It is currently Sun May 19, 2024 10:19 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Plakater bør henges opp på barneskoler :-)
PostPosted: Fri Feb 23, 2007 4:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Fikk telefon fra Helgeland Arbeiderblads utskremte. En usikker kvinnestemme stilte en mengde spørsmål og det gikk ganske snart opp for meg hva det gjaldt:

Noen hadde hengt opp plakater på en barneskole noen km herfra. Helgeland Arbeiderblad trodde det var meg. Men det var min kone.

Jeg opplyste at det var fint at barna fikk lære at barnevernet ikke bare var posetivt, hvilket skolene lærer dem.

Det som altså fikk avisen på banen med intervju, var altså frykten for at barn skal få "feil" ikke-offisiell påvirkning.

Jeg synes idéen var veldig god: Heng opp på skoler!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Plakater bør henges opp på barneskoler :-)
PostPosted: Fri Feb 23, 2007 5:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg opplyste at det var fint at barna fikk lære at barnevernet ikke bare var posetivt, hvilket skolene lærer dem.

Det som altså fikk avisen på banen med intervju, var altså frykten for at barn skal få "feil" ikke-offisiell påvirkning.


Mange av de som er positive til barnevernet ønsker ikke at deres egne barn under noen omstendigheter skal få vite noe om barnevernet; det er et tabulagt ord. Det forunderlige er at de ikke har motforestillinger mot såkalte bekymringsmeldinger til det samme barnevernet, vel og merke så lenge det ikke gjelder dem selv og egne barn. Hykleri kalles sånt.

Barna må lære at de ikke må prate med andre voksne, som kan være ansatte i barnevernet, uten foreldrenes viten. Dersom noen tar dem til side på skolen for å snakke med dem under to-manns øyne bør barna nekte og be om at foreldrene får være til stede. Det er fare for at barn kan bli mobbet dersom andre barn tror at de har noe med barnevernet å gjøre. Derfor er det samtidig viktig å skjerme barna fra barnevernet. Det beste hadde vært om hele barnevernet på linje med pedofile overgripere simpelthen forsvant. Det er for ille at disse perverse bastardene skal gå rundt og true barna våre!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 23, 2007 6:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Bra gjort :D ,vet "mange" som har tenkt på det der.

Selvfølgelig bør det foregå opplysende virksomhet på skolene.

Kanskje et tilbud å gå ut med.

Andre gjør det ,pòllti ,tannleger ,rusinformasjon ,redd barna ,idretten ,politikken -alle får gjøre det ,bare å spørre. :)
Jeg deltar gjerne i sådan informasjonskampanje :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 27, 2007 2:10 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her er hvor blant annet jeg er intervjuet.

Konteksten er som ventet negativ. Se f.eks overskrift og ingress. De vokter seg vel for å nevne meg med navn. Jeg er imidlertid fornøyd med måten de siterte meg. Det var relativt presist:

- Hvis man ikke takler dette, bør man få seg en annen jobb,...


Legg merke til at rektor ved Olderskog skole, Randi Daleng (Se bilde) ikke ønsker publisitet. Her har vi altså en støttespiller til barnevernet. Det er for galt at barna våre skal måtte gå på skoler fulle av søppelideologi og mennesker som støtter opp om overgrep mot familier, barn og foreldre.

Det er altså nyttig å plassere plakater ved skoler. Det er buss-skur, lyktestolper, fraflytta hus med vegg langs gater etc. Siden plakatene vil bli tatt ned raskt på skolene, så kan det være en idé og henge de ved skolene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Plakaten på Olderskogen skole
PostPosted: Tue Feb 27, 2007 9:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Her er hvor blant annet jeg er intervjuet.

Legg merke til at rektor ved Olderskog skole, Randi Daleng (Se bilde) ikke ønsker publisitet. Her har vi altså en støttespiller til barnevernet. Det er for galt at barna våre skal måtte gå på skoler fulle av søppelideologi og mennesker som støtter opp om overgrep mot familier, barn og foreldre.

Det er altså nyttig å plassere plakater ved skoler. Det er buss-skur, lyktestolper, fraflytta hus med vegg langs gater etc. Siden plakatene vil bli tatt ned raskt på skolene, så kan det være en idé og henge de ved skolene.


- Jeg skjønner at saken kan oppleves belastende, sier statsadvokaten i Nordland, Jenny Pedersen, men understreker at folk som opptrer offentlig i kraft av sin stilling, må tåle mer kritikk. :)

Barnevernet pleier å si til foreldre etter at de har gjennomført en av sine mobbe-aksjoner, "vi skjønner at dette er ubehagelig for deg" (men vi gjør det likevel!). Som små ondskapsfulle smådjevler ler og gotter de seg over foreldrenes fortvilelse.

De barnevernsansatte har ingen betenkeligheter med å stigmatisere og trakassere foreldre, likevel skal de ha seg frabedt enhver kritisk ytring om barnevernerne selv. :roll:

Rektoren ved Olderskogen skole, Randi Daleng, bør vurdere sin stilling. Barna rundt henne har krav på å få leve i fred for barnevernets trakassering. De skal ikke risikere å bli utsatt for vilkårlig tvangsfjernelse fra sine foreldre. Randi Daleng er med sine barnefiendtlige holdninger fullstendig uegnet til å arbeide med barn. Foreldrene til barna ved Olderskogen skole bør få henne fjernet til fordel for en person med en mer ydmyk holdning overfor foreldre som urettmessig og unødig blir fratatt sine barn av et stadig mer avstumpet og brutalisert "barnevern". :x

Her har siste nytt fra Plakatkrigen på Helgelandkommet på nett. Helgeland Arbeiderblad omtaler Arild Holta bare som "mosjømannen", tidligere kun som "mannen", så det er en viss fremgang å spore. Det virker som om avisen er smittet av barnevernets selektive "taushetsplikt" og tror det er forbudt å omtale personer med navn i såkalte "enkeltsaker". Statsadvokaten i Nordland blir imidlertid omtalt med navn. Hun får sågar sitt bilde i avisen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]