It is currently Sat Apr 27, 2024 3:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Barnevernsrapport udatert, utskrevet den 15.12.04
PostPosted: Sun Dec 10, 2006 3:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Barn: S f..................
E f..................

Adresse Skoleveien 5,2240 Magnor

Plassert: Beredskapshjem
Anne og Egil Lindalen. Undelisgutua 42, Gran

Mor: Anette Kjær f.............

Adresse: Skoleveien 5, 2240 Magnor

Far: Frank Kjær f..............

Adresse: Grenseveien, 2240 Magnor

Foreldreansvar.
Foredrene har delt foreldreansvar og far har vanlig samværsrett.

Søsken:

Ida Kjær
(fars datter)voksen

G f................... Bor hos far
J f....................Bor hos far

Far: Arnt Olav Vullum, har foreldreansvaret, Herredsrettsavgjørelse 13. august 1996.
Mor:Samvær i ferier- siste årene i sommerferien.

De som har lest prosesskrivet vil med en gang se at her er det noe merkelig. I prosesskrivet står det at jeg ikke har noe kontakt med mine barn, her står det at jeg har de i ferier og de siste årene i sommerferier. Det er Monica Gressberg som har skrevet begge skrivene. Så hvordan det kunne gå fra samvær i feriene til ingen kontakt er et berettiget spørsmål. Og siden det faktiske samværet er mer enn bare i sommerferien, så er det betenkelig at hun skriver en regelrett løgn i prosesskrivet når hun må vite hva det står i barnevernsrapporten hun selv har skrevet. Ungene var her i nesten alle ferier og 2 måneder i sommerferien, Men dette kunne jo hun ikke skrive i prosesskrivet, for det kommer jo positivt ut for meg, og det kan hun jo ikke gjøre :roll:

B.M. f............... Bor hos far

Far: Morten Solheim

Mor. samvær ?
Foreldreansvar?

Her har ikk bv engang giddet å undersøke om foreldreansvar, nor som er meget enkelt da det er registrert i folkeregisteret. Vi har delt foreldreansvar og jeg har samvær hver annen helg samt ferier. Allt dette er åpen informasjon og er lett tilgjengelig om man vil a det skal komme frem, men det vill jo ha talt i positiv retning for meg og det går jo ikke ann.

B.A. f............ Fosterhjem

Far. Bjørn A. Stolpnes
Mor: Samvær som mor ikke har opprettholdt
Foreldreansvar?

Vi har delt foreldreansvar. Jeg har ikke opprettholdt samværet da jeg ikke fikk noe informasjo ifra bv leder Torill Myrhaug i Nannestad bv om at saken var tatt til fylkenemda og jeg ble tilkjent vanlig samvær. Samvær har jeg mast på bv i nannestad om siden B.A. ble plassert i 1996, frem til i 04 da det ved en tilfeldighet kom for en dag at jeg hadde samværsavtale, nå gåt bråket på at bv i nannestad ikke vil følge denne samværsavtalen. Saken kommer opp 17 januar 07

S.B.

Far: Kai Martin (Morten)Nordheim
Mor: Samvær?
Foreldreansvar?

Her kunne bv ha skrevet sannheten, om de hadde vert interisert i at denne kom frem, samværet er ikke gjennomførbart da S.B. er multihandikappet og mor ikke er sterk nok til å gi han det stellet han behøver, tunge løft,m.m. men at mor besøker S.B. så ofte hun kan i hans hjem. Vi har delt foreldreansvar

B f........................

Far: Morten Hakkim
Foreldreansvar: delt foreldreansvar?
Daglig omsorg: far?
samvær: mor?

Igjen et lysende eksempel på bvs uvilje til å komme frem med sannheten. Vi har delt foreldreansvar og B bor hos far og mor har samvær hver annen helg og i ferier

Saken gjelder:
Forslag til omsorgsovertakelse etter lov om barnevernstjenester § 4-6.2ledd jfr. §4-12a og d og plasseres i fosterhjem

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Last edited by Annette Olsen on Mon Dec 18, 2006 11:56 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport
PostPosted: Sun Dec 10, 2006 9:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
1. Aktuell situasjon:

