It is currently Thu Mar 28, 2024 6:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: 17. mai ble rolig for meg
PostPosted: Tue May 17, 2011 7:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det har vert lite 17. mai-feiring for meg de siste årene. Å feire Norge som er blitt en så alvorlig overgrepsstat, spesielt med hensyn til det såkalte barnevernet, har jeg ikke kunnet gjøre.

Men så har man jo disse som sier at det er Grunnloven man feirer. Tja, er ikke feiringen fjernet bort fra dette for lengst, omtrent som man ignorerer Grunnlovens ånd og og bortforklarer dens begrep? Eller bare ignorerer den? Kan hende de burde bruke 17. mai som høytidelig sørgedag?

Grunnloven er blant de bedre sider ved Norge. Den sørget for maktfordeling og en liberal grunnvoll. Vi er jo noen som skulle ha sett en mye større maktfordeling, enn både Grunnloven og den ødelagte maktfordelingen vi nå ser. Det er litt som Onar Åm sier, at de som laget Grunnloven var ikke paranoide nok overfor maktmenneskene. Jeg undrer også om Onar Åm er det. Det er ingen enkel sak å holde styr på alle disse dogmatiske narsissistene som jager etter makt - makt over andre.

For barna er 17. mai en av årets største dager, i konkurranse med jul og siste skoledag før sommerferien. Derfor tok Turid (kona) ungene med seg til togene, kafé og gratis kino. Glede kan ikke noen få nok av.

17. mai er en sår dag for alle de som ikke har sine barn eller foreldre hos seg, men som er blitt overfalt av makten i regi av såkalt barnevern, og blitt fratatt familien. Våre tanker går til alle disse. Måtte dere få styrke til å tåle grusomhetene som er begått mot dere.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 17. mai ble rolig for meg
PostPosted: Sun May 22, 2011 12:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er sårt å bare få se bilder fra barnas 17. mai feiring, mange måneder senere. Min datter er så nydelig i bunad, men hun er fratatt sin grunnleggende frihet. Det jubles hipp, hipp hurra for 17. mai, men det må ha gått i glemmeboken hva som feires. Grunnloven respekteres ikke lenger. Paragrafene som forbyr husinkvisisjon og sikrer ytringsfriheten, er blitt erstattet med nye lover som sier at foreldre ikke kan motsette seg at det såkalte "barnevernet" kommer på "hjemmebesøk". Det skal heller ikke være lov å ytre seg kritisk om "barnevernet" og publisere hvem de er, personene som deltar i ulovlig legitimerte barnebortføringer.

Nei, jeg foreslår at 17. mai feiringen skrinlegges til Norge atter er et fritt land, hvor alle kan nyte godt av sine iboende menneskerettigheter. Menneskerettigheter skal ikke være forbeholdt de priviligerte få. Menneskerettighetene skal omfatte alle som bor i Norge, også de som har vært så uheldige å få en "bekymringsmelding" til "barnevernet" mot seg.

Dersom menneskerettighetene hadde blitt respektert i Norge, hadde ikke barn blitt tatt fra foreldrene og gitt til andre, som primært betrakter barna som en nyttig inntektskilde. Før man forstår alvoret i det å ta barna fra foreldrene, er det ikke frihet i Norge. Barn er ikke en ting som man bare kan ta ettersom man lyster. Barn i Norg er blitt tingliggjort. Deres menneskeverd blir ikke respektert. Barn trenger å bo hos sine foreldre, og de er ikke statens eiendom, slik mange sosialarbeidere later til å tro.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]