It is currently Wed Apr 24, 2024 12:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: sendt vekk til fosterfamilie.
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 12:03 pm 
Offline

Joined: Sun May 06, 2007 3:28 pm
Posts: 2
Location: porsgrunn
mamma og pappa ble skilt, det ble mye krangling hjemme. jeg ble mobba på skolen, og jeg ble fort sinna og de syntes de var morro. men en dag når jeg hadde fått nok så tok jeg igjen. og da la alle skylde over på meg. og til slutt så jeg ble sendt på prosjekt skole/Problembarn skole. der oppe fikk jeg dorlige venner. folk som gikk på skolen der var 15 og 16 år gamle.
jeg ble påvirka av dem vær dag, og jeg var jo bare 11 år når jeg ble flytta opp på den skolen. alle de andre var 15 og 16 år gamle. så jeg ble som de til slutt. og jeg var liten og dum som ikke viste konsikvensene av det jeg gjorde. og barneverne hjalp meg ikke det bare gjorde det verre når jeg ble sendt vekk fra barneskolen min!!. de tvang meg nesten til og ta adhd medsiner. og jeg har ikke engang adhd. de trodde det pga jeg hadde så mye energi i meg. og var mye rastløs når jeg var liten. men når mamma og pappa skilte seg så flytta meg og søstra mi til mamma.
og det ble mye krangling hjemme med søstra mi og mamma. og til slutt så gikk alt over styr det ble for mye krangling hjemme med søstra mi og mamma. osv.. og barneverne sendte meg vekk. så jeg har bodd her 1 år i arendal. først et halvt år på instutisjon, som bare forverra sitvasjonen. også i februar en dag så ble jeg flytta til familiehjem. og der jeg er nå er det så forbanna kjedlig. det jeg bor hos er 60 år gamle. sånne gamle folk som er kjedlige.. jeg har ingen venner, ingen familie, ikke engang noen jeg kjenner bortsett fra dem jeg bor hos.jeg har ingenting og gjøre enn og sitte på pcen! og når jeg skulle flytte hjem etter sommeren nå. så tok barneverne nok en gang opp i retten og sa jeg måtte være her 1 år til siden det gikk så bra. siden her jeg bor nå er det en behandling osv..som de jugde om til retten. og de jugde til og med at de hadde fått informasjon av instutisjonen at jeg hadde røyka hasj osv.. jeg hadde jo faen ikke det. det er ikke noe behandling det er et sted jeg blir gal av og være på.. jeg har ingenting og gjøre enn og sitte på pcen! som de jeg bor på et vanlig familiehjem og jeg har ingen rusproblemer eller kriminalitet på meg. og jeg er ikke under noen behandling de er en vanlig familie bare:S og jeg er bare 14 år. og jeg er på en sak som 4/24. stemmer det ? er det lov ? jeg vurderer og stikke av eller ta selvmord for jeg klarer bare det her mer! jeg trenger hjelp! og mamma vil ikke høre på meg :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 2:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
joakimdj ; Vanskelig å svare deg. Det er klart at du trenger venner på din egen alder. Det er helt vanlig at barnevernet sitter og. lyver om barn i nemnda.
Du vil nok mest sannsynlig ikke få innsyn i dine egne sakspapirer da du bare er 14 år.
http://www.lovdata.no/all/tl-19920717-100-004.html#4-24
<dato>LOV-1992-07-17-100</dato> Lov om barneverntjenester (barnevernloven).Jeg legger ut en link her til lovdata;

Det du kan prøve å gjøre, er selv å kontakte fylkeslegen der du bor. Isolasjon fra venner, familie etc. kan føre til alvorlige depresjoner blant unge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 3:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Fylkeslegen fant jeg når jeg søkte meg først til fylkesmannen på Gule Sider. Deretter fant jeg under "kontakt oss" en seksjon hvor alle ansatte var listet. Inkludert fylkeslegen.

