It is currently Fri Apr 26, 2024 11:34 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Er barnevernet en farlig sekt som hjernevasker medlemmene?
Ja, både Eli Rygg og Magne Raundalen fremstår som fanatikere 75%  75%  [ 6 ]
Nei, det er barnas beste beskyttere 0%  0%  [ 0 ]
Så ikke programmet 25%  25%  [ 2 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Når foreldre svikter
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 8:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
NRK sendte igår et program i serien "Kos og kaos" som omhandlet såkalt omsorgssvikt. I programmet ble det skrytt av at Norge var blant de land i verden med flest barn plassert i fosterhjem. Barnevernet ble fremstilt i utelukkende positive vendinger, og det kom ikke en innvending mot barnevernet, med unntak av moren som var blitt fratatt ett-åringen sin; Hun understreket at "det er tross alt mitt barn", men søsteren som hadde overtatt barnet, svarte overbærende at "hun er god til å snakke for seg", akkurat som om moren var psykisk utviklingshemmet.

Glorifiseringen av barnevernet varte ca. 1 time, og i denne timen fikk seerne servert alle de politisk korrekte flosklene om barnevernet. Barnevernet er det vakreste vi har i Norge. Det er en stor glede for barna å bli fratatt sine foreldre, for fosterhjem er en lykke å havne i. Foreldrene som blir fratatt sine barn vet alltid at barna har det best i fosterhjemmene.

Løgnpropagandaen fortsatte etter programmet da barnevernspsykologen Magne Raundalen satt og besvarte spørsmål fra en barneverntro forsamling. Rådene gikk utelukkende på at barnevernet må kontaktes øyeblikkelig dersom man føler seg "bekymret". Den stille nabojenta har nok barnevernet kjennskap til allerede, mente babbleguruen Raundalen. Raundalen kan aldri få nok barn i barnevernet. Han ofrer gladelig barn til barnevernet for at han personlig skal få prestisje. Den maktkåte Raundalen rauter i vei om barnevernets fortreffelighet mens han skryter uhemmet av sine egne kvakksalverråd.

Den tidligere barneTV-programlederen Eli Rygg var også eksponert i programmet. Hun fremstod som mer tomsete enn noensinne. Blikket hennes var helt sløret da hun snakket om hvordan barn trenger å bli sett. Hun hørte visst stemmer og bablet i vei. Stakkars barn som blir utsatt for denne kvinnen. Eli Rygg virker helt åndssløv. Årene i barnevernet må ha svekket hennes mentale evner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Eh, jeg ser ikke på NRK
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 8:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Eh, jeg ser ikke på NRK, så jeg fikk ikke sett det tv-programmet. Er det noen som har kopi?

Jeg slår bare på tv'en 1 gang i uken. Helt sant. Og det er på mandagene, og det var mandag i går, og da ser jeg på noe så åndssvakt som "Top model" av alle ting...

Mens jeg koste meg med åndssvake Top model, koste alle dere andre dere med åndssvake Magne Raundalen og åndsfraværende Eli Rygg. :D

Tiden min benytter jeg til å herpe barnevernet på ett eller annet vis. Men, jeg er helt enig med ditt innlegg og dine kloke synspunkter, Agrippa.

En annen ting til som jeg lurer på; dersom de mener at barnevernet er så fantastisk og har sånne fabelaktige løsninger og oppvekstvilkår for barn: Hvorfor har de selv da ikke anbrakt sine egne barn i fosterhjem???

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 9:18 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
JA,må si meg helt enig med det du skriver. Det er så falskt det hele,og når man er innenfor selv og vet hvordan barna lider.Skulle likt å møte Raundalen ansikt til ansikt.De har jo så dårlige prognoser for hvordan det går med barneverns barn.

Når barn mot sin vilje og ønske blir tatt ut av hjemmet.Da er det meget skadeligt,og det verste er barnet forstår ikke hvorfor.Når så saksbehandler besøker dem i fosterhjemmet og skal fortelle hvorfor.

Så forteller hun en beskrivelse som barnet ikke kjenner seg igjenn i .

