It is currently Thu Mar 28, 2024 8:30 pm



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Fri May 23, 2008 2:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


[url=http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=18341#18341][face=Arial]
GBB (GBS) ER BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMENE OG IKKE GJØRE NOE MED SELVE ÅRSAKEN
[/face][/url]


Jeg fikk en orientering i går kveld om at GBB-gjengen er ute med "svada-pisset" sitt igjen. Unnskyld for den sterke ordbruken min, men det får nå finnes makan på til frekkhet!

Hvem tror de at de er som mener om seg selv at de, sammen med barnevernet kanskje?, skal sitte der og dømme hvem av oss som ikke skal gå fri av barnevernets terror, he?

Så, etter å ha luftet voffsen posterte jeg følgende innlegg på deres idiotiske utspill på tb.no:

Mona Lygre wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Kosmetiske forandringer? Nei takk.
Skrevet av: Mona Lygre, 23-05-2008 13:29:11
Ære være GBB gjengen i det høyeste - "hvis" - de klarer å forbedre barnevernet "noe".

Men det resultatet blir garantert sørgelig nok bare som å bytte ut det gamle gasskammeret med et nytt gasskammer.

Det som GBB-gjengen forsøker seg på nå, det er å pisse seg inn med makteliten i håpet om å få til noen "kosmetiske forbedringer" på barnevernet, og for selv å få en bedre deal. GBB signaliserer med dette at det er okey at barnevernet stikker av med naboens unger, for de er bare sååå forferdelige, og fortjener å miste sine barn.

Men, samtlige menneskerettighetskonvensjoner støtter ikke en slik forskjellsbehandling av mennesker. Alle mennesker har de samme menneskerettighetene selv om de er annerledes skapt enn deg selv. Denne tankegangen kalles for "etisk utrensking" og en dens praksis er forbudt ved lov.

Å forlange at barnevernet skal "granske" seg selv? Det er jo nettopp det de gjør hvert eneste år når de hoster opp den ene glimrende statistikken etter den andre, som "forklarer" at ingenting kan gå galt, gå galt, gå galt, gå galt...

Nei takk GBB; istedet for å holde på med unyttige forsøk på å kurere symptomene, så la oss heller gå igang med å bli kvitt selve ÅRSAKEN til problemene.

Legg ned barnevernet!
[/url]


Og selvfølgelig måtte det jo snike seg inn en trykkleif, men det viste seg faktisk å være ganske beleilig:

Mona Lygre wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Et eksempel på "kosmetisk forandring"
Skrevet av: Mona Lygre, 23-05-2008 13:47:24
Det snek seg inn en trykkleif i det fjerde avsnittet, det skal se slik ut:

"Men, samtlige menneskerettighetskonvensjoner støtter ikke en slik forskjellsbehandling av mennesker. Denne tankegangen kalles for "etisk utrensking" og en dens praksis er forbudt ved lov. Alle mennesker har de samme menneskerettighetene selv om de er annerledes skapt enn deg selv."

Skjønnhetsfeilen min kan også stå som en metafor (billedlig fremstilling) for hva jeg mener om GBB-gjengens hensikter. De vil bare korrigere litt på rekkefølgen, men resultatet vil bli det samme til syvende og sist likevel.

Her er en til metafor når det gjelder GBBs forhold til skjønnsfaget barnevern: Du kan spytte i den ene neven og håpe i den andre - og så kan du få se hvor du får mest.
[/url]


Til min store overraskelse, og faktisk glede, oppdaget jeg akkurat nå at den "godeste" admin. dir. GBB, Øyvind Lockertsen, la igjen et svar til meg:

Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet? Hvem skulle da ha sørget for å ta vare på jenta på 2 år i Bolivia eller gutten som satt spikra inne på et lite rom å virkelig ble vanskjøtta?
Ville du latt disse foreldrene ta ansvar for dine barn? Nå kjenner vi jo ikke historien fra Bolivia å inntil det motsatte er bevist ansees disse tre unge jentene som uskyldige i denne tragiske saken.
Med kjempevennlig hilsen
[/url]


Men, du skjønner det Øyvind Lockertsen, at samtidig mens du posterte pro-barneverns-mølet ditt, så svarte jeg følgende på Agrippas innlegg:

Mona Lygre wrote:
[url=http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=19911#19911]InnleggSkrevet: Fre Mai 23, 2008 2:24 pm


Fengslet ser jo helt greit ut det, etter forholdene å bedømme. Er man i fengsel, så er man i fengsel, og da kan man ikke velge på øverste hylle. Og barna har det aller best sammen med mamma.

