It is currently Thu Mar 28, 2024 10:57 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mangler land å feire
PostPosted: Tue May 16, 2006 11:46 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mangler land å feire
Overgrepene var ønsket. Lokale, fylkeskommunale, regjering og aviser - alle instanser ble kontaktet. Ingen brydde seg. Vi var hjelpeløse mot den lokale makten sine innfall.

I anarkistiske bygdetulling-regimer kan den lokale makten gjøre hva den vil. Propagandaen hadde lært oss at slik var det ikke i Norge.

Fra overgrep til overgrep
Likevel kunne skolen hevne seg på oss med barnevernsmeldinger. Barnevernet kunne uforstyrret planlegge å ta barna fra oss. Politiet kunne rote vekk bevis, nekte å sjekke overvåkningskamera og gi oss skylden for ting som åpenbart ikke kunne stemme.

Skolen hadde vi gått til frontalangrep på. Et av våre barn ble mobbet både av læreren og klassekameratene. Skolens hevn på vår kamp for barnet var barnevernsmeldinger. Først fra klasseforstanderen, Elin Glugvasshaug, og så fra rektor Jorunn Tingvoll. Tingvoll ble sur fordi jeg regelrett banket i bordet overfor galskapen. Hun sendte barnevernsmeldinger så snart jeg var ute av døren. Det hevdet hun selvsagt at hun ikke husket når hun vitnet i fylkesnemnda. Datoene på barnevernsmeldingene og postens stempling av konvolutt talte imidlertid sitt klare språk...

Skorer høyt på psykopati
Barnevernets tredje utreder, psykolog Bente Jansen, beskrev den ledende personligheten i barnevernet som en som "skorer høyt på psykopati". Fagleder Anne Lise Bangsund sitter likevel i barnevernet i dag. Tro om slikt er bra for barna?

Etterforskningsleder i politiet, Gaute Slettbakk, rotet vekk bevisene - brev i mengder - fra den psykotiske mannen som tidligere hadde trengt inn i vårt hjem. Når det kom ut noen elendige sedler - søppel som ble kalt falske sedler - ble det hevdet at dette hadde jeg gjort med vilje. Det er velkjent at jeg er dyktig med data. Hvorfor skulle jeg da lage "falske sedler" dårligere enn et barn klarer? Dette skulle jeg ha gjort med en skriver som ikke var innlagt på PCen og som var tom for blekk. Begge deler fikk politiet og statsadvokaten vite om lenge før rettsak. De kunne sjekke det. De hadde tatt datautstyret. De hadde også fått kopi av kvitering for en tredje skriver. Gjennom å ignorere dette fikk de lurt retten til å tro at de hadde "beviser". Etter ca 20 års forfølgelse lyktes politipakket å ødelegge våre vandelsatester grundig.

Familien politiet hatet
Per i dag har vi opplevet 23 år med forfølgelse fra politiet. Det er 23 år siden jeg ble opservert hånd i hånd med den peneste av de fem jørgensen-jentene - fra familien politiet hatet mest. Familien som hadde beskyldt politiet for politivold og voldtekt i fyllearresten. Fra og med da var jeg kjeltring i politipakkets øyne.

Den 18 år gamle Jørgensen-jenta ble etter hvert min kone. I dag har vi hatt barnevernet etter oss i 18 år. Det er 18 år siden en rusmisbruker som var inn og ut fra psykiatriske sykehus kom med svært grove beskyldninger om overgrep mot barna. Hun var ikke vitne. Ingen har hevdet seg være offer. Jeg ble frikjent etter en natt i fengsel. Fikk ingen beklagelse fra noen. Kun 18 år med barnevernshelvete.

Rømte landet
I en periode rømte vi fra landet. Vi måtte bort fra forfølgelsen og bodde en stund i Stokkholm.

Fange- og fengselsforsker
Som de spesielle tilfellene vi var ble det satt en professor på saken. Professor Kirsten Rasmussen var ekspert på diagnosering. Hun hadde forsket på kriminelle og er kanskje landets fremste ekspert på psykopater. Barnevernet skulle ta oss med den utredningen. Anne Lise Bangsund smilte fra øre til øre så snart hun så oss. Barna skulle fjernes fra sine "grusomme" foreldre.

Det gikk ikke slik. Professoren skrev i sin utredninge at jeg faktisk mente meg å være uskyldig dømt. Videre skrev hun at vi var utpikket i Vefsn. Barnevernet måtte ikke ha noe med oss å gjøre. De var så inhabile med mobben at de ville ikke forholde seg til oss rasjonelt. Professoren stoppet hele fylkesnemnda hvor Anne Lise Bangsund sin slakt av vår familie skulle stå.

Det såkalte barnevernet gav seg imidlertid ikke. Snart var en ny fylkesnemnd på gang. I fylkesnemndene vinner det såkalte barnevernet gjerne i 80-90% av tilfellene. Rapporten fra professoren var ikke mer verd enn at vi måtte gå med på fortsatt utredning. Det ble forlik i fylkesnemnda.

