It is currently Thu Mar 28, 2024 9:26 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: lokal småbarnsforeldre-kontorbygning fremtiden?
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 11:17 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Nov 26, 2006 12:14 pm
Posts: 40
Godt nytt år, kjære suverenitets- og frihetsfolk! Jeg håper alle har kommet seg gjennom høytiden på så god måte som mulig. Mennesker trenger lokalsamfunnet sitt, og barn trenger foreldrene sine, og som en positiv start på det nye året ønsker jeg å dele en liten tanke om noe som muligens er nyttig i forhold til det.

:!: Legg merke til, dette er noe du kan gjøre helt selv, det har ingenting med meg å gjøre på noen måte, jeg hverken selger, leverer eller produserer noe som helst i forbindelse med denne tanken, og ikke hverken ønsker eller planlegger jeg å gjøre det i fremtiden (i tilfelle du trodde jeg var en slags entreprenør og at dette var spam eller denslags).


lokal kontorbygning for småbarnsforeldre

- lav leiepris, dekking av utgiftene, ikke for å profitere
- viss en person skal leie et kontor hele uken men likevel reise til byen noen dager av uken og da altså ikke bruke kontoret i den lokale kontorbygningen de dagene så må jo det være rimelig lav pris
- i første etasje kan det være kombinert kafe for lokalbefolkningen og pauserom for kontorbrukerene
- den lokale kontorbygningen skal ligge sånn til at man i utgangspunktet kan spasere til og fra
- lunsj kan man da spise hjemme sammen med sine barn som enten blir hjemmeskolert eller går på en skole som legger til rette for å spise lunsj hjemme
- internett, telefon og telefaks er selvfølgelig på plass i den lokale kontorbygningen
- det fins flere måter å kommunisere med datamaskiner i arbeidsgiveren sin kontorbygning i byen, for eksempel virtual private network. I tillegg kunne det kanskje bli brukt video-konferanse-metoder.
- utenfor den lokale kontorbygningen er det selvfølgelig parkeringsplasser for gjester som måtte komme tilreisende

Med vennlig hilsen
"ja til bra nei til dumt"


edit: rettskriving i tittelen...

_________________
Are you "spooked" by the word "militia?" Click Here
Alternativpedia » Barnevern
Luxus-te er ikke luksus-te, Luxus-te er billig-te.
Links Koblinger


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 20, 2008 7:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Nov 26, 2006 12:14 pm
Posts: 40
Her er en tegning for å illustrere ideen litt. Kanskje ikke verdens beste perspektiv-forståelse som er demonstrert her, men jeg er ganske fornøyd likevel. :-)

Image

Med vennlig hilsen
"ja til bra nei til dumt"

_________________
Are you "spooked" by the word "militia?" Click Here
Alternativpedia » Barnevern
Luxus-te er ikke luksus-te, Luxus-te er billig-te.
Links Koblinger


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 23, 2008 12:24 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Nov 26, 2006 12:14 pm
Posts: 40
Her er et utklipp fra en artikkel jeg leste idag, som ser interessant ut i forhold til temaet med en sånn lokal kontorbygning som jeg snakker om her:

Quote:
Framtidens arbeidsplass blir virtuell

I framtiden ser IT-giganten IBM for seg en total forandring av våre kommunikasjonsformer i arbeidslivet som vil gå i retning av en virtuell arbeidsplass [...]

[...] programvare og tjenester som gjør det mulig for bedrifter og ansatte å være produktive uansett når og hvor man befinner seg. Arbeidet vil kunne foregå på hvilken som helst stasjonær eller bærbar maskin eller enhet uavhengig om det er RIM, Apple og Symbian eller store plattformer som Mac, Windows og Linux.

IBM investerer kraftig i forskning for å møte de nye kommunikasjons- og samhandlingsformene.

http://digi.no/php/art.php?id=515691

Med vennlig hilsen
"ja til bra nei til dumt"

_________________
Are you "spooked" by the word "militia?" Click Here
Alternativpedia » Barnevern
Luxus-te er ikke luksus-te, Luxus-te er billig-te.
Links Koblinger


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]