hvordan man behandler barn og hvordan man vektlegger rådene man får fra FNs høykommissær for flyktninger, sier SV-lederen.

I Soria Moria-erklæringen heter det at regjeringen skal vektlegge rådene fra FN.


FN anbefaler at Norge skal ordne opp i overgrepene mot familiene - overgrepene med den veldige bruken av såkalte fosterhjem.

Fra notiser før rettsaken, hvor jeg wrote:
FN SIN KRITIKK AV NORGE VISER AT VI MÅ HA DEBATT
FNs kritikk som verken media eller styresmakter bryr seg om, viser at vi MÅ ha debatt om menneskerettighetene og lidelsen det såkalte barnevernet forårsaker.

FN-Kilde 1
FN-Kilde 2
http://www.unhchr.ch/tbs/doc.nsf/(Symbol)/CRC.C.58.En

Lenkene var nede nå. Håper de kommer opp igjen.

(PS: Ikke at alt FN kommer med er bra...)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 03, 2008 8:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det er forsåvidt verdige kandidater begge disse sosialklovnenene, men min stemme går til denne: Annen nestleder i FO Kjetil Ostling, som synes å se sin anledning å komme på banen og frem i lyset i kraft av å være "annen nestleder" for så å uttale seg om noe han overhodet ikke har skjønt noe av.

Merkelig dette at det synes å være en holdning i "berørte" organisasjoner og det offentlige, det at skal de først drite seg ut slik at det rammer noen så er det barn, svake, familier og familien som institusjon som ofres hver gang uavhengig av hvem som ofrer.

Annen nestleder, hva slags "stilling" er dèt.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kandidater til Månedens Idiot september 2008
PostPosted: Thu Sep 04, 2008 7:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
IDIOTISK: Vil ha flere barnefjernere og familieundertrykkere i fy-nemnden.

– Sakkyndige bør ha barnevernfaglig og sosialfaglig kompetanse, og det har våre medlemmer. De som er oppnevnt i dag har bred og lang erfaring fra feltet, de har videreutdanning og svært ofte klinisk kompetanse. I brevet tar fylkesnemndene heller ikke med at nemndleder har anledning til å oppnevne to sakkyndige i komplekse saker, sier Ostling.


Dette viser at http://www.sosfy.no har livets rett.


Såkalt "barnevernfaglig kompetanse" er en oxymoron, en selvmotsigelse. Enhver kompetanse står i et diametralt motsetningsforhold til "barnevern". "Barnevern" er rendyrket kvakksalveri og har overhodet ikke noe med kompetanse å gjøre. "Barnevern" er en utdannelse i idioti, kunnskapsløshet og meningsløshet. Etter endt utdannelse sitter de "barnevernsfaglige " igjen med negativt kunnskapsnivå.

Studiet i "barnevern" fjerner de siste rester av det lille vettet de må ha hatt da de påbegynte studiet.

Fagbevegelsen vil ha flere såkalte "barnevernsfaglige" dommere inn i Fylkesnemnda av én grunn: Det vil føre til flere tvangsfjernelser og generere penger for eierne av "barneverns"-institusjonene.

Dersom de "barnevernsfaglige" hadde fått viljen sin, ville 60 % av norske barn bodd i institusjoner. Det er den ideelle barndom, synes de "barnevernfaglige". Alle barn burde få et tilbud om opphold utenfor hjemmet. Barnehagen tilbyr kun åtte timer daglig utenfor hjemmet. Det er 16 timer for lite, synes barnefjernerne. Foreldrene innflytelse kan gjøre betraktelig skade i løpet av de timene barna får oppholde seg hjemme. Nei, gi barna en trygg omsorgsbase hos overgripere. Dersom barna motsetter seg fangenskapet, kontakt BUP og medisinér dem med psykofarmatika. Slik kan de små hjernene ødelegges for alltid.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 25, 2008 9:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Er det ikke helt naturlig at barnefjernfjols opphøyer kjøp og salg av mennesker?

http://www.an.no/nyheter/article3797633.ece

Quote:
Vil stanse sexfest på Høgskolen
Flere organisasjoner vil stanse bodøstudentenes kostymefest "Pimp's and hoe's nite". Men Samfunnet nekter å avlyse kostymefesten.

Det er fredag om ei uke at Samfunnet - som er studentenes eget utested - skal arrengere festen "Pimp's and hoe's nite".

Redd Barna Ungdom, Bodø SOS Rasisme og Rød Ungdom fra Bodø mener at festen uskadeliggjør prostitusjon som fenomen, et fenomen som er uløselig knytta til narkotika, vold, organisert kriminalitet, menneskehandel og utnytting av barn.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kandidater til Månedens Idiot september 2008
PostPosted: Fri Sep 26, 2008 6:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Min stemme går til

–Vi har foreløpig ikke grunnlag for å si at fylkesnemndene har lav legitimitet i barnevernfeltet. Men legitimiteten kan svekkes hvis den barnevernfaglige og sosialfaglige kompetansen ikke brukes av fylkesnemndene. Det fører til økt avstand mellom de profesjonene som utfører praktisk barnevernarbeid og de som tar barnevernfaglige beslutninger i fylkesnemndene. Dette handler også om hva som skal til for å treffe beslutninger på et godt og bredt nok grunnlag, sier Ostling.


Med andre ord:

Vi skal nå også dømmes av en dommer, som i realiteten er en advokat, som har jobbet/vært utplassert innen barnevernet som barnevernpedagog. Dette vil øke kameraderiet innenfor systemet.
Dette vil i sin tur øke vanskelighetsgraden ved tilbakeføringssaker.