Om de har lite penger eller så, er, ja så som så, tenk deg om da, HELE VERDEN ER FULL AV FATTIGE FOLK!

DE FERRESTE MENNESKENE ER RIKE. Og rikdom er ikke ensbetydene med lykke og det går heller ikke ann å kjøpe en ny mamma selv om du er den rikeste i hele verden.

La to-åringen få være med mammaen sin. For, hva galt har vel hun gjort?

*grrrr* så sint jeg blir på det derre h* barnevernet. Det er ikke ofte jeg sier det, men nå gjør jeg det: De skulle vært skambanket.

Så, se nå til å holde fingrene unna matfatet og la jentungen få være med sin mamma, om du er så j* bekymret for dem, så er det bare til å sende dem et par hundredelapper sånn dann og vann, og så fikser de resten sjøl.
[/url]


Og like etterpå fløy jeg inn og leste ARILD HOLTAS nye innlegg, før jeg satte igang med mitt eget innlegg, her er Arild sitt:

GBB forstår ikke de faglige mangler og det ideologiske spill

Og med dette beviser Øyvind Lockertsen sin egen lave IQ når det gjelder kompetanse vedr. barnevernet.

MEN, hvis det er statstøtte Øyvind Lockertsen og GBB-gjengen er ute etter, så bør de for all del komme med slike støttende uttalelser til fordel for barnevernet. Jeg tipper han er god for en million kroner i årslønn hvis han klarer å overbevise barnevernsofre om hvorfor vi trenger barnevernet og å vise dem hvilken "fabelaktig" jobb barnevernet gjør for folket.

Dust. Han fortjener å bli kåret til måndens IDIOT.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri May 23, 2008 6:27 pm, edited 5 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Fri May 23, 2008 4:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Denne saken har ikke kommet meg for øre ennå;

Mona Lygre wrote:


Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53

eller gutten som satt spikra inne på et lite rom å virkelig ble vanskjøtta?

[/url]





men, dersom detaljene i denne saken er riktig, så er dette en opplagt

POLITI-SAK!

Som skal kjøres inn under vanlig strafferett hvor de mistenkte skal stilles til ansvar for sine handlinger der.

Vi opprettholder ikke en milliardindustri som barnevernet er, bare fordi om det skulle dukke opp et par slike saker for året? Som barnevernet sjøl sier, så er slike tilfeller så godt skjult at det er vanskelig å finne virkelig vanskjøttede barn, men om så barnevernet får overført enda flere milliarder kroner, så klarer de likevel ikke å avdekke slike forhold, for det er jo nettopp som de sjøl sier, så vanskelig å finne dem. Så hva er da poenget? Når barnevernet isteden for bruker pengene sine til å gå løs på alminnelige folk?


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Fri May 23, 2008 5:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet? Hvem skulle da ha sørget for å ta vare på jenta på 2 år i Bolivia eller gutten som satt spikra inne på et lite rom å virkelig ble vanskjøtta?
Ville du latt disse foreldrene ta ansvar for dine barn? Nå kjenner vi jo ikke historien fra Bolivia å inntil det motsatte er bevist ansees disse tre unge jentene som uskyldige i denne tragiske saken.
Med kjempevennlig hilsen
[/url]


Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking, skriver Lockertsen. Det er en veldig merkelig uttalelse. Mona tenkte nytt når hun startet GFSR, og hun har hele tiden tenkt nytt, når hun velger strategier.

Så kommer GBB og Lockertsen og gjør ting på en måte som minner om litt av arbeidet på 90-tallet. Han gjør ting på en tradisjonell og typisk norsk myndighetstro måte.

Han aner ikke hva som er gjort, og mangler helt perspektiv på metodene sine. Ingen er kjent med noe nytenkende fra Lockertsen.

Nytenkningen er det GFSR som har stått for. Det er fremdeles de som gjør ting på en utradisjonell måte. Og det er fremdeles GFSR sine metoder som skremmer myndighetene.