Spesialist i almenmedisin Reidun Kismul skulle komplettere professorens utredning. Mellom et halvt år og ett år skulle hun være hos oss to ganger i uken, to timer hver gang. Vi holdt ut et halvt år... og barnevernet ble rasende. Ikke minst fordi dr Reidun Kismul ikke serverte dem noe negativt om oss! En hel sommer oppsøkte de vårt hjem nesten daglig og ofte flere ganger i døgnet. I følge Anne Lise Bangsund og hennes venninne sosialleder Venke Abel var det meste galt. Å være på tvers av all ekspertise synes bedreviterne at er helt ok.

Derfor fant de ut at vi måtte utredes av psykolog. At professoren var psykolog og spesialisten i almenmedisin hadde arbeidet veldig mye med psykiske problemer som lege, betydde ingenting.

Vel, det gikk ikke bedre for det såkalte barnevernet den gangen heller. Vi vant og Anne Lise Bangsund fikk et stempel for livet som en som skorer høyt på psykopati.

Et Guds mirakel
At vi vant mot "alt og alle" må betegnes som et Guds mirakel. Den statistiske sjansen for å vinne noe slikt er nærmere null.

På dager som 17. mai går mine tanker til alle dem som ikke opplevde vårt mirakel. Jeg tenker på alle de som ikke kan slenge fram IQ-tester og vise til resultater langt over inkompetente barnevernere. Jeg tenker på dem som truer det såkalte barnevernet med publisering i aviser. Bare for å oppdage at aviser flest, som vår lokalavis Helgeland Arbeiderblad, driter i barnevernsofre og andre som opplever justismord. De lever nemlig i forvillelsen om at det er makten og de offentlige personene som er tilforlatelig.

Jeg tenker på alle de som tror at "fag"folkene vil hjelpe. Vi har også møtt lokale "fag"folk som har villet prakke på oss de mest galne diagnoser og beskrivelser. De som ikke får hjelp utenfra, fra helt spesielle resursmennesker, har ingen sjanse mot mobben, enten mobben kalles psykologer, sladrekjerringer eller pedagoger av ymse typer.

Ikke minst tenker jeg på over 20 år av mitt liv som er langt på vei ødelagt. Den psykiske kampen mot makten har vert ekstrem. I dag har jeg uførepensjon. Hadde jeg fått fred til å arbeide og ta vare på helsen, så hadde jeg aldri søkt uførepensjon.

Feirer ikke oljefinansierte overgrep
Et land som oppfører seg slik mot sine innbyggere - ikke en gang, men kontinuerlig - er ikke noe å feire. Seieren vi vant smaker ikke godt når en menge mennesker går under på grunn av samme pakket vi måtte, på grunn av samme kultur og på grunn av samme land. Selvmordstatistikken blant de som ikke vant er mange, mange ganger forhøynet.

At verdens rikeste land driver oljefinansierte overgrep mot egen befolkning, er ikke noe å feire. At de drukner det i propaganda og en ignorerende presse, er heller ikke noe å feire.

Den 17. mai 2006 gråter en mengde barn, frastålet sine mødre og fedre av et påstått barnevern. I fengslene sitter incestdømte, ja, til og med morddømte og andre innesperret uten bevis. Livet deres er lagt i ruiner og de drømmer om sin egen død.

Nei, det er virkelig ikke noe å feire! Det rike landet som kunne vert verdens beste land, gjør meg kvalm.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: 17. mai – vemodig
PostPosted: Tue May 16, 2006 4:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
17. mai – en vemodig dag for mange

For dem som har barn hos seg, enten egne eller andre som de skal glede, synes jeg det er bra om de feirer 17. mai for barnas skyld, uansett hva de selv føler.

Jeg kjenner selv familier som er blitt fratatt sine elskede barn, og som synes dager som 17. mai er blant det aller tyngste. De orker gjerne ikke å gå ut og se andre glade familier. Til dem synes jeg vi skal sende varme tanker, og bønner til den Allmektige om at barna må komme hjem snart så hjertesårene i det minste kan få begynne å gro.

Marianne

* * * * *
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 17. mai – vemodig
PostPosted: Tue May 16, 2006 5:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
17. mai – en vemodig dag for mange

For dem som har barn hos seg, enten egne eller andre som de skal glede, synes jeg det er bra om de feirer 17. mai for barnas skyld, uansett hva de selv føler.



17. mai er i grunnen en grei dag å være bortreist på. Ta en svipptur over grensen dersom det ikke er for langt unna eller ta en lengre tur. Man kan på sett og vis betrakte Norge som okkupert av barnevernsbermen. Det var ikke barnevern mennene på Eidsvold hadde i tankene da de skrev Grunnloven. Ingen kunne forestille seg at staten ville gripe inn på en slik måte mot borgerne.