For at de skal føle seg presset til å reagere, så kan man informere om at man legger ut alt nødvendig på internett. I vert fall om man blir ignorert.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 3:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Når man fyller 15 år, får man ihvertfall "partsrettigheter", Joakim. Det betyr rett til egen advokat, og rett til å føre sak selv, uavhengig av foreldrene. Pass da på at du ikke lar deg påprakke en advokat som barnevernet liker, eller en som tror barnevernet er så bra så bra.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 9:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, Joakim, du må forsøke å holde ut - don't get mad, get even -som ei jente jeg kjenner sa.

Problemet er at du er så ung - selv om de ikke kan holde lenger enn dette året, er BV svært glad i å vente litt og så sette i gang igjen. Du forstår toårbegrensningen gjelder bare ved sammenhengende "behandling".

La meg se: Slipper fri som femtenåring, inn igjen etter noen måneder, ut som syttenåring - inn igjen etter noen måneder - fri som nittenåring (timer de det bra blir det ikke før du er tjue).

Skaff deg en god advokat - han kan kanskje også hjelpe deg å nærme deg din egen familie - nå er de hjernevasket av BV og sin egen dårlige samvittighet. Klarer du å få familien din til å støtte deg har du gode sjanser til å slippe unna når du blir femten - ellers ser det mørkt ut.
Da er det i realiteten slik at du like gjerne kan satse på å bli så vanskelig at de ikke ser seg råd for å ha deg noe sted.

Hva du enn gjør - ikke ta livet av deg!!!! Da gjør du det altfor lett for barnefjernerne.
Føler du behov for å snakke med noen som ikke er så gamle i hodet som oss har du jo forumet til Henrik - han har det ikke lett han heller.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sendt vekk til fosterfamilie.
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 9:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
joakimdj wrote:
jeg trenger hjelp! og mamma vil ikke høre på meg


Jeg vet ikke helt hva du mener med at "mamma vil ikke høre" på deg. Hva er det du ønsker at hun skal foreta seg? Uten at jeg kjenner saken din vet jeg at det er uhyre vanskelig for foreldre å bli hørt av barnevernet. Det er barnevernet som bestemmer! Og jeg vet at foreldre som opponerer mot barnevernet blir straffet. Man får heller ikke lov av barnevernet til å snakke med barnet sitt om "saken". Gjør man det, så mister man adgang til samvær og telefonkontakt. For barn kan det derfor se ut som om foreldrene er på barnevernets parti, uten at det trenger å være sannheten.
:shock: :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 9:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nina skrev:

Quote:
For barn kan det derfor se ut som om foreldrene er på barnevernets parti, uten at det trenger å være sannheten.


I de fleste §4-24 sakene støtter foreldrene barnevernet, mot sine barn.
Årsaken til dette kan det jo bare spekuleres i, men det er sannsynlig at det på en måte "fritar" foreldrene for ansvar.
I de få sakene der foreldrene støtter barnet fører oftere til at fylksenemda går mot tvangsbruk - i følge S. Falck - "Mellom straff og behandling"

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 10:37 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu May 10, 2007 8:41 am
Posts: 131
Kjære deg, ikke gi opp! Hør på disse som vet hva de snakker om, og hold motet oppe! Føler med deg! Stor klem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 6:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Anne Brit Raaen wrote:
Nina skrev:

Quote:
For barn kan det derfor se ut som om foreldrene er på barnevernets parti, uten at det trenger å være sannheten.


I de fleste §4-24 sakene støtter foreldrene barnevernet, mot sine barn.


Plassering av barn/unge som er hjemlet i Barnevernloven § 4-24 - adferdsparagrafen - sier ikke noe om at barnevernet støttes av foreldrene, men at barn"kan uten eget samtykke eller samtykke fra den som har foreldreansvaret for barnet, plasseres...".