1.1 Bakgrunn for akuttplassering:

Familien har blitt godt fulgt opp av barnevernstjenesten ved barnevernskurator Monica Gressberg.Hvordan kan Monica vurdere det selv? Jeg og mine nermeste syns hun har gjort en serdeles dårlig jobb.Det har over tid vært mye uro og kaotisk tilstand i hjemmet og vi har vert inne med forebyggende tiltak som en måneds avlastning i sommer for jenta og hennes søsken.En måneds avlastning???! 2 uker fri fikk jeg, da sendte bv ungene til sin far og i realiteten var ansvaret hos meg, da far ikke klarer å ta vare på jentene så lenge uten å mase på meg. Jeg var meget sliten i den perioden, og hadde virkelig hatt godt av en "husmorferie" men bv ordnet det slik selv om de visste at far ville belaste meg i den perioden han hadde ungene.I tillegg har både mor og far blitt fulgt opp med råd og veiledning gjennom noen fellessamtaler, men stort sett hver for seg.Hvilken oppfølging? Hvile råd? Hvilken veiledning? Jeg kan ikke, om jeg setter godsiden til, huske at det var noe oppfølging, råd og veiledning av betydning i denne perioden.Det har i perioder vært svert konfliktfylt og dette har spesielt gått utover barna. I konfliktene har mor nektet far kontakt med barna og sagt til barna at far er død.JA, jeg nektet far i en periode å ha ungene på besøk, på grunn av at far hadde funnet seg en ny kjæreste som har voldelige tendenser. Hun har avtjent en voldsdom og når jeg fikk høre av naboen deres at hun kadde kastet kniver etter Frank med barna tilstede, så måtte jeg gøre noe. Jeg ringte Monica Gressberg i bv for å høre med henne hva jeg skulle gjøre. Jeg presiserte at jeg ikke var ute etter å hindre Frank i å ha ungene hos seg, men jeg måtte skjerme ungene fra fars kjereste, Monica ville ikke engasjere seg i saken, hun sa jeg måtte ta dette igjennom advokat, da sa jeg at dette var da helt klart et bv spørsmål, men nei. Da prøvde jeg å prate med Frank selv, uten resultat, avtalen mellom meg og Frank var at han skulle hente ungene uten at kjæresten var med, jeg følte meg ikke sikker på han så jeg sto utenfor barnehagen da han kom for å hente ungene. Han kom sammen med kjæresten og i hennes bil. Jeg tok med meg ungene hjem og far fikk ikke ha de den helgen. Min ektemann prøvde også å prate med Frank, da ble han mødt av kjæresten til Frank, hun siktet på Sten med en skapladd jakt rifle. Da turte jeg ikke mer, jeg var bare nødt til å skjerme ungene. Når Frank ikke klarer å være alene med ungene, men må involvere sine mer eller mindre ustabile kjærester, må jeg gå inn og ta nødvendige skritt for ungenes sikkerhet og helse. Det at jeg skal ha sagt at far er død, er ren "bull shit" Frank hadde fungert som Bs far siden hun var ett år gammel, hun trodde Frank var hennes far, når da Frank plutselig ikke ville ha mer med B å gjøre, måtte jeg prøve å forklare B at Frank ikke var hennes egentlige far. Da sa B at han kunne like så godt dø. Hun var såret og lei seg og ganske forvirret. Plutselig ville ikke han som hun hadde knyttet seg til ikke se henne, bare hennes yngre søstre.Et ganske hart slag for en liten jente.Mor viser gjennom disse handlingene en klar mangel på forståelse for hvordan dette vil virke inn på hennes døtre. Det å skjerme døtrene for sin egen frustrasjon og manglende impulskontroll.De setningene viser meget klart at Monica ikke har en ting klart for seg, men denne bv rapporten er ikke skrevet i nåtid og med venstre hånd, men i ettertid og hun kjemper en kamp for å skjule så mye positiv informasjon som mulig om meg. Jeg viste mye forståelse og innsikt når jeg skjermet jentene for knivkasting og fyllebråk mellom far og fars nye kjæreste.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Last edited by Annette Olsen on Mon Dec 18, 2006 12:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: splitt og hesk
PostPosted: Sun Dec 10, 2006 10:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Tydelig at de driver med splitt og hersk teknikken her.
de vil ha hjelp til å få deg av banen og så vil de sikkert bruke dine utsagn til å ta omsorgen fra han etterpå.
i min sak så hadde de satt tidspunkt på sak mot far etter min sak,
(så sikre var de på å vinne)
da han hadde satt frem krav om barnet.
Virker som det er for å splitte å få all biologisk familie av veien.
Nei godt råd til foreldre,
er dere aldri så uenige stå likevel sammen i slike saker,
barna risikerer miste begge foreldrene om dere baksnakker hverandre.
selvfølgelig kan bv glippe med taushetsplikten å si
den andre sa dette om deg som mor eller far.
Men ofte er dette taktikk for å få noe på den andre og skape uenighet.

Med andre ord splitt og hersk!!

