It is currently Fri Apr 19, 2024 2:17 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vi har vunnet en stevning
PostPosted: Sun Jun 11, 2006 9:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Jeg og min kone er de lykkelige vinnere av en stevning til Fylkesnemnda. :D

Advokat Ulf E. Hansen legger nå frem en manipulerende stevning som de ansatte i barnevernet med sin selektive hukommelse, har utformet sammen med han.

De hevder at vi ikke har samarbeidet.

Barnevernet har hatt to hjemmebesøk, hentet informasjon fra skole, helsesøster, lege, politi etc. – Men de legger ikke ved alle disse uttalelsene, bare de som inneholder noe som kan tolkes negativt..

De legger derimot med meldingen, slik at medlemmene i nemnda kan lese denne og gjøre seg opp sin egen mening.

De hevder at meldingen er alvorlig, men konkluderer ikke med noe som helst i forhold til meldingen.

De hevder at samarbeidet har vært vanskelig, og at det derfor har vært umulig å holde fokus på meldingen. Sier at vi har flyttet fokus og hevder at vi har noe å skjule. De skriver at vi tildekker informasjon og nekter å
samarbeide med dem. Snakk om å flytte fokus!

De hevder at det er nødvendig med tilsyn i hjemmet frem til 31.des 2006 og barnehageplass for minstedatteren vår.

Det verste av alt er at de egentlig ikke legger frem noen årsak til at vi skal, som de kaller det "samarbeide" med dem..

Jeg har aldri i mitt liv opplevd noe som har løyet så mye som det barnevernet gjør i denne stevningen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi har vunnet en stevning
PostPosted: Sun Jun 11, 2006 11:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Jeg og min kone er de lykkelige vinnere av en stevning til Fylkesnemnda. :D

Advokat Ulf E. Hansen legger nå frem en manipulerende stevning som de ansatte i barnevernet med sin selektive hukommelse, har utformet sammen med han.


Ønsker dere all lykke!

pappa_fra_troms wrote:
De hevder at det er nødvendig med tilsyn i hjemmet frem til 31.des 2006 og barnehageplass for minstedatteren vår.


Å kreve tilsyn i betydningen overvåking er ikke helt enkelt juridisk. Men er bv taktiske nok, så kan de få det til. I vår sak ødela barnevernet for seg selv, gjennom - med stor selvfølge - å kreve regelrett overvåking. Fagleder Anne Lise Bangsund sin utrolige tro på "rett" til å gjøre som hun vil, ødela for dem. Jeg vil påstå at det skyldes hennes psykopatiske sider.

pappa_fra_troms wrote:
Det verste av alt er at de egentlig ikke legger frem noen årsak til at vi skal, som de kaller det "samarbeide" med dem..

Jeg har aldri i mitt liv opplevd noe som har løyet så mye som det barnevernet gjør i denne stevningen.


Som barn fjernet jeg en stein. Under steinen var det en mengde hoggorm. Det er slike asosiasjoner disse patologiske løgnerne gir meg. Trolig er det Jesu ord til fariseerne som har satt seg fast i mitt sinn fra søndagskole og møter i ung alder. Jesus kalte dem "ormeyngel". På godt norsk er det noe slikt som jævelunger...

Jeg håper virkelig at det går bra for dere! Fylkesnemnden er ikke en rettstat verdig!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi har vunnet en stevning
PostPosted: Mon Jun 12, 2006 7:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
Jeg og min kone er de lykkelige vinnere av en stevning til Fylkesnemnda. :D

Advokat Ulf E. Hansen legger nå frem en manipulerende stevning som de ansatte i barnevernet med sin selektive hukommelse, har utformet sammen med han.

De hevder at det er nødvendig med tilsyn i hjemmet frem til 31.des 2006 og barnehageplass for minstedatteren vår.



Advokat Ulf E. Hansen var Kvænangen kommunes advokatmot Svanhild Jensen.

Jeg er stygt redd for at troen på at det "i barnevernssaker ligger strenge krav til argumentasjonsnivå" må revurderes. Det er vel få saker hvor kravene til argumentasjonsnivå er lavere. Det holder lenge at barnevernet kommer med løse påstander. De trenger ikke bevise påstandene sine. Det holder lenge at de sannsynliggjør påstandene, og det gjøres ved å koke sammen et oppgulp av halvsannheter, grove løgner og psykologisk babbel, og vips så er barna vekk.

Deres sterkeste kort, slik jeg ser det, er det faktum at dere ikke er rusmisbrukere, for rusmisbrukere ville aldri ha klart å kutte ut alkohol slik dere har gjort. Vi får håpe at Fylkesnemnden i Troms bruker fornuft og avviser barnevernets urimelige krav. Hvis ikke ville jeg råde dere til å flytte til Finland, ihvertfall midlertidig, for hvis barnevernet får medhold så er vilkårene for tvangsfjernelse av yngstedatteren tilstede, og da kan det bare være spørsmål om tid før dere mottar en ny stevning. Tilsynet i hjemmet og den tvungne barnehageplassen vil barnevernet selvfølgelig bruke til å samle ytterligere "bevis" mot dere.

Påstanden om at dere ikke skal ha samarbeidet synes jeg virker helt urimelig. Dere har jo gått med på alle kravene deres i undersøkelsestiden. Jeg synes barnevernet koker suppe på en spiker, men når de sender sak til Fylkesnemnden så mener de selv at de har en så god sak at de regner med å vinne. Og det er ganske grovt det de vil gjøre mot dere. Det er hakket under tvangsfjernelse av yngstedatter.

Må alle gode krefter stå dere bi.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]