It is currently Sun Apr 28, 2024 6:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: Re: Journalføringen
PostPosted: Sun May 06, 2007 9:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
I øyeblikket er det bvt som driver å anmelder meg til datatilsynet for å offentligjøre deres egne journaler og saksdokumenter. Har mistet all tillitt til rettsvesen og interne klageinstanser.


Jeg synes spesielt den rapporten fra Mødrehjemmet hvor de noterer ned din minste bevegelse, er spesielt avslørende. Det er ikke rart at barnevernet gjerne vil hindre at det avdekkes hvordan rapporteringen skjer. I barnevernet snakkes det jo så mye om "verdighet" og respekt". Det kan være nyttig å la folk flest få danne seg en oppfatning om hvor mye "verdighet" og "respekt" det egentlig er i barnevernet. Svært lite, spør du meg.

Slagordet for barnevernet bør egentlig være: Nedverdigelse og forakt!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 06, 2007 10:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Når jeg tenker på om dette ble gjort kjent for deg i nyere tid så er medio 2005, så absolutt av nyere tid. Det skal faktisk litt tid til før en makter å ta tak i den type krenkelser. Det at bvt driver å anmelder deg til datatilsynet for de no bare gjøre. Det som er mer viktig er om de hadde tillatelse av datatilsynet til å føre den type overvåkning av personer og oppbevare det i journaler. Det er det du bør få greie på av datatilsynet.
Det at de har/hadde betviler jeg.
Snodig adr. i grunn på dette mødrehjemmet; "PARADIS"


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sletting av journaler
PostPosted: Sun May 06, 2007 10:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Når jeg tenker på om dette ble gjort kjent for deg i nyere tid så er medio 2005, så absolutt av nyere tid. Det skal faktisk litt tid til før en makter å ta tak i den type krenkelser. Det at bvt driver å anmelder deg til datatilsynet for de no bare gjøre. Det som er mer viktig er om de hadde tillatelse av datatilsynet til å føre den type overvåkning av personer og oppbevare det i journaler. Det er det du bør få greie på av datatilsynet.
Det at de har/hadde betviler jeg.
Snodig adr. i grunn på dette mødrehjemmet; "PARADIS"


Vil det nytte å henvende seg til Datatilsynet angående sletting av barnevernsjournaler?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: 2 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Mon May 07, 2007 6:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det har vel ingen hensikt å be dem slette sine rapporter og journaler i dag. Bakgrunn til at jeg velger å offentligjøre det jeg har mottatt i innsyn i denne blokk, under tema Bergen mødrehjem, har med det at jeg skriver en bok, dokumentasjonen vil brukes for å vise fakta om hva opphold i barnevernets institusjoner medfører for det enkelte individ.

Jeg tror ikke denne form for rapportering er uvanlig - den er gjengs ved alle institusjoner, på pykriatiske og barnevernets egne og private institiuasjoner. Siden kun den som har opplevd det har anledning å ytre seg offentlig omkring egen sak, velger jeg på denne måte å fremlegge egen sakspapirer ut til offentligheten, slik at andre som er i den situasjon i dag, eller fremtiden, dvs vet at de står ovenfor vedtak der de frivilllig skal la seg innskrive til denne type opphold, kan lese hva som rapporteres og hvordan denne type forhold brukes i barnfjernindustrien til barnevernet. Den som først og fremst er sårbar i denne måte å fremlegge egen bvt historikk er meg selv, biologisk mor. Min sønn har ikke gjort andre forbrytelser enn å bli født, om dette er en kriminell handling, av en mor som benyttet sin "selvbestemte abortlov" til å si at hun ikke ønsket å ta abort. "Til tross for at dette var ønsket av alle rundt meg."

Her kommer fortsettelse av opphold på Bergen Mødrehjem., dvs de neste 2 uker. Jeg forstår en del av leserene har sett denne form for rapporter og journaler før, men antar det også finnes dem som ikke ennå har vært i befatning med barnevernsintistusjoner og kan gjøre nytte av lese dette.

Jeg setter pris på kommentarer og spørsmål, og vil svare så godt jeg kan.

2 uke ved Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.