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: prøv å samarbeide med fedre
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 12:26 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Når dere har en barnevernsak er det om å gjøre for barnevernet å påvise konflikter, så mit råd er å prøve å samarbeide med fedrene på beste mulig måte for barna slik at barnevernet fjerner all kontakt med bologiske foreldre ved sin konstante undersøkelsesak, husk det går som regel prestisje for barnevern å vinne omsorg og det vil de lettere gjøre om de bygger opp konfliktnivå mellom deg og fedre til barna.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 1:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har prøvd å få til et samarbeid mellom meg og Frank, men dette er helt umulig da han ikke vil samarbeide med meg og sier utrolig mye usannheter om meg. Slik situasjonen er i dag, er det helt utelukket med et samarbeid, noe jeg er meget lei meg for. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få snudd han på dette pungtet. Han har planer om å overta omsorgen for jentene, men dette er i dag helt umulig for meg og gå med på da han er for at jentene ikke har noe kontakt med meg og hans livssituasjon er av en slik art at jeg tviler på om han klarer å ha omsorgen for jentene over noe lengre tid. Det vil være uheldig for jentene å flytte hjem til far, for å bli tatt av bv og satt i et nytt fosterhjem. Dette er jenter som har hatt mange skifter av bolig allerede og trenger stabilitet, noe far ikke er istand til å gi dem. Jeg vet at jeg høres ut som barnevernet nå, men vi må alle være klar over at det finns foreldre her i verden som faktisk ikke klarer å ta vare på barna sine, desverre er Frank en av de. Om han ikke hadde vert det, skulle han gjerne få omsorgen for jentene, men jeg kjenner Frank og vet hva vil skje etter relativt kort tid om jentene flyttet til han. Slik er min situasjon pr i dag, desverre. Jeg må på en måte velge mellom pest og kolera.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: det er trist
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 1:43 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg hadde alt forståelse av at det var vanskelig, og forstår hva du gjennomgår til tross for at det var mine egne foreldre jeg kjempet mot bakvaskelse og sladder er det nok ingen særlig stor forskjell når det gjelder ekskjæreste og far til barn. Jeg tror også du har rett i din antagelse ved at bvt benytter seg av din tidligere ektefelle/samboer for å først frata deg omsorg og kontakt med egne barn. Deretter vil de sørge for å gjøre det samme med ham.

Det er en svært vanskelig situasjon da fylkesnemda gjerne dømmer etter negative personutsagn fra eks kjærester og andre bvt kan finne ved sin undersøkelsesak. De tar svært sjelden hensyn til uttalelser som kommer og sier noe annet, selv om det er eksperter og psykologer...

Det er imidlertid godt du forstår at samarbeid mellom dere foreldre ville være beste løsning om dette var mulig, selv om dette ikke er tilfelle idag.

(Moderator: Jeg fjernet noen navn i dette og innlegget under. Dette da forumet ikke får utvikle seg til å bli en kranglearena mellom tidligere ektefeller Det er ikke hva dette forumet skal utvikle seg til. Det er ikke TEMA. Denne kommentaren kan gjerne fjernes.)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 5:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har ikke gitt opp håpet om å få til et samarbeid, jeg har bare gått tom for ideer om hvordan jeg skal nå inn til han. Det man må ha i tankene er jo at han vet selv hvor mye løgn han har kommet med, og det er vanskelig å ha kontakt med et menneske man har ødelagt så mye for som det han har gjort mot meg. Det er han som må komme tl det pungt der han klarer å se at ungene tjener på at han "svelger noen kameler"


(Moderator: Jeg fjernet noen navn i dette og innlegget over. Dette da forumet ikke får utvikle seg til å bli en kranglearena mellom tidligere ektefeller Det er ikke hva dette forumet skal utvikle seg til. Det er ikke TEMA. Du er i din fulle rett til å ytre deg om dette. Men ikke her. www.wordpress.com er enkel plass å lage blogg for det som ikke passer her. Denne kommentaren må gjerne fjernes av Annette.)

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 5:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Her kommer et nytt avsnitt av barnevernsrapporten

Ut over høsten har mors psykiske tilstand forverret seg og hun er ikke i stand til å ivareta jentenes behov for stabilitet og trygghet. Merkelig at psykologen jeg var hor en gang i uken ikke merket noe galt med psyken min da.Skjeme jentene for egne frustrasjoner og manglende evne til å utsette behovstilfredsstillelse. Det barnevernstjenesten ved barnevernskurator er bekymret for er mors mangel på å se sammenheng mellom hennes handlinger hvilke konsekvenser de har og ikke minst hennes manglende evne til å leve seg inn i barnas situasjon og vise hensyn.Så det at jeg ikke viste Monica Gressberg hensyn, var det samme som at jeg ikke viste ungene hensyn? Jeg tror at bv skulle prøve å skille mellom den måten jeg behandler de på med måten jeg behandler ungene på. Selv om jeg i møte med bv tjenesten ikke var hensynsfull og enig i allt tull de mente, så er det langt fra hvordan jeg opptrådte ovenfor ungene. Jeg klarer å skille mellom voksne og barn, jeg klarer å skifte måte å opptre på i ulike situasjoner og ovenfor ulike mennesker og jeg skiller helt klart på hvordan jeg opptrer ovenfor mine barn og Monica Gressberg.