Det var slik det var med våre barn,en sønn reiste seg 12 år gammel opp i stuen i fosterhjemmet.Han var rasende å sa at visst hun nå ikke sluttet med å komme her og snakke drit om hans foreldre.Han fortalte selv at han forlangte en slutt på det hele,og det har han visst klart,for som han sa jeg fikk nok.
Vi har en sønn som valgte å ikke flytte hjem av praktiske grunner.Han var redd for å skifte skole atter en gang,det hadde blitt den 3 gang ,og han trivdes med fotball laget og en god venn han hadde fått.
Det støttet vi ham i sa det er ditt liv,det skulle bare mangle.Han er hjemme hver 3 uke året rundt,jul,vinterferie,påske,sommer,høstferie.Det vil han selv,og hans fostermor prøver ikke å ødelegge for ham,og hun kaller seg heller ikke for mamma.
Han sa til barnevernet at det er hos mamma og pappa jeg har tilhørighet,og det er min familie.
Nå kommer han snart til vinterferie,og da skal han på fjellet med pappa og 2 andre brødre.Alle 3 elsker ski i lange baner,og slik var det ifjor også.

En sønn hadde mistet helt ski opplevelser i fosterhjemmet,men nå er han tilbake i Kvelland familien ,og har fått trent seg til fjellturer.Slik kan det bli barn kan gå ned i livskvalitet ved å bli flyttet i fosterhjem.

Mamma,sier han vi har mye finere hus,og koselig stue,fostermor røykte i stuen ,så jeg luktet røyk i tøyet.Jeg satt bare på rommet å spillte data spill,jeg orket kun gå ned for å spise.Med oss er han aldrig på rommet ,og dataen må vi ha i stuen ,slik at han er sammen med oss hele tiden.Han har mistet så mye,og har mye å ta igjenn.

Sigbjørn følte akkurat det samme,og når saksbehandler besøkte ham,ble han så fortvilet at han brast i gråt og hyperventilerte og ristet i hele kroppen.Han tålte ikke at hun liksom visste bedre enn ham.Hun driver med emosjonell barnemishandlig ved å si.De store søstrene dine har fortalt om mass leit.Ting de har sagt for 10 år siden i affekt da de selv var i opposisjon til foreldrehjemmet,og ville vekk fra bygden.Mamma,sa hun ene det var ike deg vi ville vekk fra ,men fra bygden,og vi trodde vi skulle få så mye fine klær og alt var helt topp ved å boi fosterhjem

Da hadde vi 11 barn hjemme på en inntekt med nytt hus ,høy rente, alt gikk til banken ,og til mat,så klær det måtte de arve av de 2 eldste,og de 2 eldste har aldrig vert på barnevernet,og glad er de for det.

Barna har vitnet i retten i fylkesnemda og nå kommt med et mer nyansert bilde av sine foreldre,men tror dere de ble hørt,nei de ble ikke sitert noen plass i dommen.

Selv om de vet de kan ta stor feil likevel velger de i tingretten å høre på en sakkyndig og ikke på foreldrene ,og hva 3 sønner vitnet om.Sigbjørn utviklet spiseforstyrrelse i fosterhjemmet ,av ren vantrivsel.Men den sakkyndige sa det var fordi han skulle flytte hjem at han sultet seg.Det var slik han måtte ha kontrollen ,for han ville egentlig ikke hjem.Det var noe vi hadde manipulert ham til å si.Han var da 14 år vitnet og gråt ba på sine knær om å få flytte hjem.Han levde bare i et og et halvt år etter den dommen.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar til May-Britt
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 9:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Svar til deg May-Britt,

takk for at du tok deg tid til å fortelle oss din / deres historie. Som faktisk er en helt sann historie, og ingen oppdiktet fortelling fra Den Kosmologiske Konstant.

At Magne Raundalen og Co. henter sine teorier fra Den Kosmologiske Konstant er derimot en sannhet.

At Magne Raundalen og Co. og hele barneverns-sulamitten lever i sin egen verden, er også hevet over enhver tvil.

At de EGENTLIG hører hjemme bak lås og slå, for systematisk FOLKEMORD, er også hevet over enhver tvil.

At deres LEVNINGER under ingen omstendigheter skal legges i norsk jord, kan det jo heller ikke være noen tvil om at jeg har et høyt ønske om.

De forpester hele Norges land, og jeg har "grunnlag for å tro" at deres levninger vil kunne komme til å forurense og skade selv den jorden de ligger i...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: De perverses forbund
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 9:59 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
JA,må si meg helt enig med det du skriver. Det er så falskt det hele,og når man er innenfor selv og vet hvordan barna lider.Skulle likt å møte Raundalen ansikt til ansikt.De har jo så dårlige prognoser for hvordan det går med barneverns barn.

Når barn mot sin vilje og ønske blir tatt ut av hjemmet.Da er det meget skadeligt,og det verste er barnet forstår ikke hvorfor.Når så saksbehandler besøker dem i fosterhjemmet og skal fortelle hvorfor.