Det er derfor jeg bruker metoder som ligner aksjonene til GFSR. For dette har det vert møter i kommunen, fagbevegelsen, i regjeringen og sure artikler fra maktens løpegutter og -piker i pressen. Og for hver artikkel får vi flere barnevernsofre og hjelpere på forumet, i GFSR, på underskriftlisten, blandt de tre tusen på Nettby etc.

De som er halvhjertede må gjerne gå til GBB-gjengen, og delta i supporten av et barnevern som ikke bevisligen ikke fungerer og bevisligen aldri har fungert.

GBB bør snarest mulig oppdage arbeidet som er blitt gjort tidligere, og dra lærdommer av det. Men det kan nok være mer lønnsomt å støtte makten i det meste. De uttalelser som er kommet om at barnevernsloven er god og at barnevernet må ta barn, egner seg sikkert til statsstøtte.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 23, 2008 8:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
En liten note ang hvordan denne Lockertsen "administrerer" sine medlemmer:

Jeg skrev en liten artikkel på forumet deres i anledning dette undergravingsforsøket på GFSR som GHB brukte som springbrett inn i lyset.
Overskriften på denne artikklelen var; Nakenbilder av Mona Lygre på internett.

Innholdet derimot var en redegjørelse for en del aspekter i sammenheng med at noen- som vi i dag vet hvem er, drev og diskrediterte Mona, GFSR`s profil og strategi for så å verve medlemmer over til seg fra våre lister.
Jeg kritiserte ikke GHB gruppen i det innlegget, kun arbeidsmetoder og fremgangsmåter samt noen halvofisielle personer i denne sammenheng.

Det gikk en uke og artikkelen sto- og fikk kommentarer, MEN så, hadde visst noen av disse GHB folkene fått lovnad på at de skulle få presentere seg og hjemmesiden for kommunen- da fikk jeg en mail/telefon fra denne Lockertsen der han ba meg endre på overskriften i artikkelen på grunn av at kommunens folk skulle se på hjemmesiden. . ..!!!
Dette kunne jeg ikke skjønne og av prinsipielle årsaker nektet jeg å endre på noe- det var altså ikke noe av innholdet han ville endre, dermed sletta de artikkelen i anledning at noe nyttige idioter fra den lokale forvaltningen skulle besiktige hjemesiden deres.
Siden har jeg ikke hatt noe ønske om videre kontakt med denne grupperingen, noe denne Lockertsen har fått klar beskjed om, også hvorfor.

Etter dette har denne samme Lockertsen forsøkt seg på flere av de kjente herskteknikkene overfor meg, f.eks at han- i likhet med alle andre amatører, har forsøkt vrenge virkelighetsbildet og tillegge meg og GFSR "ekstreme holdninger", "slike arbeidsmetoder", "vi kan ikke være bekjent av". .osv.- dette er jo selvfølgelig etter at jeg ba han la være å ta kontakt og helst bare legge ned hele GHB gruppen, for jeg ville ikke under noen omstendighet hverken nå eller senere ha noe mer med denslags å gjøre.

Årsaken til denne beslutningen fra min side er på bakgrunn av den samlede opplevelsen jeg får av denne tullegrupperingen og deres klare nytteverdi for makten og deres lakeier.

Jeg forsøkte å forklare dette for denne Lockertsen og flere av gruppens medlemmer, men de var for blendet av sin egen "suksess" og "fremgang".

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sat May 24, 2008 7:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og her er mitt svar til Øyvind Lockertsen:


Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?
[/url]



-Og jeg stemmer i det samme som barnevernleder Petter Andersen sier; jeg vet ikke om jeg skal ta Øyvind Lockertsens utspill på alvor.


Hva er det mannen mener? Å dupere meg? Da har han et stykke igjen å gå, et søk på Google i dag gir disse forklarende tallene:

Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 9 630 for "Mona Lygre"

Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 432 for "Øyvind Lockertsen".


Jeg trenger vel ikke å bevise noe? -Nettby 3035 medlemmer.


Om jeg er ikke er nytenkende, så er jeg ihvert fall nyskapende.

Jeg startet i juni 2002 med to tomme hender. Det fantest så godt som ingen barnevernskritikk på nettet den gang, med unntak av et par artikler, og ihvert fall ingen grupper.

4 annonser som koster skjorten av meg gjorde susen, og så var jeg i full sving. Jeg trenger neppe å presentere GFSR ytterligere.