For et fritt Norge - fritt for barnevern!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 17. mai – vemodig
PostPosted: Tue May 16, 2006 5:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
17. mai – en vemodig dag for mange

For dem som har barn hos seg, enten egne eller andre som de skal glede, synes jeg det er bra om de feirer 17. mai for barnas skyld, uansett hva de selv føler.
...


Barna får det morro. Vi bor så sentralt at de havner midt i storfeiringen. Så de får en del penger og de små får se på, spise is...

Jeg derimot tillater meg ikke den minste utskjeielse. Så satser jeg på eksemplets makt, og forklarer hvorfor til de som er gamle nok til å forstå.

Å feire Norge slik Norge har utviklet seg, mener jeg kan bli irrasjonelt og hyklerisk. (Det kan selvsagt ha sammenhang med hva man legger i feiringen.)

Barn må selvsagt få ha det morro. Vi prøver imidlertid ikke å få dem til å gå i tog om de ikke skulle ha et spesielt ønske om det selv. De fleste barna synes imidlertid det er mer morro å slippe toget enn å gå i det...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Søtten-mai-hva-for-noe?
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 9:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
søttten-mai-Ka-forr-nåkke?(e du helt klin kokkos?)


1st: Helt enig med de andre skribentene.

2. Jeg må bare si at sist jeg uvitende var med på å hylle denne bløffen, dette sviket, var i 1999.

Året etterpå hadde jeg ingen barn. So what :?:

Og siden den gang har jeg konsekvent boikottet samtlige. Jeg tar meg heller en tur oppå Fløyen med hunden. I år tilbrakte jeg nesten hele dagen i sengen, med en god bok, dig (snacks) og brus. Men feire :?: Hva da :?:

Forresten, den sangen var dritbra - den må jeg pugge utenat til neste vår.

Kunne godt tenkt meg en shopping-tur til London på denne tiden til neste år. Eller en fisketur i Øygarden. Eller så kan jeg sitte her foran pc-en og skrive flere innlegg på Redd Barna Våre. Eller, nå har jeg det; jeg kan arrangere et spesial-møte for spesielt inviterte. Hvis du har lyst til det, så tar jeg imot bestillinger allerede nå!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Søtten-mai-hva-for-noe?
PostPosted: Sat May 17, 2008 1:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:

søttten-mai-Ka-forr-nåkke?



Her sitter jeg aleine igjen, for n'te gang. Ensomheten min er således selvvalgt, jeg kunne jo ha slått meg sammen med noe andre for å feire 17. mai, men det blir alt for usmakelig for meg å feire, når så mange av mine venner og kolleger er barnløse.

Her er et bilde som symboliserer hva jeg mener om den norske regjeringen:

Image

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 17, 2008 1:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En usedvanlig rolig dag, hvor barna er mye ute og går i/ser på tog, spiser is etc, og jeg kan nyte stillhet og ro.

For 17. mai feirer jeg IKKE. Til det har barnefjernerne og familieundertrykkerne blitt for mange!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 17, 2008 4:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men et lite hurra kan vi rope, for vi blir ved tålmodig arbeid også mange!
I dag fikk Mona Lygres gruppe "Vi som ikke liker barnevernet" på Nettby sitt innskrevne medlem nummer 3.000 (se til høyre på linjen like under gruppens tittel).

I løpet av dagen har nummer 3001 også meldt seg, ser jeg. Nå kan det gå litt opp og ned med slike innmeldinger. Noen forsvinner ut igjen fra tid til annen. Og det er sikkert mange av disse tre tusen som ikke er barnevernsofre og ikke vet så mye. Men de er i hvert fall med i gruppen og leser vel litt der fra tid til annen. Mona fikk også inn en "nyhet" på Nettbys forside i morges, med video av Åge Simonsens foredrag forleden. Og den og andre opptak er i ferd med å "spre seg som varme hveteboller i tørt gress", for de dukker opp både på Youtube og båtte meg her og båtte meg der.

Så LITT hyggelig skjer det da på 17. mai i år. Hurra! Vi skal rette på det som er galt – som tålmodige maur!

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 17, 2008 6:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
3000 er fantastisk. Mens vi sliter litt med å få over 10000 ip-adresser her - dvs nå så mange nye vi ønsker - så når Mona mange nye på Nettby.

Dettte å nå nye, er et "måste" for å bli en samfunnskraft!! Derfor folkens, gjør nytte for dere på de sosiale nettstedene. Tips de om der man kan få ren info om skadevirkningene. Det er dette plakatene også er til for.

Ja, man kan også annonsere i lokalavisene om hvor det skjer på nett.

Nå nye mennesker! Det er slik kampen skal vinnes. Nye mennesker må få vite om galskapen og stadig flere barnevernsofre må inn i fellesskapet med andre barnevernsofre og de som støtter saken.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]