It is currently Sun May 12, 2024 9:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 5:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Bra du har ordnet med skjema for felles foreldreansvar.har far til barnet ordnet seg advokat nå.Det er jo viktig han viser sitt engarsjemang i saken .Ellers vil også det bli brukt mot han.Han må jo få besøkt barnet sitt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 5:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Nei han har ikke skaffa advokat enda. Men jeg har sagt ifra til ham at han skal gjøre det :) Han har nettopp fått seg jobb i Trondheim, og samværet er hver tirsdag i Oslo, så for å få det til at han blir med, må jeg få økt samvær først, slik at det er større sjanse for at han kan komme når han har fri, det er ikke alltid at han har fri dagene rundt en tirsdag... :roll:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 6:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det handler jo om at han skal få samvær med sitt barn.Og derfor trenger jo ikke du få økt samvær først.Han kan jo få sine samværsdager eks. på en søndag lørdag.Derfor er det så viktig at han skaffer seg advokat for sin del av saken .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 10:16 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Turid Holta wrote:
Det handler jo om at han skal få samvær med sitt barn.Og derfor trenger jo ikke du få økt samvær først.Han kan jo få sine samværsdager eks. på en søndag lørdag.Derfor er det så viktig at han skaffer seg advokat for sin del av saken .
Aha, ok, skjønner... Men samværet er jo i Oslo da... Han må vel kanskje finne ut når han har fri først, noe som ikke er lett med tanke på at han jobber turnus. Men ang. lørdag og søndag, så går det ikke fikk jeg beskjed om :(

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 12:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja det kan være greit å finne ut når han har fri.Antar han finner ut av det med advokat og greier.Hvordan var det å treffe lillemor i går da.Var di ansatte ok mot deg.Hvor treffer du henne. Lykke tilvidre.Tror faktisk at det er bare untagsvis en utredning på nytt vil være positivt.Så det kan hende du ikke bør det.Det er så vanskelig å bedømme over et nett.Men di aller fleste er veldig redd for det.Noen er jo nesten blitt tvunget av barnefjern til det.Jeg vet altså at det kan gå bra.Men jevnt over tror jeg utfallet blir negativt.Gjør bare det du kan for å bli kvitt diagnosen.Men som sagt det trenger ikke hjelpe noen ting .For barnevernet gjør stortsett som di vil uansett.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 2:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Turid Holta wrote:
Ja det kan være greit å finne ut når han har fri.Antar han finner ut av det med advokat og greier.Hvordan var det å treffe lillemor i går da.Var di ansatte ok mot deg.Hvor treffer du henne. Lykke tilvidre.Tror faktisk at det er bare untagsvis en utredning på nytt vil være positivt.Så det kan hende du ikke bør det.Det er så vanskelig å bedømme over et nett.Men di aller fleste er veldig redd for det.Noen er jo nesten blitt tvunget av barnefjern til det.Jeg vet altså at det kan gå bra.Men jevnt over tror jeg utfallet blir negativt.Gjør bare det du kan for å bli kvitt diagnosen.Men som sagt det trenger ikke hjelpe noen ting .For barnevernet gjør stortsett som di vil uansett.

Det gikk bra igår :) takler det bedre og bedre nå... De var greie, ja. Treffer henne på et sted på Nordstrand. Jeg er helt sikker på at den nye utredningen får vekk diagnosen, da jeg nå har null symptomer på depresjoner etc, og skal spørre hvis noe er uklart altså...

