It is currently Thu Mar 28, 2024 3:29 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Er det du eller barnevernspedagogen som eier dine barn?
Jeg eier mine barn 67%  67%  [ 4 ]
Barnevernspedagogen eier mine barn 0%  0%  [ 0 ]
Barnevernspedagogen har stjålet mine barn! 33%  33%  [ 2 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Hvem har eiendomsretten til barna?
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 8:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Man hører ofte uttrykket: Man eier ikke sine barn. Men hva betyr det egentlig å eie sine barn?

Få foreldre ville benektet at det var deres barn dersom noen spurte. Derfor er det underlig at det tilsynelatende er en akseptert sannhet at man ikke eier sine barn.

Er det din datter? spør en bekjent. "Nei, det er ikke min datter, hun tilhører barnevernspedagogene i Nordstranda barneverntjeneste", ville vært et noe uvanlig svar.

Men så er det da heller ikke barnevernkonsulent Lars som eier sønnen eller datteren din, selv om han aldri så meget har pugget Kari Killens bok "Omsorgssvikt er alles ansvar" i tre år på Barnevernerhøyskolen. Han tror kanskje han eier både deg og barna, der han tramper inn i entreen din og påberoper seg en akutt bekymringslidelse, men i virkeligheten er barna dine dersom de er av ditt blod.

Foreldreretten har i Norge blitt erstattet av statens "særskilte ansvar" for barn. I praksis har barna blitt fratatt sin viktigste rettighet, nemlig retten til egne foreldre. Statens praktisering av prinsippet om "barnets beste" har ført til at tilfeldige kommuneansatte har mer å si over barnas oppvekst enn barnas egne foreldre.

Foreldre eier sine barn. Eiendomsretten over barna er til barnas beste i langt større grad enn statens ulne definisjon av "barnas beste". Foreldrene kan gi barna langt bedre beskyttelse enn staten er i stand til å gi. Selv såkalte "dysfunksjonelle familier" gir bedre oppvekstvilkår enn fremmede fosterpersoner.

Neste gang noen forteller deg at du ikke eier barna dine skal du derfor si: Jo, det gjør jeg faktisk, inntil de når myndighetsalder.

Eiendomsrett er ikke noe negativt, slik de totalitære familiefiendene vil ha oss til å tro. Det er bare menneskehandlere som ikke anerkjenner foreldrenes rett til barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]