It is currently Sat Apr 27, 2024 9:49 pm



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: 3 uke
PostPosted: Wed May 09, 2007 1:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg ønsker å si takk til alle som kommenterer og stiller spørsmål omkring det sosialpedagogene skriver i sine journaler. Ønsker å gjøre oppmerksom på at denne for for opplysninger er skapt for å bli misbrukt. De har også vært utgangspunkt for misbruk av offentlig etat og helsevesen fra dette tidspunkt og frem til i dag i egen sak, i dag er det trygdekontor for utlandet som bruker informasjonen, her har jeg uføretrygd. Dette dreier seg også om økonomisk misbruk.

Jeg kommer derfor i boken til å ta med både årsak og konsekvens av disse rapporter i den bok jeg skriver. En rød tråd vil her være hvordan disse rapporter skaper ulovlig misbruk av persoopplysninger innen for helsevesen, offentlig etat som bvt, trygdekontor, og aetat. Ja også hvordan bank og forsikring blir påvirket, og kemner og ligningskontor. Dette er alle steder som har utnyttet denne form for rapportskriveri for bvt.

Jeg anbefaler ikke andre å offentliggjøre egen dokumenter på samme måte, mange tror du er den de skriver og fremstiller i sine rapporter. Det ville være fint om det arbeid jeg nedlegger her vil kun være noe mange får nytte av. I mine sakdokumenter er det udiskutabelt å tro jeg ikke kan bevise ulovlig misbruk og innhenting av falsk informasjon. Bakgrunn til at de skriver slik de gjør er fordi jeg ikke har gjort noe usedvanlig, jeg har fulgt alle deres regler og lover skrevet, som uskrevne.

De har problem ved at de ikke har vært i stand til å kritisere meg, hverken på hvordan jeg vasker, rydder eller lager mat ol. Når de bemerker noe i sine rapporter er dette ofte fordi at informasjon er viktig å gi videre til nye som kommer på vakt slik at de kan undersøke videre hvordan jeg vil reagere på bestemte stress situasjoner. Når de informerer at jeg "hygger" meg kan det henge sammen med at jeg er en høflig person og kan smile slv i de vanskeligste situasjoner. Ut over dette har jeg nytte av mine år på teaterskole. Her spiller man skuspill 24 timer i døgnet, for virker jeg lei meg, vil det bli beskrevet som deprimert. De beskriver meg som en som muligvis er psykisk ustabil ol, grunnlaget er utelukket fordi jeg røyker. De nevner ikke at alle mødre på institusjonen på dette tidspunkt røker, og at røykestuen er det eneste oppholdsrom samtlige ansatte måtte respekte var forbudt område for dem.

Velger å gjenta fakta, jeg er høygravid med lungebetennelse hermetisk innelukket i Bergen mødrehjem og fullstendig underlagt sosialpedagogens vold. Alt som følge av at jeg valgte å si nei til abort. Dette blir jeg også stadig minnet på, av både mine foreldre og andre, om jeg er så dum at jeg beklager meg.

På dette tidspunkt begynner man også å informere om fordelene ved at jeg bortadopterer barnet ved fødsel samt prøve å overtale meg til å delta i deres Orion prosjekt.

3 uke Bergen Mødrehjem


Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

15.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Lørdag, 15.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe spiste frokost kl 8:30, hun fikk besøk av besteforeldrene, holder på å sy sengesett til babyen.

KH

Ettermiddag:

Agnethe har vært sammen med oss andre i ettermiddag. Hun fikk besøk av foreldrene ½ time kl 18:00. Nå har endelelig hosten avtatt og hun virker i fin form. Sier hun kjenner litt ”murring” i magen, hun lurer på om det kan være kynnnere.

Hilde

Natt.

Agnethe så på TV og hygget seg med de andre fram til23:00 i går keld. Gikk derfor til sengs. Hun kom ned kl 02:30 for å røyke. Om ned igjen kl 06:30 for å røyke og lese litt i boken sin. Gikk opp igjen etter en ½ time.

