It is currently Thu Apr 25, 2024 10:57 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Er det fint at barnevernsvakten går på kontrollbesøk i hjemmene?
Nei, det er utrivelig og vemmelig 78%  78%  [ 7 ]
Ja, noen må ta vare på barna når foreldrene ikke makter det 0%  0%  [ 0 ]
Her i hjemmet blir alle inntrengere skutt og overlevende blir skutt en gang til 22%  22%  [ 2 ]
Ja, det er koselig å få besøk 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 9
Author Message
 Post subject: Barn etterlates alene
PostPosted: Mon Jul 02, 2007 5:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ikke alle tar like godt vare på barna sine. Babyer og små barn blir stadig forlatt og må klare seg selv.

I løpet av fjoråret fikk Barnevernsvakten i Drammeninn bekymringsmeldinger på ni barn som hadde blitt forlatt av sine foreldre og var alene.


-Vi har eksempelvis hatt et tilfelle hvor vi måtte ut å hente en tre måneders gammel baby som lå innelåst i en bil i sommervarmen.

Babyen lå en halvtime alene. Det er mulig foreldrene var inne og handlet og ikke ville vekke babyen som akkurat hadde sovnet. Hvor mange foreldre har ikke etterlatt en sovende baby i bilen mens de er kjapt innom postkontor eller butikk for å plukke opp noen nødvendige varer? Hvor vemmelig er det ikke da å komme ut i parkeringsanlegget og se bilen omringet av barnevernsvakter som avkrever foreldrene legitimasjon for videre oppfølging.


Et annet eksempel hvor barnevernesvakta måtte i aksjon handler om to jenter på syv og ti år.

Her var to piker på syv og ti år alene kl. 2200 om kvelden. Dette kaller barnevernsvakten sent på kvelden. Moren som kom hjem rundt midnatt ble testet av barnevernet for å se om hun var nykter. :x

Hvis barn på syv og ti år ikke kan være alene hjemme noen timer, så må barna fratas alle aleneforsørgere.

Et annet eksempel er en gutt på 13 år som skulle være alene hjemme fra fredag til søndag.

De fleste barn i den alderen ville syntes det var festlig å ha leiligheten for seg selv. Hvis barnet hadde et telefonnummer det kunne ringe så kan jeg ikke helt se at barnevernsvaktens inngripen var berettiget. Skal barn få lov til å være alene hjemme først når de er myndige?

Barnevernsvakten er en døgnåpen terrororganisasjon som brukes mot foreldre som ikke ønsker noe samarbeid med barnevernet. Den brukes til vilkårlige husundersøkelser under påskudd av å skulle redde barna fra å være alene hjemme noen timer. Dette er grove brudd på privatlivets fred. De ovennevnte eksemplene er sannsynligvis langt verre enn de fleste tilfellene hvor barnevernsvakten tilkalles.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 12:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Barnefjernsfjolsene beskriver ikke omstendighetene rundt hendelsene. Dermed har historiene ingen verdi som info, kun som propaganda overfor lettlurte mennesker.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mangel på objektivitet
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 2:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Antipsykopaten wrote:
Barnefjernsfjolsene beskriver ikke omstendighetene rundt hendelsene. Dermed har historiene ingen verdi som info, kun som propaganda overfor lettlurte mennesker.


Barnevernet presenterer hendelsene sett fra sin side, ikke objektivt. Barnevernet skal jo ta barnets parti i ett og alt, men det spørs hvor mye godt det kommer ut av barnevernets inngripen.

Personlig synes jeg det er rart at en 13-åring ikke kan være alene et par netter. Jeg synes også det høres underlig ut at to piker på syv og ti år ikke kan være alene en kveld. Jeg sier ikke at dette bør forekomme hele tiden, men jeg vil ikke kalle det dramatiske situasjoner som krever barnevernets innblanding.

Det blir som med alle bekymringsmeldingene til barnevernet. Der står det mye negativt om familiene, men ofte er det rene bagateller eller hendelser som ikke er dramatiske i det hele tatt. Bekymringen blir hausset opp til voldsomme proporsjoner.

Barnevernet er en ekstremt negativ etat. Samtidig ser ikke barnevernet skadevirkningene av å plassere barn hos fremmede i såkalte fosterhjem. Det er nesten som om barnevernet lider av såkalt borderline personlighetsforstyrrelse hvor såkalt "splitting" er en forsvarsmekanisme; Det er enten eller. Enten er alt fantastisk bra eller så er det 100 % dårlig. Positive og negative egenskaper kan ikke leve side ved side. Mennesker er enten guder eller så er de demoner.

Barnevernet preges samtidig av en grunn og pregløs personlighet. Det eksisterer liksom ingen dypere følelser. Alt er overfladisk.

Jeg er klar over at barnevernet ikke er et individ, men jeg synes barnevernet minner om en person med en alvorlig personlighetsforstyrrelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Tue Jul 03, 2007 3:02 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Verste tilfeller
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 3:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
Og det er ikke sikkert vi får høre om de verste tilfellene, sier de to, som likevel kan fortelle rystende historier fra de siste årene.


Bør vi ikke derfor anta at dette er de verste tilfellene som barnevernet har vært borti? Saken om babyen som tilfeldigvis ble oppdaget under en razzia viste seg å være en russak.
Quote:
-Det var en russak. Og det var definitivt farefullt for babyen, forteller Ask.

Vi trodde at det er slike saker barnevernet ble opprettet for å håndtere, så hvis barnevernet hadde holdt seg til liknende saker, ville de ha gjort jobben sin.

Men det virker som denne saken heller var ett unntak, siden den blir omtalt sammen med de andre sakene som barnevernet ramser opp. Altså, en 13-åring overlatt til seg selv er blant de verste sakene som barnevernet kjenner til. Så ille at den må nevnes sammen med en russak.

Jeg skulle gjerne vite hva de mindre alvorlige sakene dreier seg om, hvis dette er de verste sakene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mangel på objektivitet
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 8:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Personlig synes jeg det er rart at en 13-åring ikke kan være alene et par netter. Jeg synes også det høres underlig ut at to piker på syv og ti år ikke kan være alene en kveld.


Jeg kjenner til slike situasjoner, og det har alltid vært tilsyn av besteforeldre, naboer eller andre slektninger som bor like ved. Slik informasjon passer det imidlertid ikke barnevernet å ta med. :evil:

Jeg husker fra min bekjentskapskrets at to 15-åringer ble overlatt til seg selv en hel helg mens de voksne dro på hyttetur. Den ene skulle ha tilsyn med den andre, for den andre var husets fostersønn... :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 2:06 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når jeg var 14-15 reiste jeg over halve Norge 170 mil, sammen med min søsteren, som var et år yngre. Hattfjelldal -> Hamar -> Kvinnesdal -> Jørpeland -> Sauda og tilbake. Herlig sommerferie med telt på ungdomstilstelninger (alkoholfrie), besøk hos slekt etc, som ble gjenntatt de neste årene!

I gamle dager var barn omtrent voksne da.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 05, 2007 11:09 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue Jul 03, 2007 12:15 am
Posts: 160
jeg stemte på : nei, her i hjemmet blir alle skutt og de åverlevende skutt igjen, men det er fordi jeg bor på øvsttunsenteret under det såkalte barne``vernet``;)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]