Så forteller hun en beskrivelse som barnet ikke kjenner seg igjenn i .


Barnevernerne lever i sin egen verden. Det er ikke foreldrene det er noe galt med, men barnevernerne. Da jeg så på Eli Rygg skjønte jeg at hun ikke var helt god. Hun hadde et glatt, kunstig smil som virket veldig påtatt, og gliset var der hele tiden. Hun snakket veldig langsomt og levde seg inn i sin egen verden der hun "så" hvordan barna led under "omsorgssvikt". Det var nesten som om hun var i trance.

Den små-perverse Reidar Hjermann var også i programmet. Han stod lut og skakk og la ut om barnevernets fortreffeligheter. En liten, underlig skapning som minner om menn som forsøker å lokke til seg småbarn på internett. Alle de som jobber i barnevernet har et frastøtende preg, det må jeg si. Det er noe spesielt med dem, helt fra de rare frisyrene til de rent fysiske trekkene. Det er kanskje auraen rundt dem som er så ond. Man kan ane at det er noe galt. De er så gjennom falske og geberder seg alt mens de trekker foreldrene inn i sitt vemmelige favntak. Etter å ha hatt kontakt med dem føler man seg helt ødelagt og trenger lang til på å komme seg etter opplevelsen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 10:47 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,det er noe med det at det du har inni deg,det stråler også ut.Har du mye ondskap og løgn,og dårlige hensikter,da stråler det ut.

Saksbehandler her i kommunen er god til å smile et stort smil,og barna beskriver hvordan hun legge hode litt på skakke,og smiler til barna ,mens hun forteller hvor heldige de er som får bo i fosterhjem.

Hun er dyktig og ikke dum den damen,og skjuler seg bak domstoler og nemder,psykologer og sakkyndige.Men det var hun som sendte oss til nemda ,og det hadde hun ikke trengt å gjort.
Hun visste ikke hvem jeg var,og hørte kun på en ten åring i krise.Hun bygger faktisk hele saken sin på det.
Hun besøkte hjemmet 2 ganger,en gang for å ta de 5 minste.Hun hadde med sosial sjefen,de satt i sofaen og sa ikke et ord.
De kom kl halv 6 ,og satt helt til halv ti.

Jeg hadde vert på jobb og kom kjørende bak dem,og faren badet alle 5 etter barne tv,gav dem kvelds mat,og jeg husker han fønet håret på små jentene,det elsket de.
Ingen ting rart kunne de observere de kom uanmeldt,sa ikke et ord.Irapporten skrev hun barna v
ar pjuskete og bleike.Hvem er sol brun i februar mnd?

Hadde det vert i dag tror jeg hadde hevet dem rett ut. Men vi var jo livredde for å miste barna.Vi tenkt de får aldrig det igjennom ,vi har jo ikke gjort noe gale.Men det var ikke noe problem de brukte sakene med noen store til å ta 5 små.

Dette er jo blitt fortvilende for de store,slik det har utviklet seg.Men vi sier til dem det er ikke deres skyld,det er systemet det er noe gale med.Det vet de jo godt selv,de fikk jo selv erfare det.
En stor hadde et vellykket fosterhjems opphold,men det var i et fosterhjem som ikke ødela verken for det barnet ville ,eller foreldrene.Hun fostermoren vitnet heller ikke i saker vi hadde.Hun nektet å la seg bruke til noe hun ikke hadde noe med.

På julaften 06 hadde jeg 8 store barn rundt bordet ,den minste 13 år og eldste27 år.Vi manglet Sigbjørn men alle 8 barn med mor og far var på graven og tente 10 lys før vi gikk i kirken.
Hadde tatt ut mye i dagene før jul,slik at julaften ikke skulle bli sorgfull og trist.Livet må jo gå videre og vi er viktig for de 10 barna vi har igjenn.
Men etter Sigbjørns død vet vi hvor farligt dette systemet er,og vi må kjempe for at det en dag skal bli et barnevern på en helt annen måte.De må kalle det familievern ,og hjelpe til så godt de kan.Se verdien i mor,far ,og barn,ingen fostermor kan erstatte det.Kun visst foreldrene selv er døde..
Barnevernet tar barn fra foreldre som selv er oppegående ,og kan ta vare på seg selv,da kan de også ta vare på sine barn,.
Barnevernet er farligere rundt om i bygdene der har de ingen andre å herje med,og resurssene er ubegrenset.
Det har stått på text tv ,at å komme på bv i bygder er verre.
Men selvsagt ryker en utpå bv i en by,det er jo samme systemet.. og samme ulla.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsleder på hjemmebesøk = livsfare for barna
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 12:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Saksbehandler her i kommunen er god til å smile et stort smil,og barna beskriver hvordan hun legge hode litt på skakke,og smiler til barna ,mens hun forteller hvor heldige de er som får bo i fosterhjem.