08.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Lørdag, 08.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Lørdag:

Formiddag 08.02:

Agnethe var oppe når jeg kom, vi spiste frokost ca 9. Hun fikk besøk av sin mormor og morfar som var her frem til middag. Hun er hyggelig og prater. Er litt rastløs, men har nok med pusten og hosten foreløpig.

HE

Ettermiddag:

Agnethe har vært mye nede i stuen, pratet og kost seg. Hun lå i senga og hvilte fra 17:45-18:30. Agnethes far var oppom med noen ting til henne kl 18:30, han gikk med en gang. Jeg synes Agnethe har hostet mye i kveld. Hun har fått låne en dyne til å ha underbena når hun ligger.

Anne Lise

Natt:

Agnethe har satt på stuen i kveld, hun pratet/spilt kort. Hun hoster mye. Like før hun gikk til ro før natten hostet hun så hun brekte seg og kastet opp. Penselinen som hun nettopp hadde tatt kom opp igjen, så jeg anbefalte henne å ta en ny dose for natten.

E.T.
09.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Søndag, 09.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Torsdag:

Formiddag 09.02:

Agnethe kom til frokost kl 9:45, hun spiste godt og koste seg sammen med oss andre. Jeg synes hun hoster mye i dag også, men hun ser ganske pigg ut. Agnethe har vært en god del på røykestuen i dag og hun har lagt på sengen og lest.

AVT

Ettermiddag:

Agnethe vært oppe og hvilt litt, men sitter mye og prater, koselig med selskap. Faren kom og vi hadde kaffe og bløtkake på stuen og litt OL

Han gikk til kvelds. Hun hoster opp slim i en kopp. Jeg har snakket om hygiene på borene i forbindelse med kluter og papir med slim på. Hun kan godt bli påminnet om dette på møter. Koselig kveldsprat, så vi glemte kveldsen.

HE

Natt:

Agnethe satt på stuen å pratet med meg til 23:00. Pratet om tiden etter fødselen, om hvordan det ville bli for henne og barnet. Agnethe sa hun så frem til barnet ville bli ca 4 måneder for da ville det bli lettere å holde på. Hun ville ikke være så red for å ta i barnet. Agnethe var nedom å tok seg en røk og melk kl 24:00 og 03:30.

SF
10.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport


Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Mandag, 10.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Mandag:

Formiddag 10.02:

Agnethe kom til frokost kl 08.30, beklaget seg da over øreverk. Jeg synes hun har fortsatt en ”stygg” hoste. Agnethe var med på husmøte. Jeg avbestilte tannlegetimen hun hadde i dag.

HN

Ettermiddag:

Agnethe har vært en del på stuen med oss i ettermiddag og kveld, hoster stygt men ikke så mye. Hun har hatt besøk av sine foreldre i 19:20 tiden. Hun fikk ordnet med arbeidsledighetstrygd/melding.

GO

Natt:

Agnethe gikk til ro ca kl 23.00. hun sier at hun ikke har sovet ”så verst” i natt. Opp kl 7 og ned på røkestuen.

OG
11.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Tirsdag, 11.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag.

Agnethe kom til frokost 8:30. Hun fortalte at hun hadde kastet opp i natt utover sgen, soverommet, og hadde vasket og styrt i natt. Hun hadde også hostet en del og sovet lite. Agnethe ønsker hjelp til å vaske badet, dusjkabinettet og gulvet på rommet sitt. Agnethe bad meg komme inn og se om det var vand på soverommet, og dt var det, men hadde ikke tid å hjelpe henne med den andre vaskingen. Kanskje senvaktene kan de? Agnethe ble hentet av moren kl 12. Hun skulle til legen, og eter på hjem til middag. Tilbake til kvelds.

Kari Ås

Ettermiddag:

Agnethe kom hjem fra foreldrene og legen ca kl 17. legen hadde sagt hun måtte regne med å hoste ca 1 mnd til, men at lungebetennelsen er på retur, har litt eggehvite i urinen, blodtrykket er fint, fosteret har festet seg fint. Har fått slimoppløsende hostesaft, fortsetter 1 uke til med penncelin. Spiste kvelds med oss andre og vært i stuen.