Hva har Øyvind Lockertsen bidratt med?

GBB konseptet på ning.com stjal han av meg.

Og en håndfull medlemmer som jeg ikke savner. Resten vervet de fra medlemmene på Vi som ikke liker barnevernet på Nettby. Fremdeles er det et eldorado for dem. Velbekomne.







Vennligst vent, jeg har fått besøk

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sat May 24, 2008 9:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
(...)
Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 9 630 for "Mona Lygre"

Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 432 for "Øyvind Lockertsen".

Jeg trenger vel ikke å bevise noe? -Nettby 3035 medlemmer.

(...)


Nå skal vi ikke se bort fra at media finner han mer yndet enn oss andre. Han er jo omtrent som dem. Da kan det fort bli flere resultater på han, som beviser at han har lagt seg for tett opp til de politisk korrekte, og derav blitt godkjent i det "gode" selskap.

Det har vel ikke GFSR, og i vert fall ikke RVB noen planer om.

Personlig så ønsker jeg for mange i det "gode" selskap bak lås og slå. Jeg forhandler ikke med organisert kriminalitet. Ikke en gang med det som i vår tid minner mest om "Storebror", mamma Stat O. Kommune.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sat May 24, 2008 10:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet? Hvem skulle da ha sørget for å ta vare på jenta på 2 år i Bolivia eller gutten som satt spikra inne på et lite rom å virkelig ble vanskjøtta?
Ville du latt disse foreldrene ta ansvar for dine barn? Nå kjenner vi jo ikke historien fra Bolivia å inntil det motsatte er bevist ansees disse tre unge jentene som uskyldige i denne tragiske saken.
Med kjempevennlig hilsen
[/url]


Siste nytt fra Cochabamba, Bolivia er at den to-årige piken blir sendt til sin mormor for å bo der inntil videre, ifølge advokat Marius Dietrichson, som representerer 21-åringen, barnets mor. Bistand fra "barnevernet" var med andre ord helt unødvendig, som vanlig.

De eneste som trenger "barnevernet" er de inkompetente ansatte, som har altfor mye i lønn. Midlene kunne med fordel frigis til de som virkelig trenger hjelp, som ofrene i Burma eller Kina. Men de grådige og kyniske barnevernskvinnene stikker heller pengene i egen lomme og innbiller seg at de "hjelper barn". Nå må noen snart se at keiseren sprader rundt splitt naken. GBB farer med tull når de påstår at "barnevernet" er nødvendig, for 2-åringen blir sendt til Norge uten dets hjelp. Representanten for "barnevernet" fikk seg en gratistur til Bolivia og sitter vel ikveld og drikker seg dritings på en bar på det offentliges regning. Gatebarn i Bolivia er ikke trygge så lenge representanten fra "barnevernet" befinner seg i landet. Myndighetene i Bolivia burde sette personen på første bananbåt tilbake til Norge. Dersom hun skrelte poteter under overfarten ville det vært det første nyttige arbeidet denne parasitten og overgriperen utførte i sitt liv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sat May 24, 2008 11:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:
Mona Lygre wrote:
(...)
Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 9 630 for "Mona Lygre"

Personlig tilpassede Resultater 1 - 10 av ca. 432 for "Øyvind Lockertsen".

Jeg trenger vel ikke å bevise noe? -Nettby 3035 medlemmer.

(...)


Nå skal vi ikke se bort fra at media finner han mer yndet enn oss andre. Han er jo omtrent som dem. Da kan det fort bli flere resultater på han, som beviser at han har lagt seg for tett opp til de politisk korrekte, og derav blitt godkjent i det "gode" selskap.


Quote:
Det har vel ikke GFSR, og i vert fall ikke RVB noen planer om.


Det stemmer det Arild, DET HAR HELLER IKKE GFSR NOEN PLANER OM

Quote:
Personlig så ønsker jeg for mange i det "gode" selskap bak lås og slå. Jeg forhandler ikke med organisert kriminalitet. Ikke en gang med det som i vår tid minner mest om "Storebror", mamma Stat O. Kommune.


GFSR støtter denne linjen RVB fører.

Det er alltfor mange ansvarlige og skyldige til de handlingene som er bakgrunnen for vår aktivitet til at det kan tillates skyflet vekk og bare passere i historien som noe beklagelig som skjedde, mens formuer bygges på barn og familieraseringer.