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 3:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Vist du tror en ny utredning fjerner diagnosen så har det værtgt så fint for deg.Slipp ha noe urett hengende over seg.Stigmatiserer deg som menneske ,så å bli kvitt diagnosen vil uansett hjhelpe deg.Alle steder dersom det ryktes om en diagnose blir man behandlet merkelig.Har hørt hvordan di omtaler folk som har diagnose.Nesten som om di ikke er for mennneske å regne. Så mennesker iseg selv er så stygge .Man mister retigheter og vil aldri bli trodd.Og ensom het kan true mennnesker rygger når di hører diagnose.Så psykiatrien ødlegger liv.Enten det er menn eller kvinner som blir påklistret en diagnose så kan du være sikker på .Du som er ung og ønsker kjæreste.Di sringer å gjemmer seg guttene om di hører det.bli kvitt din diagnose av flere årsaker.Psykiatrien er slem.Er du frisk så er du frisk man har bare et liv .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 5:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Turid Holta wrote:
Vist du tror en ny utredning fjerner diagnosen så har det værtgt så fint for deg.Slipp ha noe urett hengende over seg.Stigmatiserer deg som menneske ,så å bli kvitt diagnosen vil uansett hjhelpe deg.Alle steder dersom det ryktes om en diagnose blir man behandlet merkelig.Har hørt hvordan di omtaler folk som har diagnose.Nesten som om di ikke er for mennneske å regne. Så mennesker iseg selv er så stygge .Man mister retigheter og vil aldri bli trodd.Og ensom het kan true mennnesker rygger når di hører diagnose.Så psykiatrien ødlegger liv.Enten det er menn eller kvinner som blir påklistret en diagnose så kan du være sikker på .Du som er ung og ønsker kjæreste.Di sringer å gjemmer seg guttene om di hører det.bli kvitt din diagnose av flere årsaker.Psykiatrien er slem.Er du frisk så er du frisk man har bare et liv .

Poeng der, ja... Diagnoser ødelegger livet på flere måter :(

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 5:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja dessværre . Men du har all grunn til å bli kvitt diagnosen din . Alle ønsker et lykkelig liv. For mange er lykken familien . Noe som en diagnose som du ser bare vil ødlegg . Lykke til med å bli kvitt noe som du klart mener ikke stemmer på deg. Enkelte skoler får man ikke komme inn på heller med påklistret diagnose. Flere typer jobber får man aldri.

Stå på bli kvitt diagnosen .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 7:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Selv har jeg vært gjennom et helvette i barnefjern saken.

Jeg er relativt bekjeden\sjenert - liker ikke oppmerksomhet. Så det og sitte i en fylkesnemd var ei eneste stor pine.

Rettsystemet fatter heller ikke at det finns mennesker som dette er tortur for. At noen er så sjenert at di ikke engang får frem det di vil ha frem. At alle der glor på en, skaper totalt hjernteppe for enkelte. En lidelse som ei sjenert jente helst vil vært foruten.

Barnefjern derimot later til å nyte det å plag folk i fylkesnemd.

Det har vært tortur for ei som alltid har favorisert privatliv å få slengt ei møkk behandling fra systemet i fleisen. Graving i alt privat. Nei, takk for meg!

Opplever at barnefjernsaken har fillerevet ting i mitt liv. Blant annet det at jeg liker fred. Den har di forstyrret. Det er for mye til å nevne opp her . Freden er ikke forstyrret for en tid men for alltid etter all greving i privatliv. Oppmerksomhet er noe en ønsker fra ektefelle om et forhold skal gå bra. Og det er normalt. Ikke noe en vil bli påtvunget gjennom barnefjernsgransking.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 8:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

http://lov.r-b-v.net/#art8


Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv

1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 8:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Nettopp, de respekterer ikke privatliv, og IHVERTFALL ikke familieliv! :evil:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 8:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Nei di respektere ikke privatliv og familieliv.Di har snart bare respekt for seg selv.Loven bryr di seg ingenting om.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Ei på nettby kom med følgende påstand ang. diagnoser:
Quote:
dem kan ikke sette en diagnose før man e 25 pga at hjernen e ikke utviklet. Jeg har hørt av min psykolog så kan ingen diagnoser fast settes før dem e 25.
Så da skjønner jeg ikke, hvordan i all verden kunne de sette en så heavy diagnose på ei som bare var 21 år gammel? :?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Diagnoser serverer di som pølser fra en bod ,til langt yngre mennesker enn deg.Barn setter di diagnoser på.Har du fått tak i papirene på scaning av hjernen di gjorde tidligere.Du treng ikke svar.Antar alt var ok der.da må du ta vare på det.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]