It is currently Thu Mar 28, 2024 7:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Trenger du hjelp til å tørke deg bak av sosionom?
Ja, do må komme straks 20%  20%  [ 1 ]
Ja, sosionom-tørken har reddet mitt liv 0%  0%  [ 0 ]
Ja, alle nordmenn må få hjelp til å drite på do 40%  40%  [ 2 ]
Hvor er do-papiret? 40%  40%  [ 2 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Do trenger hjelp!
PostPosted: Thu Mar 30, 2006 8:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er godt IKEA-gründer Ingvar Kamprad ikke var så uheldig å komme i kontakt med barnevernet, for da ville det helt sikkert blitt vurdert at den ordblinde mannen hadde hatt behov for hjelp.

"Do trenger hjelp", sier de kvisete sosialarbeiderne som selv har hatt betydelige problemer med å gå på en normal skole og trenger et sysselsettingstiltak for å livnære seg. De har tatt et brevkurs i barnevernfaglig arbeid og så slippes de løs på sivilbefolkningen som et ledd i den fascistiske velferdsstatens "omsorgstilbud".

Ingvar Kamprad sier selv: "Jeg ville kommet dårlig ut i en intelligenstest. Det er forunderlig at det har gått så bra med alle de mangler jeg har."

Det ville nok barnevernet ha syntes også, og de ville ha pålagt ham å motta "tett oppfølging" fra et team miljøarbeidere som ville ha endevendt huset hans, vasket røde sokker sammen med hvite håndklær og gitt moren i huset opplæring i å tørke bestikk.

Selv om han for lengst har forlatt Småland til fordel for Sveits, har suksessen ikke gått til hodet på ham. Han snakker smålandsdialekt, er enkelt kledd og triller rundt i en 15 år gammel Volvo med en pris snus under leppa.

Alt dette er jo klare indikasjoner på at fyren er hjelpetrengende. Vi tenker at hjelpetiltak er nødvendige, sier den kvisete sosionom-jenta.

- Jeg kjenner ingen som har nedlagt så store anstrengelser i å lære seg fransk med så dårlig resultat. Ut over handelsgymnasium har jeg ingen formell utdannelse.

Det ville blitt journalført: Far har ingen utdannelse og har store problemer med å uttrykke seg. Vi vurderer det som om familien trenger tett oppfølging av barneverntjenesten. Far bruker snus, og han kjøper klær på Fretex. Vi tenker at barna trenger mer stimulering enn far er istand til å gi dem. De trenger omsorgspersoner som jobber i det offentlige og har sin utdanning fra barnevernfaglig omsorg. Far hevder han driver en suksessbedrift med salg av billige møbler. Vi tenker at barna trenger forutsigbarhet og trygghet, og det er tvilsomt om far er istand til å se barnas behov da den såkalte "bedriften" tar mye av hans tid. Vi tenker det er uheldig at barna skal vokse opp i et varehus. En offentlig ansatt omsorgsperson vil være bedre i stand til å stimulere barna og gjøre dem til verdifulle mottagere av offentlige hjelpetiltak. Fars tanker om selvhjulpenhet virker underlige. Han har tanker om at mennesker kan vokse opp uten å motta hjelpetiltak fra det offentlige. Vi anbefaler at far legges inn på psykiatrisk avdeling for nærmere utredning som et strakstiltak og at barna plasseres utenfor hjemmet.

Se art. Aftenposten

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]