Mette
16.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Søndag, 16.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Vi bestemte oss for å ikke vekke Agnethe til frokost i morges, men la henne sove ut. Hun kom kl 10:30, synes at det hadde vært godt å få sove. Bente og jeg holdt henne med selskap under frokosten. Hun tok seg en røyk etterpå, gikk så for å dusje. Kom ned til oss andre på stuen kl 12:30. Spiste middag med oss kl 14:00.

Hilde

Ettermiddag

Agnethe og Bente var på tur i ettermiddag. Agnethe snakket om at besteforeldrene skulle komme oppom, de er ennå ikke kommet. Agnethe har vært hjelpsom med Charlotte og med kveldsen.

GH

Natt:

Agnethe satt på røykestuen i går kveld. Satt lenge og pratet med Bente. Hun gikk til ro for natten kl 24:00. Hun kom ned for å røyke ca kl 03 og kl 05. Resten av natten har vært vanlig.

KG

17.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Mandag, 17.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 08:45. Agnethe ble hentet av sin mor kl 12:00, skulle til legen.

SF

Kveld:

Agnethe ble kjørt tilbake hit av sin far ca 18:45. Hun kom og tok seg en kopp kakao med oss andre ved kveldsbordet.. Agnethe fortalte at hun hadde fått beskjed av legen av om at hun skulle ta en ultralydkontroll i neste uke du da hun ikke hadde gått opp i vekt på 2 måneder. Ellers var lungebetennelsen gått tilbake og legen mente den var fin. Agnethe har stort sett vært på røykerommet etter kveldsmaten. Jeg har avtalt en samtale med Agnethe i morgen.

Gerd

Natt:

Agnethe kom ned for å røyke litt over kl 22:00, etter å ha vært oppe å dusjet. Gikk til ro for natten etter en liten halvtime. Var nede på røkerommet igjen kl 00:30 og kl 03:00.

18.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Tirsdag, 18.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 09:15, etterpå gikk hun å dusjet. Var på røykestuen med de andre mødrene. Har hatt samtale med Gerd.

Hilde

Ettermiddag:

Agnethe har sovet en del i ettermiddag og kveld. Hun har forsøkt å sy litt men ble en del forstyrret av barnegråt. Hun satte seg en stund med Ruben da han var misfornøyd med å ligge alene i grinden mens moren sydde. Agnethe har hatt besøk av foreldrene som gikk da vi skulle ha kveldsmat.

Natt:

Agnethe satt på røykestuen å leste til kl 01:30. var nede og tok en røyk kl 03:00.

19.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Onsdag, 19.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Anne Lise vekket Agnethe kl 09:20. Hun spiste en rask frokost før hun deltok på undervisningen. Hun hadde møte med kurator og Gerd kl 12:00.

MK

Ettermiddag:

Agnethe stod opp til kvelds. Hadde da sovet i tre timer. Foreldrene kom kl 19:30. De har sittet på stuen. Agnethe fikk et hostanfall og kastet opp da foreldrene var tilsted. Jeg var med Agnethe og så gjennom barnetøy og bagen hun skal ha med seg på klinikken.

Hilde
SF

Natt:

Agnethe var mine på røykerommet i hele går kveld, hun røykte og leste fram til kl 00:30. hun kom ned kl 04:00, laget seg en kopp melk med honning og pratet med Bente inne på røykerommet en ½ times tid, gikk deretter opp for å legge seg igjen.

Mette

20.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Torsdag, 20.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe ble vekket kl 07:30, spiste frokost med de andre. Ble hentet av sin mor kl 09:15 og ble kjørt på ultralyd. Hun fikk husleieregningen og skulle betale den.

