It is currently Thu Mar 28, 2024 1:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: ÅRETS IDIOT 2007 - Kom med forslag
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 11:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ja, hva blir det til? :wink:

Har dere noen forslag til stjerneidioter som passer tittelen Årets Idiot 2007, så er dette stedet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Thu Jun 05, 2008 7:15 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ÅRETS IDIOT 2007 - Kom med forslag
PostPosted: Fri May 04, 2007 7:31 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 12, 2007 11:09 pm
Posts: 6
Location: Trondheim
Arild Holta wrote:
Ja, hva blir det til? :wink:

Har dere noen forslag til stjerneidioter som passer tittelen Årets Idiot 2007, så er dette stedet.

Heisan.
Når jeg tenker meg om, blir det for mange kandidater.
Barneombudet syne jeg er et riktig godt forslag, så jeg fremmer hans kandidatur herved på nytt slik mange andre har gjort.

_________________
Den evige runddans som må endres.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nei, det er ingen regel som sier at han ikke kan vinne atter en gang.

Jeg setter også stor pris på politikere som forslagstillere! :)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:44 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 12, 2007 11:09 pm
Posts: 6
Location: Trondheim
Hei i gjen.
Da må det bli Storberget eller Stoltenberg.

_________________
Den evige runddans som må endres.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 11:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg kan love at Storberget er en av de vi vil finne det naturlig å ha i kikkerten. Gang på gang har han truet med lovendringer for å hindre ytringsfriheten vår. Han liker ikke de fine plakatene mine. (Mannen må ha en utrolig dårlig smak! :D ) Heller ikke r-b-v.net sine medlemmer liker han. De sier jo masse han ikke liker. Slikt må man jo ha lover mot.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jens Stoltenberg som kandidat
PostPosted: Sat May 05, 2007 1:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Juser wrote:
Hei i gjen.
Da må det bli Storberget eller Stoltenberg.


Jeg er glad for at du nevner statsminister Jens Stoltenberg, for det er tross alt han som har utnevnt både Karita Bekkemellom og Storberget. Stoltenberg vet nok hva han gjorde da han valgte disse som regjeringsmedlemmer. Det betyr at Stoltenberg fullt ut innestår for den politikken disse barnevernsvennlige ministrene gjennomfører. Ved å utnevne Jens Stoltenberg til Årets Idiot for 2007 kan vi sette ansvaret for barnevernets idioti der det hører hjemme.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 2:09 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
karita vekkimellom er og en som burde være med i vurderingen

_________________
Bud 6: DU SKAL IKKE STJELE, STATEN HATER KONKURANSE
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 3:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kari-ta-barn er en versting, ja!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernforsker Randi Saasen vil ha mer tvang i barnevernet
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 8:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg synes førstelektor Randi Saasen ved Høgskulen i Harstad bør nomineres til Årets idiot 2007 for artikkelen Henleggelse av problematiske barnevernssaker.

Saasen har levert en meget sterk søknad om å bli kåret til Årets idiot 2007. I artikkelen etterlyser hun mer tvang i barnevernet. Også hjelpetiltak skal kunne pålegges foreldre. Randi Saasen er frustrert over at barnevernet henlegger saker og vil ha mer tvang i barnevernet slik at foreldre som ikke samtykker til hjelpetiltak likevel kan bli tvunget.

Barnevernforsker Randi Saasen på dumphuske

Førstelektor Randi Saasen, barnevernstudiet HiH

Saasen, her med alternativer til omsorgsovertakelse (eller, skal vi si, alternativer til henleggelse)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Sat Jun 09, 2007 8:59 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: idiot 2007
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 8:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det jeg først og fremst tenker på er den nye barnevernsloven som trodde i kraft fra 2007, den er meget skremmende....

Kunne være greit med en liste av de mennesker som var fremst fremme til å både sette denne sammen og fremme den i stortinget. Og, en oversikt over dem som dette år misbruker sin makt og fremmer brudd på menneskerettigher ved benytter den i praksis i år 2007. Kanskje man kan her finne noen slemme eksempler fra forumets egne medlemer som har møtt de nye lovendringer i praksis og oppgir navn på fylkemann, barnevern, politi mm

Jens Stoltenberg og de som står for Soira Moria er noe annet, tror fortsatt forskjellene mellom fattige og rike i dette land øker. Barneverns berørte familier vet hvordan det offentlige ruinerer dem også økonomisk.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: idiot 2007
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 6:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Jens Stoltenberg og de som står for Soira Moria er noe annet, tror fortsatt forskjellene mellom fattige og rike i dette land øker. Barneverns berørte familier vet hvordan det offentlige ruinerer dem også økonomisk.


Plassering av barn i fosterhjem er et tiltak for å utjevne forskjellene, Ama. Fosterhjemsplassering blir ofte omtalt som en klassereise fordi barna får det bedre økonomisk.

For å si det som det er, å havne i fosterhjem har blitt beskrevet som en "klassereise"; fra de mer fattigslige omgivelser til de mer velstående. Mange barn kommen­terer de materielle forskjellene, og mange setter pris på å få sitt eget rom, mat- og lom­mepenger, å bli tatt med på turer, utflukter og ferier.

Det er Jens Stoltenberg og Arbeiderpartiet som støtter at vi skal ha et sterkt barnevern, som skal kunne katapulte barna opp til en høyere sosial klasse.

Hvorfor er det så problematisk at forskjellene øker dersom alle får det bedre? Vil du ha det som i det tidligere Sovjet-Unionen hvor alle var svært fattige, unntatt den lille eliten som hersket?

Istedenfor å sammenligne deg med dem som har mer enn deg, bør du sammenligne deg med dem som har mindre.

