It is currently Sat Apr 27, 2024 7:02 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tv 2 nyheter kl 2100 idag
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 8:37 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Noen som så nyhetene kl 2100 idag, på TV 2?
Der ser vi igjen hvordan BV behandler familier som ber om hjelp, de henter barna til hva.... fosterhjem eller instistusjoner.
Jeg fikk ikke med meg navnet på hun fra BV som uttalte seg, men familien ga ikke barna varm mat mer enn 3-4 ganger i uken, reporteren spurte om hun hadde barn selv, hvor ofte de fikk varm mat, det var uvesentlig i denne sammenheng, sa den stykke ekkle, vemmlige KJÆRRINA, håper hun henger på et KORS snart.
Nå må snart noe skje i dett landet, jeg er så FORBANNA, at jeg holder på å sprekke.
Nå sitter det barn og familie igjen som har det helt for jævlig, kom ikke og fortell meg at de bv gjør det beste for barn og familien.

Jeg har ikke barn selv, men ser alikevel uretten Bv gjør. Fy f... og fy ....håper de brenner i HÆ..... usakelig, men jeg er SINT.

_________________
Carpe Diem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 9:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Helt enig. Har sett nyhetene, og lurer på når de som styrer og steller her i landet skal få øynene opp for det som skjer i bv. Dette er en offentlig etat man skal stole på. Hvis de er så infame og forkvaklet i denne etaten at det eneste "hjelpemiddelet" de kan tilby familier som ber om hjelp er å hente barna ut av hjemmene, så er det noe alldeles riv ruskende galt her. Det må jo sitte noen i ett eller annet høyere forvaltningsorgan som ser nyheter og kan stille seg noen enkle spørsmål om hva som egentlig foregår. Det må da være biligere å bestille varm mat hjem til dem de tre resterende dagene i uka, enn å ha barna i beredskapshjem og samtidig ødelegge dem for resten av livet.
Nei fy for en etat dere er blitt.......Dette er sløsing av skattepenger i tillegg......

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 9:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Javisst sitter det hopetall av maktmennesker i høyere organer og ser tv. Karita selv uttalte for noen år siden etter noen lignende innslag at "slik skal ikke barn i Norge behandles". Hvoretter hun selv fullt ut beskytter barnevernet når de behandler barn nettopp slik.
[url=http://www.mhskanland.net/page47/page52/page52.html]
En debatt om politi og presse som sporet av:
Hvorfor blir 2 av 3 barn fjernet fra sitt hjem uten at de selv eller foreldrene varsles om flyttingen på forhånd?
[/url]
29.03.02, med tillegg av 22.10.06

Og andre byråkrater og politikere er ikke et hår bedre.

Vær du sikker, de vet det, alle sammen, og lukker øynene bevisst, for dette her er big business for barneverns-industrien, og alle politikerne har vært med å tillate at det skjer, så de står med blod oppover begge armene, og vil naturligvis ikke være ved det.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 30, 2007 11:52 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg kom over denne litt gamle tråden. Det burde vært nevnt at varm mat er langt fra å være særlig sunt! Særlig hvis den er varmere enn lunken. Især mye varm, stekt mat kan visst også forårsake magekreft.

Hva er det for slags sludder, dette om varm mat? Kristin Halvorsen var ute i valgkampen med forslag om at alle barn i barnehager og skoler skulle serveres varm mat. For det første: Den gammeldagse matpakken er gjennomgående sunn, og langt mindre usunt fetende enn mye som vanligvis serveres varmt. HVIS barna overhode skal serveres mat på skolen, så la dem få matpakke servert. For det andre: Enda mere tid skal vel da barna tilbringe borte fra foreldrene? At de driver på sånn på skolene i Sverige, burde være til skrekk og advarsel for Norge, ikke til etterfølgelse.

Barnevernet driver også med påstander om at det er "omsorgssvikt" hvis det ikke praktiseres faste måltider i hjemmet. Herregud, er det noe jeg synes er koselig og behagelig, så er det å ikke måtte skynde seg til måltider – det er da bare en plage for fordøyelsen! – men å spise når man er sulten. Det er kun nødvendig med koordinering når flere skal spise sammen – nødvendig, men ikke spesielt "dydig" !



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]