Hun er dyktig og ikke dum den damen,og skjuler seg bak domstoler og nemder,psykologer og sakkyndige.Men det var hun som sendte oss til nemda ,og det hadde hun ikke trengt å gjort.
Hun visste ikke hvem jeg var,og hørte kun på en ten åring i krise.Hun bygger faktisk hele saken sin på det.
Hun besøkte hjemmet 2 ganger,en gang for å ta de 5 minste.Hun hadde med sosial sjefen,de satt i sofaen og sa ikke et ord.
De kom kl halv 6 ,og satt helt til halv ti.

Jeg hadde vert på jobb og kom kjørende bak dem,og faren badet alle 5 etter barne tv,gav dem kvelds mat,og jeg husker han fønet håret på små jentene,det elsket de.
Ingen ting rart kunne de observere de kom uanmeldt,sa ikke et ord.Irapporten skrev hun barna v
ar pjuskete og bleike.Hvem er sol brun i februar mnd?


Når saksbehandler kommer med barnevernsleder på slep så er det fare på ferde. Barnevernsleder har nemlig myndighet ihenhold til barnevernsloven § 4-6 om "Midlertidige vedtak i akuttsituasjoner" til å fatte administrativt vedtak om tvangsfjernelse der og da.

Er det fare for at et barn blir vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet, kan barnevernadministrasjonens leder eller påtalemyndigheten uten samtykke fra foreldrene umiddelbart treffe midlertidig vedtak om å plassere barnet utenfor hjemmet.

De kan komme og ta med seg barnet(a) under armen. Møter de motstand vil de høyst sannsynlig tilkalle forsterkninger i form av politi. De bruker mobiltelefonen.

I deres tilfelle kom de uanmeldt. Dere hadde derfor liten mulighet til å unngå fellen de hadde satt for dere. Men får man varsel om at barnevernsleder har lyst til å komme på hjemmebesøk, så bør man helst sørge for å ikke være hjemme. Da er barna i akutt fare for å bli tatt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 12:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Først til deg May-Britt. Ord blir så tomme når slikt som du har opplevd skjer.....ÆRE VÆRE DEG for at du klarer å gå ut med dette og gå med rak rygg :!: INGENTING er så grusomt som å miste ett barn og selv om sorgen og savnet blir mindre etterhvert blir det aldri borte. :.( Vi føler virkelig med dere.

Ang. kos og kaos: det tok 5 sekunder etter det var begynt før jeg kjente at sinnet kokte i meg. For en hjernevask av ei hel befolkning.Det som provoserte meg mest var den forherligelsen av barnehjemmene utover i 50-åra. Dette var rett og slett en måte å si at alle som har gått ut med sine historier om misbruk,mishandling og ødelagte liv ikke er sanne. At Eli Rygg forteller om gutten som solgte sex og at hun sa han ikke skulle føle skam."Jeg tror jeg til og med pusset tennene hans etterpå,vi gjør det av og til. Det er å vise omsorg"
Jaja Eli Rygg: for det første sier det noe om deg for det andre sier det noe om institusjonen og for det tredje vil normale mennesker kalle det overgrep å få pussa tennene av andre,spesiellt i en slik situasjon.AT DET GÅR AN 1Q=)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 1:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Sorgen og savnet blir ikke mindre etter vert.Det legger seg på en måte,først er sjokket i flere måneder,sorgen er verre nå 11 mnd etter nå er hverdagen,du må klare det alene.Venner vet godt å la vere å spørre om hvordan det går.De tar letteste vei for dem,og forstår ei heller.De har ikke opplevd det selv.En føler seg så alene,en må klare sorgen alene,Sigbjørn skrev,jeg går i døden alene.. Mamma og pappa ,de må klare sorgen alene. Vi bærer det med oss i hjertene våre hvor hen vi går.

Men kunsten å klare det,er å innse realitetene ,å kjenne på smerten,lære seg å leve med det,og vite at det er for alltid.
Da er det godt å få skrive om hvorfor det endte så tragisk,han var i bv hender,i hjelpe apparatet ,men trodde ikke noen ville hjelpe ham.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 2:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Men kunsten å klare det,er å innse realitetene ,å kjenne på smerten,lære seg å leve med det,og vite at det er for alltid.
Da er det godt å få skrive om hvorfor det endte så tragisk,han var i bv hender,i hjelpe apparatet ,men trodde ikke noen ville hjelpe ham.