KH

Ettermiddag:

Agnethe kom sammen med mor kl 15:15. hun drakk kaffe med oss, hun var sliten og lei seg, begynte å gråte. Hun hadde blant annet fått kjeft på ultralydundersøkelsen på grunn av hun røyker for mye. Agnethe har kalk i morkaka og de hadde sagt de kunne sette i gang fødselen viss hun ønsket det. Agnethe ønsker å være mer uthvilt enn nå, så hun hadde takket nei til det. Agnethe og mor hadde også gjort diverse innkjøp til babyen. Agnethe tok 1 yougurt og 1 banan til middag, var redd middagen var for salt. Hun spiste svært godt til kvelds. Agnethe har lagt i sengen og hvilt litt, hun har vært nede og sett dagsrevyen og sitter nå på røykstuen med Kristi og Kari.

TIT

Natt:

Agnethe opphold seg for det meste på røykestuen i går kveld. Pratet, leste og røykte. Til sengs ca kl 01:30.

KG

21.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Fredag, 21.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom ned ca 07:15. Hun sa at hun hadde sovet bra i natt. Agnethe har hvilt seg, lest og oppholdt seg en del på dagligstuen. Hun har hengt opp bilder på rommet og ryddet/vasket.

Agnethe skal være på huset i helgen. Hun og moren skal se fim sammen med Marit i morgen ettermiddag.

GG

Agnethe har hatt besøk av foreldrene fra etter kvelds og utover kvelden. De sitter på rommet til Agnethe. Før kveldsmat satt Agnethe sammen med oss andre på stuen og drakk kaffe.

Natt:

Agnethe gikk til sengs i 23:00 tiden, hun kom ned i natt for å røyke, ellers ikke noe spesielt med henne ennå.

Mette

21.02.92 Bergen Mødrehjem, journal
Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.


Før fødsel:

Agnethe bruker tiden før fødsel til å få nok hvile og være i ro på huset, kan reise på besøk og ta turer, men ikke til byn hver dag.

Agnethe må selv finne ut hvor mye turer hun orker, og hvor mye besøk hun vil ha.

Agnethe og Vigdis skal gå gjennom barnetøy og utstyr, eventuelt kjøpe mer og hva som bør kjøpes. Agnethe bør vaske alt barnetøyet, og lage til det som hun skal ha med på klinikken, i god tid før termin.

Agnethe og Vigdis skal før fødsel:

Omvisning på helsestasjonen.
På boligkontoret, fylle ut skjema til bolig.

Vigdis skal vise video om fødsel, barnestell.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 7:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ama skrev:

Quote:
En rød tråd vil her være hvordan disse rapporter skaper ulovlig misbruk av persoopplysninger innen for helsevesen, offentlig etat som bvt, trygdekontor, og aetat.


Det som står i rapporten er ikke det jeg oppfatter som personopplysninger. I min verden er det sånt som navn, personnummer, kjønn, alder, sivilstatus, yrke og inntekt. Ikke hva slags humør en er i på et gitt historisk tidspunkt eller hvor mange røyk en innhalerer.

Quote:
Jeg anbefaler ikke andre å offentliggjøre egen dokumenter på samme måte, mange tror du er den de skriver og fremstiller i sine rapporter.


Stemplingsteori kalles dette i sosiologien, jeg husker ikke hvem som er den stolte utvikler av begrepet.
I følge denne er det en trinnvis utvikling fra å være som alle andre til det å bli en fullstendig avviker - mange navn på det og mange varianter.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvordan det blir misbrukt
PostPosted: Wed May 09, 2007 7:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hvordan journaler og dagrapporter blir misbrukt, handler om mødrehjemmets evaluringsrapporter ol som sendes videre til andre etater, og om hvordan disse utvikler seg til å gi deg en "stigmatisert" personlighet. Det jeg her gir er deres bakgrunnsjournaler, rapporter hvor disse brev og evalueringsrapporter danner sitt "bevisgrunnlag" fra.