KH

Natt:

Agnethe gikk til ro kl 22. hun har fått utslett på føttene, pencellinallergi? Hun sa det bare var 2 dager igjen av kuren. Jeg sa hu burde kontakte legen for å høre om det var nødvendig å ta tbl de 2 siste dagene. Kanskje Davidsen skulle se på henne i dag. Hun var nede og tok seg en blås kl 01:00 og klokken 05:30. hun gikk for å ta seg en dusj kl 06:00.

Ingunn

12.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Onsdag, 12.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom inn på spisestuen til frokost kl 08:30, etter frokost kl 9 gikk hun på røykerommet hvor hun var til hun gikk på matprat kl 9:30.

Agnethe var konsentrert og aktiv under ”matpraten”, hun noterte og stilte spørsmål. Har ellers vært sammen med de andre mødrene på stuen.

Hilde
S.F

Ettermiddag

Agnethe var nede til kaffe og vafler kl 15:30. Hun holdt avtalte hjelp for Bente. Agnethe har vært litt på rommet i ettermiddag, hatt besøk av Bente. Var med i kvelds 18:30. Agnethe sier hun er mye bedre nå, og hoster ikke så mye.

KAAS

Natt:

Agnethe gikk å la seg kl 23:00. var nedom å tok en røyk kl 02:00.

SF

13.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Torsdag, 13.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe kom på kjøkken kl 08:00. Hun spiste frokost sammen med de andre mødrene. Ellers i formiddag har hun vasket klær og vært en del med på kjøkkenet. Hun har også sittet en del på dagligstuen og lest.

GN

Ettermiddag:

Agnethe har hatt besøk av foreldrene en liten tur i ettermiddag. I forhold til sin lungebetennelse virker hun piggere. Fortalte i kveld at legen hennes hadde frarådet henne salt i maten fordi hun hadde mild form for svangerskapsforgiftning.

GO

Natt:

Agnethe satt på stuen i går kveld. Gikk til sengs kl 01:30, ville da prøve å få sove. Hun har vært nede kl 02:00 og kl 05.00 har da tatt seg div røyk.

14.02.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: Fredag, 14.02 1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på foreldre/barn: Agnethe

Formiddag:

Agnethe ble vekket til frokost og var glad for det. I formiddag har hun ryddet på rommet, vasket klær og slappet av. Hun har vært i kontakt med lege og KK. Angående legens mening skal hun ha mat som ikke er saltet.

GO

Ettermiddag:

Agnethe har vært sammen med de andre på stuen, prater en del om utstyr til babyen, er lit opptatt av Charlotte. Prøver å sy sengetøy.
KH

Natt:

Agnethe gikk for å legge seg kl 23:00, hun har vært nede et par ganger siden i natt for å røyke.

Mette

14.02.92 Bergen Mødrehjem, journal

Før fødsel

Agnethe bruker tiden før fødselen til å få hvile og være i ro på huset, kan reise på besøk og ta turer, men ikke til byen hver dag. Agnethe må selv finne ut hvor mye turer hun orker og hvor mye besøk hun vil ha.

Agnethe og Vigdis skal gå gjennom barnetøy og utstyr, eventuelt kjøpe mer og hva som bør kjøpes.

Agnethe og Vigdis skal en tur på helsestasjonen før fødsel.

Agnethe og Vigdis skal se video om fødsel, barnestell og amming. Enten med de andre mødrene eller alene.

Agnethe bør ha vasket alt babytøyet og laget til det som hun skal ha med seg når fødselen setter i gang i god tid før termin.

Agnethe og Vigdis går på boligkontoret, fylle ut skjema og levere inn.

Følge til lege enten mandag 17 eller onsdag 19.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sletting av journaler
PostPosted: Mon May 07, 2007 6:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
agrippa wrote:
Tone Hauglum wrote:
Vil det nytte å henvende seg til Datatilsynet angående sletting av barnevernsjournaler?