1.2 Grunnlag for akuttplassering.

Situasjonen i hjemmet forverrer seg og mor viste klart at hun var syk,Det eneste jeg viste var at jeg var lei av Monica Gressbergs brutte løfter og manglene vilje til å se at hennes "hjelp" ikke var det jeg trengte,og ikke er i satand til å ivareta barnas grunnleggende behov.Dette er bare tull! Ungene fikk mat på bordet og rene klær, de fikk masse oppmerksomhet og jeg fikk de avgårde til skole og barnehage. Og det var kun bv som så noe galt, ikke skolen, ikke barnehagen, ikke venner av meg.Mors tilstand vurderes til å være svert ustabil og at hun har behov for akutt bistand fra lege.Når jeg kom til denne legen, som Monica ville at jeg skulle gå til, så mente han at jeg ikke var akutt syk, det var ikke beho for innleggelse, noe som er naturlig om man er så syk som bv vurderte meg til å være, det eneste jeg fikk tilbud om var sovetabletter for at tanken på at ungene skulle i fosterhjem skulle bli lettere.Barnevernstjenesten vurderte ut fra totale livssituasjonen for jentene og sikret seg jentene og plasserte begge i samme beredskapshjem. Dette ut fra at jentene kan bli vesentlig skadelidende.

Formuleringen her er provoserende, "sikret seg jentene" Høres ut som en ren kidnapping i min ører.

Jentene ble akutt plassert i beredskapshjem. Først frivillig(Fivillig? ja, jøss, under mye trusler skrev jeg under, jeg ble truet med at jeg aldrig ville få se noen av ungene igjen om jeg ikke skrev under, frivillig kaller de det.)etter lov om barnevernstjenester § 4 -6-1.ledd etter samtykke av mor, den 26.10.04. Samtykke til plassering ble trukket av mor og ble fattet nytt akuttvedtak etter lov om barnevernstjenester § 4-6 2.ledd, 3.11.04.Selvsagt trakk jeg dette når advokaten kunne fortelle meg at bv ikke hadde lov til å tvinge meg til å skrive under

Vedtaket ble påklaget av adv. Liv Clemetsen brv av 10.11.04 (dok. nr. 28 og dok. nr. 27) Hvor det hevdes at mor nå er i stand til å gi jentene tilfredstillende omsorg og beskrivelsen av mor i vedtaket ikke medfører riktighet. Er ikke enige om at jenta har vist uforholdsmessige sterke reaksjoner og at dette ikke er dokumentert fra kommunens side.Dette avsnittet i dokumentene er så rotete forfattet at jeg ikke klarer å få noe fornuft utav de

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ikke bra!
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 8:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Annette Olsen wrote:
Jeg vet at jeg høres ut som barnevernet nå, men vi må alle være klar over at det finns foreldre her i verden som faktisk ikke klarer å ta vare på barna sine, desverre er Frank en av de.


Hva mener du om at du mener som vist over? Noen hevder om deg at du "ikke klarer å ta vare på barna" dine. Hvem av dere har rett/feil? Eller er det sånn at vi må slutte med å vurdere hverandre? For meg er det det kritikken mot barnevernet handler om: ingen har rett til å vurdere andre som egnet/uegnet til å leve sammen med egne barn. Det er nemlig en menneskerett både å stifte familie, og å få leve sammen som en.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 9:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
2 Faktiske opplysninger (Hadde bare det vært så vell)

2.1 Aktulle opplysninger

Barnevernstjenesten ble kjent med jentene fra de ble født da vi allerede var inne i familien med tiltak til eldre søsken.Hvilke tiltak bv kurator her refererer til er uvisst. Bv var inne i familien på grunn av at min sønn ble mobbet både på skolen og av stefar, men at det ble satt igang noen tiltak er jeg ikke enig i.Jentene er blitt fulgt opp av barnevernstjenesten fra 2001 i samarbeid med mor og far. Det er blitt tilrettelagt med råd og veiledning til både mor og far samt hjelpetiltak til jentene i form av barnehagetilbud, avlastning.At E fikk et barnehagetilbud året før hun ble født er vell å overdrive.Og at S fikk barnehageplass i 2001 er også litt vanskelig å tro på da hun er født august 01. Så det er vell å skryte litt? Når det gjelder avlasning, så sier det seg selv at dette ikke var aktuelt siden S var nyfødt og E var ikke påtengt engang. Så her roter bv med årstallene igjen. Det blir litt vel generelt formulert, men det ser vel bedre ut for bv at de har vært inne med tiltak siden 2001 og ikke bare det siste året før ungene ble tatt. Foreldrene har vært samboere, men etter brudd fra 2003 har mor vært alene om omsorgen, men hadde i perioder hjelp fra far.Om jeg var alene om omsorgen, hvor er da alle disse mennene som bv påstår at jeg har hatt etter bruddet? Og hvor er Sten som faktisk var her? Hjelp av far i perioder? Han skulle hatt ungene annehver helg men dette fungerte som kjent dårlig.