Dersom du eksempelvis blir erklært psykisk ustabil vil det få store påfølgende konsekvenser videre i ditt liv. Du mister all rettsikkerhet, omsorg og samvær med ditt barn, rett til å klage ved interne klageinstanser ved folketrygd, aeat, kemner mm

Du får heller ikke forsikring (livsforsikring, skadeforsikring ved sykdom etc.).

Tiltross for om man i ettertid sletter slik dokumentasjon, vil man så være garantert at alle de påfølgene dokumenter som stammer fra dette "bevisgrunnlag" blir også slettet og erklært ugyldig?

Hva med konskevenser for mor og barn som blir holdt adskilt ved tvang, over mange år, som følge av dette, skal det være en erstattningsum som økonomisk kan oppveie dette?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 8:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg gjør oppmerksom på dokumentet Sletting av psykiatrisk diagnose.
Se også nettstedet til Norsk nettverk mot psykiatri.


Top
 Profile  
 
 Post subject: nyttig
PostPosted: Wed May 09, 2007 8:46 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Takk for nyttig link. Har lagt siden inn på favoritter.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 10:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Stemplingsteori kalles dette i sosiologien, jeg husker ikke hvem som er den stolte utvikler av begrepet.
I følge denne er det en trinnvis utvikling fra å være som alle andre til det å bli en fullstendig avviker - mange navn på det og mange varianter.


Det er barnevernets "hjelp" i et nøtteskal. Barnevernet hjelper deg med å falle ut av fellesskapet og bli en avviker (les: taper).

Jeg lurer på hvor mange av de norske tiggerne som har vært i kontakt med barnevernet på et eller annet tidspunkt i sine liv. Du kan være sikker på at veien utfor startet for alvor etter at barnevernet grep inn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 10, 2007 8:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Det er barnevernets "hjelp" i et nøtteskal. Barnevernet hjelper deg med å falle ut av fellesskapet og bli en avviker (les: taper).


I følge teorien oppfatter en seg ikke som avviker først, og har heller ingen særlig grunn til det - de fleste av oss har jo noen svin på skogen.

neste trinn er at noen - her f.eks skolen begynner å vurdere deg som en avviker.
All oppmerksomheten rundt det som da eventuelt oppfattes som avvik, gjør at en selv gradvis også oppfatter seg selv som en avviker - siden det er dette som er i fokus - det blir en egenskap som kjennetegner deg.

Dersom en da selv begynner å oppfatte seg slik omgivelsene gjør, er en naturalisert avviker skapt.

Slik jeg oppfatter denne teorien er det jo nettopp dette som skjer når ungdom havner i atferdsindustrien, og de aller fleste som intetanende blir utsatt for BV kan lett havne i en slik situasjon.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stemplingsteorien
PostPosted: Thu May 10, 2007 9:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Slik jeg oppfatter denne teorien er det jo nettopp dette som skjer når ungdom havner i atferdsindustrien, og de aller fleste som intetanende blir utsatt for BV kan lett havne i en slik situasjon.


Det tror det også gjelder for foreldre som har blitt undersøkt av barnevernet. Det første sjokket og den totale avvisningen av at det skulle være grunnnlag for "bekymring" blir gradvis erstattet av et nytt selvbilde, som stemmer overens med innholdet i "bekymringsmeldingen" og barnevernets vurdering. Man begynner å tro at påstandene i bekymringsmeldingen faktisk var sanne, selv om man vet at det ikke er tilfelle. Dette skyldes det presset og den hjernevasken som barnevernet utsetter foreldre for. Hvis en løgn gjentas mange nok ganger, så blir den etterhvert sann. Foreldre vil etterhvert integrere det nye negative selvbildet, og barna vil få foreldre som har mistet både noe av troen på seg selv og samfunnet for øvrig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 10, 2007 11:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Dette er erkjente mekanismer - at avvik i stor grad er skapt i nær sammenheng med omgivelsene.