Var det ikke det den svenske psykologen sa om de minste barna, at de skulle ha gitt opp troen på at de voksne kunne hjelpe? I virkeligheten er det først når barnevernet har overtatt "omsorgen" for dem at barna gir opp håpet. Barna ser ikke på barnevernerne som sine redningsmenn, snarere tvertimot. Det er når de er fratatt sine foreldre at barna mister håpet, og det er selve fratagelsen som gjør dem tunge av sorg. Det føles håpløst å vitne i Fylkesnemnda og oppleve at de "sakkyndige" ignorerer vitnemålet fordi de underkjenner barnas egne følelser. "Barna vet ikke hva de sier", hevder de sakkyndige. Men barna vet hva de vil, og det begås overgrep mot dem når nemnda ikke lytter.

Døden er ikke for alltid. Gud har lovet at de som tror på Ham skal gjenoppstå både med kropp og sjel. Gud har sett den uretten som ble begått mot Sigbjørn, Han kjenner tankene som gikk gjennom Sigbjørns hode i hans siste stund. Man må sette sin lit til Gud. Hos menneskene er det ikke alltid så mye å hente.

Barnevernet tror at det kan erstatte Gud. Materiell velstand settes foran alt. Menneskene blir forført av løftene om velferd til alle. Det er falske løfter som ender i tragedie. Hele vår velferdsstat er en ateistisk konstruksjon, som fører til ensomhet, selvmord og fremmedgjøring. Selv kirken omfavner det ateistiske budskapet. Prestene taler om velferdsstatens velsignelser, men de som har blitt frarøvet barn av barnevernet vet at det er djevelen som står bak.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 5:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det var gode ord som varmet mitt hjerte.Ja,det hjelper med en god barnetro jeg gikk mye på søndags skolen. Det varGud jeg måtte rope og be til da dette skjedde,ingen menneskers ord kunne hjelpe meg da.

Sigbjørn døde kl. 18.00 den 27 mars 06. allerede kl. halv åtte hadde jeg ringt presten og fått ham opp til oss.

Saksbehandler kom og min mann hadde ringt henne,hun kom med en psykiatrisk hjelpepleier fra kommunen.Jeg jaget dem vekk sa hun var den siste jeg ville snakke med da.

Presten er en god mann,han kom og gikk når han ville ,her i huset i 9 dager helt til Sigbjørn var begravet.En kveld lå jeg strak ut på sofaen med en kartong rødvin,det var bedre enn å ta sovetabletter eller beroligende. Iflere dager gikk jeg i natttøyet med et teppe tullet rundt meg,og det var godt å kunne være seg selv når presten kom.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 7:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Saksbehandler kom og min mann hadde ringt henne,hun kom med en psykiatrisk hjelpepleier fra kommunen.Jeg jaget dem vekk sa hun var den siste jeg ville snakke med da.


Barnevernet betrakter sorg-reaksjon som om det skulle være en psykisk lidelse. Oppførselen deres er krenkende.

Alle som reagerer med sorg på å få barnevernet inn i huset, blir også stemplet som psykisk ustabile.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Når foreldre svikter
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 8:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
NRK sendte igår et program i serien "Kos og kaos" som omhandlet såkalt omsorgssvikt. (...)
Den tidligere barneTV-programlederen Eli Rygg var også eksponert i programmet. Hun fremstod som mer tomsete enn noensinne. Blikket hennes var helt sløret da hun snakket om hvordan barn trenger å bli sett. Hun hørte visst stemmer og bablet i vei. Stakkars barn som blir utsatt for denne kvinnen. Eli Rygg virker helt åndssløv. Årene i barnevernet må ha svekket hennes mentale evner.


Det barn ikke vet har de vondt av
...sier Eli Rygg i tillegg til masse annet sprøyt.

Eli Rygg ble selv mamma som 17-åring, og hun har tre barn med tre eller fire menn.
Om oss andre sier hun Og de prøver det beste de kan, tror jeg. Men av og til må foreldre komme bort fra barnet en stund og være en annerledes mamma og pappa enn de har vært før, inntil de får litt mer hjelp og støtte i sine liv.
Selv prøver hun nok også "så godt hun kan", men til forskjell fra oss andre så er hennes anstrengelser mye mye mer enn godt nok. :evil:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]