Jentene bor i beredskapshjem og det jobbes med å finne et fosterhjem. Vi har fått etablert regelmessig godt samvær med far for jentene. Mor har avvist samvær.Jeg avvist samvær? Det er det dummeste jeg og Sten har hørt. Jeg fikk ikke vite hvor jentene var, jeg fikk ikke vite hvem som hadde de, jeg fikk ikke tilbud om noe samvær fra barnevernets side. Det jeg fikk beskjed om var at bv ville har et møte med meg før de ville vurdere samvær, min advokat sendte en fax med forespørsel om forslag til møtetidspungter hvorpå bv ikke ga noe svar tilbake selv etter en rekke purringer fra min advkat. I ettertid ser jeg at dette var planlagt spill fra bvs side for å kunne beskylde meg for å ha avvist samvær.

2.1 Familieforhold

Mor har i alt 8 barn med 6 forskjellige menn.Viser til ovenforstående oversikt over jentas ( jentas?? jentene! Har ikke bv oversikt over hvor mange barn det her er snakk om?)søsken og deres fedre. Idag bor bare de tre yngste barna som er født 1998, 2001 og 2002 hos mor. Det er dårlig kontakt med de andre barna med noe unntak da de to eldste er på besøk hos mor under sin sommerferie,Dette er bare tull og det burde bv vite. At de to eldste var her kun i ferier, alle ferier, var av den gode grunn at de bodde på en helt annen kant av landet og det ville bli for slitsomt å komme oftere på grunn av lang reise til og fra. Men når de var her i sommerferien, var de her i hele sommerferien og den er som kjent 8 uker lang, kansje det var derfor bv ikke fikk med seg at ungene var her annet enn i sommerferien? Men en annen ting er jo at ifølge prosesskrivet var ikke ungene her i det hele tatt.Mekelig.og lite kontakt med fars datter som er voksen.Hva denne opplysningen er godt for vet ikke jeg. At jeg har lite kontakt med fars datter som er voksen er vell urelevant?Det er liten kontakt med øvrige familie.Gjør det meg til en dårlig mor?

2.2 Uttalelse fra psykolog/mors diagnose

Psykriatisk senter Kongsvinger ved/psykolog Edmond Lyle har gitt sin uttalelse og legeerklæring den 8.12.04 (dok. nr. 55) Han vil ikke gi noen uttalelse om forhold ved mors lidelse kan være betydningsfull i orhold til mors omsorgskompetanse. Dette ut fra at han ikke har noe konkret grunnlag fo å uttale seg om det.Ja da ja da, dette er gammelt nytt, men Monica har ennå ikke forstått at det står ingen ting om noen diagnose på meg og jeg vil gjerne vite hvor hun har den såkaldte diagnosen ifra? Kun denne vikarlegen? Den erklæringen fra Gustav Tham er fortsatt ikke gyldig! Og jeg er ikke istand til å finne at Edmond Lyle har gitt meg noen diagnose i sin erklæring datert 8.12.04. Nei dette handler vel om at det ser mere dramatisk ut at jeg liksom skal ha en diagnose, så da hentyder Monica Gressberg til en ikke eksisterende diagnose uten å ha noe faglig oppdekking for dette. Jeg syns dette "lukter vondt"Derimot så påpeker han at hennes bakgrunn er preget av mangler på omsorg og stor grad av forvirrende opplevelser.