B.E. Bjorbekkmo
http://www.gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Og jeg er enig
PostPosted: Sun May 25, 2008 9:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg er enig med dere! Og som kjent, så forhandler ikke jeg med terrorister. Og ei heller med "aktverdige banditter".


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK
PostPosted: Sun May 25, 2008 10:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:

Og her er mitt svar til Øyvind Lockertsen:


Øyvind Lockertsen wrote:
[url=http://tb.no/article/20080522/NYHETER/592782793/1085/NYHETER]Hei Mona
Skrevet av: Øyvind Lockertsen, 23-05-2008 14:06:53
At du i GFSR angriper oss i GBB sier jo bare alt om din håpløse måte å jobbe på. Du virker helt fastlåst og uten evne til nytenking. Hvor seriøst tror du at du fremstår når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime? Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?
[/url]


Vennligst vent, jeg har fått besøk


Jeg rakk ikke å bli ferdig, her er mer:

Han reklamerer for en opptaker som han / de har kjøpt, men det er heller ikke nytt for meg / oss.

Allerede i 2000 kjøpte jeg en Sony micro-cassett-recorder til 800,- kr. DEN lånte jeg ut til mine folk, bla. Kristin, som hadde kassetten i brystlommen da hun fikk barnevernstuppene på besøk... en av de sier: "Jammen Kristin, du vet jo det at du ikke har noe valg."

Kassettspilleren var dessverre på utlån da barnevernet i Aurland kidnappet min yngste sønn på 5 år, ellers så skulle de ha fått hørt det opptaket på Youtube. Kassettspilleren kan jeg koble til telefonen og jeg har et par interessante opptak der som jeg selvfølgelig skal legge ut på Youtube.

At folk må skaffe seg kassettspillere har jeg også mast på folket i GFSR i våre nyhetsbrev uttallelige ganger. So what?

GBB-gjengen har også lagt ut en drøss av mailadresser, og som om jeg ikke har gjort det óg?

De har også sendt brev, søknad om "audiens" hos Kongen, og som om jeg ikke har gjort det samme for mange herrens år siden?

De hermer også etter Svartelisten, og har laget en slags "hvite-liste", - navn på personer de kan anbefale - og som om jeg ikke har det óg?

Og så rappet jeg John Alvheim sine 10 bud og gjorde dem om til mine egne, og så hermer GBB gjengen etter det óg...?

Hva er det den dusten Øyvind Lockertsen egentlig mener om å være "nytenkende"? Liksom som om de er så veldig nytenkende da? Hæ? Har jeg gått glipp av noe?

Og samarbeide med barnevernet? Som om det er noe nytt under solen da, det har også vært gjort før, og i Sverige har de holdt på med det samarbeidet sitt i 27 år, uten å komme et hakk videre. Seinest i forgårs var jeg inne og kikket på dem, men, du må ikkje tro at jeg legger ut link til denne siden, den får de pinadø finne sjøl.

Og så var det over til Lockertsens andre spørsmål:

Lockertsen: "...når vi i utgangspunktet jobber mot samme overmaktsregime?"

Mona: Nei. Vi jobber ikke mot samme overmaktsregime. De jobber med dem og for dem. Deres motto syns å være: If you can't beat them - join them. Sorry. Vi skal ha vekk hele barnevernet, og det er en meget stor forskjell og de vil bare som de sier om seg selv, Gruppen for et Bedre Barnevern. Vi står altså milevis ifra hverandre.

Lockertsen: "Å tror du alle vil nedlegge barnevernet?"

Mona: Ja, jeg har skjønt det.

For det første så driter jeg oppi "flertallet". Flertall betyr bare at de er flertall - det betyr ikke at de har rett. "Selv om alle er av samme mening - kan alle ta feil."

Han forsøker bare å bli populær. Og unnlate å tråkke andre på tærne i håp om å få innpass hos makteliten. Men fakta er at folk som virkelig er populære, tør å gå nye veier, og samtlige av dem har gjennomgått en trang fødsel, før de så omsider ble oppdaget og elsket for sin spesielle egenart.

"De fleste mennesker fødes som originaler - men dør som kopier."