Hva som er mest vanlig vet jeg ikke, heller ikke kjenner jeg til hvor hyppig forekomsten er av tilsynelatende samtykke (samtykke under tvang). Jeg fordømmer ikke på noen måte den foreldren som henvender seg til barnevernet for å få hjelp med en ungdom som det ikke er mulig å holde styr på grunnet rusbruk og kriminalitet. At de går fra asken til ilden er en annen sak, men det vet ofte ikke foreldrene.

Jeg vet av egen erfaring at barn holdes uvitende om kattepinen foreldrene er i når barnevernet er inne i bildet. At foreldrene tynes og trues er ofte ukjent for barnet, som ikke kan fatte og forstå hvorfor foreldrene ikke handler annerledes. Hva tror dere foreldre har å stille opp med når barnevernet rutinemessig blir kontaktet av politiet når en ungdom er pågrepet eller mistenkt?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 7:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nina skrev:

Quote:
Jeg vet av egen erfaring at barn holdes uvitende om kattepinen foreldrene er i når barnevernet er inne i bildet. At foreldrene tynes og trues er ofte ukjent for barnet, som ikke kan fatte og forstå hvorfor foreldrene ikke handler annerledes. Hva tror dere foreldre har å stille opp med når barnevernet rutinemessig blir kontaktet av politiet når en ungdom er pågrepet eller mistenkt?


Ja det er en kattepine, der foreldrene føler seg hjelpeløse og barnevernet gir inntrykk av å tilby de beste løsningene. At statistikken for barn som blir boende hjemme er mye mer lovende er det ikke mange som vet.

Selv de barna det går riktig ille med har bedre sjanser dersom de har en god dialog med sine foreldre - (det er der barnevernet burde spilt en rolle, som mekler!).
jeg begynner etter hvert å kjenne mange som har vært gjennom ulike varianter av slike problemer og dersom de berger for overdoser vil de fleste før eller siden klare å finne en måte å leve på som også familien kan leve med.

Havner de derimot i BV-kverna reduseres sjansene betraktelig.

Sturla Falck fant ved å studere fylkesnemdvedtak på § 4-24, at lik som ved omsorgsovertakelse vant BV gjennom nesten alltid. I omtrent samtlige av de sakene der tvang ble avvist, støttet foreldrene barnet sitt - noe de ikke gjorde i de sakene der resultatet var tvangsvedtak.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: SLEEEETTT
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 1:47 am 
Offline

Joined: Sun May 06, 2007 3:28 pm
Posts: 2
Location: porsgrunn
SLETT SLETT inlegge mittt


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 6:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Til Joakimdj

Dersom du sender en besked til Arild Holta med besked om hvorfor du vil ha det slettes, vil han hjælpe dig med å anonymisere det mest mulig, men det er viktig at andre i din situation får å vite hvordan bv virker. Håper du har fået det bedre siden du skrev første gang.

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 10:50 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Forumet har en policy når det gjelder sletting av innlegg og annet innhold:

Vi sletter KUN innhold som kommer i konflikt med Norsk lov.

Når medlemmene melder seg inn er de oppmerksomme på dette
- og det ville bli umulig å OPPLYSE om såkalt barneverns overgrep mot Barn og Familier om vi skulle slette hver gang det offentlige klarte å true og sanksjonere mot individer tilstrekkelig.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 1:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Sletting ødelegger en debatt, men som nevnt, vil man det skal anonymiseres f.eks gjennom å bytte nick, så har jeg strukket meg til slikt tidligere. Her er det jo også snakk om en som skrev når vedkommende var 14, da kan jeg være litt mykere i kantene. Men, som BE, skriver: Vi sletter ikke.

Forumet er for å dokumentere hva barnefjernerne gjør, og hvordan det virker på folk.

Om unge mennesker blir tatt f.eks i 11-12 års alder, så vil en del nærmest bli hjernevasket av barnevern og fosterforeldre til de er 18. F.eks alá det såkalte stockholm-syndromet. Da kan man ikke slette i ettertid fordi den unge har blitt tilpasset og underdanig de offentlige kidnapperne.

Hva som er årsak til ønsket sletting i dette tilfellet, aner jeg ikke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]