Siden dette er så kjent må spørsmålet bli hvorfor fortsetter representantene for systemet å skape nye avvikere.
Er det i avmakt eller det motsatte?

Det jeg synes er virkelig skummelt er at det er blitt utviklet mange gode teorier for hvordan vi forholder oss til hverandre, men at denne kunnskapen mer eller mindre bevisst holdes unna offentlig bevissthet.

Slik kan vitenskapen brukes som våpen uten at ofrene forstår hva som skjer - de ser bare galskap og meningsløshet - det ser ut som om våre "foresatte" ikke vet hva de gjør. I virkeligheten vet de det veldig godt.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk for kommentar
PostPosted: Thu May 10, 2007 1:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Om jeg forstår på dette tidspunkt at de skal forme meg som aviker/taper er jeg ikke helt sikker på. Dette er i 1992 og jeg 23 år og skal bli mor. Min fokus går nok mest på å overleve den situasjon jeg er i og komme ut av instutisjon med livet i behold og sammen med mitt barn. De ansatt på mødrehjemmet mente jeg var en hard nøtt å knekke, dermed blir jeg informert om at det ikke lenger er nødvendig å søke kommunal bolig, jeg skal bli der så lenge...


Jeg tror jeg maste litt på dette... :roll:

Det er merkelig i ettertid å se det som står her, ikke fordi jeg ike har sett det før, men fordi jeg nok har opplevd denne tid så traumatisk at jeg har fornektet mye i min hukommelse i ettertid. Derfor setter jeg veldig pris på deres kommentarer og spørsmål.

Mine foreldre kan jeg ikke svare for, men jeg selv hadde lite glede av deres besøk. Mye av informasjon som bvt fikk omkring min psykiske helsetilstand kom jo fra nettopp mine foreldre, dette er ikke noe jeg selv liker å snakke om. http://www.freewebs.com/amasbvt/helsemor.htm

I starten av oppholdet var hovedkontakter og bvt meget opptatt av at jeg ikke måtte skyve foreldrene mine vekk, men hjelpe dem ved å la dem forstå at den nye rolle som besteforedre ikke betyr at de igjen skal bli foreldre. Mine foreldre var svært avisende til tanken om at jeg skal ha barn, hovedkontakt på mødrehjem mente dette ville endre seg´om min mor fikk være med på fødsel og klippe navlestreng over. Så vil hun nok bli glad i sitt nye barnebarn. :?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 10, 2007 6:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ama skrev:

Quote:
Om jeg forstår på dette tidspunkt at de skal forme meg som aviker/taper er jeg ikke helt sikker på.


Selvfølgelig forsto du ikke at dette var et mål - de som skrev rapportene var nok heller ikke bevisst følgende av det de gjorde. det er også sannsynlig at de var trent opp til å gjøre dette, og fikk stjerne i boka for det.

Du var ekstra utsatt i den posisjonen du var i, siden du ikke bare skulle opprettholde din gamle identitet, men var på veg til å få en ny, som mor.
Selv var jeg av og til livredd i denne perioden, og jeg hadde full frihet, sikker bolig, en overlykkelig samboer og en enestående svigerbestemor som deltok med liv og lyst i "prosjektet oldebarn". Uten det hadde jeg vært i samme situasjon som du var, jeg fryser på ryggen ved tanken...

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takk for kommentar
PostPosted: Thu May 10, 2007 7:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Om jeg forstår på dette tidspunkt at de skal forme meg som aviker/taper er jeg ikke helt sikker på. Dette er i 1992 og jeg 23 år og skal bli mor. Min fokus går nok mest på å overleve den situasjon jeg er i og komme ut av instutisjon med livet i behold og sammen med mitt barn. De ansatt på mødrehjemmet mente jeg var en hard nøtt å knekke, dermed blir jeg informert om at det ikke lenger er nødvendig å søke kommunal bolig, jeg skal bli der så lenge...