Personsopplysninger og journalføring, er faktisk underlagt strenge krav.
Det er ikke likegyldig hva en har lov til å føre av personopplysninger. Det skal faktisk opplyses om og det er vel datatilsynet som gir tillatelse. Uriktige og ulovlige opplysninger vil jeg anta en vil få slettet, da en vel må anse at det er stor fare for missbruk. Det kan være lurt å finne ut av hva de ulike instanser har lov til a ha av personopplysninger. Krysskobling av register er stort sett ulovlig, det er ganske vanskelig å få tillatelse til det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar
PostPosted: Mon May 07, 2007 7:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
"Uriktige og ulovlige opplysninger vil jeg anta en vil få slettet, da en vel må anse at det er stor fare for missbruk. Det kan være lurt å finne ut av hva de ulike instanser har lov til a ha av personopplysninger. Krysskobling av register er stort sett ulovlig, det er ganske vanskelig å få tillatelse til det."

Ja, dette er vel nettopp hovedtema i boken. Hvordan disse opplysninger skapes og misbrukes av offentlig forvaltning og helsetiltak.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 9:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Slik journalen er ført er inntrykket mitt at de er svært opptatt av røykinga di, og det er påfallende hvor lite bekymret de er for hosten din- bortsett fra koblingen til røyking da.



Quote:
Prøver å sy sengetøy.


Ikke noe hjelp å få nei, hvordan var det -ga du opp å sy eller?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sy
PostPosted: Mon May 07, 2007 10:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Å sy sengetøy til ungen var en av de mange pålagte oppgaver mødre ved Mødrehjemme fikk. Å sy/håndarbeid er ikke min favoritt, ikke er jeg noe videre flink til det heller, men fikk det til etter at jeg raknet opp alt som var feilsydd.

Ja, de var svært opptatt av røykingen min, årsak til hosting var at jeg hadde lungebetennelse.

I utgangspunktet virker det som man sitter kun og røker i røkerommet på instittusjonen. Årsak til at man går inn der kan være mange, for min del handlet det ofte om at det var et lite "fristed" for alle de masete sosial og hjelpepleiere.

Noen ganger var det for å gi status angående situasjoner oss mødre i mellom - da dette var det eneste sted vi kunne snakke (stille) med hverandre uten at der var offentlige ører som skulle notere sine oppdrag utført i boken.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 8:07 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Men det ble notert når og hvor lenge en oppholdt seg på røykerommet :roll:

Ang. pålagte oppgaver - er det å kunne sy viktig for å kunne ivareta foreldreoppgaven, så ekskluderer det store deler av befolkningen, ikke minst fedrene.

Slik jeg leser journalen er dette med lungebetennelse ganske "underkommunisert" - jeg måtte lese mye før jeg fant noe om det i det hele tatt.

Quote:
Hun hoster opp slim i en kopp. Jeg har snakket om hygiene på borene i forbindelse med kluter og papir med slim på. Hun kan godt bli påminnet om dette på møter.


Den der var ekstra motbydelig, det var vel ikke tuberkulose du hadde?


Og alt snakket om at du kosa deg, hvordan vet de det?

jeg har aldri lest en slik rapport før, og er glad for at jeg har mitt eget institusjonsopphold på 30 års avstand. Lurer litt på hva de har skrevet om meg på Larkollen psykiatriske ungdomshjem -eller hva det nå heter.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Legmannsvurderinger
PostPosted: Tue May 08, 2007 9:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Og alt snakket om at du kosa deg, hvordan vet de det?


Det som er så vemmelig med rapporteringen til barnevernerne er at de foretar sine egne vurderinger istedenfor å nøye seg med å beskrive helt konkret hva som har foregått.

En objektiv beskrivelse ville vært:

Agnethe var på røykerommet fra 1103 til 1119.

Men barnevernerne har så stor tro på egne evner at de ikke kan dy seg og legger til:

Det koste hun seg fælt, men virket noe psykisk ustabil, dog ikke så mye at hun ikke kunne snakke med de andre pasientene. (mitt oppspinn)

Skjønner dere forskjellen?

Det er vanvittig stor forskjell på for eksempel en legejournal og en barnevernsjournal, nettopp fordi sistnevnte er full av personlige synsinger som det strengt tatt ikke er grunnlag for.

