It is currently Tue Mar 19, 2024 7:59 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Så fikk jeg litt nok av selvsensuren på Verdidebatt
PostPosted: Sat Jan 31, 2015 8:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Så fikk jeg litt nok av selvsensuren på Verdidebatt

I en debatt om krigen og oppgjøret derpå skrev jeg (sitat):

Politikk er en blanding av moralfilosofi og prinsippløshet.

Gunlaug Nøkland skrev:

"Noe bedret seg etter hvert, men noe ble igjen, og noe ble enda forsterket. Jeg minnes pappa som en sterk, robust og trygg mann. Han var søylen som holdt familien sammen. Han kunne vi støtte oss til og føle fullkommen trygghet hos. Men jeg husker også ham komme hjem fra sitt arbeid i tømmerskogen – midt på dagen – og gå til sengs. Han var ikke syk – hadde i hvert fall ikke feber eller noe slikt. Nei, det var noe forferdelig og urovekkende over dette – noe helt uforståelig. Det var angsten som overmannet ham."

NORSK politikk lager slike følelser i mennesker den dag i dag.

Det er derfor man ikke kan behandle alle med diverse politiske meninger så pent. Å gjøre "folkepolitikken" nazismen til noe helt spesielt, er farlig. Da kan man ikke bruke den i samfunnskritikken, og man lærer ikke av historien.

"Lyden av stålbeslåtte hæler i korridorene, raslingen av nøkler som ble satt inn i en lås, dører åpnet og lukket, skritt som fjernet seg igjen"

Hmm. Minner meg om noe som tar nattesøvnen min en del ganger. Sko fra politiflokken som løp i trappa. Gang på gang. Og jeg var ikke blandt dem som fikk besøk av 10-15 politi, bevæpnet. Jeg slapp å sitte med våpnene rettet mot meg, som andre i Norge måtte, mens barna så på, til barns beste. De fant meg ikke. Ikke lyktes de ta barna heller.

Ikke har vi drept noen, ikke voldtatt, ingen tyveri,... Likevel opplever vi slike ting fordi noen ikke-vitenskapelige etater har politi, media og politikere som nyttige idioter. Miljødeterminismen gjør oss til undermennesker, men har det til felles med raseteoriene at det er ikke reell vitenskap.

(Sitat slutt)

Dette som svar på en venstrevridds kommentar.

Så får vi se om sensuristene føler seg krenket av virkligheten, og må ty til undergraving av sannheten.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]