"Slik jeg ser det har dette konsekvenser for henne på en slik måte at hun har fått lite muligheter til å lære å forstå hennes følelsesliv og følelsesreaksjoner. Hun har dermed heller ikke lært å forholde seg selvhevdende ovenfor hennes frustrasjoner på en il enhver tid hensiksmessig måte.En god forklaring på at jeg til slutt "sprakk" ovenfor bv?De kompensasjonsmekanismer som hun har lært bærer preg av at hun kan samle impulsivt (???)som følge av egen oppsamlet frustrasjon.Som gjør at jeg ovenfor bv mister besinnelsen, men det betyr ikke at jeg er slik ovenfor barna.De sviktende selvforståelses og selvhevdelsesevner i forhold til egen affekt kan oppta såpass mye energi.Ikke rart jeg var sliten! Det var jo faktisk Monica Gressberg som slet meg ut!Jeg antyder at Annette veldig ofte er redd for å oppleve en kaotisk tilværelse.Og alikevell gjør bv livet mitt meget kaotisk, men det er vel en del av planen deres?Det sier seg vel selv at når motivasjonsgrunnlaget er frykt så begrenser dette evnen til å tenke klart og planlegge hensiksmessig i forhold til seg selv og andre.Det er fasinerende at Monica bruker samme avsnitt av legeerkæringen i ulike sammenhenger, et klart bevis for at hun egentlig ikke forstår innholdet. For innholdet i dette avsnittet er egentlig ren kritikk av barnevernet og deres behandlig av meg, men dette ser ikke bv.


[

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport udatert
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 3:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Hei, nå er jeg på plass igjen. Det å legge ut dette materialet, har vært en påkjenning. Jeg har blitt nødt til å gå inn i teksten på en helt annen måte enn om man kun leser den. Og det har tatt på av den enkle grunn at det gjør fysisk vondt å lese så mye svartmaling, bakvaskelse og direkte løgn om egen person. Om jeg hadde vært så forferdelig, ja, jeg skriver forferdelig, som det barnevernet påstår at jeg er, så selvsagt er det ikke bra for barn å vokse opp under slike forhold. Men nå er nå ikke virkeligheten så grusom, selvsagt gjør jeg feil, jeg er ikke et super individ, men se på resultatet av min måte å være mor på. Se på ungene, hadde de vært så flinke og veloppdragne om jeg hadde behandlet de slik bv påstår? Hadde ungene vært så glad i meg? Så knyttet til meg? Og hadde da ungene lengtet hjem? NEI! Roper jeg. Vi mennesker er forskjellige, og våre barn er forskjellige. Og siden våre barn er et produkt av oss selv, så er hvert enkelt barn tilpasset foreldrene fra naturens side. Det er evolusjons messig lurt av naturen å "programere" avkommet i forhold til foreldrene, det sikrer avkommet en trygg oppvekst. Jeg vil gå så langt at jeg påstår at fosterforeldre vil ALDRIG kunne gi barn den tyggheten biologiske foreldre gjør, av den enkle grunn at de har ingen biologiske bånd til barnet og vil derfor aldrig kunne forstå barnet instingtivt. Dette er et viktig aspekt som bv og andre bv sympatisører burde ta innover seg. For i bunn og grunn, vi er ikke mer enn pattedyr, med de instingter som følger med.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport udatert
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 5:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
3. FAMILIE.
3.1. Mors historikk

Mor har i flg henne selv hatt en tøff oppvekst, hennes mor dog tidlig og far gifte om seg og flyttet til Stockholm. Uannsett hvor mange dokumener og uansett hvor mange språk, dette er fortsatt langt ifra sannheten og vil være det for all tid. Min mor døde når jeg var 26 år i 1994, min far giftet seg i 1983, skilte seg i 1986 og flyttet til Stockholm i 1996. Som dere sikkert ser er barnevernet helt "på viddene" som vanlig. Jeg tror at de ikke engang gidder å holde seg riktig informert, for de dikter opp allt i disse rapportene alikevell og adekvat informasjon er ikke interesant.Mor har hatt, og har ytterst liten kontakt med sin far. Igjen oppdiktet informasjon, frem til for ca 3-4 år siden hadde jeg og min far regelmessig kontakt helt til jeg av egen vilje og utifra eget valg, valgte å kutte ned på kontakten da jeg følte at det ikke var konstruktiv kontakt for min egen del. Mine barn har fortsatt kontakt med "moffa" og vil ha det så lenge de selv vil. Jeg blander ikke ungene inn i den komflikten mellom min far og meg. Mor har fortalt at hun som barn måtte ta mye ansvar , måtte for eks være hjemme å "passe" på moren sin, i stedet for å gå på skolen.Dette har jeg ikke fortalt til bv. Den versonen jeg gå til bv er den sanne versonen, ikke denne skrekk versonen bv har diktet opp om meg. Jeg har aldrig måttet være hjemme fra skolen for å ta vare på min mor. Dette er å sverte et dødt menneske som ikke kan forsvare seg selv. Det er et lavmål, selv for bv. Mor har vært borte fra skolen store deler av ungdomsskolen.Det medfører riktighet, men ikke årsaken til fraværet, jeg bodde hos min far da fraværet fant sted, så at fraværet skyltes at jeg måtte passe på min mor er løgn, da min mor bodde i trondheim og jeg bodde i oslo med min far og stemor. Mor har mange ganger utrykt at hun hadde ønsket at barnevernstjenesten hadde vært inne i bildet og hjulpet henne da hun var barn.For det første, jeg har ikke uttrykt et slikt ønske. Og selv om jeg hadde det, er ikke det noen formildene omstendighet for å gjøre det overgrepet bv gjorde da de satte mine barn i fosterhjem for å "hjelpe" de.