Er ikke det nokså typisk for barnevernet å bare ta avgjørelser over hodet på foreldrene uten å gidde å spørre hva foreldrene synes? Barnevernet kaller det "vanskelig å få i posisjon" om foreldre som ikke lar seg så lett knekke.

Ama wrote:
Det er merkelig i ettertid å se det som står her, ikke fordi jeg ike har sett det før, men fordi jeg nok har opplevd denne tid så traumatisk at jeg har fornektet mye i min hukommelse i ettertid. Derfor setter jeg veldig pris på deres kommentarer og spørsmål.


Jeg kan skjønne at det føles vondt å gjenoppleve denne perioden. Det var ikke akkurat det triveligste en gravid kvinne kunne oppleve å bli plassert på mødrehjem og behandlet deretter.

Ama wrote:
Mine foreldre kan jeg ikke svare for, men jeg selv hadde lite glede av deres besøk. Mye av informasjon som bvt fikk omkring min psykiske helsetilstand kom jo fra nettopp mine foreldre, dette er ikke noe jeg selv liker å snakke om. http://www.freewebs.com/amasbvt/helsemor.htm


Foreldrene dine var ikke spesielt lojale mot deg. Ikke bare utleverte de deg til personalet på mødrehjemmet, men de gav vemmelig informasjon. De på mødrehjemmet var vel ikke leger og hadde uansett ikke forutsetninger for å forstå opplysningene. Hva skulle de egentlig med det?

Ama wrote:
I starten av oppholdet var hovedkontakter og bvt meget opptatt av at jeg ikke måtte skyve foreldrene mine vekk, men hjelpe dem ved å la dem forstå at den nye rolle som besteforedre ikke betyr at de igjen skal bli foreldre. Mine foreldre var svært avisende til tanken om at jeg skal ha barn, hovedkontakt på mødrehjem mente dette ville endre seg´om min mor fikk være med på fødsel og klippe navlestreng over. Så vil hun nok bli glad i sitt nye barnebarn. :?


Så det var ikke du som ville ha med moren din på fødselen men ble presset til dette for å blidgjøre dine foreldre?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ha min mor med på fødselen
PostPosted: Thu May 10, 2007 7:26 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nei, jeg kan bestemt bekrefte at jeg ikke ønsket å ha min mor med på fødselen, i starten var dette heller ikke noe min mor ønsket, her ble vi begge "overtalt" av hovedkontakt på mødrehjem fordi dette skulle "hjelpe" dem å bli knyttet til sitt nye barnebarn. Jeg tror også mine foreldre følte oppholdet her ble en påpresset situasjon ovenfor dem. De følte seg også forpliktet til å besøke meg, noe de aldri siden har gjort.

Man kan ikke tvinge foreldre til å være glad i sine barn, jeg forsøker å holde dem mest mulig på avstand da deres måte å snakke til meg og om meg på får meg til å føle meg avist og uønsket, ikke bare umulig å elske som de de pleier å si.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 4 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sat May 12, 2007 12:05 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Forstår det er litt kjedelig å lese disse uker frem til jeg får mitt barn, men da de hører med til den samlete rapportgrunnlag (bevisgrunnlag) for den barnevernsak jeg i alle år har slitt med, frem til jeg mistet omsorg for eget barn ved tvang fordi jeg i 2004 har fått en psykisk diagnose med navn tilbakevendende depressiv lidelse og muligvis i fremtiden kan begå omsorgsvik som følge av denne psykiske lidelse. Fosterforeldre er mine foreldre og de er oppnevnt av Fana barnevertjeneste til i dag å ha omsorg for det barn de ikke ønsket jeg skulle få i 1992.