Dette kommer av at barnevernerne ikke er fagfolk, og i de fleste tilfeller tror jeg ikke de skjønner hva de gjør en gang. De er så vant med å skrive på denne måten, og det er ingen som korrigerer dem, for ledelsen er like inkompetent. Likefullt blir disse journalene oppbevart i offentlige arkiver i flere generasjoner. De kan selvfølgelig plukkes frem når som helst og brukes til å skade personen det gjelder.

Det er dette jeg lurer på om barnevernet har Datatilsynets tillatelse til å gjøre. Alle disse legmanns-vurderingene, har de lov til å nedtegne og oppbevare det?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:09 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hva er begrunnelsen for føring av slike "journaler"?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Journaler
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:36 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
agrippa wrote:

Det er dette jeg lurer på om barnevernet har Datatilsynets tillatelse til å gjøre. Alle disse legmanns-vurderingene, har de lov til å nedtegne og oppbevare det?


Grunnen til at det ikke er ulovlig for barnevernet å nedtegne vurderinger som de ikke er kompetente til å gjøre, er at Datatilsynet ikke har kompetanse til å uttale seg om barnevernets inkompentanse.

Hovedproblemet er jo at ingen har tilsynsmyndighet over barnevernet, når det gjelder deres faglige avgjørelser.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Koselig?
PostPosted: Tue May 08, 2007 12:50 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg kan love for at intet er koselig eller hyggelig ved å bo på en institusjon som et mødrehjem. Det er er ikke slik at man mottar noen som helst form for empati eller hjelp av de ansatte, som kun er der for å rapportere vel bestått oppgave for barnevern, om det handler om øke stressrealaterte situasjoner for foreldre eller lage det så vemmelig generelt rundt vedkommende slik at dette medfører sosial utstøttelse av andre inkludert egen familie.

I lege journaler fra denne tid står det lungebetennelse, så jeg antar dette er korrekt - men innrømmer at også legejournaler med sykepleierjournaler i eget tilfelle er fullstendig likedan oppbygget (om ikke verre pga de usannheter og løgner de skriver her). Dette har også medført at jeg pr i dag aldri ville våget å sette foten innenfor verken et legekontor eller for den sagt skyld deres psykolog spesialister. Sist mente de at det var til pasient og andres beste at jeg tok mitt eget liv.


Dette er 2 uke av mitt opphold på Bergen mødrehjem, jeg har fortsatt ikke nedkommet og dermed intet barn de kan nedtegne omsorgsvikt for, det er mulig derfor de henger seg opp i at jeg går inn på røkestuen. I denne periode leser jeg mye - ser at dette heller ikke er noe de nevner.

Jeg opplever måten å bli behandlet på som totalt nedverdigene, det virker også umulig å klare å oppføre seg slik at en unngår negative uttalelser og rapporter. For å overleve et slikt opphold må man forsøke å fullstending forenekte sin egen identitet, gjøre seg så usynlig som mulig - aller helst slik at man går i ett med intriøret.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 2:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
"Journal-føring"; minner om ulovlig overvåking, spør du meg.
Den type overvåking er ikke lov, mon tro om de forsatt bedriver det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ulovlig overvåkning
PostPosted: Tue May 08, 2007 3:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
"Journal-føring"; minner om ulovlig overvåking, spør du meg.
Den type overvåking er ikke lov, mon tro om de forsatt bedriver det.


Barnevernet bedriver ulovlig overvåkning av sine "klienter". De spaner på foreldrene og skriver rapporter fulle av usaklige vurderinger. Ved hjelp av barnevernsvakten kan barnevernet overvåke og kontrollere foreldre også utenom ordinær kontortid.

Barnevernet har utviklet seg til et bli et hemmelig overvåkningspoliti. Det er saksbehandler som bestemmer hvilke foreldre som skal kontrolleres og overvåkes. Det trengs ikke vedtak for å iverksette tilsynsbesøk. Dette har saksbehandler myndighet til å sette iverk på egen hånd.

P.t. pågår en sak i Den europeiske menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg hvor en nordmann har gått til sak mot staten for å hindre slike uønskede overvåkningsbesøk. Norsk rett har nektet å prøve saken, for den vil ikke blande seg inn i barnevernets "faglige avgjørelser".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]