It is currently Thu Mar 28, 2024 10:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Blåøyet om mødrehjem
PostPosted: Mon Sep 21, 2015 9:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Blåøyet om mødrehjem

"I dag hadde Marianne gjerne sett at ting hadde blitt gjort annerledes.
    Hun mener hun burde ha flyttet til et mødrehjem, der hun kunne fått hjelp til å takle morsrollen."


Det tar hun nok feil i. Mødrehjem er i våre dager helt ut barnevernets institusjoner, som driver overvåking for å samle opp 'bevis' mot mødre til å bruke for å ta barnet fra moren, ikke for å hjelpe eller støtte moren. Det å være mor er heller ingen rolle. Man er ingen skuespiller som skal ha hjelp til å 'lære seg' å 'skape' tilknytning til barnet, man er en mor som har og videreutvikler det naturgitte grunnlaget for følelser for barnet og trang til å gi det omsorg og beskyttelse.

Marianne ble mor som 13-åring
Se og Hør, 20 september 2015

"Månedene etter fødselen var tilsynelatende preget av idyll, men Marianne vil også fortelle hvordan hun måtte kjempe for sitt eget barn etter at barnevernet tok Tomas.
    – Jeg var heldig. Jeg hadde en dyktig advokat som bisto meg med å få tilbake omsorgen for gutten min. En kamp jeg vant, ettersom jeg verken hadde vist omsorgssvikt eller misbrukt alkohol og narkotika. Det eneste de brukte mot meg, var min unge alder."


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]