Jeg kjører mitt eget løp, sammen med dem som tør å gå med meg, og sammen er vi med på å forme hverandre, og trekker hverandre etter hårene, og derfor så er det et kompliment for meg når Lockertsen skriver følgende om meg: "Du virker helt fastlåst."

Ja, jeg er fast bestemt på å nedlegge barnevernet, jeg viker ikke en centimeter. Og jeg driter oppi om jeg blir populær eller ei, bare jeg får folk med meg som tør å modellere meg og mine stunts. Om 50 år er det en annen som kommer til å ta æren for å ha nedlagt barnevernet, ikke vi som stå på hodet nå, men akkurat det interesserer meg midt bak på ryggen. Jeg kaster med glede ære og glans rett i fleisen på hvem det måtte være, bare så lenge så vi en vakker dag blir kvitt barnevernet, barnevernloven, fylkesnemnda og den unyttige barnevernpedagoglinjen.

Amen


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 25, 2008 10:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Og sosiallinjen. Ikke glem sosiallinjen! Den må også legges ned! For en friere og bedre verden. De kan mate gamle på sykehjemmene under tilsyn, børste håret deres og sminke de gamle som liker det. Pynte dem, dusje med en liten godlukt-cologne. Lese bøker og aviser for de som er blinde. De kan holde kontakten med deres pårørende, ta en telefon om kvelden, fortelle hvor mye de har spist, hva de spiste, hva de gjorde på denne dagen...

Sosionomer og barnevernspedagoger som ikke liker å arbeide med mennesker, kan få lov å feie gater, sette i stand lekeplasser for barn, kviste offentlige hekker. Det er et vell av arbeidsoppgaver å ta av, hvor de får anledning til å gjøre gode handlinger overfor det samfunnet de er en del av.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 26, 2008 8:16 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Athene sa:

Quote:
Sosionomer og barnevernspedagoger som ikke liker å arbeide med mennesker, kan få lov å feie gater, sette i stand lekeplasser for barn, kviste offentlige hekker.


Nei athene.....de bør så absolutt ikke få jobbe med mennesker :!:

Med et så kynisk menneskesyn bør de kun få jobbe ved et samlebånd el.lignende...på en lypsylfabrikk for å sette på toppene f.eks...det passer bra til både utdannelsen og holdningene de har....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 26, 2008 12:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg skrev: De som ikke liker å jobbe med mennesker... kan kviste hekker osv,

Forøvrig skrev jeg at de kan egne seg til å bistå eldre ved sykehjemmene, under tilsyn.

Håper det var oppklarende.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kone
PostPosted: Mon May 26, 2008 1:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


-Og jeg som alltid har snakket om at jeg også trenger en "kone", men jeg skulle ikke hatt noe imot å svingt med pisken overfor en tidligere barnevernansatt her hjemme hos meg, da skulle h*n jammen santen kvikt nok ha fått lært seg et ærlig arbeid.

Forresten så syns jeg den varianten med lipsylkorkene var utstyrtelig morsom!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 26, 2008 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Angående GBB-folk: Jeg har sett slike grupper flere ganger i løpet av 15 år før, folk som virrer seg inn med myndighetene og tror de oppnår noe.

Stort sett forløper det slik at de tror de har en dialog med myndighetene, men det kommer lite eller intet ut av det til hjelp for barnevernsofrene.

De bruker som regel en del energi og mange ord, og dermed blir det. Det er jo også mulig at de kan anrette en del skade for barnevernsofre, hos folk som tror at alle barnevernsofre er slik som disse "samarbeidende" folkene. Men jeg tviler på om det spiller stor rolle i lengden.

Heller ikke kan jeg tro at GBB-gruppen får utrettet særlig når de er så opptatt av å skjelle på Mona Lygre.

Poenget er jo om noen forandring med virkelig innhold skjer, og det gjør det neppe på basis av godsnakk, samarbeid, fortielse og ettergivenhet. Riksförbundet För Familjens Rättigheter i Sverige har drevet på slik i årevis. Det drives av en sosionom som mener, og uttaler offentlig, at det eneste som trengs er at sosialsekretærene som arbeider med barnevern, får LITT mer utdannelse. Hun sier også til alle at man må IKKE kritisere barnevernet. Dette får de naturligvis god statsstøtte for, og intet initiativ til virkelig hjelp for barnevernsofrene kommer fra det hold.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]