Jeg har etter tvangsvedtak ikke hatt samvær og kontakt med min sønn, og jeg forsikrer at det er ikke fordi jeg ikke savner og lengter etter han, det vil jeg altid gjøre, men fordi jeg ikke lenger har helse til å stå i mot deres "hjelpevedtak" der i følge barnevernskurator har som hovedmål at jeg skal ta mitt eget liv, for det var etter hennes mening det beste for min sønn.

Igjen ønsker jeg alle kommentarer og spørsmål velkommen. Det hjelper meg i skriveprossesen og gjenoppfriske egen hukomelse omkring hva som egentlig hendte den gang da jeg bodde på Bergen mødrehjem fordi jeg var gravid og valgte å si nei takk til abort, til tross for at dette var det alle mente jeg burde ha gjort. Men, så er det lett å være etterpåklok...


3 uke på Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

22.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Lørdag, 22.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe sov til kl 09:40, spiste frokost og la seg igjen. Hun fikk besøk av sin mors foreldre kl 12:00. Agnethe virker opplagt i dag.

G.O.

Ettermiddag:

Agnethe sin mor kom kl 15:30. Hun var med på ”kaffen” før vi gikk for å se en film om fødsler.

Agnethe synes det var ekkelt å se på fødslene, reagerte på ”navlestrengen” og barnet før det ble vasket og stelt. Da vi snakket om filmen etterpå, sa hun at hun var mest intrissert i å se filme hvor det ble snakket om fødsler før og etter fødsel. Hun synes det var ok at vi hadde sett fødselfilmen, spesielt for moren.

Vi så 1 sekvens av ”Å få barn”. Da var Agnethe trøtt og ville se resten i morgen. Moren gikk kl 17:30, og Agnethe tok en røyk før hun gikk på TV stuen til de andre. Hun har vært i godt humør og i fin form. Etter kveldsmaten har hun sett på TV.

MK

Natt:

Agnethe så på TV frem til kl 24. Gikk da til ro for natten. Hun har vært nedom for å røyke ut på natten. Var i fin form.

ET
23.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Søndag, 23.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom inn på stuen kl 09:30. hun hadde våknet kl 05:30, men ligget og slappet av og småsovet litt til hun stod opp. Hun spiste frokost kl 10:00, sammen med oss, og gikk etterpå for å røyke.

Hun satt på røykestuen sammen med Kari til kl 11. Gikk deretter for å dusje og har ellers vært på rommet og røykerommet.

Hun har ikke vært opplagt til å se resten av videofilmen.

Moren og søsteren kom og hentet henne kl 14:00

MC

Ettermiddag:

Agnethe kom hjem kl 20:20. ble fulgt av bror, søster og søsters venninne. De var her ca.15 min før de gikk. Agnethe sitter nå på røykerommet med de andre mødrene.

Grete

Natt:

Agnethe gikk opp kl 23:00 for å lage seg varm melk, hun kom ned igjen i morgenkåpen ½ time sener og satt på røykestuen fra til kl 01:15, siden har jeg ikke hørt fra Agnethe.

Mette

24.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Mandag, 24.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe ble hentet av sin mor i ni tiden for ny kontroll på KK. Hun skulle komme tilbake litt etterpå. Agnethe tilbake kl 13:45 og alt i orden., ny kontroll torsdag.

OG

Ettermiddag:

Agnethe lå i sengen og kvilte i ettermiddag. Hun følte seg bra etter kvilen. Spiste kvelds og har siden vært på stuen, med et par røykepauser.

MK

Agnethe satt på røykestuen til kl 23:00. Gikk da opp på rommet, var nede og tok en røyk da de andre mødrene var lagt seg.

SF

25.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Tirsdag, 25.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Jeg gikk inn til Agnethe kl 08:50, da lå hun og sov. Kom inn og spiste frokost rett etterpå. Agnethe tok seg en røyk etter frokost, hun har oppholdt seg på rommet i formiddag. Agnethe hadde sovet bra i natt.

