It is currently Thu Mar 28, 2024 5:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva gjør jeg?
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 2:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Hva gjør jeg med en ex som bruker bv mot meg? I ren sjalusi for at jeg ikke gjør slik han hadde bestemt, bruker han bv for å nekte meg å se vår felles datter. Jeg er redd denne stratesjien hans vil bite han i rompa, men dette ser ikke han. Jeg vet at man ikke kan stole på bv, resultatet av dette vil vel bli at ingen av oss får se henne. Jeg er redd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 6:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, det er det dessverre god grunn til. Mange tragedier starter som barnefordelings-konflikter, hvor den ene – eller begge – foreldre bruker barnevernet mot den andre.

Det gir barnevernet innpass i familien, til betydelig skade for barna. Og det ender ikke så rent sjelden med at barnevernet tar barna fra begge foreldrene.

Barnevernet elsker barnefordelings-konflikter, for der er de så å si garantert at ihvertfall den ene part vil synes de er storveies. Det samme gjelder galne psykologer. Det de driver med er bare kvakksalveri, og de har ikke noe mere grunnlag for det enten de tar parti for moren eller for faren i saken. Men det er plenty av foreldre som synes psykologene er storartede fagfolk hvis de er enige med DEM, ikke med den andre forelderen.

Jeg har også sett en god del saker hvor selv ikke tvangsfjernelse fra begge foreldrene får den forelder som er skyld i at barnevernet kommer inn i konflikten, til å se hva han/hun har gjort og besinne seg. Hatet mot den andre forelderen fortsetter og fortsetter.

MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva gjør jeg?
PostPosted: Sun Oct 22, 2006 3:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Nå har jeg hørt allt. Far til min datter, han som bruker bv mot meg, tror han har kontroll på bv. Dette sto han og skrøyt av yil min ektemann på fredag, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal få han til å se hvilket farlig spill han spiller. Jeg må nok belage meg på at jenta innen kort tid vil bli satt i fosterhjem, desverre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva gjør jeg?
PostPosted: Sun Oct 22, 2006 3:59 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:57 am
Posts: 36
Annette Olsen wrote:
Nå har jeg hørt allt. Far til min datter, han som bruker bv mot meg, tror han har kontroll på bv. Dette sto han og skrøyt av yil min ektemann på fredag, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal få han til å se hvilket farlig spill han spiller. Jeg må nok belage meg på at jenta innen kort tid vil bli satt i fosterhjem, desverre.

Over 90% virker til å være narsissistisk. Dvs de tror de presterer mer enn de egentlig gjør. Så god gammeldags nøkternhet er en dyd mange burde ta inn over seg.

Å leke med det såkalte barnevernet er ikke noe man har kontroll over.

_________________
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine feil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 3:57 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Siste utvikling i saken finner du i min "blogg". Jeg er ikke ute etter å sverte far, men vil gjerne sette fingeren på dette problem da det garantert ikke er bare jeg som sliter i denne sammenhengen. Og bv lar seg villig utnytte for da "får" de fler barn og plassere.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]