Mor har ikke noen kontakt med andre i sin familie dvs, lite nettverk.Så et nettverk består kun av familie og slekt? Ikke venner?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 6:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Mor fikk barn tidlig,19årog har deretter fått barn med seks forskjellige fedre. også?De fire eldste barna har etter hvert flyttet hjem til sine fredre og ett er i fosterhjm.De 4 eldste??? Har jeg 8 eller 9 barn? Og om bv ikke har oversikt over hvor mange barn jeg har, har de da oversikt over meg og min omsorgsevne? De er ikke interisert i fakta, så de gidder ikke følge med på hvor mange barn det her gjelder, og er ivertfall ikke interisert i hvordan de ungene faktisk har det. Og at ungene etter hvert har flyttet hjem til sine fredre er bare tull. De 2 eldste flyttet hjem til far etter en barnefordelingssak i 1989. Min sønn, nr 3, født i 1990, bodde hjemme høs meg i 14 år, da flyttet han til sin far på grunn av mobbing på skolen og trakasering fra stefar, ikke fordi jeg ikke kunne samarbeide med far til gutten. mor har de siste årene hatt omsorgen for fire av barna, og nå det siste året, for de tre mindste.

Mors forhold til menn er anstrngt og hun har vanskeligheter med å holde på relasjoner. Å ha bv hengende over seg er ikke akkurat "gjødsel" for et forhold. For noen mennesker kan det bli for mye. Hun har kun hatt korte forhold til de forskjellige fedrene, Dette er løgn nå, og det var løgn når det sto i prosesskriftet og det vil være løgn uansett hvor mange dokumenter det står i. En løgn vil alltid være en løgn uansett! Fullstendig oversikt over faktisk lengde på mine forhold, finnes i prosesskriftet.unntatt far til de to mindste barna som hun har vært samboer med.Et samboerforhold som Monica Gressberg tvang meg til å avslutte på grunn av at hun mente han ikke var bra for B.M. Etter det siste samboerforholdet har det vært flere menn inne i bildet.Jeg lurer på hvor Monica har sin informasjon ifra? Etter samboerforholdet tok slutt, har jeg hatt han Sten her,også var det han Sten også kom han Sten og til slutt giftet jeg meg med han Sten. DET HAR IKKE VÆRT NOEN ANDRE ENN STEN HER ETTER SAMBOERFORHOLDET TOK SLUTT! En løgn vil ikke være sann uansett hvor mange ganger den blir gjenntatt.Men selvsagt ser jeg at det er en "nyttig" informasjon å gi for bv, det er så utrolig lett å sverte en kvinne med å sette ut rykter om at hun er en hore. Folk ynder å gjenta slik informasjon. Bv hadde også et vitne i fylkesnemda som kaldte seg min venninne, hun het Elin Hoverud, og hun kunne fortelle at huset mitt gikk under navnet horehuset på magnor. Det er litt rart at folk jeg har spurt om dette medfører riktighet, ser på meg og sier: hæ? ingen har hørt om dette. Et hendig påfunn av bv? Mor har også vanskelig med å samarbeide i forhold til samvær med barna. Hun har laget mange samvværsavtaler som hun senere har trenert.Jeg skal ha laget samværsavtaler? Samværsavtaler er regulert av loven og jeg har kun fulgt det som står i loven på dette pungtet. Og de avtalene som er fastsatt av retten, er det jo ikke jeg som har laget. Og når det gjelder trenering er dette en grov løgn! Jeg har aldrig trenert en eneste samværsavtale! Aldrig! At jeg insisterer på at avtalen skal følges og at jeg ikke er serlig villig til for mye "slingring" har med det å gjøre at barna trenger kontinuitet. Forutsigbarhet gjør at ungene er innstilt på at nå skal vi til pappa! Jippi! Da godtar jeg ikke beskjed samme dagen som ungene skulle vært hentet at far kan ikke komme, bare for at jeg må ta støten ved at barnat blir skuffet. Hvis det å forlange at motparten skal følge samværsavtalen, er å trenere den, da har jeg misforstått. Etter hvert som samarbeidet har blitt vanskelig med respektive far, har hun overført omsorgen til den far det gjelder.Dette er en meget krenkende påstand, og jeg vil gjerne se hviken dekning Monica Gressberg har for å sette denne påstanden frem.Omsorgen for de to eldste ble overført til far ved dom i en barnefordelingssak, B.M. like så. B.A. tok bv, S.B. barnefordelingsak, B. overførte jeg omsorgn til hennes far etter at bv hadde plassert henne i fosterhjem, på grunn av at hun ikke hadde det godt der, S. og E. er i fosterhjem. Altså, ingen overføringer på grunn av dårligt samarbeidsmiljø.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 6:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
3.2. Arbeid og økonomi-mor