Å di store taperne er barna våre. Hårreisende! :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 26, 2008 6:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er en sak som er verd å kommentere på sosfy.no

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fantastiske bufetat, her ved Øivind Karlsen.
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 1:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Quote:
Halden Arbeiderblad skrev:
Buf-etats Øivind Karlsen leder Alfheim ungdomshjem her i Halden, og han synes det er veldig trist det som har skjedd.
- Jeg så for meg at dette skulle bli en idyllisk og rolig plass. Det skulle være helt anonymt og se ut som en helt normal familie bodde her.


Sterk søknad for nominasjon til månedens idiot:

Øivind Karlsen:

...dette skulle bli en idyllisk og rolig plass...se ut som en helt normal familie bodde her...

Går det an å uttale noe mer idiotisk? Her ser det ut som om Øivind Karlsen har problemer med flere begreper samtidig.

En normal familie er neppe idyllisk, og rolig. Skrik ut, dere som har sett en idyllisk og rolig familie. Jeg vil gjerne vite hvordan de gjør det. For her hjemme krangles det, bilen punkterer, vi blir forsinka og hunden gjorde fra seg inne. Kjekt å kommme hjem. Ungene får spysjuke, de velter kakaoglass osv. Ikke rart det går galt for barn, når folk som Karlsen sitter med makten. Barn har ikke godt av å vokse opp i idyller, de trenger livserfaring, de trenger å bli elsket enten de er i det idylliske hjørnet, eller det vrange. De trenger at det ikke skrives journaler når de kommer en halvtime for sent hjem. Denne rolige, og helt anonyme normalfamilieidyllen forteller alt om hvordan Karlsens ervervede barn får sin hverdag. Hva han forventer, av de barna han putter inn i idyllen sin. Det er oppriktig vondt, hver gang barnevernets utspekulerte overgrep mot barn manifisterer seg. Hvilke skader blir barn sittende igjen med, når de dag og natt møter krav om å skape perfekte idyller? Det høres ikke ut som Øivind Karlsen gir mye rom for at barn skal få være barn.

Og normale barnevernsinstitusjoner ligner ikke særlig på familier. I familier er det oftest èn eller to voksne, de er knyttet til barna gjennom kjærlighetsbånd og gir alt. Og de gir det gratis. I barneverninstitusjoner har en vakt ordninger i dobbelt betydning. De voksnes tilstedeværelse ved den idylliske og rolige og normale "familien" Øivind Karlsen fantaserer om, er betalt. De hadde aldri satt sine sko over dørstokken, hvis de ikke gjorde dette til sitt levebrød. I Karlsens idylliske normalfamilie fins en sjef, det fins avdelingsledere, nattevakter, journalskrivere, behandlingsmøter, "beboer"møter etc.

Liv Marit Bakke skrev i "alt om barnevernsovergrep":

Quote:
Er han riktig navla denne Øivind Karlsen?


Kanskje er det noe galt i navleregionen, men her er det jammen noe galt med hjernecellenes fungering også: 10-15 lønnede folk som går på vakt, og vokter over to-tre barn, ligner ikke særlig på virkeligheten i en "normal familie". Og hva mener Øivind Karlsen er galt med en barnevernsinstitusjon, siden den ikke kan være hva den er: En barnevernsinstitusjon? Tydelig tør ikke Karlsen si spade når det dreier seg om en spade. Skal vi kalle barnevernsinstitusjonen for en flaske champagne? Men det aller, aller beste er at vi gjør det helt anonymt. For ellers kunne allmennheten begynne å reagere.


Last edited by athene on Sun Sep 28, 2008 2:13 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 2:03 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
Øyvind Karlsen

Om noen skulle mene at han er kommet på feil plass eller har rettinger i forhold til oppføringen er det bare å si fra her.

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fantastiske bufetat, her ved Øivind Karlsen.
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 1:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
athene wrote:
Liv Marit Bakke skrev i "alt om barnevernsovergrep":

Quote:
Er han riktig navla denne Øivind Karlsen?


Kanskje er det noe galt i navleregionen, men her er det jammen noe galt med hjernecellenes fungering også: 10-15 lønnede folk som går på vakt, og vokter over to-tre barn, ligner ikke særlig på virkeligheten i en "normal familie". Og hva mener Øivind Karlsen er galt med en barnevernsinstitusjon, siden den ikke kan være hva den er: En barnevernsinstitusjon? Tydelig tør ikke Karlsen si spade når det dreier seg om en spade. Skal vi kalle barnevernsinstitusjonen for en flaske champagne? Men det aller, aller beste er at vi gjør det helt anonymt. For ellers kunne allmennheten begynne å reagere.


Nei vi bør nok kalle det for akkurat det det er. Et stativ med finere årgangsvin strategisk plassert midt i glaninga for alle som kommer innom. Det er nøklen til suksess og som får hjernecellene til å drukkne.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 7:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Anniken Huitfeldt (Ap):
Ikke kall barnevernsrasisme for rasisme


Hun mener vi heller skal kalle det for jobben deres.

ANB/NTB wrote:
– Omsorgssvikt er ikke kultur, det er uakseptabelt uansett hvor man kommer fra. Man kan ikke bli stemplet som rasist bare fordi man gjør jobben sin, sier ministeren.


Bødler, politimennene som hentet jøder under krigen, leiemordere, østtyske vakter som skaut de som rømte mot mer frihet, soldater som voldtar etc kan altså undskyldes med at de gjør jobben sin.

Jeg tror Anniken Huitfeldt er gal.

Anniken Huitfeldt har imidlertid rett i at omsorgssvikt ikke er kultur. Omsorgssvikt er ukultur og noe man driver med i det såkalte barnevernet.

Den rasistiske ukulturen vil Anniken Huitfeldt ha mer av.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]