VH

Ettermiddag:

Agnethe var på stuen og i fin form i ettermiddag. Hun var på rommet fra 17:30 til kvelds, spiste godt til kvelds. Agnethe fikk besøk av mor og far kl 19 og de er der fremdeles. Foreldre gikk kl 1.

ALT

Natt:

Agnethe gikk opp for å legge seg kl 22:30, men kom ned igjen kl 24 og satt til kl 01.00. Hun hadde da noen kynnere som var så vonde at hun ikke ville klare å ligge sa hun. Hun kom ned igjen kl 05 og hadde seg en blås. Alt var ”rolig” i magen sa.

IHM

26.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Onsdag, 26.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe har kynnere, har vondt med ca 12-15 minutter mellomrom. Hun har dusjet og gjordt seg klar for å reise på KK. Foreldrene kom kl 12, for å følge henne. De vil drøye det litt før de drar. Agnethe rådførte seg med KK om hun kunne komme å måle åpningen, men fikk avslag. Hun kunne ringe når det var 8 minutter.

KH

Ettermiddag:

Agnethe og moren drakk kaffe med oss på stuen i ettmiddag. Riene forsvant klokken 16. Agnethe sier selv at nå er det kynnere. Far til Agnethe kom hit kl 16:30, han og moren reiste hjem kl 17. Agnethe la seg til å hvile kl 17:30 og sov til 18:30, spiste da kvelds med oss. Mor og far og søsteren kom tilbake kl 20, og de gikk opp på rommet, er der nå kl 20:30. Agnethe vil vekkes i morgen kl 7:00, da hun skal på kontroll på KK kl 9:15. Moren kommer hit og kjører henne.

VH

Natt:

Agnethe sine foreldre og søster gikk i 22:00 tiden. Agnethe var senere på røykestuen, hun gikk opp for å ta på seg nattklær og kom ned igjen. Hun var inne med Kari på røkestuen til kl 01:30. Jeg har siden ikke hørt eller sett noe til henne. Vekkes i dag kl 07, skal til kontroll.

Mette

27.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Torsdag, 27.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe ble vekket kl 07:00. Hun stod opp og tok med seg frokost inn på rommet sitt. Hun ble hentet av moren for kontroll på KK ca kl 9. hun kom tilbake til middag med ”stor” mage.

GO

Ettermiddag:

Agnethe sov i 2 timer i ettermiddag, etterpå var hun på stuen med oss og drakk kaffe. Har pratet og vært i godt humør. Har bare sett henne gå på røykestuen en gang.

Hilde

Natt:

Agnethe så antennen Ti og gikk deretter inn på røykerommet og satt til kl 24. Hun kom ned og hadde seg noen røyk kl 03.

IMM

28.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Fredag, 28.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom til frokost, i morgenkåpe, kl 08.30. etter frokost gikk hun på røykestuen, og etter røyken gikk hun og la seg. Ble vekket av Hilde i 11 tiden, til telefon. Det var moren som ringte. Agnethe gikk å la seg igjen, og har vært inne hos seg selv siden. Hun sa hun var svært trøtt i dag.

MK

Ettermiddag:

Spaserte en liten tur til Epa kl 16:15 og var tilbake kl 17:15. hun fikk besøk av moren kl 19:15, og e var på rommet til moren gikk kl 21:30. Agnethe gikk da ned i dagligstuen for å se på TV.

Trond

Natt:

Agnethe oppholdt seg på røykerommet fram til sengetid kl 0:30. Hun kom ned igjen kl 03:30 for å røyke. Ingen forandring med henne i løpet av natten.

Mette

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 12, 2007 9:01 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er ikke kjedelig, men opprørende og oppklarende.

Det sier så mye om den tankegangen som ligger til grunn og hvor mange apparatsjiker ( betegnelse på overivrige, karrieresøkende Sovjet-kommunister) som befolker landet vårt.

Jeg viser utdrag til alle som kommer innom kontoret mitt, slik at de bedre skal forstå virkeligheten.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]