Mor har ikke hatt noe fast arbeid så lenge barnevernstjenesten har kjent familien. Mor har kun hatt inntekt i form av overgangsstønad,bidrag og barnetrygd.Dette er en alvorlig beskyldning, for om dette medfører riktighet, har jeg gjort meg skyldig i trygdesvindel. Overgangsstønad får man ikke om foreldrene bor sammen, og bv har presisert at jeg var samboer med Frank.Dette er så vidt jeg forstår straffbart. At jeg ikke har vært i fast jobb er det en ganske åpenbar årsak til, B. er født i 98, S. er født i 01, og E. er født i 02. Når skulle jeg ha mulighet til gå ut i jobb?Det er udiskutabelt at det beste for et barn er at mor er hjemme det første året og en fordel for barnet at mor et hjemme de to førse årene, så da er spørsmålet mitt, skulle jeg gjøre noe som var til skade for mitt barn? Bare for at bv ser på det å være hjemmeværende husmor som noe negativt? Og hva med alle de hjemmeværende husmødre opp igjennom tidene, som har ofret kariere og prestisje for sine barn, er de ikke noe verdt? Jeg er redd om jeg som politiker hadde plapret ut med en så kontroversiell påstand, hadde jeg blitt "kjeppjagd" ned fra talerstolen, men så lenge uttalelsen kommer ifra bv er det "stuerent"Barnevernstjenesten har dekket barnehage, skolefrididsordning og innkjøp av klær i perioder når det har vært behov for det.Jeg er så utrolig lei av denne påstanden! Sannheten kan leses i prosesskriftet.Det barneverstjenesten kjenner til har det vært mye kaos i forhold til økonomi. Når bv omtaler min økonomi er det "kaos", når bv omtaler Franks økonomi, er det "anstrengt", rart at samme sak kan omtales så forskjellig.I samråd med mor har barnevernstjenesten og sosialtjenesten samarbeidet i forhold til mors økonomi.Jeg håper ikke kommunen betalte Monica Gressberg for denne jobben, for det vil i såfall være ren svindel. Riktig verson finnes i prosesskriftet.Det har vært mye gjeld og inkassosaker.Husgjeld, ja, inkassosaker på grunn av at sosialkontoret ikke betalte de regningene de sa de skulle betale. Da jeg bodde sammen med far til ungene, og han hadde kun uførhetstrygd å forsørge oss på, så måtte vi be sosialkontoret om økonomisk hjelp. Dette blir nå brukt imot meg av bv.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsrapport udatert
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 8:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
3.3 Fars historikk

Far er fra Nord Odal men har bodd hele sitt voksne liv i Eidskog. Han har tidligere vært gift og har to barn sammen med sin tidligee kone, en sønn og en datter. Datteren er i dag voksen,sønnen var sterkt funksjonshemmet og døde i ung alder. Far hadde mye ansvar for gutten, noe han klarte godt. Far har i perioder vært svært deprimert, og har vært innlagt på Myrvoldheimen i forbindelse med depression. Far har av og til hatt kontakt med psykiatrien i kommunen.Det er fasinerende at her blir psykisk sykdom nedtonet til et ikkeeksisterende problem, mens når det gjelder meg er det blåst opp og helt ut av proposjoner. Dette tror jeg har med det enkle faktum å gjøre at jeg skal trykkes ned, svertes og ødelegges, da det var jeg som hadde omsorgen. At bv med hensikt har tonet ned fars problemer, kommer av at ved fylkesnemdsakens behandling trengte bv fars hjelp til å vinne. Man kan undre seg over hva bv kommer til å gjøre nå, når far har tatt ut begjæring om å få omsorgen for barna. Vil bv være like unnfaldene og milde i sine oppservasjoner av far? Sannsynligvis ikke. Her er det ikke barnas beste som er i fokus men barnevernets behov for å putte alle barn i fosterhjem.

3.4 Arbeid og økonomi-far

Far er nå uføretrygdet på grunn av en løsemiddelskade. Far har det vanskelig økonomisk og driver med gjeldsanering.Igjen en nedtoning i forhold til far.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]