Arbeiderpartiet har alltid spilt på misunnelsen. Jens Stoltenberg er egentlig ikke imot at noen har mer enn andre, bare det er ham selv og resten av "arbeiderbevegelsen" som sitter på toppen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 9:47 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Leste en del av artikkelen og skumleste noe. Det er tragisk at vi må kaste bort livene på å sette oss inn i den slags lavpanna stoff.

Tilknytningsteorier, tåpelig liksomforskning og meningsløst skravl...

Det virker som om disse menneskene ikke er i stand til å gjøre annet enn å fylle seg med informasjon som styrker deres irrasjonelle lengsler etter selvbedrag.

Det forferdelige er at de har makt til å påprakke sin galskap på andre mennesker!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 10:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
"Plassering av barn i fosterhjem er et tiltak for å utjevne forskjellene, Ama. Fosterhjemsplassering blir ofte omtalt som en klassereise fordi barna får det bedre økonomisk. "

Mener du virkerlig at dette er en god grunn til å tvangsfjerne barn?

Noen ganger lurer jeg på hva/hvem du er Agripppa, du kan til tider snakke som politiets statsadvokater. Dersom du ønsker å støtte barnevernsofre bør det ha dmret for deg at de fleste av dem også har fått problemmer økonomisk og at det eksisterer en sammenheng. Man fjerner all mulighet til at foreldre for normale arveidsvilkår og tar bara fordi de blir mobbet av andre. Årsak Barnets forsørgere er "fattig"

Jeg like ikke Soira Moria fordi det oppmuntrer til nettopp den slags tenking. Jeg har faktisk sagt dette mange ganger før til deg, mennesker trenger ikke væe dårlige foreldre fordi de ikke eier eget hjem, har bil og fast arbeid... Men dette var noe som Fana barneverntjeneste og BUP har brukt i argumetasjon i sine sakspapirer som årsak til hvorfor min sønn ikke skal bo hos meg men i et fosterhjem hos mine foreldre.

Tankeganger hos menneske som Agrippa skremmer meg, snakk om å være overflatisk og nedlatende i sin holdning "Du er kun så verdifull som lommeboken din er stor." Jo takk den har jeg ofte hørt - AV MINE FORELELDRE. De bedømmer alle mennesker rundt dem utfra hva de eier og det er DET ENESTE DE SNAKKER OM: I selvfølgelig en forhåndene tone, for de mener selvsagt at de er så mye BEDRE enn andre pga deres matrielle levestander. DU FÅR MEG TIL Å SPY.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Jun 12, 2007 12:05 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 10:58 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Du skjønner veien til frelse går gjennom materiell velstand - dette er predestinasjonslæren uten Gud.

det vil si for ventresiden er ideen at det er plass til alle i de øvre klasser, på høyresiden lever forestillingen om at det er de beste som når lengst økonomisk - og at dette er gunstig evolusjonsmessig -litt sånn jehovas vitneaktig.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fattigdom og utjevning av forskjeller
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 11:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
"Plassering av barn i fosterhjem er et tiltak for å utjevne forskjellene, Ama. Fosterhjemsplassering blir ofte omtalt som en klassereise fordi barna får det bedre økonomisk. "

Mener du virkerlig at dette er en god grunn til å tvangsfjerne barn?


Selvfølgelig ikke. Jeg er imot den slags tankegang. Jeg trakk det frem som et eksempel på hvordan utjevning av forskjellene brukes til å begå overgrep mot foreldre og barn. Du misforstod.

Quote:
Noen ganger lurer jeg på hva/hvem du er Agripppa, du kan til tider snakke som politiets statsadvokater. Dersom du ønsker å støtte barnevernsofre bør det ha dmret for deg at de fleste av dem også har fått problemmer økonomisk og at det eksisterer en sammenheng. Man fjerner all mulighet til at foreldre for normale arveidsvilkår og tar bara fordi de blir mobbet av andre. Årsak Barnets forsørgere er "fattig"

Jeg like ikke Soira Moria fordi det oppmuntrer til nettopp den slags tenking.


Jeg tolket ditt utsagn, sitat: "Jens Stoltenberg og de som står for Soira Moria er noe annet, tror fortsatt forskjellene mellom fattige og rike i dette land øker. Barneverns berørte familier vet hvordan det offentlige ruinerer dem også økonomisk." som at du støttet Jens Stoltenberg og hans Soria Moria erklæring om fattigdom.

Ama wrote:
Jeg har faktisk sagt dette mange ganger før til deg, mennesker trenger ikke væe dårlige foreldre fordi de ikke eier eget hjem, har bil og fast arbeid... Men dette var noe som Fana barneverntjeneste og BUP har brukt i argumetasjon i sine sakspapirer som årsak til hvorfor min sønn ikke skal bo hos meg men i et fosterhjem hos mine foreldre.


Jeg tolket ditt utsagn om Soria Moria som at du mente det var riktig å utjevne forskjellene. Jeg beklager dersom jeg har misforstått deg.

Ama wrote:
Tankeganger hos menneske som Agrippa skremmer meg, snakk om å være overflatisk og nedlatende i sin holdning "Du er kun så verdifull som lommeboken din er stor." Jo takk den har jeg ofte hørt - AV MINE FORELELDRE. De bedømmer alle mennesker rundt dem utfra hva de eier og det er DET ENESTE DE SNAKKER OM: I selvfølgelig en forhåndene tone, for de mener selvsagt at de er så mye BEDRE enn andre pga deres matrielle levestander. DU FÅR MEG TIL Å SPY.


Du fordømmer meg for en tankegang jeg ikke har. Jeg mener at utjevning av forskjeller ikke nødvendigvis fører til mindre fattigdom.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Sun Jun 10, 2007 11:37 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]