It is currently Thu Mar 28, 2024 10:20 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Her har barnevernet skapt en farlig forbryter
PostPosted: Wed Jul 26, 2006 9:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her har barnevernet skapt en farlig kriminell

Jeg har lest denne artikkelen som ligger på forsiden av BarnasRett:

*****
16-åring satte fyr på barnehjem to ganger
For første gang er en mindreårig dømt til forvaring i Norge. - Barnevernet har resignert, konstaterer dommeren. (Aftenposten 14.07.06)
*****

Jaså, så barnevernet har "resignert"? Det er vel en måte å fremstille barnevernet selv som de milde, snille, harmløse hjelperne på, kan jeg tenke, og å nekte å se at det er deres tvang og "tiltak" som fører til en slik utvikling. Naturligvis er det en uutholdelig lidelse for en ungdom å være under et sånt regime. Jeg har ingen problemer med å huske flere tilfeller av ungdommer som, fra en ganske normal barndom hos sine foreldre, i løpet av tiden under barnevernet har utviklet seg til kriminelle, rusmisbrukere, arbeidsløse, utdannelsesløse, selvmordskandidater, psykiatriske pasienter, uføretrygdede og sosialklienter.

Det er graverende at påtalemakten og dommeren glorifiserer barnevernet på denne måten og ikke tar initiativ til å få barnevernerne som har hatt befatning med 16-åringen stilt for strafferett og buret inne i forvaring så de ikke kan skade flere. Jeg kommer med et forslag i seksjonen for månedens idiot.

Marianne Haslev Skånland

PS:
Forslaget er nå lagt inn:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=2355#2355
  
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Her har barnevernet skapt en farlig forbryter
PostPosted: Thu Jul 27, 2006 8:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
16-åring satte fyr på barnehjem to ganger
For første gang er en mindreårig dømt til forvaring i Norge. - Barnevernet har resignert, konstaterer dommeren. (Aftenposten 14.07.06)



Barnevernet var ment å skulle forebygge kriminalitet men virker i realiteten motsatt. Barnevernet avler kriminalitet.
Barnevernet har ingen løsninger som fungerer. Derfor bør det nedlegges. Ofrene for barnevernet bør få oppreisning og erstatning.

Barnevernet er kun et gigantisk sysselsettingsprosjekt for unyttige idioter. Fri oss fra sosionom-, pedaogog-, og psykologtyranniet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Her har barnevernet skapt en farlig forbryter
PostPosted: Sat Mar 10, 2012 7:38 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Jeg fant denne gamle tråden med søkefunksjonen.
Her er en ny artikkel om ungdom som ruser seg i Oslo:

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3350136.ece

Frigstad fra Kirkens Bymisjon sier:
" - Vi får ungdommer rett fra barnevernet, som har et stort behov for ivaretakelse. Alle disse sliter med tung rusavhengighet, og trenger profesjonell hjelp for å klare og endre sine liv."

Dette utsagnet er dramatisk. De får ungdommer rett fra bv, OG de har et stort behov for ivaretakelse og profesjonell hjelp. Det skinner igjennom at de IKKE har blitt ivaretatt og fått profesjonell hjelp hos bv.

Det er åpenbart et problem at et opphold på institusjon regnes som et tiltak.

Her skriver en psykolog(!) om bv-institusjoner og rus:

http://www.forebygging.no/en/Kronikker/2010-2008/Barnevern-og-rus--har-vi-ikke-lart-noe/

På slutten skriver han at de satser mer på hjemmebaserte tiltak. Og:
"Vi har fått en del nye tiltak som har støtte i forskning for at de bidrar til forandring av problematferd, enten det gjelder rus eller andre atferdsproblemer."

Det bør være selvsagt at terskelen må være ekstremt høy bv ber om omsorgsovertagelse.
Jeg regner med at noen ungdommer har blitt rusmisbrukere uten å ha hatt kontakt med bv, men dette utsagnet fra Kirkens Bymisjon tyder på at veldig mange kommer direkte fra bv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]